יזמים? ככה לא פונים לתקשורת בבקשה לחשיפה [דעה]

ישנן דרכים טובות יותר לקבל חשיפה תקשורתית, מאשר לעשות שימוש בטריקים ישנים של פסיכולוגיה הפוכה והגבלות שבעיקר מעוררות אנטגוניזם בצד השני

מקור: Shutterstock

מקור: Shutterstock

הפוסט פורסם במקור במהדורה האנגלית של Geektime.

יום נוסף נפתח ואיתו תיבת המייל מלאה בהודעות שצריך לעבור עליהן. כמו בכל יום, אני מרגיש שאני נובר בערימת שחת בחיפוש אחר מחט, כשערימות הספאם נערמים לרגלי ואבק מצטבר על הררי ההתכתבויות והשיחות בתיבה. כל זה, במטרה למצוא משהו באמת שונה ומעניין.

בין אותם סיפורים לא רלוונטיים יש סוג אחד של מיילים שמציק לי יותר מכולם. מדובר במשהו שבתחילה נראה נוצץ וגורם לפעימות הלב שלך להאיץ לשניות בודדות, עד שבחינה מעמיקה חושפת במה באמת מדובר: זהב מזוייף. בדרך כלל מדובר באימיילים המכילים את המילים ״בלעדי״, ״מבזק״ או ״אמברגו עד יום שלישי, 9 בבוקר שעון ניו יורק״, וכשאני פותח את ההודעות אני מגלה כי בסך הכל מדובר על עיצוב חדש למוצר, שדרוג מגרסה 4.2.2 ל-4.2.3 או אינטגרציה חדשה עם שירות עלום שם.

הודעות כאלה גורמות לי לתהות: האם אתם בכלל מבינים איך המיילים שלכם נקראים על ידי הצד השני?

בלי קיצורי דרך

המונחים ״בלעדי״ או ״אמברגו״ (בקשה שלא לפרסם תוכן טרם מועד שנקבע מראש) הם כלים ותיקים שמשמשים כבר שנים ארוכות חברות יחסי ציבור כחלק ממאמציהן להגדיל את אפקט הקמפיין ולהציע ידיעות שאכן שוות את המונחים הללו. כלומר, סיפורים לגיטימיים, אמיתיים ורלוונטיים בעולם החדשות.

לאורך הזמן לא מעט יזמים מלווים בחברות יחסי ציבור החליטו לייבא את המינוחים הללו לעולם שלהם אך עשו בו שימוש שחוטא למטרה המקורית. בחלק ניכר מהמקרים מדובר ברצון של היזמים, הלקוחות במקרה זה, לכפות את דעתם על אנשי יחסי הציבור שמשתפים פעולה ומטילים אמברגו על נושאים באנלים, כל כך באנלים שהאמברגו הופך אותם למגוחכים לחלוטין.

בהקשר זה אני עדיין זוכר את המשפט שאמרה לי אימי כשהייתי ילד: ״אם אין לך משהו חשוב להגיד, עדיף שתשתוק״.

אף על פי כן – אתם זקוקים לעיתונות ולבלוגים על מנת לזכות בחשיפה, בהורדות. לו רק יכולתם לקבל חשיפה יותר רחבה, בוודאי הייתם מצליחים להשיג פרסום רב שגם היה עוזר למתג את עצמכם טוב יותר, כמו גם לקבל השקעה משמעותית ואז להציג סיפור שאכן יהיה שווה ערך עבורנו, נכון? מצטערים, זה לא עובד ככה.

אז הנה מבזק חדשות מתפרצות קצר: לקוראים לא איכפת ששינתם את צבע הממשק שלכם לסגול, או שהוספתם כפתורי שיתוף לאפליקציה שלכם. ייתכן שמדובר בשדרוג משמעותי למשתמשים הקיימים שלכם, אך אף אחד לא רוצה לקרוא על זה. יש הבדל בין הצגת חידוש טכנולוגי במוצר לבין סיפור טוב, כאשר ברוב המקרים – אלא אם כן החדשנות היא פורצת דרך וייחודית, זה פשוט לא מעניין.

אז כיצד כן תזכו לחשיפה במדיה הטכנולוגית?

אתם בוודאי חושבים לעצמכם ״אבל אנו זקוקים לעיתונות, אנו זקוקים להתעניינות ולפרסום״. אל דאגה, יהיה בסדר. יש פעולות אחרות שאתם יכולים ליישם על מנת לגרום לעצמכם, לחברה ולמוצר להיות מעניינים, הודות לקצת מאמץ מצידכם וחשיבה מחוץ לקופסה.

תוכלו, לדוגמה, לפתוח תחרות המציעה פרס מושך במיוחד. לחילופין, תוכלו להעלות אל הבלוג שלכם פוסט המתעסק בנושא רלוונטי ומעניין בשוק, תוך כדי הצעת טיפים בעלי ערך לקוראים. תוכלו לכתוב Case Study המציע נסיון שצברתם מהעולם האמיתי והתחום בו אתם עוסקים.

לא כל נושא כזה יזכה אתכם בחשיפה ולא כל פרסום עתיד להוביל לעשרות אלפי משתמשים חדשים, הצעת רכישה או אפילו סקנדל תקשורתי. חשוב לזכור כי עורכים באתרים מובילים נמצאים במעקב תמידי אחר סיפורים מעניינים ואלו שלא יהיו מספיק מעניינים יזכו לסינון מיידי. במידה ותפנו אליהם בנוגע לכל נושא קטן, בדיוק כמו במקרה של המשל עם הזאב, יתכן וילמדו מראש לקרוא אתכם באופן שונה כבר ברמת הפנייה.

הפעולות המשמעותיות והמעניינות באמת שלכם אולי לא רלוונטיות לגרסה האחרונה ששחררתם, עליה אתם והצוות שלכם עבדתם בפרך במשך חודשים ארוכים, אך הן רלוונטיות ללקוחות פוטנציאליים ולקוראים, וזה מה שיתן לכם את החשיפה אותה אתם מחפשים. תסננו בעצמכם את המידע לפני שאתם מעבירים אותו הלאה, ותחשבו על מי שנמצא בקצה השני – הקוראים.

מקור תמונה: Shutterstock/ blackboard with arrows

אבי שניידר

כתב ועורך ראשי ב-Geektime.com, מחבר הספר "How To Fight For Your Goals: Social Combat Theory", ובעל הבלוג SocialCombatMedia.wordpress. מייסד Cluboom.com ולשעבר כתב בכיר בחברת בלונד 2.0. שניידר הוא יהודי דתי, בעל, אב, אמן לחימה, סופר, דובר - Jack of all trades and a master of jack (אבל הוא עובד על זה).

הגב

3 תגובות על "יזמים? ככה לא פונים לתקשורת בבקשה לחשיפה [דעה]"

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 

* שימו לב: תגובות הכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, לרבות דברי הסתה, הוצאת דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב ו/או בניגוד לדין ימחקו. Geektime מחויבת לחופש הביטוי, אך לא פחות מכך לכללי דיון הולם, אתיקה, כבוד האדם והדין הישראלי.

סידור לפי:   חדש | ישן | הכי מדורגים
עופר
Guest

בהחלט נקודה חשובה הועלתה כאן המחדדת את העובדה כי כיום אנחנו מוצפים במידע זבל מכל הכיוונים, מה שגורם לנו להתייחס באדישות למידע שיווקי.

בדיוק התפרסמה בחודש שעבר כתבה בHBR המתארת כיצד ניתן לשווק את המוצר בצורה חכמה יותר:
http://blogs.hbr.org/2014/07/the-content-marketing-revolution/

אורן
Guest

אחרי כ”כ הרבה כתבות שפרסמתם על שינויים בעיצוב של מערכות הפעלה שונות ומוצרים שונים, קצת מוזר לקרוא שאתה פשוט קובע שזה לא מעניין. לפעמים זה מאד מעניין והדבר שאותו מוצר תוכנה מסוים שם כ killer feature שלו, הדבר שנותן לגיטימציה למחיר שהוא מצפה שתשלם עליו – למשל לאנצ’רים. וכמה כתבות היו על כך שפייסבוק בוחנת עיצוב חדש לכפתור הלייק שלה? אתה צודק שלא צריך להיסחף בכותרות ובטח שלא להטעות, אבל אל תתיימר לקבוע באופן גורף מה כן מעניין ומה לא

נחום דוניצה
Guest

נכון ומדוייק ובהחלט מצייר תמונה אופיינית של מנהלי חברות צעירות ומתחילות שלעתים מאבדים פרופורציות, בגלל הקרבה היתרה לנושא, או בגלל שהם ניזונים מאנשי יחסי ציבור חסרי הבנה תקשורתית.
כחומר משלים, מציע לקרוא פוסט שלי שמציע עוד מספר כלים לסטארטאפיסט שרוצה לקבל חשיפה תקשורתית בלי להשקיע יותר מדי משאבים
http://www.ishivuk.co.il/articles/1191

wpDiscuz

תגיות לכתבה: