גם המשקיע הגדול ביותר במוביילאיי וגם אייל עופר בפנים: Bringg מגייסת עוד 12 מיליון דולר

הסטארטאפ הישראלי מפתח מערכת שילוח ומעקב מתקדמת שמאפשרת לכל עסק ליהנות מיכולות שילוח ומעקב דומות לאמזון; מייסד החברה: חברות שלא יעמדו בסטנדרט של אמזון יפסידו כמו שבלוקבסטר הפסידה לנטפליקס

מקור: Unsplash

אחד היתרונות הבולטים שגורמים לאמזון לבלוט על פני כל שאר אתרי הסחר הוא יכולות השילוח והלוגיסטיקה המתקדמות שלה. חברת Bringg (ברינג) מתל אביב מאיימת לפגום בהגמוניה של הענקית האמריקאית ולאפשר לכל חברה ליהנות מיכולות שילוח ומעקב מתקדמות. היום (ג’) מודיעה החברה על גיוס של 12 מיליון דולר במסגרת סבב הגיוס השני שלה.

כל מכולת הופכת לאמזון

מקור: Bringg

מקור: Bringg

אז מה עושה בעצם Bringg. ובכן, הפלטפורמה שפיתחה החברה מאפשרת גם לעסקים קטנים וגם לחברות גדולות לנהל את המשלוחים שלהם בצורה מדויקת ואופטימלית ובמקביל לאפשר ללקוחות שלהם לעקוב בזמן אמת אחר מיקום המשלוחים. כדי לעשות את זה, המערכת של החברה יכולה להתממשק למערכות ה-CRM של הארגון, מערכות ניהול המלאי שלו, מערכות הסחר האלקטרוני ומערכת השליחויות הקניינית שלו או של חברת השליחויות שלו. כך למעשה נהנים הלקוחות מממשק אחד ששולט בכל שלבי השילוח – החל מאיתור המלאי, דרך איתור והפעלת השליח הפנוי וכלה בתיאום השליחות ועדכון הלקוח בזמן אמת על מיקום המשלוח. המערכת פועלת בענן במודל SaaS.

Bringg הוקמה ב-2013 (תחת השם overvyoo) על ידי רענן כהן, המשמש כמנכ״ל וייסד בעברו את MobileMax, וליאור שיאון, סמנכ״ל הטכנולוגיות לשעבר של Gett. הגיוס הנוכחי בגובה 12 מיליון דולר מצטרף ל-10 מיליון דולר קודמים שגייסה החברה במסגרת סבב B שלה – והוא מביא את סך הגיוסים של החברה מאז הקמתה ל-30 מיליון דולר.

באופן לא שכיח בשלבים מתקדמים כאלו של חברות סטארטפ, מי שהשתתפו בגיוס הנוכחי הם 2 אנג’לים: ד”ר שמואל חרל”פ ואייל עופר – שמביאים שניהם רקע בתעשיית האוטוטק, הלוגיסטיקה והשילוח. חרל”פ, מנכ”ל יבואנית הרכב כלמוביל (מרצדס, יונדאי, מיצובישי), היה אחד המשקיעים הראשונים והגדולים במובילאיי, והחזיק כ-7 אחוזים מהחברה – שהפכו אחרי המכירה לאינטל לרווח של כמיליארד דולר עבורו; ועופר, טייקון הספנות (שותפות בחברת הקרוזים השנייה בגודלה בעולם, רויאל קריביאן) והנדל”ן, שנחשב לאחד משני הישראלים העשירים בעולם. נוסף למשקיעים הישראלים השתתפה בגיוס גם Salesforce Ventures, זרוע האחזקות של ענקית התוכנה הארגונית. החברה מעסיקה כ-60 עובדים במרכז הפיתוח בתל אביב ובמשרדים בניו יורק ובשיקאגו.

לקוחות שלא יתאימו את עצמם יגמרו כמו בלוקבאסטר במלחמה מול נטפליקס

המייסדים: רענן כהן וליאור שיאון. מקור: Bringg

בראיון לגיקטיים, חשף רענן כהן, שותף-מייסד ומנכ”ל Bringg, שלמרות השליטה של אמזון בתחום מכירות האונליין, החברות רק מתחילות לגלות את הפוטנציאל האדיר: “גודלו של שוק הריטייל בארצות הברית הוא 23 טריליון דולר, אבל ב-2017 רק 8 אחוזים מהמכירות בארצות הברית נעשו אונליין, כשאמזון אחראית על חצי מהן. אפשר רק לדמיין מה יקרה כש-78 אחוזים מהמכירות יהיו אונליין”.

לדברי כהן, אחרי שכל שאר החסמים כמו תשלומים ואבטחה כבר הוסרו, נותרה עדיין בעיית השילוח והלוגיסטיקה הבעיה העיקרית של החברות השונות וחברות שלא יאמצו את הטכנולוגיות וסטנדרט השירות שקבעה אמזון יעמדו באותו מקום שעמדה בלוקבסטר כשהובסה על ידי נטפליקס: “ערכות לוגיסטיקה כיום תוכננו לפני שנים. אין שקיפות במועדים, אין החזרות ופה אנחנו נכנסים לתמונה עם מערכת SaaS שמעניקה ללקוחות הארגוניים את אותן יכולות שיש לחברות כמו אמזון, Delivaroo ו-Instacart”.

בשנה האחרונה מספר כהן, החברה שילבה מודולים רבים חדשים במערכת שמאפשרים אופטימיזציה של מסלולים ותזמונים במערכות קיימות (Legacy) ובמערכות של חברות חיצוניות. אם לפני שנה המערכת שפיתחה החברה היתה בשימוש של 3 חברות, הרי שעתה היא נמצאת בשימוש של כ-30 חברות במדינות חדשות כמו צרפת, גרמניה, בריטניה ואוסטרליה, חלקן מה-Fortune 500, והחברה נהנית מהכנסות של מיליוני דולרים. לדברי כהן, החברה מתכננת להשתמש בהון שגייסה כדי להכפיל את מספר העובדים שלה ולהגיע ל-120 עובדים ב-2018.

כולם יצטרכו להתיישר לסטנדרט של אמזון. מקור: Amazon

אנחנו מדברים על גיוס עובדים. ובימים האחרונים יש שיחה ערה סביב טקטיקות גיוס העובדים האגרסיביות שנוקטת אמזון כלפי טאלנטים בישראל. הרגשתם את זה על בשרכם?

“אני יכול להגיד לך שהעובדים שלנו מקבלים כל הזמן הצעות מאמזון וגם מגוגל ומפייסבוק. זו המציאות. אם נשווה דברים לריצה, אז כשרצים באוגוסט יש חום ולחות. זו הסביבה וצריך להתמודד. אנחנו משלמים היטב והתגמולים שלנו טובים, אבל אם מישהו מודד הכל רק דרך הדולר – אין מה לעשות.

החזון שלנו הוא להגיע ל-80 אחוז eCommerce, ואם זה יצליח, זה יהיה יותר גדול מכל דבר אחר. לא סתם Aleph שמו פה את הצ’ק הכי גדול שלהם (ההשקעה שביצעה קרן Aleph בגיוס הקודם של Bringg היא ההשקעה הגדולה ביותר שביצעה הקרן בחברה אחת מעולם, י.א.)

אנחנו אומרים לעובד שאנחנו הולכים לעשות פה משהו גדול, הכי גדול, ואם זה מעניין אותך, אתה יכול להיות שותף לזה”.

האם הפניות האלו אתיות בכלל?

“זו שאלה אחרת. לנו יש קולגות בסטארטאפים. אם יש עובד שמרוצה, אנחנו לא ננסה לפתות או למשוך אותו. רק אם מישהו שיושב על הגדר ופונה. בוודאי שלא נצוד צוותים שלמים מסטארטאפים עם תקציב מוגבל”.

אמזון פיתחה לעצמה שירות ענן. ואז החלה להציע אותו לחברות אחרות, והיום AWS הוא מקור הרווח העיקרי שלה. אתם לא פוחדים שהיא תחליט לעשות את אותו דבר עם יכולות השילוח והלוגיסטיקה שלה? 

“זה תסריט שהוא יותר מסביר. בעיקר עבור חברות קטנות עד בינוניות. אבל אנחנו כבר רואים שהחברות הגדולות לא מוכנות שהמערכות שלהן ירוצו על אמזון. זה שילוב שחציו פרנויה וחציו רצון לא לעזור למתחרה. הסיכוי שה’וולמרטים’ של העולם ישתמשו בשירות כזה של אמזון נמוך עד בלתי אפשרי. אנחנו נהיה התשובה עבורן. אנחנו רואים כל הזמן לקוחות שנוטשים את Deliveroo ו-Uber, כי הם הבינו שאם אתה משתמש בהם אתה תלוי בהם”.

בסבב הזה צירפתם משקיעים חדשים – את שמואל חרל”פ, אייל עופר ואת סיילספורס

“נכון. זה לא היה סבב מתוכנן. האמת, שחלק מהכסף של הסיבוב הקודם עוד נשאר בבנק. אבל הכנסנו את שלושת המשקיעים האלו כמשקיעים אסטרטגיים: SalesForce ששולטת בתחום ה-CRM ומשקיעים מנוסים כמו שמואל חרל”פ שמכיר היטב את עולמות התחבורה ואייל עופר, המתמחה בעולמות המשלוחים והלוגיסטיקה, והם יכולים לעזור לנו להגיע לעוד יותר לקוחות. אנחנו מרגישים שאנחנו מגרדים את קצה הקרחון ויש לנו יעדי צמיחה אגרסיביים ולהיות הבלו-צ’יפ (חברה מובילה ובעלת ערך גבוה ומתמשך, י.א.) של ה-eCommerce עם לקוחות דגל כמו קוקה קולה ו-Panera. כל חברה ששולחת משהו צריכה פתרון ובשאיפה הוא יהיה של Bringg”.

יניב אביטל

גיק, קופירייטר, אבא, חולה על גאדג’טים וקוד, לא בהכרח בסדר הזה

הגב

5 Comments on "גם המשקיע הגדול ביותר במוביילאיי וגם אייל עופר בפנים: Bringg מגייסת עוד 12 מיליון דולר"

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 
Sort by:   newest | oldest | most voted
אלברט
Guest

שוק הריטייל בארה”ב גדול יותר מכל התוצר של ארה”ב?!

אם כל הריטייל הוא 23 טריליון דולר, ו8% ממנו הוא אונליין, וחצי מזה נמכר ע”י אמאזון יוצא שיש להם מכירות של 920 מיליארד. בדיווח שלהם לבורסה היה רק 130 מיליארד.

נראים אחלה חברה, אבל אם סתם זורקים מספרים גדולים כדאי לפחות לבדוק שהם לא נשמעים מופרכים לגמרי.

ניר
Guest

אתה חזק

Raanan Cohen
Guest

Hi Albert see below,
for more market info feel free to contact me directly. raanan@bringg.com
Retail is a $23 trillion market worldwide (North America = 23%”
eCommerce is relatively small (8.8% of worldwide retail sales and 8.1% of North America retail sales)
over 52% of Americans go directly to Amazon when they shop online, up from approximately 30% just two years ago
Amazon represented 43% of all U.S. online retail sales and 53% of their U.S. eCommerce growth among publicly traded companies in 2016″
source: AGC

moses
Guest

אני מבין שהם מפתחים תוכנה שעושה מעקבים, התאמות וכל זה לעולם החדש של האונליין, אבל להגיד שעכשיו שחברה שתקנה את המוצר שלהם תהפוך לאמזון או לחלופין להגיד שההצלחה של אמזון זו תוכנת הלוגיסטיקה שלה ואם לא תהיה לך כזאת תישאר מאחור זה מוגזם.
ההצלחה של אמזון זה המערך הלוגיסטי הפיזי שלה.

תשתפרו
Guest

ההצלחה של אמזון מורכבת מכמה פרמטרים בינהם שילוח מהיר
אבל בעיקר שירות לקוחות חסר רחמים.
ומי שיעמוד בזה – יצליח

wpDiscuz

תגיות לכתבה: