בלוגיק: נבחרי השבוע מהבלוגספירה הישראלית [02-10-09]

פינת הבלוגיק השבועית שלנו מביאה אליכם את הפוסטים המעניינים שאנחנו מצאנו השבוע בבלוגספירה הטכנולוגית בישראל.

blogeek-logo-copyכולנו מכירים איזה בלוג או שניים המדברים על טכנולוגיה (בדרך כלל בדגש על תחום טכנולוגי ספציפי) שמעניינים אותו. בשנתיים האחרונות, כחלק ממהפכת ה-Web 2.0, קמו הרבה בלוגים טכנולוגיים של כותבים מוכשרים, המסקרים נושאים מעניינים אך הקהילה לא בהכרח מכירה אותם. אז עבור אלו מכם שעדיין לא הכירו, פינת הבלוגיק השבועית שלנו נועדה כדי להביא אליכם את הפוסטים המעניינים שאנחנו מצאנו השבוע בבלוגספירה הטכנולוגית בישראל.

אינטרנט ומדיה חברתית

איילת נוף כתבה השבוע פוסט מעולה על חמשת התפיסות המוטעות הקיימות בשוק לגבי מדיה חברתית בכלל ורשתות חברתיות בפרט. בפוסט מדבר איילת על המחשבה שמדיה חברתית היא כלי המתאים רק לחלק מהחברות והמותגים, התפיסה לפיה כל מה שעומד מאחורי המדיה החברתית היא להשיג כמה שיותר תנועה (Traffic) וכמה שיותר מהר, הפחד מאיבוד השליטה על המותג, המחשבה שמדיה חברתית היא רק טרנד חולף והצורך באנשי מקצוע בתחום מול היכולת לעשות את כל העבודה לבד. מומלץ בחום.

חץ בן-חמו כתב השבוע את החלק הראשון של מדריך בנושא אתרים קטנים וחסכון כספי על-ידי העברת האירוח של האתר מחוות שרתים עלומת שם עליה אתם משלמים בין עשרות למאות שקלים בחודש אל המחשב הביתי שלכם. בימים טרופים אלו, כאשר צו השעה הוא כמה שפחות בזבוז (ויש שיאמרו: כמה שיותר לחסוך), אפשר וניתן לחסוך כספים כשזה מגיע לאחסון אתרים. אנשים רבים יש ברשותם אתרים כמו בלוגים, אלבומים, וכו’ אשר מאוחסנים אצל ספק מאן דהוא והם משלמים מדי חודש עשרות או מאות שקלים רק בשביל שהאתר ישב אצל אותו ספק, ועוד לא הגענו לענייני תחזוקה של האתר, וכאן ניתן לחסוך, והרבה. איך? די פשוט: כל מה שצריך הוא מחשב ישן (גם מחשב בן 5 שנים פלוס יספיק), דיסק קשיח נקי, וחיבור אינטרנט ADSL או כבלים, וחבילת חיבוריות ממוצעת פלוס שעולה בסביבות ה-100 שקלים.

גאדג’טים וסלולר

איתי מקמל סיקר השבוע את מכשיר המודו הישראלי. את מודו לא צריך להציג: “הסלולרי המודולרי” ו”המכשיר הקטן בעולם” הם רק חלק מההגדרות שקיבל המכשיר עד כה, ואכן מגיעה לו כל תשומת הלב. הרעיון פשוט ומעניין: לאפשר למשתמש להתאים את הסלולרי שלו לכל מצב שירצה;מכשיר עם מקלדת בעבודה, מכשיר GPS בנסיעה או סלולרי קטן בשעות הערב.  אולם, יישום הרעיון היה מסובך משחשבו, מה שגרם לעיכובים רבים בהשקתו, מה שיכול לפגוע במכירות שלו.
המכשיר הושק ברשת סלקום בהשקה רכה: כ-1000 יחידות הופצו ברשת במחיר נמוך של 500 ש”ח, ואם המשתמשים יענו על שאלון פנימי, הם גם יקבלו החזר כספי מלא, עסקה משתלמת לכל הדעות. במבחן המציאות מודו מבצע את מטרתו, אך כיום הדרישות הרבה יותר גבוהות משהיו כשהמכשיר פותח לראשונה. ישבנו עם המכשיר מספר ימים ובחנו אותו. האם זה הצלחה או כשלון?

natish מהאתר iphones.co.il כתב השבוע על מלחמת הטאבלטים בין מיקרוסופט ואפל. כולם מדברים כבר המון זמן על הטבלט של אפל עד שהדבר כבר יצא להרבה אנשים מהחורים, לאחרונה גם מיקרוסופט ניכנסה למעגל השמועות כאשר היא הציגה בשיתוף עם האתר גיזמודו את הקונספט שלה למכשיר הטבלט. מה עדיף? מה מתוכנן? ומי מציע מה? פרויקט הטבלט של מיקרוסופט שידוע בשם הקוד “Courier” קרם עור וגידים כאשר האתר גיזמודו הציג תמונות וסירטון קונספט של המכשיר לפני מספר ימים . עדיין לא ברור מתי ה- Courier של מיקרוסופט אכן יגיע לחנויות ודיווחים אחרים מוסיפים שהקונספט שגיזמודו הראה הוא אחד מיני רבים שמיקרוסופט מתכננת למחשב הטבלט שלה והוא מצטרף למיגוון הקונספטים שצצים ברשת לגבי מחשב הטבלט המסתורי של אפל וגם למחשב הטבלט/E-reader אותו אסוס הציגה. מה שמשעשע הוא שדווקא נראה שיש מקום לכל המכשירים הללו.

ניר בן יונה הצליח לגלות השבוע מה בדיוק קורה עם האייפון בישראל. לפי המידע שפירסם בן יונה נראה כי המכשירים יתחילו להימכר על-ידי כל שלושת החברות הסלולריות, בין התאריכים ה-25 ל-27 לחודש נובמבר, בתלוי באישור משרד התקשורת. מחירי המכשירים ינועו בין 999 שקלים למכשיר iPhone 3GS בגרסת ה-16GB ו-1500 שקלים בגרסת ה-32GB כאשר הם נרכשים ביחד עם חוזה התקשרות (והתחייבות) למפעילה הסלולרית ועד ל-4000 ו-5000 שקלים בהתאם לרכישה ללא חוזה (Pre-Paid). בנוסף למכשירים הללו, חלק מהמפעילות גם יציעו למכירה את מכשירי ה-3G במחירים נמוכים יותר של 599 שקלים לגרסת ה-16GB בחוזה עם מפעיל. המכשירים החדשים ימכרו יחד עם חבילות התקשרות מינימלית של 200 שקלים, הכוללת כ-150 הודעות SMS, 200 דקות שיחה וחבילת נתונים בגודל 1GB.

עד כמה גדולים יהיו התורים למכירת המכשירים בישראל? עדיין לא ידוע. מה שכן, מצב השירות שמספקת אפל למכשירים כנראה לא הכי טוב. אריאל מאתר IPORTAL כתב השבוע על מקרה שהתרחש באחת מחנויות השירות של אפל במרכז מסחרי מוכר בארצות הברית. למרכז שירות הגיע אדם מתוסכל שפנה לפקידת השירות ואמר לה שהוא כל כך עצבני על המכשיר שנשבר שהוא מסוגל לירות בו ממש במקום.

נראה שאורנג’ לא מוכנים לוותר על האפשרות לשלוט בעמוד הבית של המשתמשים באייפון. מתי מריאנסקי חשף השבוע כיצד אורנג’ מתכננת להוסיף את התכנים שלה למכשירי האייפון החדשים. אחד המהלכים התמוהים היה של אורנג’, שחתמה על שיתוף פעולה עם אתר iGoo, המאפשר לכם לבנות דף בית אישי לאייפון, וכך להעניק לאורנג’ השפעה כלשהי על הרגלי הגלישה שלכם. בזמן כתיבת הפוסט ההוא, שברנו את הראש כדי להבין איך מתכוונת אורנג’ להביא את המשתמשים שלה אל האתר הזה. בשבוע שעבר קרה גליצ’ קטן באורנג’ וקיבלנו את התשובה המדויקת: בעלי אייפון שהתקינו כרטיס סים של אורנג’ בטלפונים שלהם, קיבלו ב-SMS את הודעת האקטיבציה הרגילה, המודיעה להם שהחיבור לאורנג’ הושלם בהצלחה. ההודעה כוללת לינק לדף אשר מתקין בצורה אוטומטית מספר אייקונים חדשים באייפון שלו.

תום ציקל שמוכר המוכר מפיתוח תוסף העברית OpenHebrew הודיע השבוע על פיתוחו של תוסף חדש בשם SMS Helper שעוזר למשתמש לספור את כמות התווים בהודעת הטקסט כדי למנוע פיצול של ההודעה וחיסכון בעלות שליחת ה-SMS-ים.

השבוע נערכה בטוקיו תערוכת המשחקים השנתית ובעוד ענקיות משחק כמו סוני, מיקרוסופט ונינטנדו מציגות את הצעצועים החדשים שלהן נראה שמי שכבשה את התערוכה היא אפל שאפילו לא השתתפה בתערוכה. לדברי Natish מהאתר iphones.co.il, עד לפני שנה, שלטו בשוק החברות סוני, מיקרוסופט ונינטנדו שקונסולות המשחקים שלהן הן הנימכרות ביותר בעולם ועד לא מזמן הן התחרו רק האחת בשניה. אבל הכל השתנה לפני קצת יותר משנה כאשר אפל הציגה את חנות האפסטור ופתחה עולם חדש של משחקים ואפליקציות לאייפון ולאייפוד טאץ’ ששינו את פני עולם המשחקים הניידים, עולם שהיה שמור עד לאותו הזמן לסוני ונינטנדו.

תוכנה

מיקרוסופט השיקה השבוע באופן רשמי את האנטי-וירוס החינמי שלה עבור המגזר הצרכני, ה-Microsoft Security Essentials. רן אורן פרסם השבוע מדריך המסביר מה הן היכולות של ה-Microsoft Security Essentials וכיצד לתפעל את כלל ההגדרות המתקדמות הקיימות בו. במדריך נוגע אורן בנקודות חשובות כמו התקנה והגדרה ראשונית ומסביר כיצד לבצע סריקות אוטומטיות, Exclusion לתיקיות וקבצים ספציפיים ועוד.

ניר ולטמן ויניב טוטשוילי כתבו השבוע פוסט המסביר על טכנולוגיית ה-Network Access Protection של מיקרוסופט וכיצד היא פועלת. NAP או Network Access Protection הינה טכנולוגיה המאפשרת הגנה על הרשת הארגונית באמצעות שרתי Windows 2008, למעשה זהו שם מייקרוסופטי למוצר NAC.  ההגנה על הרשת מתבצעת על בסיס מצב הבריאות של המחשבים המתחברים לרשת ומאפשרת לקבוע כי רק מחשבים העומדים במדיניות שנקבעה יוכלו להתחבר לרשת הארגונית. טכנולוגיה זו מונעת התחברת לרשת הארגון ובכך מצמצמת את הסיכון להכנסת תחנות בעיתיות העלולות להכיל וירוסים, Malwares ונקודות חלשות נוספות במערך אבטחת המידע הארגוני.

.

אלו הנבחרים שלנו לשבוע החולף. זהו המקום להוסיף שאם אתם כותבים בלוג טכנולוגי בעברית או אפילו פוסטים הקשורים לנושאים אותם אנחנו מסקרים כאן באתר ואתם מעוניינים שנעקוב גם אחרי הבלוג שלכם במסגרת סדרת הבלוגיק שלנו, צרו איתנו קשר ב- Info At Newsgeek.co.il וידעו אותנו בכתובת הבלוג שלכם ובטוויטר שלכם (כדי שנוכל להודיע לכם שאתם מפורסמים).

יניב פלדמן

צ’יף-גיק ועורך ראשי. יזם, סטטיסטיקאי חובב, טכנולוג בדם, בעל תואר ראשון במנהל עסקים ו-Microsoft MVP בתחום אבטחת מידע. התחביב האהוב עליו הוא מציאת פתרונות מסובכים לבעיות פשוטות במיוחד.

הגב

Be the First to Comment!

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 
wpDiscuz

תגיות לכתבה: