בלוגיק: נבחרי השבוע מהבלוגספירה הישראלית [15-05-10]

פינת הבלוגיק השבועית שלנו מביאה אליכם את הפוסטים המעניינים שמצאנו השבוע בבלוגספירה הטכנולוגית בישראל: על Wifisync, אופיס למאק, קמפיין חדש לאייפד, תפיסה שיווקית חדשה של סלולריים, גוגל מספיקה למכור באינטרנט את הנקסוס אחד, כלי אבטחה חדשים לפייסבוק, התבטאויות עלובות של מנכל פייסבוק, פרוייקט דיאספורה, גרופון, חוויות מכנס mIni seedcamp, על ה-FCC והיחס השונה לחברות התקשורת מול תעשיית הסרטים ועוד…

כולנו מכירים איזה בלוג או שניים המדברים על טכנולוגיה (בדרך כלל בדגש על תחום טכנולוגי ספציפי) שמעניינים אותו. בשנתיים האחרונות, כחלק ממהפכת ה-Web 2.0, קמו הרבה בלוגים טכנולוגיים של כותבים מוכשרים, המסקרים נושאים מעניינים אך הקהילה לא בהכרח מכירה אותם. אז עבור אלו מכם שעדיין לא הכירו, פינת הבלוגיק השבועית שלנו נועדה כדי להביא אליכם את הפוסטים המעניינים שאנחנו מצאנו השבוע בבלוגספירה הטכנולוגית בישראל.

אפל,אייפד ואייפון

שאול עיני מהבלוג hAcx – אייפון בלוג מספר כי מהיום לא תצטרכו לחבר את המכשיר עם הכבל למחשב כדי לסנכרון את ה-iPhone עם iTunes. בשביל זה יש את WiFi Sync – אפליקציה חדשה שדרכה פשוט אפשר לסנכרן את המכשיר דרך הרשת האלחוטית.

Poshito מהבלוג Macoverage מסביר כי אחד המכשולים העיקריים העומדים בפני משתמשים ישראלים המעוניינים לעבור למק הוא חבילת אופיס. זו, איננה מותאמת בגרסה עברית למשתמש הישראלי על אף הפופולאריות הרבה שלה. אופן מעט אירוני, הבשורה מגיעה דווקא מכיוונה של רדמונד. מי שעשויה להקפיץ את מכירות המק בישראל היא המתחרה הגדולה ביותר של אפל במהלך שצפוי להתרחש במהלך חודש יוני בו צפויה מיקרוסופט להשיק את חבילת אופיס 2010 בגרסתה המקוונת. חבילה זו תהיה זמינה לכולם ללא תשלום, באמצעות חיבור לרשת ותעניק תמיכה מלאה בעברית.

מעיין כהן מהבלוג 140 כותבת על כך שאפל יוצאת בקמפיין פרסומי חדש לאייפד, לאחר שמכרה יותר ממיליון יחידות במהלך החודש הראשון. במסגרת הקמפיין משודרת פרסומת בת 30 שניות באינטרנט ובטלוויזיה, בה מתואר האייפד כ”קסום”, “יפהפה” “חזק “בצורה מטורפת”. הפרסומת החדשה היא מחווה לפרסומת אחרת של אפל בת כמעט 20 שנה, למחשבי כף היד הראשון, הניוטון.

סלולרי

חץ בן חמו כותב על כך שהציבור בישראל הראה שהוא אוהב מכשירים חכמים כדוגמת אייפון והציבור מוכן להתנסות במכשירים חכמים חדשים. הגיע הזמן לעצור את ההמתנה הארוכה עד שחברת סלולר כלשהי מחליטה להכניס מכשיר למכירה ללקוחותיה והגיע הזמן שמכשירים יגיעו יותר מהר ארצה למכירה וכך כולם ירוויחו: היבואנים שימכרו יותר מכשירים, הציבור שיהיו לו יותר אופציות בארץ וגם חברות הסלולר שירוויחו יותר מחשבונות DATA יותר גדולות.

אור אהרון מ-TGSpot כותב על ההכרזה שגוגל מספיקה למכור את מכשיר ה-Nexus-one דרך האינטרנט. האם מדובר בסוף הדרך של גוגל בתחום החומרה? האם נזכה לראות גרסה נוספת לנקסוס אחד?

פייסבוק ורשתות חברתיות

מעיין כהן מהבלוג 140 כותבת השבוע על כך שפייסבוק נמצאת בימים אלה תחת מתקפה בשל תוכנית “הגרף הפתוח” עליה הצהירה, בטענה לפגיעה חמורה בפרטיות המשתמשים. את עיקר האש מושכת תוכנית ה-instant personalization, המאפשרת לשותפיה של פייסבוק גישה בלתי מוגבלת בזמן לכל המידע הציבורי של המשתמשים, בשיטת ה-opt-out. בעקבות כך, פייסבוק השיקה כלי אבטחה חדשים למניעת נסיונות פריצה לפרופילים ופעילות חשודה.

גל מור מהבלוג חורים ברשת כותב על ההדלפה של התבטאות ישנה של מנכ”ל פייסבוק, מארק צוקרברג, לפיה משתמשי הרשת החברתית – אז סטודנטים באוניברסיטת הארוורד הם dumb fucks בגלל שהם סומכים עליו. לדעתו, לא צריך להאמין שפייסבוק תבצע במכוון מהלכים שיפגעו באמון המשתמשים בה. מהלך כזה ישמוט את הקרקע מתחת לרגליה. עם זאת, יש הבדל בין אבטחה לפרטיות ולא מן הנמנע כי המהלכים האחרונים, שהופכים בהדרגה את המידע האישי של החברים לחשוף לרשת בוצעו בהבנה כי אנו צועדים לקראת עולם ללא פרטיות כאשר רק מיעוט קולני צועד נגד.

עדי זהר מהבלוג עדי ברשת החברתית כותבת על תפקיד מנהל הקהילה – על מנהל קהילה להשקיע זמן רב בהקשבה לדעות השונות העולות מהקהילה. אמנם אי אפשר לרצות את כולם בכל החלטה אך חשוב לקחת בחשבון את מגוון הדעות.

סטארטאפים וקוד פתוח

אלירן מהבלוג Whatsup מספר על פרוייקט דיאספורה, רשת חברתית שהוקמה על ידי ארבעה סטודנטים שמאסו בפייסבוק. תוך 12 ימים הם הצליחו לאסוף את הסכום שיספיק למחיית.

גדי להב כותב על אתר Groupon – אתר המציע דיל אחד בכל יום לכל עיר שבו פעילה גרופון. הדיל מציע הנחה משמעותית – בתנאי שיירשמו אליו אנשים בכמות הנקובה, למשל 100 איש. כל מי שנרשם משאיר פרטי כרטיס אשראי. אם נרשמו מספיק אנשים – כולם מחוייבים. אם לא נרשמו – איש לא מחוייב.

ימי גליק מהבלוג thecoils כותב על אירוע ה-Mini Seedcamp Tel Aviv, אירוע הסטארטאפים מנקודת מבט אישית – לדעתו המטרה של אירועים מסוג זה היא לספק לאנשים מבחוץ את חדות האבחנה הנעדרת ממי שעושה במלאכה וקשור אליה רגשית. וכמובן את תוצרי הנסיון של מי שכבר ביצע את הטעויות המדוברות.

ממשל ואינטרנט

ניב ליליאן כותב השבוע על היחס הקשה שמפגינה הנציבות כלפי חברות התקשורת והטלפוניה, לעומת היחס המלטף שזוכה לו מידיה תעשיית הסרטים הוא תוהה האם הנציבות מונעת על ידי כסף או מניעים זרים? אין לדעת. אבל חשוב לפקוח עין על הגוף הזה, שהחלטותיו מעצבות לא פעם את התקשורת העתידית – לא רק בארצות הברית, אלא בכל העולם המערבי.

אלו הנבחרים שלנו לשבוע החולף. זהו המקום להוסיף שאם אתם כותבים בלוג טכנולוגי בעברית או אפילו פוסטים הקשורים לנושאים אותם אנחנו מסקרים כאן באתר ואתם מעוניינים שנעקוב גם אחרי הבלוג שלכם במסגרת סדרת הבלוגיק שלנו, צרו איתנו קשר ב- Info At Newsgeek.co.il וידעו אותנו בכתובת הבלוג שלכם ובטוויטר שלכם (כדי שנוכל להודיע לכם שאתם מפורסמים).

מערכת גיקטיים

גיקטיים, שהוקם בגלגולו הקודם כניוזגיק במרץ 2009, פונה לאנשי טכנולוגיה ואינטרנט בארץ הרוצים לקבל חדשות, עדכונים וכתבות בתחומים אלה בעברית. בנוסף לסיקור טכנולוגי לקח על עצמו גיקטיים לקדם את תעשיית ההיי טק בארץ.

הגב

הגב ראשון!

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 

* היי, אנחנו אוהבים תגובות!
תיקונים, תגובות קוטלות וכמובן תגובות מפרגנות - בכיף.
חופש הביטוי הוא ערך עליון, אבל לא נוכל להשלים עם תגובות שכוללות הסתה, הוצאת דיבה, תגובות שכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, תגובות שחורגות מהטעם הטוב ותגובות שהן בניגוד לדין. תגובות כאלו יימחקו מייד.

wpDiscuz

תגיות לכתבה: