כך תבנו מסע לקוח חכם באמצעות אימייל מרקטינג

מערכות אוטומטיות לשליחת מיילים יוצרות קשר ישיר בין הלקוחות ובין המותג, יודעות לזהות אם בשלה העת לרכישה ומסייעות לשמר לקוחות מרוצים. אבל איך בדיוק עושים את זה?

מאת לודה גרקו

עולם השיווק הדיגיטלי הולך ומשתכלל, וכמעט כל ארגון המנהל אינטראקציה עם לקוחות עובר לכלים אוטומטיים שעוזרים לייעל את עבודת השיווק. Marketing Automation היא שיטה רב ערוצית המציבה את הצרכן במרכז, יוצרת איתו קשר רב פעמי, מזהה את התוכן בו הוא מתעניין ואת רמת הבשלות שלו לרכישה. במקביל, היא מספקת ללקוח מידע רלוונטי ואקטואלי, רוקמת עבורו חוויית מותג חיובית ואיכותית ומניעה אותו לפעולה.

אך היתרונות הגדולים ביותר בשיטה זו הם שניתן למנף את המידע הרלוונטי על ידי ניהול מערכת יחסים אישית עם אינספור צרכנים בעת ובעונה אחת, ולנטר בזמן אמת את האינטראקציות עם המותג שלכם לקראת החלטת הרכישה.

מה זה בכלל מסע לקוח בשיווק הדיגיטלי?

מיפוי מסע לקוח אינו תהליך פשוט, והוא כולל שימוש בכלים שיווקיים רבים ושילוב של אסטרטגיות שיווק דיגיטלי ומסורתי. מסע הלקוח שאנו מכוונים אליו הוא כזה המבוסס על בניית אינטראקציה עם קהל הנמענים, שמטרתו להוביל אותם להמרה ולאחר מכן לשימור או להרחבת עסקה. ניקח לדוגמה מסע לקוח של אפליקציה חדשה לעריכת תמונות לאינסטגרם: כבר בשלב אפיון קהל היעד, על אנשי השיווק להחליט מיהו קהל היעד ואיך הוא ייחשף לאפליקציה; האם טופס הרישום הראשון שבו ייתקלו יהיה לאפליקציית דמו או למוצר האמיתי? כמה מיילים יקבלו הנרשמים הראשונים עד תהליך ההמרה ומה יהיה תוכנם?

תכנון יעיל מבטיח חוויית לקוח יעילה, ומוטב שיכלול מסר שיווקי אחיד ועקבי המוצג בדרך דינמית, מעניינת ומגוונת, כי לקוחות מגיבים לגירויים ועניין. אם תבנו את המפה בשלב מוקדם ותהיו ערוכים לתת מענה וערך מוסף ללקוחות בכל אחד משלבי המסע, תרכשו לויאליות, הכרה ולקוחות חדשים העשויים להמליץ על המוצר ולייצר לקוחות נוספים.

בוצעה המרה, האם נגמר מסע הלקוח?

מדובר במסע המשלב תקשורת ישירה מול הלקוח, בעוד שאר העולמות תומכים בו עד שהלקוחות הפוטנציאלים ירכשו את האפליקציה או ינטשו את התהליך. אך זה לא נגמר כאן, גם בשלבים אלה יש צורך במסעות לקוח חדשים – הראשון הוא שימור וטיפוח מערכות יחסים עם מי שהפך ללקוח, והשני יכלול אוטומציית מיילים שמטרתה לעורר את הנמען ולבחון מדוע החליט לנטוש את התהליך.

מנהלי שיווק רבים מאמינים שברגע שבוצעה המרה עבודתם הסתיימה, וזו כמובן טעות. אחרי הכל, קיימת סבירות גבוהה בהרבה לרכישות חוזרות בקרב לקוחות מרוצים, אלה שמערכת היחסים בינם ובין הארגון ממשיכה גם אחרי ההמרה. לכן כדאי לחשוב על כל הנקודות שבהן הלקוח פוגש אותנו גם לאחר הרכישה, ולדאוג לשפר אותם באופן מתמשך. מיפוי מסע לקוח מוצלח יעזור להראות את כל הנקודות לאורך המסע, ולא יסתפק בתסריט אחד, אלא יביא בחשבון כמה פרסונות של לקוחות וייצר תסריט מסע עבור כל אחד מהם.

כיצד אימייל מרקטינג יכול למסגר את מסע הלקוח?

אימייל מרקטינג הוא כלי שבמסגרתו נבנה מסע הלקוח, במקביל לכלים שיווקיים נוספים, ומסע הלקוח צריך להיות מבוסס על דיוורים אלקטרוניים שילוו כל נמען לכל אורך התהליך. איך עושים את זה?

שלב ראשון – בססו את האסטרטגיה סביב היעד של הוספת הגולש למאגר הנמענים שלכם. עשו זאת על ידי כלים שיווקיים כמו עמודי נחיתה, ערוצי מדיה חברתית ואפילו מדיה מסורתית, או על ידי יציאה מהעולם הווירטואלי לעולם הכנסים והסדנאות. כל נרשם שנכנס לרשימת הנמענים שלכם מהווה לקוח פוטנציאלי ומסע הלקוח שתיצרו צריך לכוון להמרה.

שלב שני – בססו את האסטרטגיה על דיוורים שילמדו את הנמענים על השירות או המוצר שאתם מספקים, אך עשו זאת באופן הדרגתי עד שלב ההמרה. בנוסף, ודאו שהמיילים אישיים, נעימים ומתאימים לקהל היעד, ונסו ללוות אותם לתהליך ההמרה, במקום לחשוב “מכירה”.

שלב שלישי – ברכות! הנמען הפך ללקוח וכעת מתחיל שלב חדש במסע, שמטרתו לשמר את הלקוח ולוודא שהוא מרוצה, וכן להציע לו הצעות נוספות שיכולות להתאים לו.

צלם/תמונה: KeithBishop/ Getty Images Israel

מערכות אוטומציה מקלות על בניית מסעות לקוח

מערכות Marketing Automation יודעות לבצע את מלאכת השיווק, לרבות שליחת מיילים או הודעות טקסט ללקוחות בהתבסס על מסעות לקוח חכמים, ויודעות לעבוד על שיפור המרות וחיזוק הקשר עם הלקוחות גם לאחר הרכישה. המערכת מזהה את הצרכים של הלקוחות הפוטנציאלים ועוקבת אחר ההתנהגות שלהם בזמן אמת, וכך יודעת לנתב אותו לאזורים הרלוונטיים עבורו. בפועל, ניהול מסע לקוח מבוסס אימייל מרקטינג מאפשר לאנשי שיווק לשלוח מיילים מדויקים יותר בתזמון וברלוונטיות שלהם ולפי חלוקת הנמענים לסגמנטים.

אך לא מדובר רק על הנמענים. עבודה עם תבניות אוטוריספונדרים (מענה אוטומטי) יכולה לחסוך זמן רב לאנשי השיווק בארגון, וליידע אותם על פתיחת מייל למשל, הקלקה על עמוד מסוים או הרשמה בעמוד נחיתה. כך ניתן למנף בזמן אמת את הנקודה שבה נמצא הנמען במסע, ולשלוח לו מייל המשך.

ומה חשוב לזכור בעת בניית מסע לקוח? הנה כמה טיפים שיעזרו:

עשו A/B Testing. זכרו שהכל מדיד וניתן לשינויים. שנו דבר אחד בכל מייל ובחנו מה מביא את התוצאות הטובות ביותר.

שמרו על אחוז גבוה של טקסט חי. חשוב לאזן בין כמות התמונות ובין הטקסט, בעיקר כדי שספקיות האימייל יזהו שמדובר בתוכן מהותי ולא בדואר ספאם.

מובייל, מובייל ושוב מובייל. רוב הסיכויים שמי שיקרא את המייל שלכם יעשה את זה מהסמארטפון שלו. הכינו את המייל כך שיתאים לפלטפורמת המובייל בצורה אופטימלית.

הניעו לפעולה. מייל ללא הנעה לפעולה לא יוביל לרכישות. הקפידו על כפתור הנעה לפעולה שלא ניתן להתעלם ממנו.

הכתבה בחסות Active Trail

אקטיב טרייל היא פלטפורמת אימייל מרקטינג ו-Marketing Automation המובילה בישראל, מציעה מענה One-Stop-Shop לעסקים בכל העולם, מכל הגדלים ומכל התחומים. הפלטפורמה כוללת מערכת אוטומציות, דיוור רב לשוני וקל לשימוש, דפי נחיתה, טפסי הרשמה ופופאפים, שליחת סמס, כלי סקרים ועוד.
סטארטאפ? לאקטיב טרייל יש הצעה ייחודית עבורכם: 6 חודשים של שימוש חינם במערכת, ללא הגבלה!
אנו מזמינים אתכם להירשם לתכנית ה-Startup Boosternbsp.

כתב אורח

אנחנו מארחים מפעם לפעם כותבים טכנולוגים אורחים, המפרסמים כתבות בתחומי התמחות שלהם. במידה ואתם מעוניינים לפרסם פוסט בשמכם, פנו אלינו באמצעות טופס יצירת קשר באתר.

הגב

2 תגובות על "כך תבנו מסע לקוח חכם באמצעות אימייל מרקטינג"

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 

* שימו לב: תגובות הכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, לרבות דברי הסתה, הוצאת דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב ו/או בניגוד לדין ימחקו. Geektime מחויבת לחופש הביטוי, אך לא פחות מכך לכללי דיון הולם, אתיקה, כבוד האדם והדין הישראלי.

סידור לפי:   חדש | ישן | הכי מדורגים
רני
Guest

מה זה נחשב “אחוז גבוה של טקסט חי”? הכוונה כשמעצבים ניוזלטר בבילדר, כן?
אני הבנתי שאפילו קצת טקסט חי זה מספיק טוב.

ניר כהן
Guest

ככל שכמות הטקסט החי עולה, כך גם המוניטין שלך כשולח עולה ומשפר את הסיכוי של המיילים שאתה שולח להגיע לתיבה הראשית או לתיבת הקד״מ והרחק מתיבת הספאם.
אני עובד בwww.smoove.co.il, שלח לנו מייל ונשלח לך חומר נוסף

wpDiscuz

תגיות לכתבה: