מתכננים לטוס? בריטיש אירוויז כבר יודעת עליכם הכל

חברת התעופה בריטיש אירוויז פתחה ביוזמה חדשה, בה הדיילים יחפשו מידע על לקוחותיה לפני שאלה מגיעים לשדה התעופה, על מנת שיקבלו את היחס המועדף. חדירה לפרטיות, או רמה חדשה של שירות לקוחות?

מקור: יח”צ, עיבוד תמונה

במידה ואתם נערכים לחופשה ובמקרה חברת התעופה בה בחרתם היא בריטיש אירוויז, אל תתפלאו אם הצוות יהיה נחמד במיוחד, או ידע לזהות אתכם עוד לפני שתמסרו להם את הכרטיסים.

חברת התעופה מאמצת יוזמה חדשה, בה מתכננת ללמוד הכל על לקוחות ‘מועדפים’, עוד לפני שאלה נכנסים אל שדה התעופה. שיפור בשירות, או חדירה לפרטיות?

טיסה נעימה

בריטיש אירוויז, חברת התעופה הלאומית והגדולה ביותר בבריטניה, החליטה להוציא אל הפועל תכנית חדשה העונה לשם Know Me, כשמטרתה להפוך את חווית הטיסה להרבה יותר אישית ונעימה עבור לקוחותיה ‘המובחרים’.

במסגרת התוכנית, יחולקו לכ-2,000 אנשי צוות אייפדים, דרכם יוכלו לחפש את תמונות הנוסעים בגוגל, כמו גם להעלות ולצפות בעוד מידע רלוונטי אודותיהם הכולל את הרגלי הטיסה שלהם, היסטוריית התלונות וכדומה – על מנת להעניק לצוות אפשרות להערך אליהם מראש.

כך לדוגמה, יוכלו הדיילים לזהות מנכ”לים של חברות גדולות, סוכנים של כוכבי הוליוודים או פשוט נוסעים הנוהגים להתלונן לעיתים תכופות – עוד לפני שכף רגליהם תדרוך בשדה התעופה. בתמורה, במידה ואכן יהיה עיכוב או בעיה כלשהי, ידעו הדיילים לאיזה מהנוסעים עליהם לפנות קודם, על מנת להרגיע את הרוחות.

החברה צופה לברך בצורה אישית כ-4,500 נוסעים מידי יום כבר בסוף השנה הקרובה. לטענתה, התכנית נועדה ‘לשכפל’ את ההרגשה שהלקוחות מקבלים כשנכנסים למסעדה האהובה עליהם, שם מברכים אותם בשמם האישי ויודעים מראש מה הם אוהבים.  אך לצערה של בריטיש אירוויז, ישנם מספר גורמים שאינם מסכימים עם התכנית החדשה, בטענה שפוגעת בפרטיות הנוסעים – מבלי שכלל מודעים לכך.

טכנולוגיה מול פרטיות?

בעוד שבריטיש אירוויז מעוניינת להפוך את החוויה לאישית יותר, ניק פיקלס (Nick Pickles) העומד מאחורי ארגון Big Brother Watch הבריטי, שפועל למען זכויות האזרח והפרטיות בבריטניה הסביר לאתר DailyMail כי אין על העובדים לחפש מידע אודות הנוסעים, מבלי שאלה אישרו לחברה לעשות זאת.

אך השאלה המתבקשת היא: האם אכן מדובר בחדירה לפרטיות? בסופו של יום, המידע בו יאחזו הדיילים הוא מידע פומבי שהצליחו למצוא במנוע החיפוש גוגל – כלומר, מידע שזמין לכל מי שיחפש את השם של הנוסע המסוים. בנוסף, מידע אישי יותר אודות הנוסע, כגון היסטוריית הטיסות והתלונות שלו, זמינה כבר עכשיו לדיילי החברה, כך שלא באמת מדובר בחדירה משמעותית לפרטיות. לפחות לא כרגע.

ובסופו של יום, חשוב לזכור שהדיילים יחפשו מידע ‘רק’ על נוסעים בעלי עניין, בעלי היסטוריה בעייתית או שם ידוע – במטרה להתמודד איתם ביתר קלות. ובכל זאת, עם עלייתן של הרשתות החברתיות, מנועי החיפוש השומרים עלינו מידע והעובדה שאנו מעדיפים לחלוק כל פיסת אינפורמציה עם שלל חברינו ומכרינו – אין ספק שעניין הפרטיות ברשת כבר כמעט ואינו קיים. האם נעדיף להלחם בכך, או שאולי יהיה נחמד להגיע למטוס ולקבל ברכה אישית מהדייל המוביל אותנו לכסא?

חן אידן

אוהבת גאדג'טים, אפליקציות ואת עולם הטכנולוגיה בכלל. שלל עיסוקיה כוללים הריסת מכשירים סלולריים לצרכי בדיקה, התעסקות בלתי פוסקת ברשתות חברתיות, סקירת אפליקציות חדשות, סטארטאפים מבטיחים והתנסות עם (כמעט) כל מוצר חדש שיוצא לשוק.

הגב

הגב ראשון!

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 

* היי, אנחנו אוהבים תגובות!
תיקונים, תגובות קוטלות וכמובן תגובות מפרגנות - בכיף.
חופש הביטוי הוא ערך עליון, אבל לא נוכל להשלים עם תגובות שכוללות הסתה, הוצאת דיבה, תגובות שכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, תגובות שחורגות מהטעם הטוב ותגובות שהן בניגוד לדין. תגובות כאלו יימחקו מייד.

wpDiscuz

תגיות לכתבה: