Boxee מאשרת את הרכישה; סוגרת את Cloud DVR

בוקסי מאשרת את רכישתה על ידי סמסונג, ובאותה הנשימה מודיעה למשתמשים שהאמינו בה עד הרגע האחרון שאינה מתכננת לתמוך באף אחד מהמוצרים אותם רכשו או התקינו עד היום.

תמונה: Boxee, יח"צ

תמונה: Boxee, יח”צ

אתמול (ד’) דווח כי בוקסי הישראלית תרכש על ידי סמסונג, ולצד הודעתה של הישראלית על אישור העסקה הודיעה החברה באותה הנשימה כי אחד מהשירותים הבודדים שעדיין מפעילה, Cloud DVR, ייסגר גם הוא בתוך ימים בודדים.

בעוד שהדיווחים המוקדמים טוענים כי הסיבה העיקרית למגעים ולרכישה נועדו להציל את מה שנשאר ממנה והמחיר עליו סוכם הינו מחיר הפסד עבור המשקיעים והחברה עצמה, אין ספק שצוות העובדים הישראלי, ביניהם גם מקימי החברה יצאו ברווח. אך האם זה מצדיק את היחס לו זוכים המשתמשים שהאמינו בחברה ורכשו את מוצריה השונים?

הצלחה על גב המשתמשים

מאז הקמתה של בוקסי ב-2007 הצליחה החברה לצבור קהל מעריצים לא קטן עבור מערכת הקוד הפתוח שפיתחה, ומדובר באחת מחברות הסטארטאפ הצבעוניות יותר שיצאו מישראל במהלך השנים האחרונות. בזכות המשחק שלה בין תחומי התוכנה והחומרה, לצד העובדה שהמכשירים שהציגה לשוק כללו יכולות מתקדמות ומרשימות כגון גישה לתכנים ברשת, גישה לתכני DVR, הקלטה ושמירה של תכנים בענן ועוד, הפכה לאטרקטיבית בלא מעט מגרשים, למרות חוסר הצלחתה במגוון התחומים אליהם פנתה. לכן, כשהתחלו הדיווחים על כך שהחברה נמצאת במגעים מתקדמים במטרה למכור את החברה לא היה מדובר בחדשות מפתיעות במיוחד, שכן בכל הנוגע ליכולות הטכניות שלה – החברה כבר הוכיחה את עצמה בשוק.

ההודעה על כך שהחברה נרכשה על ידי סמסונג נולדה מדיווח, אך מספר שעות לאחר מכן עדכנה החברה את האתר הרשמי שלה ואישרה את הידיעה – החברה אכן נרכשה, ותצטרף לסמסונג. עוד הוסיפה החברה בהודעתה כי החלה לפני שש שנים במסע לשנות את נוף הטלוויזיה והוידאו, ומאמינה כי במהלך השנים הבאות תחום זה עתיד להשתנות בצורה הרבה יותר משמעותית וגדולה מבעבר. בזכות החבירה לסמסונג תוכל בוקסי להמשיך ולעבוד על פיתוח מוצרים שבתקווה יהיו חלק משמעותי בשינוי המדובר שעתיד להתרחש.

בה בעת שהודיעה בוקסי על כך ששמחה להצטרף ל”צוות מנצח”, מסרה גם הודעה מרה למשתמשים שעד היום תמכו בחברה ובמוצריה: בעוד שהם עובדים על מנת לפגוע כמה שפחות במוצרים ובחומרה שרכשו, מתכננת החברה לסגור את הפונקציונליות של ה-Cloud DVR ב-10 ביולי, בעוד כשבוע בלבד. כלומר, למשתמשים לא תהיה גישה למידע שהקליטו עד היום, וכמובן שלא יוכלו להקליט תכנים חדשים.

בוקסי מסכמת את הודעתה בכך שהיא מתנצלת שהשירות לא יהיה זמין, אך היא גאה במה שהצליחה לבנות עד היום ומודה למשתמשים שהיו חלק מהמסע שלה. חשוב להבהיר כי גם ההודעה עצמה מופיעה בדף הראשי של האתר, כשלמעשה למשתמשים אין יותר גישה לעמודי המוצרים מהדף הרשמי, ועליהם להשלים עם העובדה שהחברה אינה מעוניינת להציע תמיכה מינימלית למשתמשיה האחרונים שהאמינו בה עד היום האחרון.

מאבדים את אמון הלקוחות, מנגד גם לא זקוקים לו יותר

לצערם של המשתמשים, ההתנהגות של בוקסי התגלתה כעקבית לאורך השנים. לאחר שהצליחה לצבור קהל מעריצים למערכת ההפעלה הפתוחה שלה שיועדה למשתמשי ה-PC, שחררה את הבוקסי בוקס בשיתוף עם D-Link. במרץ 2011, לאחר שגייסה החברה סכום מכובד בסך 16.5 מיליון דולרים, שחררה את גרסה 1.5 של מערכת ההפעלה והודיעה במקביל כי מפסיקה לתמוך במערכת המותקנת על מחשבים ביתיים – אותה המערכת שהפכה את בוקסי לפופולארית מלכתחילה.

החברה עברה למקד את מאמציה בפיתוח התוכנה על גבי החומרה הייעודית של החברה, בעוד שהמשתמשים הביתיים יכלו להמשיך ולהשתמש במוצר – אך לא זכו לעדכונים או שדרוגים עבורו. לצערה של החברה גם הבוקסי בוקס לא זכה להצלחה גדולה ברחבי העולם, כאשר דיווחים שונים מעידים כי החברה הצליחה למכור כמה מאות אלפי יחידות בלבד.

הנטישה הטבעית של משתמשי המחשב האישי ואי ההצלחה של קופסת המדיה, בוקסי בוקס, הולידו את המוצר הנוכחי של החברה שהושק באוקטובר האחרון, Cloud DVR, ממיר המבוסס על מערכת ההפעלה של החברה שאפשר למשתמשים לקלוט, להקליט ולאחסן בענן שידורי DVR, לצד גישה לתכנים הזמינים בשירותי הרשת כגון הולו ונטפליקס. למרות שהחברה הציעה את המוצר במחיר זול – תשלום חד פעמי של 99 דולרים ותשלום נמוך על שירותי ההגבלה הבלתי מוגבלים המאוחסנים בענן.

לצערם של המשתמשים, הודעתה הנוכחית של בוקסי מלמדת כי גם ה-Cloud DVR מאבד את היכולות העיקריות שלו, ויכול לשמש רק על מנת לקשר בין המשתמשים לתכנים ברשת – ללא אפשרות ההקלטה וללא גישה לשירותי הענן של החברה.

בצורה הפשוטה ביותר: התנהגותה של בוקסי היא לא רק מעליבה אלא פשוט מזלזלת במשתמשים. אז נכון, כל חברה צריכה לקיים את עצמה והכשלונות הצורמים של בוקסי הם אלה שהובילו אותה למצבה הנוכחי, אבל אחד מהדברים העיקריים שכל חברה צריכה לזכור הם שלא משנה באיזה שלב נמצאת – היא קיימת אך ורק בזכות אותם משתמשים, קומץ קטן ככל שיהיה, שהאמין בה לאורך כל הדרך.

לא נעים להגיד, אבל יש תחושה שבוקסי שכחה את המשתמשים על הדרך שהפכו לנפגעים העיקריים של העסקה המדוברת. אז נכון, על מנת להשאיר את ה-Cloud DVR בפונקציונליות מלאה יהיה על החברה להשאיר את שרתיה פעילים ולהעניק להם תמיכה מלאה, תהליך שעולה כסף ומשאבים, אך האם חברה לא צריכה לעשות ככל שביכולתה על מנת להשאיר את המשתמשים מרוצים – על מנת שימשיכו לעקוב ולתמוך בחברה בעתיד, לפחות לטווח זמן הגיוני כלשהו?

 

חן אידן

אוהבת גאדג'טים, אפליקציות ואת עולם הטכנולוגיה בכלל. שלל עיסוקיה כוללים הריסת מכשירים סלולריים לצרכי בדיקה, התעסקות בלתי פוסקת ברשתות חברתיות, סקירת אפליקציות חדשות, סטארטאפים מבטיחים והתנסות עם (כמעט) כל מוצר חדש שיוצא לשוק.

הגב

8 תגובות על "Boxee מאשרת את הרכישה; סוגרת את Cloud DVR"

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 

* היי, אנחנו אוהבים תגובות!
תיקונים, תגובות קוטלות וכמובן תגובות מפרגנות - בכיף.
חופש הביטוי הוא ערך עליון, אבל לא נוכל להשלים עם תגובות שכוללות הסתה, הוצאת דיבה, תגובות שכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, תגובות שחורגות מהטעם הטוב ותגובות שהן בניגוד לדין. תגובות כאלו יימחקו מייד.

סידור לפי:   חדש | ישן | הכי מדורגים
משתמש מאוכזב
Guest

אני אעקוב אחרי השמות שלהם.
אני לא אשתמש אפילו בחינם בשום מומר שהם מעורבים בו.
נטשו את הלקוחות כבר מזמן ועכשיו את המסכנים שהצליחו לסבן אותם גם אחרי.

אסי
Guest

אלה החיים בעולם הסטארטאפים. כשמהמרים על מוצר של חברה לא מבוססת, מסתכנים באיבוד השימושיות של המוצר אם החברה “משנה פאזה”.
ואם החברה היתה נסגרת? אין מה לעשות…

אגב, למיטב הבנתי החברה נקנתה במחיר “הפסד” (פחות מעלות סך ההשקעות בה), כך שאני לא מבין מאיפה הבאת את זה שמקימי החברה זכו ברווח. בסוג כזה של רכישות, הרווח עובר לבעלי המניות המועדפים (מי שיש לו preferred shares).
כנראה שזו היתה “רכישת הצלה”, ואלו היו התנאים של סמסונג לרכישה (זניחת המוצרים הישנים).

משתמש מאוכזב
Guest

הם דפקו את המשתמשים לפני הרבה זמן.
ברגע שהם הוציאו קופסא חדשה הם חתכו עדכונים למשתמשים הישנים.
אני לא מדבר על סגירת שירות בגלל סגירה או קניה.

גג
Guest

למה את מסתירה את פנייך היפות ?

יצחק
Guest
ב”ה יש כשל רציני בניהול. ממתי סוגרים שירות שעובד ויותר מזה שהוא המרכזי בסיפור ?, לא היה צריך לסגור את השירות למשתמשי המחשב, מה שכן היה אפשר לעשות זה לאפשר אפשרויות נוספות ומיוחדות ב BOX עצמו. ובאמת זה גרוע שככה דופקים את המשתמשים שלהם, צריך לעשות משהו עבורם, לפחות התחייבות מסמסונג לשמור על הקהל הזה. סתם נקודה בפסיכולגיה, שיצאה ה WP7 בזמנו אז מיקרוסופט פירסמו שלא יהיה “העתק הדבק”. אני זוכר באותו זמן החלטתי לעבור לאנדרואיד. את אותו הטעות הם עשו עם ה XBOX ONE ובגלל זה המנהל כעת יוצא. כשאתה הורג לבנאדם את מה שהוא רגיל ומכיר, הוא נרתע.… Read more »
יוסי
Guest

הצוות של בוקסי באופן שיטתי רכב על ציבור המשתמשים האומלל שלהם, הפך אותם באין כורחם לשפני ניסיונות (שלא מספיק שלא שאלו אותם, גם נאלצו לשלם עבור התענוג המפוקפק הזה), סחט אותם עד הקצה בהבטחות לשיפורים ש”אוטוטו כבר כבר מגיעים, רק אם תעזרו לנו לבדוק עוד כמה דברים…”, ובשנייה שהריחו כיוון אחר לעשות קופה השתינו על כולם בקשת ונאלמו דום. מדברים קלים יותר עושים תוכניות מלאות בכלבוטק.

יותר מטריד אותי שרשתות כמו באג עדיין מציעה את הבוקסי בוקס למכירה (http://www.bug.co.il/prodtxt.asp?id=11046) למרות שברור לכולם שכל מה שאפשר לעשות עם המוצר הזה זה לנגב…

ערן
Guest

מצער לשמוע, לצערי לא כך חברת סטארטאפ צריכה לנהוג כלפי הלקוחות אשר הרימו אותה מעלה מעלה והביאו אותה למאגר משתמשים ראוי שיאפשר לה להמכר לחברה עולמית.
חבל שכך נהגו.

רם
Guest

כבעלים ממש לא גאה של boxee box שנתקע השכם וערב, לא מזהה מדיה ושאר חולות רעות.
מי שאני לא מבין זה את סמסונג, אם רצו להכנס לשוק הזה יכלו לקחת את XBMC בלי לשלם מיליונים על מוצר כושל.

wpDiscuz

תגיות לכתבה: