לאחר חשיפת גיקטיים: ‘האובר של הקורקינטים החשמליים’ מגיעה רשמית לישראל

חברת Bird האמריקאית יוצאת לראשונה מארה”ב, שגייסה יותר מ-400 מיליון דולר השקעות, הודיעה רשמית על כניסתה לישראל; תשלם לכם אם תטענו את הקורקינט בלילה

תמונה: Bird

עכשיו זה רשמי: לאחר שחשפנו לראשונה כאן בגיקטיים כי חברת השכרת הקורקינטים החשמליים, Bird, בדרך להשקת פעילות בישראל ומחפשת אחר ״מטעינים״, מודיעה החברה כי היא יוצאת לראשונה מגבולות ארצות הברית, ומשיקה את שירות השכרת הקורקינטים החשמליים שלה בארץ. החברה מאפשרת להשכיר קורקינטים אשר מפוזרים ברחבי העיר, ובסיום הנסיעה פשוט להשאיר אותם היכן שתרצו.

אוספים את הקורקינט מהרחוב, ומשאירים אותו איפה שרוצים

תמונה: צילום מסך

כדי להשתמש בשירות, בדומה לשירותי השכרה אחרים, המשתמשים צריכים להוריד את אפליקציית Bird, לאתר את הקורקינט הפנוי הקרוב אליהם. בהגיעם אליו, כל שצריך לעשות הוא לסרוק את הברקוד הממוקם על הכידון, ונעילת המכשיר תשתחרר. בגמר הנסיעה המשתמש יכול להשאיר את הקורקינט בכל מקום שיחפוץ בו (בתנאי שלא יפריע למרחב הציבורי), ולסיים את הנסיעה באמצעות האפליקציה. לאחר סיום הנסיעה, הקורקינט ננעל עד הנסיעה הבאה. הקורקינטים מצוידים כמובן ברכיב GPS שמאפשר את איתור הקורקינטים באפליקציה, ומאפשר לחברה לאתר אותם במקרה של גניבה.

כמה זה יעלה?

עלות השירות ממקמת אותו מעט מעל מחיר נסיעה באוטובוס עירוני: חמישה שקלים בעבור נסיעה, ועל כל דקת נסיעה יחויב הנוסע ב-50 אגורות נוספות. התשלום כמובן מתבצע באמצעות כרטיס אשראי דרך האפליקציה בלבד. החברה תאפשר שימוש בשירות אך ורק למשתמשים בני 18 ומעלה, על אף שהחוק בישראל מתיר לבני 16 ומעלה להשתמש בקורקינטים חשמליים. בחברה מסבירים כי הגבלה זו נועדה לצורך הגברת הבטיחות.

יניב ריבלין, מנכ״ל Bird ישראל מסר: ״ישראל נבחרה על ידי מנהלי החברה כאחד היעדים הראשונים להתרחבות מעבר לגבולות ארה”ב. תל אביב בפרט וישראל בכלל, מתאימות בצורה יוצאת דופן למוצר ולשרות אותו אנחנו מביאים״.

בירד מתכוונת להתחיל בפיילוט עם אוניברסיטת תל אביב, ולאחר מכן תמשיך בפריסה הדרגתית לאיזורים שונים בארץ. השירות יחל לפעול בישראל בשבועות הקרובים. במקביל לכניסה לשוק הישראלי, Bird תשיק את השירות שלה לראשונה גם בפריז.

המשתמשים גם יכולים להרוויח כסף מהאפליקציה

כפי שנחשף בגיקטיים, החברה תפעיל בישראל גם את מערך המטעינים שלה, שיכונה בישראל ״צפרים״: כל משתמש יכול להפוך להיות למטעין, כאשר מדי ערב, לקראת שעות הלילה, יאספו המטעינים קורקינטים בקרבתם, יטעינו אותם, ויחזירו אותם לנקודות חמות ומוסכמות מראש (אשר יכונו ״קנים״) לפנות בוקר. השמות נגזרים כמובן משמה של החברה.

בעבור  קורקינט טעון שיוחזר למקומו יקבל המטעין 20 שקלים. בארצות הברית מודל התשלום תלוי במידת הסוללה שנותרה בקורקינט, ובמיקומו. בינתיים בישראל, כך נראה, המחיר הוא קבוע.

יותר מ-400 מיליון דולר השקעות

Bird נחשב לאחד מהסטארטאפים החמים ביותר בסיליקון וואלי כרגע. למרות שהחברה הוקמה רק בשנה שעברה על ידי טראוויס ואנדרזנדן, גייסה החברה 415 מיליון דולר מהקרנות הנחשבות ביותר דוגמת Sequoia Capital ו-Index Ventures.

מעכשיו גיקטיים גם בטלגרם מעכשיו גיקטיים גם בטלגרם להצטרפות לערוץ הטלגרם שלנו לחץ כאן

עידן בן טובים

נולד עם ג׳ויסטיק ביד. יש לו הרבה יותר מדי גאדג׳טים והרבה פחות מדי זמן פנוי כדי לשחק עם כולם. בעל פטיש לא מוסבר לביצוע קליברציות לסוללות של מכשירים. כשהוא לא עסוק בלכתוב על טכנולוגיה, הוא אוהב לדבר עליה, והרבה

הגב

12 תגובות על "לאחר חשיפת גיקטיים: ‘האובר של הקורקינטים החשמליים’ מגיעה רשמית לישראל"

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 

* שימו לב: תגובות הכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, לרבות דברי הסתה, הוצאת דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב ו/או בניגוד לדין ימחקו. Geektime מחויבת לחופש הביטוי, אך לא פחות מכך לכללי דיון הולם, אתיקה, כבוד האדם והדין הישראלי.

סידור לפי:   חדש | ישן | הכי מדורגים
nuyh
Guest

יותר כמו תעריף של מונית. אלא אם כן התכוונתם ל50 אגורות לכל דקת חריגה מזמן מסויים שכלול ב5 שקלים.

ASD
Guest

הסרת הנעילה עולה 5 שקלים. בלי קשר לזמן שימוש.

בארה”ב זה דולר (3.6 שקלים) להסרת הנעילה ו-15 סנט (55 אגורות) לכל דקת שימוש. אז התמחור פה די זהה למה שיש שם וכנראה שלא מנסים לעשוק ספציפית אותנו אבל זה אכן יקר בקטע מיותר.

גילי
Guest

נשמע מדהים.
בוב פרוקטור אומא שמספיק רעיון אחד כדי לעשות מליונים

ירדן
Guest

בתל-אביב בהתחלה הילדים היו פורצים את האופניים של תל-אופן אחרי זה בא ofo שגם אותם הם פרצו וגנבו.. בחברה הזו עוד לא הבינו שיגנבו להם את כל הקורקינטים? אני רואה איך עוד כמה חודשים יסתובבו ברחובות מלא ילדים עם הקורקינטים הלו גנובים

nuyh
Guest

גם אצלם זה כך. המטעינים שמחפשים אותם בערב לפעמים מצאו כמה בתוך בתים ואז כשמדווחים עליהם אז התשלום עולה כדי לעודד את המטעינים לחלץ אותם.
כמובן שהרבה מטעינים היו נועלים אותם בכוונה כדי שיעלה להם מחיר הטעינה. בכל מקרה ילדים יש בכל מקום והם ייתקלו פה באותן בעיות.

ASD
Guest

מאיפה הקרצת את המידע הזה?

תל אופן חי ונושם כבר שנים. גם אם בהתחלה היו בעיות, היום זה זניח (אחרת זה לא היה קיים ומתרחב). OFO היו פה לרבע שנייה ונעלמו ובאף מקום לא פורסם שזה קשור לוונדליזם כזה או אחר. החברה נעלמה מהרבה מקומות אחרים בעולם ולא רק בארץ.

מו בייק קיימים בתל אביב ואפשר לראות את האופניים שלהם זמינים.

אבל אם בא לך להגיד “ישראלים קקות גונבים והורסים”, אז פשוט תגיד את זה חד וחלק בלי לשחק אותה בעל ידע על עסקי השיתוף של כלי תחבורה.

ASD
Guest

ואגב, הסיבה שהם לא יצליחו יהיה פשוט כי המודל הכלכלי שלם לא טוב. בחישוב פשוט, חצי שעה של נסיעה תעלה לנו 20 שקלים שזה פסיכי בהתחשב בעובדה שגט כנראה עולה באיזור ה-30 ושם אני מקבל מזגן, שקט נפשי מהצורך שלא למות כל רגע או לדרוס אף אחד ואין לי אפילו צורך להיסחב עם קסדה.

אם אני צריך קורקינט ממונע, כנראה עדיף לי לקנות אחד כי הוא יהיה לי זול יותר בטווח של פחות מחצי שנה ויותר פשוט כי הוא זמין לי מתי שארצה.

רובין
Guest

מי שרוצה נסיעה חינם שיכניס PROMO CODE באפליקציה JRRJAO

המואר
Guest

לא מבין את הטמטום הזה של גיוס בסכום כזה אסטרונומי. קורקינט ממונע עולה 100 דולר באמזון. עם 400 מליון דולר אפשר לקנות 400 מליון קורקינטים ולרשת את כל כדור הארץ בקורקינטים. אבל לא – בואו נשקיע את הכסף בחברה שתנסה למכור לאנשים עניים זמן רכיבה בזמן שהיא שורפת את הכסף על בנייני פאר ושחיתויות היי-טק.
המלך הוא עירום

איתמר
Guest

ב400 מליון דולר אפשר לקנות 4 מליון קורקינטים בהנחה שקורקינט טוב עולה באמת 100$
וזאת לא הטעות היחידה שלך (בלשון המעטה)

עחdg
Guest

טיפש כזה

גיא
Guest

אומר זאת כך, יונית: טוב שיש להם 400 מיליון דולר לבזבז, כי הם יצטרכו אותם לרכישת קורקינטים חשמליים חדשים, אחרי שיגנבו להם או ישחיתו להם את הכל. בישראל כמו בישראל.

wpDiscuz

תגיות לכתבה: