בואינג חושפת את 787-10 – ארוך יותר, חסכוני הרבה יותר

הדרימליינר החדש הוצג בתערוכה האווירית בפריז. הוא צפוי לצאת לשוק ב-2017-8, להיות ארוך במיוחד, ולחסוך כמויות עצומות של דלק. נותר רק לקוות שלא יקורקע כמו קודמו

החתיך החדש של בואינג (צילום: אתר בואינג)

החתיך החדש של בואינג (צילום: אתר בואינג)

לענקית התעופה האמריקנית בואינג ישנן לא מעט צרות עם סדרת הדרימליינר 787 שלה, אבל לא זה מה שימנע ממנה להציג מטוס חדש. ואכן, החברה חשפה אמש (ג‘) בתצוגה האווירית בפריז את הדרימליינר החדש, 787-10. זהו המטוס השלישי בסדרה, הארוך שבהם, ולפי גורמי תעשיה אמור להיות המטוס החסכוני ביותר בדלק שידענו מעולם.

ארוך וחסכוני

מועד חשיפת המטוס החדש אינו מקרי. התערוכה הפריזאית (שנערכה בכלל בלה-בורג), נחשבת לאירוע השנתי הגדול ביותר של תעשיית התעופה כולה. כמו באירועים המקבילים בעולם הסלולר, למשל, החברות הגדולות עושות ככל שביכולתן על-מנת להציג את הפיתוחים החדשים במסגרת התערוכה, בחזקת אם אתה לא שם, אתה לא טס.

לטענת החברה, המטוס החדש מתהדר בטווח טיסה של 10,000 מיילים ימיים (מייל ימי שווה ערך ל-1.852 קילומטרים), ולכן הוא יכול לכסות כ-90 אחוזים מהמסלולים בעולם. יש לציין כי הוא צפוי להכיל בתוכו בין 300 ל-350 נוסעים, וכי חמש חברות תעופה ברחבי העולם כבר הזמינו כמה מטוסים שכאלה, לא ידוע לנו עדיין אם אל-על שלנו נכללת בתוכן.

עוד יש לציין כי בואינג לא הציגה את המטוס עצמו, אלא אנימציה ודגם שלו. המטוס עצמו יורכב סופית במוסכי החברה בסיאטל בשנת 2017, אז יעבור גם את מבחן הטיסה הראשון. החברות שכבר הזמינו את הדגם, יוכלו לצרף את המטוסים החדשים שלהן לצי רק שנה לאחר מכן, ב-2018.

כעת נותר רק לקוות כי המטוס החדש לא ישחזר את הבעיות הרבות שנלוו לקודמיו מסדרת הדרימליינר. המטוס הראשון בסדרה, ה-787 הראשון, אמור היה לצאת לאוויר בשנה בה הוכרז, 2007, אך בשל שלל בעיות הטיסה הראשונה יצאה לדרך רק ב-2009, ומשלוח המטוסים המסחרי רק שנתיים לאחר מכן, ב-2011.

אך בזאת לא נגמרו הצרות, וה-787 נתקל בבעיות חשמל קשות, שהובילו לשיתוק הצי כולו, בכל רחבי העולם, עד שבואינג ושותפותיה הצליחו לשכנע את הרגולטורים ברחבי העולם שלא צפויה סכנה לנוסעים. ועדיין, המטוס הוא אחד הפופולאריים ביותר בקרב חברות התעופה, בעיקר בשל השימוש הייחודי שלו בחומרים, המוביל לחסכון עצום בדלק.

בואינג, אגב, אינה החברה היחידה שהציגה מטוס חדש במסגרת התערוכה. גם המתחרה האירופאית רבת השנים שלה, אירבאס, דאגה לתזמן את טיסת המטוס החדש מבית היוצר שלה, ה-A350 WXB, ליום שישי האחרון. זאת, על-מנת להבטיח את נוכחותו בתצוגה היוקרתית.

צפו: הדרימליינר החדש

Avatar

נועה זהבי רז

נועה רז, בת 30. חיה באינטרנט מאז 1999, חובבת ג'אדג'טים אך לא יודעת מה עושים איתם, וכותבת, בעיקר על כלום.

הגב

6 תגובות על "בואינג חושפת את 787-10 – ארוך יותר, חסכוני הרבה יותר"

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 

* היי, אנחנו אוהבים תגובות!
תיקונים, תגובות קוטלות וכמובן תגובות מפרגנות - בכיף.
חופש הביטוי הוא ערך עליון, אבל לא נוכל להשלים עם תגובות שכוללות הסתה, הוצאת דיבה, תגובות שכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, תגובות שחורגות מהטעם הטוב ותגובות שהן בניגוד לדין. תגובות כאלו יימחקו מייד.

סידור לפי:   חדש | ישן | הכי מדורגים
קוצו של י
Guest

תודה על הידיעה.
הערונת:
לה בורז’ה הוא אחד משדות התעופה של פריז.
תערוכות תעופה (עם כלי טיס אמיתיים שממריאים ונוחתים) מתנהלות בדרך כלל בשדות תעופה, ככה זה.

רון
Guest

אלעל? תגידו באיזה קוקוס אתם חיים חחחחחחחחחחחחחחחחחחח
כל המטוסים שלהם משנות ה70, פלסטיקים צהובים, דיילות קונפות חמוצות פנים ושירות זבל.

אלכס
Guest

כדאי שתעשה שיעורי בית לפני שאתה מגיב תגובות מהבטן.
המטוסים הכי ישנים בצי המטוסים של אל על הם ה767 ויש סה”כ 6 כאלה, והם בתהליך של הוצאה משירות בעתיד הלא רחוק. הדגמים האלה יוצרו לראשונה ב-1982/3, אך זה לא אומר שלא יוצרו מאוחר יותר.
כל שאר המטוסים בצי של אל-על (מתוך כמעט 40) הם בואינגים של דגמים שיוצרו לראשונה בסוף שנות ה-90 ונמצאים בשימוש רחב של חברות התעופה המובילות בעולם. גם אם אל על לא משדרגים את כל הצי כל כמה שנים, זה נובע מסיבות מובנות.
לא צריך להתלהם סתם, תתעניין ותחכים.

אלכס
Guest

ובקשר ל787 – אף אחד לא חי בקוקוס ודי סביר להניח שאל על לא תצטייד באחד כזה בעתיד הקרוב, אם בכלל :)

just not hellal
Guest

מטוסים בני 30 שנה? למה באוטו בן 30 שנה אתה גם נוסע?
בקיצור פחית מעופפת שמכריחים אותנו לטוס בזה בגלל מונופול של אלעל. אני גר באוסטרליה והאופציה
האחרת להגיע לישראל דרך לונדון…. וכן, זה ב 767 לצערי אל על מפוצצים את הטיסות שלהם, הכסאות מתפרקים, והמסך האישי תקוע על ארץ נהדרת וחדשות. הדיילות ערסיות ומגעילות, שבטיסה האחרונה שתיהן תפסו באותו הזמן את שני השירותים בחלק האחורי של המטוס ולא יכולתי להחליף חיתול לילדה שלי רבע שעה….

רון
Guest

“המטוס יורכב במוסכי החברה”- חחח…מוסכי החברה? הכתב הפך את חברת בואינג למוסך???

wpDiscuz

תגיות לכתבה: