ה-Boring Company של אילון מאסק סיימה לחפור מנהרה מתחת ללאס ווגאס, והיא תשנע אנשים ב-250 קמ”ש

מערכת ההסעה החדשנית של The Boring Company צפויה להתחיל לפעול בינואר 2021

מנהרות ה-LVCC, על פי אתר מקור: The Boring Company

אילון מאסק לא עוצר. היזם הבלתי-ניתן לעצירה שאחראי על SpaceX, טסלה ו-SolarCity, חוגג עכשיו ציון דרך משמעותי עבור חברת The Boring Company אותה הקים. מלבד מכירת “להביור שאינו להביור“, החברה של מאסק גם קיבלה בחודש מאי האחרון פרויקט ענק של יצירת מערכת תעבורה תת-קרקעית בלאס וגאס – והיא לא מבזבזת זמן.

“פריצת דרך” או הצלחה קטנה בדרך לסימני שאלה רבים?

בסוף השבוע פרסמה רשות הכנסים והתיירות של לאס וגאס סרטון ובו רואים את מכונת הקידוח של The Boring Company מסיימת חפירה של מנהרה אחת מתוך שתיים, של ה-LVVC Loop – מנהרות תעבורה תת-קרקעיות שיעזרו בשיפור תנועת כלי הרכב באזור מרכז הכנסים של לאס וגאס (LVCC). במרכז, הכולל כמה ביתני ענק, מתקיימות תערוכות רבות בהן גם תערוכת הטכנולוגיה הגדולה בעולם – CES.

The Boring Company של מאסק קיבלה בחודש מאי 2019 את המכרז מטעם עיריית לאס וגאס בסך 52.5 מיליון דולר שבמסגרתו התחייבה לחצוב שתי מנהרות מתחת למרכז הכנסים של העיר, ובעתיד היא צפויה לחפור מנהרות תעבורה נוספות מתחת לעיר. על פי כלי תקשורת אמריקאיים, השלמת חציבת המנהרה הראשונה – בעומק של כ-12 מטרים מתחת לאדמה ובאורך של כקילומטר וחצי – לקחה שלושה חודשים בלבד.

עד 250 קמ”ש

כזכור, שיטת ההסעה של The Boring Company מתבססת על מעלית שמורידה את המכונית מהכביש אל מתחת לפני האדמה. במנהרה היא מחוברת למערכת של “פודים” שנעים על גבי מסילות במהירות של עד 250 קמ”ש. בניגוד למנהרות של רכבות תחתיות, אין צורך בתחנות מורכבות, מפלסים רבים או מנהרות רחבות, מה שהופך את תהליך החפירה לפשוט ומהיר יותר.

הצפי הוא שעם השלמת פרויקט התעלות, שייחפרו מתחת למרכז הכנסים, יוכלו לשנוע עד 4,400 בני אדם בשעה מתחת לפני האדמה – מבלי לייצר רעש או לגרום לרעידות משנה על פני האדמה. על פי ההערכות של The Boring Company, הפרויקט צפוי להסתיים עד ינואר 2021, כך שאולי המערכת תשמש כבר את באי כנס CES הנערך באותו החודש.

על פי אתר Vegas Loop, שאותו מתפעלת The Boring Company, בתעלות שייחפרו ישונעו אנשים על ידי רכבי טסלה אוטונומיים שיוכלו לשנע אנשים במהירות של עד 250 קמ”ש לשלוש התחנות שיוצבו לאורך שתי המנהרות של ה-LVCC Loop. על פי האתר, הנסיעה לאורכה של המנהרה תארך דקה – לעומת רבע שעת הליכה שתצטרכו להשקיע לטובת הגעה מקצה אחד של המנהרה לקצה השני.

לחברה תמריץ גדול לסיים את העבודות בהתאם לתאריך שהציבה לעצמה – כדי לנסות ולמשוך אליו כמה שיותר עיניים ב-CES. עם זאת, היא תצטרך לא רק לסיים לחפור מנהרה שנייה עד אז – אלא גם לוודא שכל תהליך השינוע פועל כהלכה לפני שתציג אותו בפני אלפי עיתונאי הטכנולוגיה שיהיו בעיר לסקר את התערוכה.

כך זה נראה, השלמת חפירת המנהרה הראשונה של ה-LVCC Loop:

היי-טק, סטארטאפים וטכנולוגיה - רוצים להקדים את כולם? היי-טק, סטארטאפים וטכנולוגיה - רוצים להקדים את כולם? להורדת אפליקציית גיקטיים לאייפון ולאנדרואיד לחצו כאן

אושרי אלקסלסי

Your Friendly Neighborhood Geek. יש לכם סיפור טכנולוגי? דברו איתי: Oshry@geektime.co.il

הגב

10 תגובות על "ה-Boring Company של אילון מאסק סיימה לחפור מנהרה מתחת ללאס ווגאס, והיא תשנע אנשים ב-250 קמ”ש"

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 

* היי, אנחנו אוהבים תגובות!
תיקונים, תגובות קוטלות וכמובן תגובות מפרגנות - בכיף.
חופש הביטוי הוא ערך עליון, אבל לא נוכל להשלים עם תגובות שכוללות הסתה, הוצאת דיבה, תגובות שכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, תגובות שחורגות מהטעם הטוב ותגובות שהן בניגוד לדין. תגובות כאלו יימחקו מייד.

סידור לפי:   חדש | ישן | הכי מדורגים
כדגכדגכ
Guest

אני מקווה שבגיק-טיים יודעים ש boring באנגלית זה גם לחפור מנהרות

ASD
Guest

מן הסתם שהם יודעים (אחרת למה המרכאות?).
ומן הסתם שכשאילון מאסק בחר בשם הזה, הוא השתעשע עם המשמעות הכפולה.

אגב, בת’כלס החברה אכן משעממת – כל מה שהיא עושה זה לחפור מנהרות.

דדי
Guest

עשה לי בחילה

שימי
Guest

זה אני או שנראה שבמנהרה אחת אפשר להוביל 60 מכוניות בשעה. איך הם הגיעו ל4500 איש?
פשוט נראה כמו בעייה פשוטה של צוואר בקבוק, הירידה והעליה מהמנהרה לוקחת המון זמן.
יחד עם זאת אני חייב להודות שאם הכבישים שלנו היו יורדים מתחת לאדמה עם מכוניות אוטונומיות המציאות הייתה מדהימה.

מישהו
Guest

גם כביש 6 יכול להוביל ב 250 קמש בשעה הנכונה

רומן
Guest

אני לא חושב שבמנהרה יש מצלמות/שוטרים/קנסות ועוד שלל הפתעות שיש בכביש 6 במדינתנו הצנועה..

גיא
Guest

ואם יש תקלה במערכת ומכונית נתקעת- איך בדיוק הם מחלצים אותה במנהרה הצרה הזו?

רכבת ערים
Guest

בתור מנהרה או שתיים זה לא פתרון שמשנה משהו למישהו
לא יכול להתאפק מלשאול את עצמי למה לא עשו את אותו הדבר רק בכביש?
יכול לחסוך זיהום אויר ותאונות

מאיר
Guest

השקיעו 52 מיליון דולר כדי לחסוך לאנשים רבע שעה הליכה. גורם לי להעריך את הקורקינטים בתל אביב

ישראל ישראלי
Guest

הרכב נוסע על הצמיגים שלו. צמיגים לא מתאימים לכל מהירות. צמיגים שיתאימו ל250 קמ”ש, נו, בהצלחה. תשלמו עליהם כמו על צמיגי פורמולה 1

wpDiscuz

תגיות לכתבה: