בחזרה למקורות: Call Of Duty: WWII [ביקורת משחק]

אחרי שנים של משחקים משעממים בעתיד, קול אוף דיוטי חוזרת למלחמת העולם השניה והתוצאה היא מרהיבה

תמונה: Activision

לאחר שנים של משחקים מעייפים ומשעממים בחלל ובעתיד, סדרת המשחקים האהובה Call Of Duty סופסוף חוזרת לעצמה, ולמקורות שלה: מלחמת העולם השניה. המעריצים חיכו בקוצר רוח למשחק החדש, ועכשיו הוא כאן, והוא כמו משב רוח מרענן.

מצב סיפור יותר אישי ומרגש

הסיפור של WWII סובב בעיקר סביב טוראי דניאלס, חייל אשר דורך לראשונה בשדה הקרב בקרב הקריטי והמכונן בחופי נורמנדי (D-Day). לאחר המערכה הקשה, דניאלס ושאר הפלוגה שלו מתקדמים דרך אירופה עד לגרמניה בקרבות קריטיים במלחמת העולם השניה בכדי להביס את הצבא הנאצי ולשחרר את אירופה. לכאורה מדובר כאן בסיפור סטנדרטי, אך לראשונה, Call Of Duty עושה בסיפור את מה שהיא הייתה צריכה לעשות כבר הרבה זמן: היא שמה דגש על הרגש.

תמונה: צילום מסך

אם במשחקים האחרונים של COD, היה נדמה כאילו הסדרה מקדשת את המלחמה, ב-WWII המלחמה מוצגת כזוועה בלתי נמנעת. היחידה כולה סובלת מהמלחמה ונחשפת לזוועות שהיא לא רצתה לראות מעולם. הסיפורים האישיים של חלק מהחיילים מעורבים גם הם ומחלוקות רבות נוצרות בין החיילים, שכולם רואים את אותה מטרה אך חולקים על הדרך. זהו סיפור שמערב לא מעט רגש ומנסה לפתח אישיות מסביב לדמויות שבדרך כלל הן מאוד פלקטיות. אין במשחק אויב אחד ענק שצריך לחסל כמו במשחקים הקודמים, אלא סיפור מלחמה קצת יותר קטן, אך גדול בעוצמתו. אמנם זוהי לא עלילה מושלמת והיא מלאה בקלישאות וגם בדמויות נשכחות, אך יחסית למשחקים האחרים בסדרה של השנים האחרונות זה ככל הנראה מצב הסיפור הכי מוצלח עד כה. לראשונה מזה הרבה שנים, COD אף מאזכרת את אירועי השואה ובצורה שטרם ראיתי במשחקי מחשב מדרגה שכזו. אלה הם רגעים מרגשים ונוגעים במיוחד.

אני אישית מעדיף סיפורים טובים ודמויות מעניינות על פני ספקטקלים, והמשחקים הקודמים התמקדו בעיקר בייצור ספקטקלים ורגעים “מגניבים”. לא חסרים ב-WWII רגעים שיגרמו לכם לקפוץ מהספה מהתרגשות והרס טוטאלי, אך הם מרגישים הרבה יותר מחוברים לקרקע מאשר בעבר. מישהו בצוות הפיתוח של הסדרה התעשת על עצמו, והבין שהסיבה ש-Battlefield 1 עבד כל כך טוב שנה שעברה, היא כיוון שהוא לא האדיר את המלחמה, אלא הראה את הזוועות שלה. אפשר גם להנות מאקשן טוב, וגם להבין תוך כדי שהמלחמה היא דבר נוראי. זהו דיסוננס מעניין שעדיין יושב על קו מאוד דק של צביעות.

איכויות גראפיות יוצאות מן הכלל

תמונה: צילום מסך

קול אוף דיוטי מצליח להתקדם לא רק בתחום הסיפור והכתיבה, אלא גם בהיבט הטכני של המשחק. מבחינה גראפית, מדובר באחד המשחקים היפים ביותר שיצא לי לראות בחיי. אנחנו שיחקנו במשחק על גבי קונסולת ה-Xbox One X, כאשר המשחק הותאם עבור הקונסולה החדשה והעוצמתית, והתוצאה היא פשוט מדהימה: הדמויות נראות פשוט חיות. הבעות הפנים שלהן כל כך ריאליסטיות ונעימות. הסביבות בהן המשחק מתרחש נראות יפהפיות עם הרבה אפקטי תאורה מגוונים ומוצלחים. כל זאת מצליח לרוץ ב-60 פריימים לשניה (חווית משחק חלקה לחלוטין), בלי שום גמגום או זמני טעינה ארוכה. גירסאות הפלייסטיישן והאקס בוקס הסטנדרטיות של המשחק נראות גם הן פשוט מצוין. WWII הוא משחק שתענוג להסתכל עליו, והשילוב של המשחק והגראפיקה המדהימה יוצרים חוויה שקל מאוד “להטמע” בה.

התוצאה כל כך מוצלחת, שסצנות המעבר שהן In-Game נראות טוב יותר מאשר סצנות המעבר שהן סרטון אנימציה ממוחשבת מושקע. ניכר כי המפתחים החליטו לנטוש כמעט לחלוטין את הסרטונים הארוכים בין משימה למשימה, והתוצאה היא סיפור שהרבה יותר קל להתחבר אליו כשחווים אותו מנקודת המבט של הגיבור באופן אחיד לאורך כמעט כל המשחק.

הגאדג’טים מתחלפים בחברי יחידה

תמונה: צילום מסך

אחד השינויים העיקריים למכניקת הקרב במשחק האחרון הוא היחידה שלכם. אם במשחקים האחרונים בסדרה יכולתם להשתמש ביכולות של החייל שלכם בכדי לזמן רחפנים ועוד גאדג’טים שונים, ב-WWII ניתן להשתמש ביכולות של שאר חברי היחידה שלכם. ישנו חובש שתוכלו לבקש ממנו ערכות רפואה, ישנו חייל שמחזיק בתחמושת, חייל שמחזיק ברימונים, מפקד שיכול לסמן לכם חיילי אויב וחייל שיכול לשלוח פצצות מרגמה. כל היכולות האלה נפתחות במהלך המשחק, ו”נטענות” רק לאחר שתביסו בעצמכם מספר חיילי אויב. זו אפשרות מעניינת שמוסיפה רובד מעט יותר אסטרטגי ללחימה, אם כי גם ברמת הקושי הרגילה המשחק לא מתאגר במיוחד, והתוספת הזו הופכת אותו לקצת פחות מאתגר.

כמו כן, לראשונה מזה שנים בסדרת Call Of Duty, לא תוכלו יותר להסתתר מאחורי מחסה כדי להחלים מפגיעות, אלא תצטרכו להשתמש בערכות רפואיות (Med Kits). השינוי הקטן הזה הופך למשמעותי כיוון שאם לא תנהלו את מלאי הערכות שלכם, אתם עלולים למצוא את עצמכם מסתתרים מאחורי מחסה כאשר הירייה הבאה תהרוג את הדמות שלכם, או אפילו מסתובבים ברחבי השלב עם ערכי חיים נמוכים, וחוששים מכל מפגש עם חיילי אויב.

מדי פעם תתקלו גם ב”פעולות הירואיות”. אלו הן פעולות “רשות” שמאפשרות לכם לגרור חייל פצוע לבטחה, לעצור חיילי אויב שמרימים ידיים או להציל חייל מיידי אויב. יש לכם לרוב מספר שניות להחליט איך תפעלו ולנסות להשלים את המשימה המהירה. אלה מעין בונוסים לשלבים שצריך למצוא ולבצע כדי להשלים את הסטטיסטיקות של השלב ב-100%, בנוסף למציאת ה”מזכרות” משדה הקרב שמסתתרות בכל מיני פינות נסתרות בשלב. קשה להגיד שאלה תוספות מעניינות במיוחד, והן יותר מיועדות למשוך זמן בקרב המכורים לגביעים וההישגים המלאים במשחקים, לא הרבה יותר מכך. הפעולות ההירואיות היו יכולות להיות יותר מעניינות אם הן לא היו רפטטיביות כל כך. יש לי תחושה שבמשחקים הקרובים נראה עוד שיפורים וגיוונים לרעיון הזה.

תמונה: צילום מסך

כמובן שישנם גם רגעים קצת פחות מוצלחים בקמפיין, וכמו תמיד, הם קשורים למשימות התגנבות וצלפים שקצת חוזרות על עצמן ועשויות פחות טוב מהמשימות האחרות, אך הן לא מעיקות מספיק כדי לפגוע בחווית המשחק המוצלחת למדי שנוצרת במצב הסיפור.

מצב זומבים משודרג ומולטיפלייר מוצלח

מצב הזומבים האהוב קיבל אף הוא שדרוג מעניין: כעת הוא קיבל מעין עלילת צד בדיונית עם ארבע דמויות של לוחמים ולוחמות (כולל דמות בדיבובו של דיוויד טנט האהוב), כאשר ישנם גם מספר תפקידים שונים עם יכולות שונות שיכולים להציל את הקבוצה. ניתן לחבור לעד 4 משתתפים אחרים ברשת בכדי לנסות לשרוד כמה שיותר גלי מתקפות של זומבים נאצים ולהשלים משימות תוך כדי. כל פעולה במשחק מזכה אתכם ב-Jolts שהם המטבע של מצב הזומבים, בעזרתם ניתן לקנות נשקים, חיזוקים, שדרוגים ודרכים להתקדם במשימה. לאחר כל גל של זומבים שתשרדו, הגל הבא יהיה קשה עוד יותר, ואתם תפגשו הרבה יותר זומבים, חזקים יותר, מהירים יותר ומסוכנים יותר. זהו מצב מלחיץ, אינטנסיבי וממכר להחריד. נסו לשמור על קבוצה שבה כולם מתקשרים עם מיקרופונים כדי להבטיח שתוכלו לשתף פעולה בצורה הטובה ביותר, כי אם לא תשתפו פעולה, לא תשרדו יותר מכמה סיבובים בודדים.

תמונה: צילום מסך

מצב המולטיפלייר מוצלח כמו תמיד, בהנחה שיש לכם מספיק סבלנות לכמות הפעמים שתמותו כאשר תסתובבו במפות היחסית קטנות וסגורות של המשחק. כרגיל, אפשר למות מהר וגם לחזור כמעט מיד למשחק, כך שיש לפחות איזון גם בזה. אך המפות הקטנות גורמות ללא מעט מצבים שבהם אתם או האויבים שלכם יכולים להתיישב על נקודת ה-Spawn של הקבוצה היריבה ולפגוע בשחקנים שרק עכשיו הצטרפו או חזרו לקרב.

אפשרות חדשה שנוספה בהשראת משחקים כמו Destiny היא המפקדה שבה תוכלו להסתובב בין קרבות מולטיפלייר, לפגוש שחקנים, לקבל משימות ואתגרים מיוחדים לקרבות הבאים, וכן, גם לפתוח Loot Boxes. הטרנד הנוראי הזה הגיע גם ל-COD אך נראה שאת כל החפצים שניתן להשיג מהקופסאות הארורות הללו ניתן להשיג גם באמצעים רגילים. האתגרים והמשימות יוודאו שאתם תמיד מאותגרים ורוצים להשאר ל”עוד סיבוב אחרון” במשחק, ויכולות השדרוגים והתוספים ידאגו שתמשיכו לנסות לפתח את הנשקים והחיילים השונים שלכם כדי להיות מוכנים לכל תרחיש במצבי המולטיפלייר השונים והדי ממכרים.

תמונה: צילום מסך

בסופו של יום, Call Of Duty: WWII מחזיר את קול אוף דיוטי לזמנים הטובים שלה. זו לא סתם מכת נוסטלגיה, אלא באמת חזרה לבסיס של סדרה שהצליחה לאבד את עצמה בשנים האחרונות. הסדרה אמנם זכתה להצלחה כלכלית גם במשחקיה האחרונים, אבל עצם ההתלהבות של המעריצים וחזרה של לא מעט מ”מיואשי הסדרה” למשחק החדש מוכיחה שמלחמת העולם השניה היא סביבה חשובה מתמיד בעולם משחקי המחשב, וכי חובבי הז’אנר לא מחכים לעוד משחק מלחמה עתידני בסביבות משעממות, אלא לסיפורים שאפשר להתחבר אליה וסביבות היסטוריות שמעוררות בהם רגשות. צרפו לכל זה משחקיות מהודקת (ושמרנית מאוד) כמו תמיד, ביצוע טכני מרהיב ואקשן מספק, וקיבלתם להיט. זאת חזרה למקורות בצורה הטובה ביותר שקול אוף דיוטי יכלה לעשות, אך מכאן היא חייבת להתפתח, כי השמרנות שלה מביאה לקיבעון, וקיבעון הוא לא דבר חיובי בעולם משחקי המחשב.

עידן בן טובים

נולד עם ג׳ויסטיק ביד. יש לו הרבה יותר מדי גאדג׳טים והרבה פחות מדי זמן פנוי כדי לשחק עם כולם. בעל פטיש לא מוסבר לביצוע קליברציות לסוללות של מכשירים. כשהוא לא עסוק בלכתוב על טכנולוגיה, הוא אוהב לדבר עליה, והרבה

הגב

4 תגובות על "בחזרה למקורות: Call Of Duty: WWII [ביקורת משחק]"

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 

* שימו לב: תגובות הכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, לרבות דברי הסתה, הוצאת דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב ו/או בניגוד לדין ימחקו. Geektime מחויבת לחופש הביטוי, אך לא פחות מכך לכללי דיון הולם, אתיקה, כבוד האדם והדין הישראלי.

סידור לפי:   חדש | ישן | הכי מדורגים
דוד
Guest

אחלה כתבה, מבחינתי הסיפור זה אחד הנדבחים הכי חשובים למשחק מצליח. לא בכדי cod 4 או ac 1,2 היו הצלחה מסחררת, הם באמת שינו את פני הגיימינג עם גרפיקה משוגעת וחווית משחק מדהימה.
מקווה שהם לא ישימו לעצמם עוג רגליים, כדי להחזיר את אמון המעריצים.

Omry
Guest

המשחק לא שווה כלום בלי split screen עם 4 שחקנים

אליקו
Guest

משחק גדול!!!

ערן
Guest

היי.
משחק גדול!
ידוע למישהו האם ניתן לשחק באקסבוקס one S במסך מפוצל? על אותו אקסבוקס.

תודה

wpDiscuz

תגיות לכתבה: