המתחרים פשטו רגל, ואילון מאסק מתכנן להשתלט על לאס וגאס עם החברה המשעממת שלו

הקריסה של החברה שהפעילה את הרכבת הקלה העילית בעיר הביאה לביטול סעיף שמנע ממאסק התרחבות. עכשיו הוא כבר מתכנן לשנע אנשים ברחבי וגאס עם שתי מנהרות חדשות

מקור: The Boring Company

אחרי שבפברואר האחרון הושלמה חפירת המנהרה לפרויקט ה-LVCC Loop שלה, Boring Company (“החברה הקודחת”) של אילון מאסק מתכננת להקים מנהרות נוספות בלאס וגאס שיעברו מתחת לסטריפ המפורסם, וזו בזכות התחרות שהצטמקה.

התוכניות הגדולות לווגאס

החברה של אילון מאסק מתכננת התרחבות משמעותית בלאס וגאס ומחפשת לצאת מגבולות מרכז הכנסים של העיר, שם חפרה את הפרויקט הראשון שלה כדי לשנע אנשים ב-250 קמ”ש מתחת למרכז – הנחשב גם לבית של תערוכת הטכנולוגיה הגדולה בעולם – CES.

בתוכניות חדשות שהגישה החברה למחוז קלארק, שבו נמצאת לאס וגאס, מתכננת Boring Company לחפור מנהרות באורך של 10 מייל (כ-16 קילומטר) מתחת לעיר – ובמיוחד מתחת לאזור הפעיל ביותר שלה, הסטריפ שבו נמצאים המלונות ומרכזי הבילוי העיקריים של עיר התיירות.

התוכנית למה שקראו בחברה של מאסק ה-Vegas Loop כוללת חפירה של שני קווים תת-קרקעיים: האחד יחבר בין המלונות (ובתי הקזינו שבתוכם) על הסטריפ, מרכז העיר לאס וגאס ואפילו שדה התעופה מקארן הממוקם בעיר. הקו השני אמור לחבר בין המלונות של רשת Caesars, שיהיו מחוברים גם לקו הראשון.

כמו בתעלה שנחפרה מתחת למרכז הכנסים, גם ב-Vegas Loop ישונעו הנוסעים ברכבי טסלה מתחת לעיר. על פי החברה, הקווים החדשים יוכלו לשנע אנשים בין מרכז הכנסים למנדליי ביי שנמצא בסטריפ תוך 3 דקות בלבד. לשם השוואה, נסיעה כזו ברכב רגיל בשעות הפקקים יכולה לארוך עד 30 דקות.

התוכניות הגדולות של מאסק לווגאס | מקור: The Boring Company

מה הוביל לתוכניות הגרנדיוזיות של מאסק להשתלט על התעבורה בווגאס? מתברר שפשיטת הרגל של המתחרים עזרה לכך משמעותית. בספטמבר האחרון הודיע הגוף שניהל את ה-Monorail של וגאס – רכבת קלה הנעה על מסילה אחת ברחבי העיר – על פשיטת רגל שהובילה לכך שבימים האחרונים רשות עירונית מטעם לאס וגאס רכשה את המיזם.

עם הרכישה הודיעה הרשות כי היא מבטלת סעיף שבו החזיקו הבעלים הקודמים ושמנע בפועל ממאסק להתרחב מחוץ לתחומי ה-LVCC לשאר העיר – במטרה למנוע ממנו את התחרות. כעת, כשהעירייה יכולה רק להרוויח מהשינוע של תיירים בעזרת המערכת החדשנית של Boring Company, הסעיף המדובר בוטל.

מכאן נסללה הדרך להגשת התוכניות למסילות התת-קרקעיות החדשות של מאסק, אך נראה שדרך לא קלה עומדת בפני החברה. כעת התוכניות צריכות כמובן לעבור את כל האישורים מהמחוז, כשלאחר מכן תצטרך לקבל אישורים נוספים לקידוחים כדי להתחיל בכלל את התהליך.

מנהרת ה-LVCC Loop של החברה הייתה אמורה לבצע את תצוגת התכלית הראשונה שלה בפני התקשורת והעולם בחודש הבא בתערוכת CES, אך כשזו הודיעה על מעבר לפורמט דיגיטלי בגלל הקורונה המהלך נדחה למועד שטרם נקבע.

אושרי אלקסלסי

Your Friendly Neighborhood Geek. יש לכם סיפור טכנולוגי? דברו איתי: Oshry@geektime.co.il

הגב

6 תגובות על "המתחרים פשטו רגל, ואילון מאסק מתכנן להשתלט על לאס וגאס עם החברה המשעממת שלו"

avatar
Photo and Image Files
 
 
 

* היי, אנחנו אוהבים תגובות!
תיקונים, תגובות קוטלות וכמובן תגובות מפרגנות - בכיף.
חופש הביטוי הוא ערך עליון, אבל לא נוכל להשלים עם תגובות שכוללות הסתה, הוצאת דיבה, תגובות שכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, תגובות שחורגות מהטעם הטוב ותגובות שהן בניגוד לדין. תגובות כאלו יימחקו מייד.

סידור לפי:   חדש | ישן | הכי מדורגים
אהרון
Guest

boring == משעממת, זו בדיחה נכון?
ולא משתלט על לאס וגאס, גם זו הגזמה, נכון?

שחר
Guest

די גבר/שתול שחרר! לא טוב לך אז אל תקרא פה!

עופר
Guest

באנגלית זה משחק מילים מבריק:
boring מלשון חפירה (to bore) וגם מתוך משעמם – הומור עצמי.

Name
Guest

עדיין לא הצלחתי להבין איך פותרים את בעיית הפקקים בכניסה וביציאה מהמנהרה…
זה מגניב שזה מקצר את זמן הנסיעה מ-30 דקות ל-3, אבל כמה זמן תצטרך להמתין בכניסה? מה כמות האנשים שיכולים לעבור במנהרה בשעה? למה ברכבים פרטיים ולא נניח אוטובוס/רכבת שיכולים לקחת יותר אנשים בכל נסיעה?
בחיי שאני לא מבין את הרעיון המוזר הזה…

בני
Guest

רק רחבי טסלה כדי גם ליצור עוד שיווק לטסלה וגם כדי להציג את זה כפיצר אבל גם בגלל דבר טכני – כל רכבי טסלה יכולים להגיע ל250 קמש בלי שום בעיה ומהר מאוד.
אוטובוס? פחות.
רכבת זה תהליך יותר מורכב, צריך ליצור תחנות וכו.

הרעיון במיזם שרק רכבי טסלה עם autopilot יאפשרו כניסה כדי שהמערכת של המנהרות תשלוט ותדע איפה כל רכב ומתי ועל פי זה תדע להאט או להאיץ את הרכבים, בדיוק כמו מסילות רכבת רק 100 אחוז נטול טעויות אנוש.

אין ספק שניתן לשפר את המיזם אינספור מונים, אסל כבר עכשיו הוא מבורך לגמרי.

בני
Guest

מצטער על שגיאות הכתיב, אני דיסלקט

wpDiscuz

תגיות לכתבה: