הסטארטאפ הישראלי שאחראי על נתוני זיהום האוויר של אפל גייס 30 מיליון דולר

האלגוריתם של BreezoMeter מאפשר ליצור מדד מדויק של מצב זיהום האוויר ברמה של רחובות ספציפיים. לאחרונה נבחרה החברה לספק את המידע לאפליקציית מזג האוויר של אפל

מקור: Pixabay

על פי נתונים של ארגון הבריאות העולמי, יותר מ-91 אחוז מאוכלוסיית העולם חיה באזורים בהם זיהום האוויר חורג מהרמה התקנית אותה קבע הארגון. מגפת הקורונה העלתה לסדר היום את הסכנות שבמחלות בדרכי הנשימה והדגישה את ההשלכות השליליות לבריאותנו של חשיפה לזיהום אוויר. חברת הסטארטאפ הישראלית Breezometer, שפיתחה טכנולוגיות לחיזוי מפגעים סביבתיים והשפעתם על הבריאות והנגשה שלו, הודיעה היום (ב’) כי השלימה גיוס של 30 מיליון דולר.

מזיהום אוויר ועד שריפות

BreezoMeter אוספת נתונים רלוונטיים מהסביבה – בעזרת תחנות שפרוסות ברחבי העולם, כמו אלו של המשרד לאיכות הסביבה למשל – ובעזרת אלגוריתמים מצליחה לחזות מפגעים סביבתיים שקשורים באיכות האוויר, כגון זיהום אוויר, אבקנים ושריפות, ואת השפעתם על הבריאות. החברה מנגישה את המידע הזה דרך האפליקציות שלה והן על ידי אפליקציות ויישומים אחרים שעושים שימוש ב-API שלה – במגוון תחומים כמו רפואה, בריאות ואיכות חיים. בחברה מציינים שבין החברות האלו ניתן למנות את Bosch ,Dyson ,Verizon Media ,L’Oréal ו-AstraZeneca.

על פי החברה, המידע הזה מאפשר למשתמשים לבחור נתיבים “בריאים” יותר לפעילות גופנית, לבחור איזור מגורים נקי יותר, להפעיל מכשירים מסויימים כמו מזגנים ולדעת להיערך מבחינת טיפולים רפואיים. לפני כחצי שנה שילבה אפל את המידע מ-BreezoMeter  באפליקציית מזג האוויר שלה.

רן קורבר, מנכ”ל BreezoMeter, אמר בתגובה לגיוס: “הדרישה לאינטליגנציית איכות האוויר שלנו רק גדלה מתחילת מגיפת הקורונה, אשר שמה זרקור גדול על נושא בריאות נשימתית, ועכשיו מאות מיליוני אנשים משתמשים באינפורמציה ש-BreezoMeter מספקת באופן יום יומי”. קורבר הוסיף: “המודלים שלנו חוזים סיכונים סביבתיים כמו זיהום אוויר, אבקנים ושריפות יער, גורמים בעלי השפעה שלילית חמורה על בריאות נשימתית. אנחנו משתמשים במידע הזה לספק המלצות בזמן אמת כדי לאפשר לאנשים להימנע ממזהמים וסיכונים אלו. בזכות גיוס ההון הנוכחי, יש לנו יותר משאבים ללטש ולהעלות בסדר גודל  את השימוש במודל המשולש שלנו: תשתית מידע, טכנולוגיה וסיפוק אינפורמציה לצרכנים דרך מכשירים וחוויות מקושרות. בנוסף, אנחנו מפתחים מוצרים חדשים אשר יספקו לאנשים יותר שליטה על בריאותם”.

BreezoMeter נוסדה בשנת 2014 על ידי קורבר, זיו לאוטמן ואמיל פישר, סמנכ”ל הטכנולוגיה. סבב הגיוס החדש של החברה בגובה 30 מיליון דולר הובל על ידי קרן הפרייבט אקוויטי Fortisimo Capital. בנוסף השתתפו בסבב גם Entrée Capital, שהיתה בין המשקיעים הראשונים בסטארטאפ ומשקיעים קיימים נוספים, JumpSpeed Ventures ,AxessVentures ,Launchpad Digital Health ו-Idinvest Partners. מאז הקמתה גייסה החברה 45 מיליון דולר.

פנקו את הטלגרם שלכם עם ערוץ הטכנולוגיה הגדול בארץ פנקו את הטלגרם שלכם עם ערוץ הטכנולוגיה הגדול בארץ הצטרפו לערוץ גיקטיים בטלגרם

יניב אביטל

עורך אתר גיקטיים. יש לכם רעיון לכתבה? טיפ סודי? הדלפה? מחכה לכם ב-yaneev@geektime.co.il

הגב

רוצה להיות הראשון להגיב?

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 

* היי, אנחנו אוהבים תגובות!
תיקונים, תגובות קוטלות וכמובן תגובות מפרגנות - בכיף.
חופש הביטוי הוא ערך עליון, אבל לא נוכל להשלים עם תגובות שכוללות הסתה, הוצאת דיבה, תגובות שכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, תגובות שחורגות מהטעם הטוב ותגובות שהן בניגוד לדין. תגובות כאלו יימחקו מייד.

wpDiscuz

תגיות לכתבה: