בלוגיק: נבחרי השבוע מהבלוגספירה הישראלית [05-03-10]

פינת הבלוגיק השבועית שלנו מביאה אליכם את הפוסטים המעניינים שמצאנו השבוע בבלוגספירה הטכנולוגית בישראל: נוסחת הפרסום המנצחת של DIGG, טכנולוגיית תרגום השיחות בזמן אמת של מיקרוסופט, מערכת היחסים החברתית עם מנהלי מוצרים, כיצד חשיפת נהלי אבטחת מידע בחברה גורמת לבעיות אבטחת מידע ועוד.

blogeek-logo-newכולנו מכירים איזה בלוג או שניים המדברים על טכנולוגיה (בדרך כלל בדגש על תחום טכנולוגי ספציפי) שמעניינים אותו. בשנתיים האחרונות, כחלק ממהפכת ה-Web 2.0, קמו הרבה בלוגים טכנולוגיים של כותבים מוכשרים, המסקרים נושאים מעניינים אך הקהילה לא בהכרח מכירה אותם. אז עבור אלו מכם שעדיין לא הכירו, פינת הבלוגיק השבועית שלנו נועדה כדי להביא אליכם את הפוסטים המעניינים שאנחנו מצאנו השבוע בבלוגספירה הטכנולוגית בישראל.

אינטרנט ומדיה חברתית

הראל עילם כתב השבוע על מיזם ישראלי חדש המאפשר למשתמשים לקבל תגמול על פעילותם באינטרנט. מאטומי (Matomy), מיזם ישראלי חדש מבית אילן שילוח, יו”ר קבוצת מקאן אריקסון, בהשקעה של כמיליון דולר, מציע פתרון אלטרנטיבי לשאלת התשלומים הזעירים (micro payments). במיזם החדש, משתמשים יוכלו לבצע מגוון פעילויות פרסומיות באינטרנט כתחליף לתשלום על רכישות אונליין.

השבוע עלתה לאוויר הגרסה החדשה של אתר ה-Technet העולמי ויחד איתו, עלתה גם גרסה חדשה לאתר Technet ישראל. פרט לשינוי העיצובי, המיתוג החדש והתכנים החדשים בעמוד הבית ועמוד הקהילה, המעבר הוא חלק מתפיסה רחבה יותר שבמרכזה עומד מומחה ה IT והצרכים שלו. האתר החדש מציג יכולות חיפוש משופרות, פתרון בעיות, תוכן חדש ועדכני וחיבור חזק לקהילה. כמו כן, מתוכננות בקרוב תוספות כגון פורומי Technet בעברית (בדומה לפורומים בחו”ל) ומערכת TechNet WIKI. ניוזגיק מאחל לצוות מיקרוסופט ישראל מזל טוב והמון בהצלחה עם המערכת החדשה ומבטיח לתרום להצלחת קהילת ה-IT בישראל.

בוריס בולטיאנסקי ניסה למצוא השבוע את נוסחת הפרסום המנצחת של DIGG. אתר דירוג הקישורים והתכנים הפופולרי DIGG נטל הימור רציני כאשר לפני כמה חודשים פתח בגרסת הרצה למערכת הפרסום החדשה שלו. מערכת פרסום זו התבססה על הטמעת הפרסומות בפיד העדכונים באתר, תוך כדי סימון ברור כי מדובר בעדכון ממומן. נראה שההימור מתחיל להראות  סימנים שהוא משתלם.

טכנולוגיה ותרבות דיגיטלית

יאיר מור כתב השבוע על טכנולוגית תרגום השיחות בזמן אמת של מיקרוסופט. מייקרוסופט לא מסתפקים בזיהוי קולי מוקלט. בסרטון קצר מאתר TechFlash, ניתן לראותשיחת טלפון שלמה מתורגמת ומתומללת בזמן אמת בין שפות שונות. עובד בשם קיט ממעבדת המחקר של מייקרוסופט באסיה מדבר באנגלית, והתוכנה מתמללת את הטקסט בזמן אמת ומעבירה אותו לעמיתו הגרמני פרנק זיידה, היושב לצידו. זיידה עונה בגרמנית – והתוכנה מראה את תשובתו בזמן אמת, מתרגמת אותה לאנגלית כאשר פרנק עוצר בדיבורו, ואף מקריאה את התוצאה בקול כמעט-אנושי שלא מזכיר במאומה את “מייקרוסופט סאם” הידוע לשמצה.

ניב ליליאן, הסביר השבוע מדוע לאירופים יש ביצים ולנו לא. השבוע, בשקט בשקט, מוציא האיחוד האירופי לפועל שתי מהפכות צרכניות ענקיות בתחומי הטכנולוגיה. האחת, היא מסך בחירת הדפדפנים ב-Windows שכבר מותקן כעדכון לגירסאות Windows השונות, מה שאמור לרופף את אחיזת הברזל של מיקרוסופט בשוק הזה ולסיים אי צדק היסטורי של שנים בשוק הדפדפנים. המהפכה השניה, שלא זכתה לסיקור רב, אבל בעייני היא באמת פורצת דרך במישור הצרכני, היא התקנות המחייבות את ספקיות הסלולר לקבל על עצמן “מכסות גלישה סלולרית” שיקבעו הלקוחות שלהן. ולמה זה לא יכול לקרות כאן? למה לאירופים יש ביצים לעמוד על זכויותיהם הצרכניות והדיגיטליות ולנו לא? כמה סיבות.

ניצן מבלוג המכללה ניסה לבדוק השבוע במה כרוך שדרוג לחלונות 7 עבור 12 עמדות מחשב פרטיות. לא, לא מדובר בעוד ניסוין למצוא פתרון טכנולוגי להתקנה על כל המחשבים בו זמנים, אלא פשוט פוסט המדבר על הניסיון למצוא פתרון זול ויעיל לעשות זאת והמסקנות אליהן הגיע ניצן בסוף, בהחלט מעניינות.

הדס שיינפלד ניסתה להסביר השבוע על מערכת היחסים החברתית עם בעלי התפקיד שנקראים “מנהלי מוצר”. הטעות הנפוצה ביותר, מה שלומדים בבית הספר הגבוה לניהול מוצר בשיעור הראשון בשעה הראשונה היא המחשבה: ככה אני משתמש, אז ברור שככה כולם משתמשים. זו מחשבה כל כך טבעית ואינטואיטיבית, שמאוד קשה להלחם בה. אבל מה לעשות שלא כולנו משתמשים באופרה על לינוקס, או עובדים עם מסך ענק, או אפילו יושבים מול המחשב כל היום. למשתמשים שונים יש צרכים שונים.

גאדג’טים וסלולר

איתי מקמל כתב השבוע על הגרסה הניידת החדשה ל-Microsoft Surface. מאז השיקה מיקרוסופט ב-2008 את שולחן המגע, ה-Microsoft Surface, ממשיכה החברה בפיתוח הטכנולוגיה והפעם היא מציגה גרסה ניידת וקטנה יותר של השולחן הגדול.

אבטחת מידע

גיא מזרחי הסביר השבוע כיצד חשיפת נהלי האבטחה חושפים את החברה לבעיות אבטחה. בפוסט מספר גיא כיצד הוא השיג נהלי איפוס הסיסמא של חברה והשתמש בקצת הנדסת אנוש על-מנת לאפס את הסיסמאות לכמה עובדים.

אלו הנבחרים שלנו לשבוע החולף. זהו המקום להוסיף שאם אתם כותבים בלוג טכנולוגי בעברית או אפילו פוסטים הקשורים לנושאים אותם אנחנו מסקרים כאן באתר ואתם מעוניינים שנעקוב גם אחרי הבלוג שלכם במסגרת סדרת הבלוגיק שלנו, צרו איתנו קשר ב- Info At Newsgeek.co.il וידעו אותנו בכתובת הבלוג שלכם ובטוויטר שלכם (כדי שנוכל להודיע לכם שאתם מפורסמים).

מערכת גיקטיים

גיקטיים, שהוקם בגלגולו הקודם כניוזגיק במרץ 2009, פונה לאנשי טכנולוגיה ואינטרנט בארץ הרוצים לקבל חדשות, עדכונים וכתבות בתחומים אלה בעברית. בנוסף לסיקור טכנולוגי לקח על עצמו גיקטיים לקדם את תעשיית ההיי טק בארץ.

הגב

הגב ראשון!

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 

* היי, אנחנו אוהבים תגובות!
תיקונים, תגובות קוטלות וכמובן תגובות מפרגנות - בכיף.
חופש הביטוי הוא ערך עליון, אבל לא נוכל להשלים עם תגובות שכוללות הסתה, הוצאת דיבה, תגובות שכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, תגובות שחורגות מהטעם הטוב ותגובות שהן בניגוד לדין. תגובות כאלו יימחקו מייד.

wpDiscuz

תגיות לכתבה: