בינג ממשיך לצנוח; הכירו את Yandex

מחקר חדש של חברת comScore מגלה כי בינג ירד למקום החמישי בקרב מנועי החיפוש הפופולארים, ואת המקום הרביעי תפס מנוע החיפוש הרוסי, יאנדקס

מקור: יח"צ, עיבוד תמונה

מקור: יח”צ, עיבוד תמונה

בעוד מיקרוסופט מתאמצת להפוך את מנוע החיפוש שלה, בינג, למתחרה רצינית מול ענקית החיפוש גוגל, נראה כי היא אינה שמה לב למתחרות המשמעותיות האחרות שלה. כעת, על פי מחקר חדש של חברת comScore, לא רק שבינג נפל למקום החמישי, מי שעקף אותו הוא מנוע החיפוש הרוסי יאנדקס (Yandex).

המחקר מגלה כי בין החודשים נובמבר-דצמבר בשנת 2012, יאנדקס עיבד 4.844 מיליארד חיפושים בעוד שבינג עיבד 4.477 מיליארד חיפושים בלבד. אז נכון, ההבדל בין שני מנועי החיפוש הוא קטן, אך לאור העובדה שבמהלך החודשים האחרונים המנוע של בינג לא זכה לכמות משמעותית במספר הגולשים או החיפושים – לטובה או לרעה, מנוע החיפוש הרוסי המשיך לצמוח, וכך חטף את המקום הרביעי.

במקום הראשון כמובן – גוגל, שעיבד במהלך החודשיים האחרונים של 2012 כ-114.73 מיליארד חיפושים, ואוחז ב-65.2 אחוזים מהשוק. אחריו בטבלה ניתן למצוא את ביידו (Baidu), מנוע החיפוש הסיני עם 14.5 מיליארד חיפושים ו-8.2 אחוזים מנתח השוק, ובמקום השלישי מופיע יאהו, עם 8.63 מיליארד חיפושים ו-4.9 אחוזים מנתח השוק.

מתחרים על המקומות הנמוכים

העובדה שבינג הצליח לאבד ממעמדו מעט מפתיעה, במיוחד לאור העובדה שמנוע החיפוש מגיע מוטמע במגוון התוכנות והחומרות שמוכרת ומשווקת מיקרוסופט, כגון מערכות הפעלה, דפדפנים, מחשבים אישיים וכדומה, בעוד שיאנדקס הוא “בסך הכל” אתר אינטרנט המיועד אך ורק לחיפוש. עובדה זאת הופכת לעוד יותר מוזרה בהתחשב בעובדה שבינג עוקף את יאנדקס במספר המשתמשים הייחודיים המגיעים לאתר, אך אלה מבצעים פחות חיפושים מהמשתמשים המגיעים אל המנוע הרוסי.

יאנדקס, למי שאינו מכיר, נחשב למנוע החיפוש השני בגודלו בשפה שאינה אנגלית. בשנת 2000 הוקמה בנפרד חברת יאנדקס המתפעלת את מנוע החיפוש ביחד עם עוד כ-30 שירותים שונים, הכוללים שירותי תמונות, דואר אלקטרוני, מפות, חדשות, תחזית מזג אוויר, מנוע חיפוש ועוד עשרות שירותים נוספים. על פי תוצאות המחקר של comScore, החברה החלה בשיווק אגרסיבי של מנוע החיפוש בקרב המשתמשים, וכך הצליחה לעקוף את מיקרוסופט ולהגיע אל המקום הרביעי.

אם עד עכשיו מיקרוסופט האמינה שהמתחרה העיקרית שלה היא גוגל, הגיע הזמן שתפתח את העיניים ותבין שלפני שהיא מעוניינת להתחרות על המקום הראשון, עליה קודם כל להגיע אל המקום השני, ונראה שיש לה לא מעט שחקנים לעבור לפני שתגיע לשם. כעת הגיע הזמן שהחברה תתעורר, תפעיל את מערך השיווק שלה, ותמצא דרכים חדשות להחזיר לעצמה את המקום הרביעי, או אפילו השלישי והשני – שכן רק לאחר מכן תוכל להתרכז בלקיחת המקום הראשון מידיה של גוגל.

חן אידן

אוהבת גאדג'טים, אפליקציות ואת עולם הטכנולוגיה בכלל. שלל עיסוקיה כוללים הריסת מכשירים סלולריים לצרכי בדיקה, התעסקות בלתי פוסקת ברשתות חברתיות, סקירת אפליקציות חדשות, סטארטאפים מבטיחים והתנסות עם (כמעט) כל מוצר חדש שיוצא לשוק.

הגב

3 תגובות על "בינג ממשיך לצנוח; הכירו את Yandex"

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 

* היי, אנחנו אוהבים תגובות!
תיקונים, תגובות קוטלות וכמובן תגובות מפרגנות - בכיף.
חופש הביטוי הוא ערך עליון, אבל לא נוכל להשלים עם תגובות שכוללות הסתה, הוצאת דיבה, תגובות שכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, תגובות שחורגות מהטעם הטוב ותגובות שהן בניגוד לדין. תגובות כאלו יימחקו מייד.

סידור לפי:   חדש | ישן | הכי מדורגים
צחי
Guest

אלו הם מדדים לא רלוונטים שכן השוק הסיני על כל גודלו, הוא עדיין בעל כח קניה נמוך משמעותית מהאמריקאי ולכן בינג הוא אכן המנוע השני בחשיבותו

Rachel Saadia
Guest

לא משנה מה יעשו במייקרוסופט – מבחינת מנוע חיפוש גוגל הם הטובים ביותר. אגב, ניסיתי לחפש בבינג מספר פעמים ואני משתמשת מדי פעם ברשת החברתית SOCL של מייקרוסופט, אין פשוט מקום להשוואה.

רחל
Guest

אין לי מושג בפילוח שוק. אבל יש מתמשים רבים במנועי חיפוש ושאר מוצרים מרוסיה. ועל גוגל אין מה להגיד, גוגל הוא המלך. ויש לחבר’ה מייקרוסופט הרבה מה ללמוד מהגוגלים.

wpDiscuz

תגיות לכתבה: