הקמפיין חזר ובגדול: בדקנו את Call of Duty: Modern Warfare

אחרי שנה בעייתית בה הציגה משחק במחיר מלא ללא קמפיין, Infinity Ward חוזרת עם כותר שמצליח לעורר את הרגש. איפה בכל זאת הוא נופל והאם הפעם הוא שווה את המחיר המלא שלו? בדקנו בשבילכם

מקור: Call Of Duty

בשנה ה-16 לסדרת המשחקים המצליחה Call of Duty, החליטה חברת המשחקים Infinity Ward לנוח רגע ממירוץ הבאטל רויאל אליו ניסתה להיכנס בכל הכוח בשנה שעברה, עם אחד הכותרים החלשים בתולדותיה, BlackOps 4, אותו סקרנו ממש כאן. אם אין לכם כוח להקליק, נאמלק לכם ונגיד שהתחושה העיקרית מהמשחק הקודם הייתה כי Infinity Ward מנסה לעשות שרירים ולהראות למשחקים כמו פורטנייט מי הייתה פה קודם עם מפת באטל רויאל חדשנית וגדולה, אבל בהחלט לא כזו שהצליחה לערער את מעמדם או להציב תחרות אמיתית.

בשנה שעברה מאז, Call of Duty הציגה משחק מובייל מצוין שבהחלט הצליח לעורר הדים ברחבי העולם ונראה כי הפעם החליטה Infinity Ward לחזור למקורות ולשים את הדגש על צורות המשחק הישנות והטובות שלה. אז כמו כל כותר, גם כאן המשחק מחולק ל-3 מצבי משחק שונים, כשלכל אחד מהם מגיעה התייחסות משלו. שנתחיל?

קמפיין – גולת הכותרת של הכותר הנוכחי

אז כמו שכבר אמרנו, אחרי שהוא נעלם לחלוטין בשנה שעברה – הוא חזר אלינו, ואפשר להגיד שבגדול. נראה כי Infinity Ward למדו את הלקח והחליטו לקחת את הקמפיין לנקודת שיא שתכפר על הכעס הרב שנוצר בקהילת הגיימינג רק בשנה האחרונה, כאשר זו החליטה לחייב מחיר מלא על משחק שבעצם אין בו קמפיין כלל ושברה מוסכמות של שנים.

הקמפיין של Call of Duty: Modern Warfare הוא קצת יותר מ-4 וחצי שעות של אקשן בלתי פוסק ועלילה קצבית ומהירה שתשאיר אתכם פעורי פה. כמות האקשן שהוזרקה כאן היא כה משמעותית ומרוכזת, כך שאתם מקפצים בין סצנה לסצנה בקצב מסחרר ומגלמים דמויות שונות בכל פעם אשר עושות דברים מגוונים שטרם נראו בסדרה עד היום. הקמפיין שואב השראה ולוקח אלמנטים רבים ממשחקי First Person Shooter בשנים האחרונות; הוא משלב בין קרבות היריות המוכרים מהמשחקים הקודמים ובין אמצעי לחימה חדשים לחלוטין כמו רחפנים מתפוצצים שתשלטו בהם מרחוק; מעבר חד לתא הטייס במטוס קרב מפלצתי; או אפילו השתלטות מרחוק על מצלמות על מנת לכוון בני ערובה בחדרים צפופים בכדי להציל אותם בדרך מקורית לחלוטין שמרגישה בעיקר מרעננת, וזה כבר אומר הכל.

גם ברמת המשחקיות הקמפיין משלב בין סיפור ליניארי לבין קבלת החלטות שבהחלט ייתנו לכם את ההרגשה שאתם משפיעים על העלילה, וכן התסריט עצמו והתפתחות העלילה מציגים סיטואציות ייחודיות במיוחד שגרמו לי לא פעם להרגיש בסרט ולא במשחק. הקמפיין מצליח לייצר תחושת הייפ והתרגשות כאשר הוא מפמפם רעיונות חדשים לאוויר בקצב מסחרר ולא נותן לכם לנוח לרגע. זה בהחלט קמפיין שתזכרו. התסריט אמנם לא יזכה את הקמפיין הזה בפרסים אך הוא מספק את הסחורה ונותן למוטיבי האקשן השונים לעשות את העבודה בלא מפריע ומדגיש בעיקר את 2 הדמויות המרכזיות, ויש לומר גם המעוצבות היטב שלו.

גם כשתגיעו לזירת קרב שתרגיש לכם מוכרת (ואתם תגיעו לכמה כאלה) – המשחק יפתיע אתכם במהרה וייקח אתכם למחוזות אחרים לחלוטין. בנוסף, יש להתייחס לגרפיקה של הקמפיין. Infinity Ward הצליחו לייצר כותר שלא רק מצטיין בקמפיין שלו אלא מצטיין גם בגרפיקה האנושית והריאליסטית ביותר שנראתה עד כה בסדרת Call of Duty, ובהחלט אחת מהגרפיקות הטובות ביותר שנראו במשחקי יריות בשנים האחרונות. תווי הפנים וההבעות של הדמויות מעולם לא היו עמוקים וברורים יותר, התזוזה במרחב והירידה לפרטים הקטנים מעולם לא הייתה טובה יותר, והמשחק בין שדות קרב מוארים לבין קרבות בחושך או בראיית לילה נראים כאן פשוט מצויין.

מקור: Call Of Duty

זה בהחלט הקמפיין שלו חיכינו וזה שמכפר על היעלמותו בשנה שעברה. הוא מזכיר שלמרות העידן העתידני בו אנחנו נמצאים ושבו משחקי האונליין שולטים בשוק – קמפיין שעשוי טוב יגרום לכם להתרגש לא פחות מהעובדה שנשארתם האחרונים מתוך 100 שחקנים באותה הזירה, אבל זה כבר אולי עניין של טעם ודיון ליום אחר. בכל מקרה, אם אתם אנשי קמפיין (וגם אם לא) – תהנו מהקמפיין הספציפי, כי כמו תמיד ב-Call of Duty, אין לכם הרבה ממנו והזמן שלכם איתו קצוב. 

מולטיפלייר – מילת המפתח היא גיוון

אחת הנקודות המעניינות בפיתוח מצב המולטיפלייר של Modern Warfare היא האפשרות של גיימרים בכל הקונסולות להתחבר לאותו הקרב ולהילחם אחד בשני. כך, שחקן עם מקלדת ועכבר יכול להתמודד מול שחקני PS או Xbox ובמילים אחרות נהנה מגיוון רב יותר של שחקנים ומערכות שייטענו הרבה יותר מהר מכיוון שמתמודדים רבים יותר ממתינים לשחק בו זמנית.

למרות שרמת הגרפיקה הריאליסטית של הקמפיין נשמרת כאן היטב, חלק מהמפות במצב המולטיפלייר נלקחו היישר מהקמפיין, מה שגרם לי לתחושת “חסכו עליי” קלה. מה שהעיב עוד יותר על ההרגשה הזו היא העובדה שחלק בלתי מבוטל מהמפות מעוצבות בצורה דלה יחסית שלעיתים אף מתעדפת קבוצה אחת מבין השתיים, או פשוט לא מייצרת שום רגש או עניין. אחת הבעיות המרכזיות במצב המולטיפלייר היא שאין לכם את האפשרות לבחור את המפה מראש, כפי שיכלתם לעשות בעבר, ואם לא אהבתם מפה מסויימת ככל הנראה שלא תצליחו להתחמק ממנה להרבה זמן.

מקור: Call Of Duty

נקודת החוזקה של המצב הזה השנה היא מגוון סוגי הקרבות החדשים, שמגיעים למספר בלתי נתפס של 13 מצבים שונים, שלמרות שהם מרגישים לרגעים כמו משחק חברה בצופים – הם בהחלט מכינסים קצת אוויר חדש בכל מה שקשור למולטיפלייר המוכר. כך למשל תמצאו את מצב ה-Cyber Attack המצויין בו תחפשו אובייקטים להשמדה תחת לחץ של זמן או את מצב ה-Scep Ops עליו נרחיב בהמשך. 

המשחקיות במולטיפלייר היא אותה המשחקיות המוכרת והמצוינת של הסדרה, אם כי יכול להיות שלרגעים תרגישו שתזוזתיות השחקן שלכם היא מעט איטית יותר ותידרשו להסתגל לשינוי הזה. נראה כי המטרה העיקרית של Infinity Ward הייתה לייצר כמה שיותר מצבים שונים ומגוונים שיחזיקו את הגיימרים עוד כמה שעות מחוברים אונליין, ואתם בהחלט תרגישו בגיוון הזה. 

קו-אופ – הבדלים בין הקונסולות השונות

מצב ה-Co-Op אשר נותן לכם את האפשרות לשחק אונליין בקבוצות מציג השנה מספר משימות מקוריות ולמען האמת לא פשוטות בכלל, כאשר הוא משלב חלק מאותם האלמנטים החדשים שתפגשו בקמפיין המוצלח. גם כאן, המפות לקוחות מתוך הקמפיין ויעבירו את אותה ההרגשה שדיברתי עליה לפני כן.

דווקא גולת הכותרת ומצב המשחק שמייצר כבר הדים ברחבי העולם נבחר להיות אקסקלוסיבי לחלוטין לשחקני PS4 והוא נקרא Spec Ops Survival, שדרוג של מצב ה-Survival המוכר של הסדרה המציג רמת קושי חדשה לחלוטין שמאתגרת גיימרים רבים ברחבי העולם. כדאי לקחת בחשבון שיהיה לכם קל יותר אם תשחקו אותו בקבוצה ולא לבד.

הזירות במשימה שתצטרכו להשלים עמוסות, ומבלי לעשות ספויילרים, רק נגיד שיש זירה מסוימת שאחרי 20-30 דקות לתוך המשימה, כמעט אף קבוצה בעולם לא הצליחה לעבור. המצב הזה יהיה זמין לשחקני PC ואקס בוקס רק באוקטובר 2020, כאשר הכותר החדש של קול אוף דיוטי כבר ייצא לאור, כך שסוני הצליחה בכל זאת לשמור לעצמם פנינה מעניינת שיוצרת דיונים רבים ומסתברת כמהלך מעולה.

מקור: Call Of Duty

סיכום השנה המוצלחת של Call of Duty

אפשר כבר להכריז – זו שנה מוצלחת ביותר לסדרת Call of Duty; משחק המובייל המצויין שלהם שהושק לפני כחודש נתן ביס קטן למתחרים, ועם הכותר והקמפיין הנוכחי היא מצליחה להזכיר לכולם מי היה כאן קודם ומי מכתיב את חוקי המשחק. נראה כי Infinity Ward שמו את כל הז’יטונים בכותר הזה על הקמפיין וההשקעה האדירה בו ניכרת כאן, לפעמים על חשבון מצבי המשחק האחרים וחבל שכך. ועדיין, Modern Warfare הוא אחד מהכותרים המוצלחים של Call of Duty, בוודאי בכל הקשור לקמפיין ובגיוון הרב של מצבי משחק שונים. נראה כי המפתחת הדאגה לכך שתבלו איתו שעות רבות, כדי שחלילה לא תפזלו לעונה החדשה של פורטנייט.

Avatar

עידו אלרון

הגב

6 תגובות על "הקמפיין חזר ובגדול: בדקנו את Call of Duty: Modern Warfare"

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 

* היי, אנחנו אוהבים תגובות!
תיקונים, תגובות קוטלות וכמובן תגובות מפרגנות - בכיף.
חופש הביטוי הוא ערך עליון, אבל לא נוכל להשלים עם תגובות שכוללות הסתה, הוצאת דיבה, תגובות שכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, תגובות שחורגות מהטעם הטוב ותגובות שהן בניגוד לדין. תגובות כאלו יימחקו מייד.

סידור לפי:   חדש | ישן | הכי מדורגים
בצל כחול
Guest

“טרם נראו בסדרה עד היום”…
חוץ מב-MW המקורי.
וב-MW2.
אה וב-BO2…

נו באמת….

מישהו בקטנה
Guest

חחח.
מעניין אם הכתב בכלל שיחק בכותרים הקודמים או שהוא נולד ישר לתוך דור הבאטל רויאל.

אנונימי
Guest

Activsion היא לא היוצרת של המשחק.. הם רק המפיצים. Infinty ward הם היוצרים. קצת חובבני מצדכם לא לדעת את זה

אניהו
Guest

לגמרי, לא יכולתי לקרוא את הכתבה כשהם נותנים קרטיד למפיצים, זה כמו לתת כרטיד לחברת השילוח שהביאה את הרכב שלך לארץ אבל לא לדבר על היצרנית שלו.

עידו אלרון
Guest

תודה לכם על החידוד, הטקסט עודכן!

אנונימי
Guest

BO4 פותח על ידי Treyarch, לא IW

wpDiscuz

תגיות לכתבה: