בואינג מקווה: עדכון תוכנה יעצור את ההתרסקויות

אחרי ההתרסקויות קרקעו חברות התעופה את המטוס, ובואינג מקווה שעדכון תוכנה יפתור את הבעיה

מקור: Boeing

השבוע הזמינה בואינג יותר מ-200 טייסים, מומחים טכניים ורגולרטורים למפגש במטה שלה, על מנת לשתף את אלו במידע נוסף אודות תוכניתה להחזיר את מטוס ה- 8 737 MAX לשירות מסחרי, אחרי ששני מטוסים חדישים מדגם זה התרסקו בחודשים האחרונים. כעת, היא מודיעה כי פיתחה עדכוני תוכנה ייעודיים למטוסים אלו שנועדו למנוע כשלים שככל הנראה הובילו להתרסקותם.

מספיק בשביל להחזיר את המטוסים לשימוש מסחרי?

עדיין לא הוחלט באופן ודאי האם יש קשר בין התרסקות מטוס Lion Air באינדונזיה בחודש אוקטובר האחרון לבין התרסקות המטוס שתופעל על ידי אתיופיאן אירליינס, אבל מה שבטוח הוא שבואינג לא מוכנה, וגם לא יכולה להרשות לעצמה לקחה יותר סיכונים. לכן, היא הודיעה על שחרור של עדכון גרסה למטוסים הללו שנועד להפוך אותם לבטוחים יותר.

ככל הנראה, הגורם הבעייתי שהוביל להתרסקות המטוסים החדישים היא ה- MCAS – Maneuvering Characteristics Augmentation System, מערכת שתכליתה למנוע מהחרטום להתרומם יתר על המידה בזווית תלולה מידי, ולשפר את יציבות המטוס. העדכון האחרון למערכת זו נועד לספק שכבות הגנה נוספות אם חיישני ה-AOA שעוקבים אחר ״זווית ההתקפה״ (נקודת המפגש בין הכנף לאוויר) מספקים נתונים שגויים. לדברי בואינג, עדכון התוכנה עבר מאות שעות ניתוח, בדיקות מעבדה, אימוני סימולטור, שתי טיסות ומבחן הסמכה עם נציגי התעופה הפדרלית (FAA).

במסגרת השדרוג האחרון, במקום להסתמך רק על חיישן אחד, מערכת בקרת הטיסה, ה-MCAS, תשווה כעת את הנתונים משני חיישני ה-AOA. אם תימצא מחלוקת של 5.5 מעלות או יותר, המערכת לא תפעל, והטייסים יקבלו על כך התראה. המערכת לא תפעל על דעת עצמה, והטייסים יוכלו לקחת בכל רגע נתון את השליטה ולשלוט במטוס באופן ידני. במקביל, טייסי בואינג 737 יצטרכו לעבור הכשרה אקדמאית של שלושה שבועות לפחות ואימון סימולציוני כדי ללמוד על מערכת ה-MCAS וכיצד להתנהל מולה.

בכל מקרה, כנראה שיקח עוד זמן עד שמטוסים מסוג זה יחזרו לטיסות מסחריות, מכיוון שבואינג עובדת בשיתוף עם גופים רגולטורים ובראשם ה-FAA כדי לקבל את כל האישורים הנדרשים ולוודא שהתקלה אכן מאחורינו.

Avatar

הילה חיימוביץ׳

גיקית, Deal With It

הגב

5 תגובות על "בואינג מקווה: עדכון תוכנה יעצור את ההתרסקויות"

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 

* היי, אנחנו אוהבים תגובות!
תיקונים, תגובות קוטלות וכמובן תגובות מפרגנות - בכיף.
חופש הביטוי הוא ערך עליון, אבל לא נוכל להשלים עם תגובות שכוללות הסתה, הוצאת דיבה, תגובות שכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, תגובות שחורגות מהטעם הטוב ותגובות שהן בניגוד לדין. תגובות כאלו יימחקו מייד.

סידור לפי:   חדש | ישן | הכי מדורגים
וואט
Guest

למגיב הפייסבוק, כנראה שלא קראת על זה יותר מידיי. הטייס האוטומטי הוא זה שריסק את המטוס..

0x41414141
Guest

אתה צודק ב100%

עופר
Guest

עדכון תכנה: אל תכבה את המטוס בזמן העדכון.
מומלץ לחבר אותו לחשמל ולהשתמש ברשת וויי פיי

עדכון קריטי
Guest

https://www.nytimes.com/2019/03/21/business/boeing-safety-features-charge.html?smtyp=cur&smid=tw-nytimes

השיטה של בואינג לעשות כסף: מוכרים לך מטוס בזול אבל אם אתה רוצה שלא יתרסק אתה צריך לשלם אקסטרה על עידכונים
השיטה של ethiopian airlines לחסוך כסף: לא לשלם על עידכונים…

יובל
Guest

ברור שבואינג ידעו על התקלה נקטו בשיטת הטלאים של מיקרוסופט קודם יצא לשוק ואחר כך נשלח עדכונים אלא שבתעופה באג בתוכנה הורג מאות נשים

wpDiscuz

תגיות לכתבה: