נהגי מוניות בניו יורק תובעים את Gett הישראלית

נהגי מונית ניו יורקיים הגישו בקשה לתביעה ייצוגית כנגד Gett, לאחר שזו רכשה את חברת Juno בה הועסקו; החברה הנרכשת נחשבה עד הרכישה ל”ידידותית לנהגים”

מקור: Pixabay

נהגי מוניות ניו יורקים, שעבדו בשירות הנסיעות Juno שנרכש לפני מספר שבועות על ידי Gett, תובעים עכשיו את החברה הרוכשת בטענה שזכויותיהם הופרו ושנגרם להם נזק כלכלי כתוצאה מהרכישה.

הנהגים הגישו תביעה ייצוגית

כדי להבין את התביעה, חשוב קודם כל להכיר קצת את שיטת הפעולה של Juno שהוקמה לפני כשנתיים על ידי ארבעה יזמים ישראלים: טלמון מרקו, איגור מגזיניק, סאני מרואלי ועופר סמוכה, אותם יזמים שמכרו את Viber לראקוטן היפנית תמורת 900 מיליון דולר לפני 3 שנים.

בתחילת דרכה פעלה Juno מתחת לרדאר, אולם על פי מספר דיווחים, היא נכנסה “ראש בראש” באובר ונלחמה בה בעזרת פנייה ישירה לנהגי המוניות – דרך פעולה אופיינית לרוב לאובר. בין היתר הציעה Juno עמלת נסיעה אטרקטיבית למדי של 10 אחוזים בלבד, זאת לעומת 25 אחוזי עמלה שגובות אובר ו-Lyft, המתחרות העיקריות שלה. בנוסף, פעלה Juno כמעין מיני-קואופרטיב, ו-50 אחוז מהמניות שלה הוקצו לנהגים. עוד סוכריות לנהגים שהציעה Juno הן האפשרות לטיפים בתוך האפליקציה, מה שאובר לא אפשרה, וכן העסקת הנהגים כעובדים מן המניין או כקבלני משנה. באפריל 2016 נכנסה Juno לניו יורק ובזכות התנאים ושיטת הפעולה הצליחה לגייס לשורותיה נהגים רבים ולבצע כ-20 אלף נסיעות ביום.

אולם באפריל השנה הודיעה רשמית Gett כי רכשה את Juno תמורת 200 מיליון דולר. המטרה של Gett הייתה השגת דריסת רגל באחת מהערים החשובות בעולם, שהייתה עד אז בשליטת המתחרות. אולם עתה נראה שלכאורה היו השפעות נוספות לרכישה, ומספר נהגים ניו יורקים הגישו בקשה לתביעה ייצוגית כנגד Gett, במסגרתה הם מאשימים את החברה הישראלית בהפרת חוזה, הצגת מצג שווא, פרסום שקרי, הפרת אמון ותרמית בניירות ערך.

על פי כתב התביעה, לאחר הרכישה ביטלה למעשה Juno את תוכנית האקוויטי שלה, כלומר, המניות שהוקצו לנהגים. למרות שהחברה הבטיחה פיצוי לנהגים שהחזיקו במניות, הם טוענים שהפיצוי הסתכם ב”כסף קטן” או 2 אחוזים מערך המניות שהחזיקו, ואחרים לא קיבלו אפילו את זה. גם דיווח שהופיע באתר recode מייד לאחר הרכישה מביא עדויות של נהגים בשירות, שצברו 1,600 מניות, 3,500 מניות ואפילו 6,000 מניות וזכו כולם בפיצוי אחיד בגובה 100 דולר.

לדברי התובעים, גם אם Juno הייתה מעניקה לכל נהג 250 דולר, עדיין היה מדובר באחוז וחצי בלבד מערכה של החברה על פי עסקת המכירה. התובעים מבקשים מבית המשפט שיכיר בתביעה כתביעה ייצוגית ויעניק לעובדים פיצויים בגין הסעיפים השונים.

מחברת Gett נמסר: “החברה קיבלה את כתב התביעה ותתייחס לגופו של עניין בבית המשפט” .

כתב התביעה הייצוגית המלא

יניב אביטל

גיק, קופירייטר, אבא, חולה על גאדג'טים וקוד, לא בהכרח בסדר הזה

הגב

3 Comments on "נהגי מוניות בניו יורק תובעים את Gett הישראלית"

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 
Sort by:   newest | oldest | most voted
אחד שיודע
Guest

אהבתי את הגיוון בשמות של התובעים. מוחמד מוחמד ו… *DRUM ROLL* מוחמד!

לפני 100 שנים...
Guest
לפני 100 שנים...

מחאת נהגי הפרדות, העגלונים והסייסים ממשיכה בעוצמה בתגובה לאוטומוביל החדשה שהושקה זה עתה, המודל T של חברת פורד.
והיתר היסטוריה, טובה לעולם ודי עגומה לבעלי המקצוע ההם.

נהגי המוניות נלחמים על מקצוע שהולך להיעלם עוד עשור וחצי-שניים, וחבל שהם לא מבינים את זה

אריה
Guest

אם תשאלו אותי נהגי המוניות צריכים להתאגד ביחד ולהעסיק מפתחים שיפתחו להם אפליקצייה ושירות הולם ללא עמלות ותנאים רק להיות חברים באיגוד המוניות ותשלום סמלי חודשי שיממן את הוצאות הפיתוח והתפעול שיהיו אולי 1% מהעמלות שהם משלמים עכשיו… אין צורך בשיווק ואין צורך בשכנועים של נהגים והם יהנו מהשירות הכי טוב שאפשר… נכון לעכששיו שודדים אותם 25% ברווחים על כלום,על לקוחות שגם ככה היו מגיעים ללא האפליקצייה…

wpDiscuz

תגיות לכתבה: