בלוגיק – נבחרי השבוע מהבלוגספירה הישראלית [26-10-12]

מה עושים כהאתר שלכם נפגע משינויי האלגוריתמים של גוגל, טיפים להשקת הסטארטאפ שלכם וכיצד גורמים לכל האתרים הגדולים ברשת לדווח על מכשיר מזויף. כל זאת ועוד בפינת הבלוגיק השבועית שלנו המביאה אליכם את הפוסטים המעניינים שמצאנו השבוע בבלוגספירה הטכנולוגית בישראל.

כולנו מכירים איזה בלוג או שניים הדנים בטכנולוגיה (בדרך כלל בדגש על תחום טכנולוגי ספציפי) שמעניינים אותנו. בשנתיים האחרונות, כחלק ממהפכת ה-Web 2.0, קמו הרבה בלוגים טכנולוגיים של כותבים מוכשרים, המסקרים נושאים מעניינים אך הקהילה לא בהכרח מכירה אותם. עבור אלו מכם שעדיין לא הכירו, פינת הבלוגיק השבועית שלנו מביאה אליכם את הפוסטים המעניינים שמצאנו השבוע בבלוגספירה הטכנולוגית בישראל.

אינטרנט ומדיה חברתית

רועי בן-עמי הסביר השבוע כיצד דיוור אלקטרוני לרשימות תפוצה יכול לשפר משמעותית את הלידים והמכירות שלכם באמצעות האינטרנט. לפי נתונים מ- Forrester ממחקר שהתבצע ב-2007, אתר ממוצע ממיר 2.9% מתנועה חדשה (תנועה שלא הכירה לפני זה את האתר) ללידים שהשאירו פרטים. אך ורק 2.9%. זה אומר שבצורה כזו או אחרת, 97.1% מכל המאמץ השיווקי שלהם נזרק לפח. לא חבל? בהחלט חבל. זו בדיוק הבעיה ששיווק במייל פותר.

אורי זילברשטיין הסביר השבוע מה צריך לעשות אם האתר שלכם נפגע משינויי האלגוריתמים האחרונים של גוגל. החל מחודש מרץ גוגל שיחררו שינויי אלגוריתם למנוע החיפוש בקצב מסחרר, שוחררו מספר עדכוני פנדה ושוחררו מספר עדכוני פינגויין (פינגווין מחודש אפריל). נראה שהמרווחים בין עדכוני האלגוריתם הללו הוא קטן ולכן לא היה מספיק זמן לבצע ניסויים או בדיקות משמעותיות בכדי לבדוק פתרונות או דרכי טיפול במידה ואתרכם נפגע כתוצאה מהאלגוריתם, מה שכן ניתן לעשות הוא לבחון את היגע הרב שיש אודות האלגוריתמים הללו מהצהרותיו של גוגל ומאתרים נוספים ולהרכיב סדרת בדיקות פשוטות שיכולות לסייע לכם במידה ואתרכם נפגע כתוצאה מאחד האלגוריתמים הללו.

גל מור כתב השבוע על פרשת משרד יחסי הציבור בלהסן כנגד מעין אסור, בלוגרית קטנה מהשורה אשר קיבלה טלפון זועם ממשרדי יחסי הציבור על-כך שלא כתבה פוסט על סט צלליות שהיא שלחה לה לאחר ששוחחה איתה בעניין ולחצה עליה “לכתוב עליו משהו חיובי”. בפוסט כותבת אסור: “אני מודעת לכך שאת הגשרים עם המשרד הזה וכנראה עם כל שאר המשרדים שרפתי, אני מודעת לכך שהעניין אינו מעניין לי את פלח העכוז הימני. שלומית וחברותיה יכולות לקפוץ לי, רק בגלל שאת שולחת לי מוצר שעלותו בערך 10 שקלים לחברה שלך, לא אומר שאני עובדת אצלך, או שהשכרתי את נשמתי, לכל הממעט במחיר”.

יהונתן קלינגר כתב השבוע על מודל עסקי אלטרנטיבי לתוכן שיווקי. עד היום המודל הרגיל של התקשורת והבידור היה פשוט: לנו יש תוכן שמעניין את הציבור, ואנחנו יכולים לעשות שני דברים: או לגבות כסף עבור הגישה אליו או להציג לצדו (או בתוכו) פרסומות. לשני המודלים היו בעיות רציניות; הבעיה של גביית תשלום היא שפשוט זה לא עובד תמיד. כלומר, יש מקרים שבהם תוכן איכותי ביותר יכול להמכר במחיר נמוך, כמו במקרה של לואי סי.קיי או העימות הטלויזיוני של ג’ון סטיוארט וביל או’ריילי; יש גם אנשים שעדיין ישלמו סכום חודשי של כמה שקלים עבור אותו תוכן (נניח, כמו מנוי לכבלים), אבל: ככל שיש יותר תוכן חופשי ובחינם (או תוכן פיראטי) מודל ההכנסות ירד.

גאדג’טים וסלולר

איתי מקמל כתב השבוע על זיוף ה-Sony Nexus X שסחף את הרשת. בשבוע שעבר צץ לו מכשיר נקסוס חדש ברשת תחת השם Sony Nexus X. משהו שהצליח להפתיע את רובנו בעיקר בזמן שאנו עוסקים בשמועות הרבות סביב האופטימוס נקסוס של LG. הרשת הוצפה בתמונות שהגיעו מחשבון פיקסה ואתרי הטכנולוגיה שאלו את עצמם האם זהו מכשיר אמיתי או לא. התמונות כזכור הציגו מכשיר גדול יחסית כשאף הוצג כפועל ומריץ את מערכת האנדרואיד, אולי כדי להקנות לו אמינות. בהחלט חשדנו כי מדובר בזיוף, במיוחד לאור הלוגו של סוני וגוגל שלא היה נראה כי הם נמצאים במקומם ה”טבעי”, ואכן התברר כי מישהו עבד שעות נוספות רק כדי לגרום לנו להאמין שמדובר במכשיר אמיתי.

מדריכים

רותם כהן מסביר השבוע כיצד להשתמש במנגנון הדואר זבל בתוכנת אאוטלוק. בעבודה עם תוכנת Outlook אנו נתקלים במצבים שונים בהם אנו מקבלים הודעות שאין לנו צורך בהן או שכלל איננו מעוניינים לקבל. ההודעות כוללות תוכן פירסומי שונה, ניסיונות שונים להונאה ועוד. הדרך להתמודדות עם הודעות אלו באופן ידני היא קשה, ארוכה והכישלון כמעט וידוע מראש. כדי להתמודד עם הבעיה שולב בתוכנת Outlook מנגנון לחסימת דואר זבל. המנגנון מאפשר למשתמשים להגדיר מסנן דואר אוטומטי או להגדיר רשימות משלהן על פי הן יתקבלו או יחסמו הודעות דואר אלקטרוני שונות. השקעה חד פעמית בהגדרות המנגנון תשפר פלאים את העבודה עם תוכנת Outlook.

גיימינג

נדב שם ניסה להבין השבוע האם יש סיכוי לקאמבק של סגה? ה-DNA הישן של SEGA עדין רלוונטי לגיימרים של היום, אבל SEGA לא מביאה את ה DNA לידי ביטוי: מגלישה בפורומים, הקשבה לראיונות וסקר קצר שערכתי עם כמה גיימרים מהארץ נראה כי אנשים עדין אוהבים את SEGA, ועדין קיים מקום בלב שהיה רוצה לראות את החברה הזו חוזרת בגדול לשוק.

סטארטאפים

מאיה שגיא מבלונד 2.0 כתבה השבוע 10 טיפים שיעזרו לכם להצליח בהשקה הגדולה של הסטארטאפ שלכם. השקת מוצר היא כנראה אחד השלבים החשובים ביותר בחייו של סטארטאפ. הצלחת ההשקה עשויה לקבוע את עתידו של הסטארטאפ ושל מי שעומד מאחוריו ולכן חשוב להגיע לשלב הזה מוכנים, אחרי הרבה מחשבה והכנה, ואם אפשר עם כמה אסים בשרוול. למרות שאנו חיים בעידן דיגיטלי בו המידע עובר מפה לאוזן בזכות רשתות חברתיות, מרבית האנשים לא קמים בבוקר ומחליטים לחפש סטארטאפ או מוצר שהם מעולם לא שמעו עליו. גם אם תנסו ממש חזק, יש לנו עוד כמה שנים טובות עד שטלפתיה תתפוס את מקומן של מודעות בפייסבוק ועד אז צריך לייצר חשיפה כדי שמישהו (ועדיף שזה יהיה המישהו הנכון) ישמע עליכם ויעביר את זה הלאה. אז איך עושים את זה נכון? איך מייצרים באזז, גורמים לאנשים להתעניין בסטארטאפ שלכם ולנסות את המוצר? הנה כמה טיפים שיעזרו לכם להתכונן, לעבור את ההשקה בהצלחה ולהמשיך לפעול לאחריה.

 

אלו הנבחרים שלנו לשבוע החולף. זהו המקום להוסיף שאם אתם כותבים בלוג טכנולוגי בעברית או אפילו פוסטים הקשורים לנושאים אותם אנחנו מסקרים כאן באתר ואתם מעוניינים שנעקוב גם אחרי הבלוג שלכם במסגרת סדרת הבלוגיק שלנו, צרו איתנו קשר ב- Info At Newsgeek.co.il וידעו אותנו בכתובת הבלוג שלכם ובטוויטר שלכם (כדי שנוכל להודיע לכם שאתם מפורסמים).

מערכת גיקטיים

גיקטיים, שהוקם בגלגולו הקודם כניוזגיק במרץ 2009, פונה לאנשי טכנולוגיה ואינטרנט בארץ הרוצים לקבל חדשות, עדכונים וכתבות בתחומים אלה בעברית. בנוסף לסיקור טכנולוגי לקח על עצמו גיקטיים לקדם את תעשיית ההיי טק בארץ.

הגב

1 תגובה on "בלוגיק – נבחרי השבוע מהבלוגספירה הישראלית [26-10-12]"

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 
Sort by:   newest | oldest | most voted
Blonde 2.0
Guest

Our own Maya Sagi is featured in Newsgeek’s Blogeek

http://www.newsgeek.co.il/blogeek-26-10-12/

wpDiscuz

תגיות לכתבה: