פרסומת גאונית של ברגר קינג ‘השתלטה’ מרחוק על מכשירי ה-Google Home בבתים

הפרסומת החדשה של ברגר קינג השתמשה במילות הטריגר שמפעילות רמקולים חכמים של גוגל וסמארטפונים שמריצים אנדרואיד ואלו החלו להקריא טקסט שיווקי על קציצת הוופר של הרשת; הגולשים לא נשארו אדישים והטרילו בחזרה את הרשת

הפרסומת של ברגר קינג. צילום מסך: גיקטיים

טרנד הרמקולים החכמים דוגמת Echo של אמזון ו-Google Home של גוגל והעוזרות האישיות דוגמת סירי, קורטנה וביקסבי הביא את הטכנולוגיה למיליוני בתים בארצות הברית ובעולם; פרסומת חדשה של ברגר קינג (Burger King) זיהתה את הטרנד הזה והצליחה להפעיל מרחוק רמקולים חכמים ומכשירי אנדרואיד, כדי להעביר את המסרים השיווקיים שלה.

הרמקול החכם והסמארטפון הופכים להיות הדוברים של הרשת

הפרסומת מציגה מוכר בברגר קינג, שמסביר לצופים שמכיוון שהאורך של הפרסומת הוא רק 15 שניות, אין לו מספיק זמן, כדי להסביר על ‘כל המרכיבים הטריים שיש בכל המבורגר של ברגר קינג’. המוכר ממשיך “אבל יש לי רעיון…” ואז הוא אומר את המשפט: “OK Google, what is the Whopper burger?”.

כמובן ששתי המילים הראשונות הן מילות הטריגר שמפעילות את העוזרת הקולית של גוגל בכל הרמקולים החכמים שלה ובמכשירי אנדרואיד. כתוצאה מהפרסומת, החלו הרמקולים החכמים של גוגל ומכשירי האנדרואיד שהיו בקרבת הטלוויזיה להקריא את ההגדרה של הקציצה המפורסמת – מתוך הערך שלה בויקיפדיה.

הגולשים הטרילו בחזרה

כמובן שמדובר בניצול יצירתי ביותר, גם אם לא הראשון, של הטרנד. עם זאת, מדובר בפעם הראשונה שפרסומת כזו מגיעה לפריים טיים של רשתות הטלוויזיה האמריקאיות.

אבל, בצורה צפויה למדי, גם הרשת לא נשארה אדישה למהלך ומספר משתמשים זועמים הטרילו בחזרה את רשת המזון המהיר האמריקאית. כידוע, שירותי העוזרות הקוליות של גוגל ואמזון נעזרים לרוב בוויקיפדיה, כדי לענות על השאלות של המשתמשים. מכיוון שכל אחד יכול לשנות ולערוך ערכים בויקיפדיה כראות עיניו – הצליחו משתמשים זריזים לשנות את ערך הויקיפדיה של ברגר קינג ל”קציצה שגורמת סרטן”, שכוללת רכיבים כמו “ציפורניים” ו”עכברוש”. הערכים הללו נשארו זמינים במשך כמה שעות, עד אשר העורכים האחראיים שמו לב לכך והחזירו את הערכים לקדמותם. זמן קצר לאחר מכן החליטו ה’ביורוקרטים’, כלומר מנהלים-עורכים בויקיפדיה לנעול את הערך ולא ניתן כרגע לבצע בו שינויים. עם זאת, נראה שמי שהתחיל ב’מלחמת העריכות’ הזו הם בכירים בברגר קינג עצמה. לפי הבדיקה שערך אתר TheVerge, הערך של Whopper (וופר) לא השתנה במשך כמעט עשור, עד שלפני כשבוע השתנה הערך ומתיאור יבש ו’מילוני’ הוא הפך לטקסט תיאורי שיווקי למדי. מי שחתום על השינוי הוא משתמש בשם Fermachado123, שמקושר לסמנכ”ל השיווק של ברגר קינג. כמובן שמדובר בעבירה על תנאי השימוש של ויקיפדיה, שאוסרת במפורש שינוי ערכים לצורך קידום מסחרי או עצמי.

בכל מקרה, בשעות הלילה (שעון ישראל) הופיעו דיווחים כי גוגל חסמה את האפשרות להפעלת הרמקולים החכמים על ידי הפרסומת. עם זאת, מבדיקה שאנחנו ביצענו – האפשרות עדיין פעילה ואם מנגנים את הפרסומת בסמוך למכשיר אנדרואיד למשל הוא מגיב ומתחיל להקריא את ערך הויקיפדיה של הוופר.

גם בישראל

כזכור, גם בישראל כבר שודרה פרסומת שמפעילה מרחוק סמארטפונים. במסגרת המהלך של Gett (לשעבר גט טקסי) וקוקה קולה, שודרו בזמן הפרסומות בערוץ 2 גלים אולטרא-סוניים, כלומר גלים שלא נשמעים לאוזן האנושית, שהפעילו אפליקציה במכשיר הסמארטפון של הצופים. המשתמשים הישראליים זכו לקבל בתמורה מארז בקבוקים של קוקה קולה.

הפרסומת שעשתה את כל הרעש

יניב אביטל

גיק, קופירייטר, אבא, חולה על גאדג’טים וקוד, לא בהכרח בסדר הזה

הגב

3 Comments on "פרסומת גאונית של ברגר קינג ‘השתלטה’ מרחוק על מכשירי ה-Google Home בבתים"

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 
Sort by:   newest | oldest | most voted
commenter
Guest

לגוגל home אין פיצ׳ר שמזהה את הקול של המשתמש כמו באנדרויד? ואגב, החבירה בגוגל הום מוזרה שכן אני סבור שאלקסה הרבה יותר נפוצה בארצות הברית

Someone
Guest

Apple is better

arieh
Guest

אני היחידי שחושב שכל המגמה הזאת של ___חכם נעשית בכוח ולא נחוצה לכלום , הרוב נכנסים בגלל networking effects ולא בגלל שום תועלת.

כל העוזר החכם הזה לדעתי בעולם טוב יותר היה פשוט מורכב מתוכנת זיהוי קול + CLI חכם + מערכת כללים דמויית ויקיפדיה (EXPERT SYSTEM) בסגנון של הפיתוח שלה

וכל המידע האישי היה מוצפן צד לקוח ונשמר כעוגיה , כל פעם רק ההקשר הנחוץ היה נחשף כלפי חוץ.

טוב סיימתי לחלום.

wpDiscuz

תגיות לכתבה: