היישר מקאן: 5 דוגמאות לשימוש גאוני בטכנולוגיה בעולם הפרסום

השילוב בין המוחות היצירתיים של משרדי הפרסום והטכנולוגיה המתקדמת שזמינה היום יוצרים תוצאות מרתקות: מלהזמין פיצה בעזרת אמוג’י, דרך רצפת כדורסל שעשויה ממסכי LED ופתרון לתקיפות כרישים באוסטרליה

מקור: Nike

מקור: Nike

חדש בגיקטיים: לוח משרות הייטק שמתמקד רק במשרות מתחום ההייטק, מתעדכן באופן קבוע ופתוח למגייסים ולמחפשי עבודה.


 

פסטיבל הפרסום בקאן הוא המקום בו המוחות המבריקים והיצירתיים ביותר נפגשים. הפסטיבל שנערך מדי שנה בחודש יוני מציג את העבודות המיוחדות ביותר בכל תחומי הפרסום. עד לפני כעשור, המשוואה היתה ברורה ופרסום כלל בדרך כלל תשדירי רדיו, סרטוני פרסומת בטלוויזיה או בקולנוע, מודעות בעיתונים ושלטי חוצות. בעשור האחרון לא נשאר עולם הפרסום אדיש לפיתוחים הטכנולוגיים האדירים והיה מהראשונים לאמץ טכנולוגיות מתקדמות, כדי להעביר את המסרים השיווקיים בצורה חכמה. מתוך אלפי העבודות שהוגשו לתחרות ומתוך עשרות העבודות שגם זכו בפרסים השונים, בחרנו 5 דוגמאות לשימוש חכם ויצירתי שעושים הפרסומאים בטכנולוגיות.

רצפת ה-LED של Nike

ענקית הספורט Nike, בשיתוף סוכנות הפרסום שלה Akqa, יצרו בשנגחאי מגרש כדורסל עתידני שכלל רצפה עם תצוגת LED ומצלמות שעוקבות בכל רגע נתון אחרי מיקום השחקנים. אל המתקן המתקדם הוזמנו שחקנים מכל רחבי סין, שנבחרו להשתתף בסדנת כדורסל בהדרכת קובי ברייאנט. על גבי רצפת ה-LED הוצגו תרגילים שונים, והיכן על השחקנים להיות ממוקמים בכל רגע נתון, כשבזכות המצלמות, הם קיבלו פידבק מיידי שכלל נתונים על הביצועים שלהם.

להזמין פיצה באמוג’י

אנשים אוהבים פיצה ואנשים אוהבים אמוג’י. בדומינו’ס הבינו את זה ואפשרו לכל אחד ליצור את הפיצה המועדפת שלו (אתם יודעים – עובי בצק, תוספות). ואז ברגע שרק מתחשק לו קצת פחמימות ומוצרלה, כל שעליו היה לעשות הוא לצייץ אמוג’י של פיצה בטוויטר של דומינו’ס – והפיצה האהובה עליו היתה בדרך.

חברת הסלולר האוסטרלית מצילה מתרחצים מכרישים

Optus, חברת הסלולר השנייה בגודלה במדינה, רצתה להמחיש את יכולות הרשת הסלולרית שלה. M&C SAATCHI, סוכנות הפרסום שלה, עשתה זאת בעזרת פתרון לבעייה ייחודית לאוסטרליה – תקיפות כרישים. מסתבר שבאוסטרליה מתרחשות מדי שנה פי ארבעה יותר תקיפות של כרישים מאשר בכל מדינה אחרת בעולם. הפתרון של האוסטרלים היה מצוף שמצוייד בסונאר מתקדם שסורק את המים שמתחתיו ומאתר את הכרישים בעזרת זיהוי התנועות שלהם. ברגע שהמערכת מגלה כריש, היא עושה שימוש במערכת התקשורת של Optus ומעבירה התראה לסוכת המציל. תוך שניות מופעלת אזעקת כרישים שמזהירה את הרוחצים מפני כניסה למים.

הפורץ שצייץ בלייב מהבית

הימור פרוע: גם הפיד שלכם מלא בתמונות של אנשים שיוצאים לבלות, למסעדות, להופעות, למשחקי כדורגל. אבל בזמן שאתם מדלגים בזריזות על התמונות, מסתבר שיש מי שדווקא אוהב אותן מאוד: פורצים. ממחקר שעשתה חברת הביטוח האמריקאית Allstate עולה כי 78 אחוזים מהפורצים בארצות הברית עושים שימוש במדיה החברתית, כדי לאתר מקומות לפריצה. כדי להמחיש את הסכנה, איתרה החברה זוג אמריקאי שנוהג לדווח כאשר הוא יוצא לאירועים שונים ומשאיר כך את הבית ללא השגחה. כאשר הזוג העלה סלפי ממגרש הפוטבול, נכנס לביתם “הפורץ המצייץ”. תוך כדי שהוא מסייר בביתם, העלה הפורץ ציוצים עם תמונות מתוך הבית והחל למעשה למכור את המוצרים אונליין תחת ההאשטג: MAYHEMSALE#. החברה אף דאגה לחשוף את הציוצים בלייב לזוג המבלה שנדהמו לגלות את הבית שלהם מככב ברשת החברתית. הקמפיין זכה ליותר מ-95 מיליון חשיפות שונות והביא לעלייה של 18 אחוזים במכירות של חברת הביטוח.

סמסונג מפתחת אפליקציה שעוזרת לילדים אוטיסטים

אוטיסטים נוטים פעמים רבות לא ליצור קשר עין עם האנשים סביבם. הטיפולים לא תמיד זמינים, וכמעט תמיד יקרים עבור תושבים במדינות מתפתחות. אולם מחקרים שמעידים שילדים אוטיסטים אוהבים מאוד לשחק עם גאדג’טים כמו סמארטפונים וטאבלטים. סמסונג ומשרד הפרסום שלה, CHEIL כינסו צוותי חשיבה שכללו פרופסורים ומומחים בתחום, רופאים ואנשי UX. התוצאה: LookAtMe, אפליקציה שכוללת 7 משימות שונות שנועדו לגרום לילד האוטיסט להיישיר מבט אל הסובבים אותו, ליצור איתם קשר עין, לקרוא הבעות פנים ולהביע את הרגשות שלהם. קבוצה של 19 ילדים אוטיסטיים השתמשו באפליקציה כ-15 דקות בלבד מדי יום, במשך 8 שבועות והתוצאות היו דרמטיות: 60 אחוזים מהילדים החלו לייצר קשר עין עם הסובבים להם והחלו לזהות הבעות פנים ורגשות שונים.

יניב אביטל

עורך אתר גיקטיים, ובזמנו החופשי גיק, קופירייטר, אבא, חולה על גאדג'טים וקוד, לא בהכרח בסדר הזה

הגב

הגב ראשון!

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 

* שימו לב: תגובות הכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, לרבות דברי הסתה, הוצאת דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב ו/או בניגוד לדין ימחקו. Geektime מחויבת לחופש הביטוי, אך לא פחות מכך לכללי דיון הולם, אתיקה, כבוד האדם והדין הישראלי.

wpDiscuz

תגיות לכתבה: