גיוס: BidFlyer מגייסת מיליון דולר כדי להוזיל את כרטיסי הטיסה שלכם

המערכת שפיתחה BidFlyer מאפשרת גם לחברות תעופה וגם לנוסעים להרוויח ממושבים שלא נמכרו; עתה מודיעה החברה על גיוס מיליון דולר מ-Singulariteam של משה חוגג

מקור: BidFlyer

מקור: BidFlyer

תפוסת המטוסים היא עקב האכילס של חברות התעופה. על פי נתוני ארגון חברות התעופה הבינלאומי IATA, התפוסה של מטוסי הנוסעים עומדת על כ-80 אחוזים, מה שאומר מושבים ריקים ואובדן הכנסות של עשרות מיליוני דולרים לכל חברת תעופה. הסטארטאפ הישראלי BidFlyer מפתח מערכת למכירה פומבית של עודפי כרטיסי טיסה, כך שגם חברות התעופה יוכלו למכור את מלאי המושבים שלהן וגם הנוסעים ירוויחו כרטיסים מוזלים. היום (ד’) מודיע הסטאראטפ על גיוס של מיליון דולר.

כולם יוצאים מרוצים

הפתרון שפיתחה BidFlyer מתממשק עם מערכת ההזמנות של חברות התעופה השונות ומשתמש בביג-דאטה, כדי לנתח את המידע הקיים ולזהות את העודפים, כלומר, אותם מושבים שחברת התעופה מעוניינת למכור ב’בידינג’. המערכת של BidFlyer מציעה את המושבים האלו למכירה פומבית במחירים נמוכים יותר, כשהגשת ההצעות לקניית כרטיסי הטיסה היא חינמית והתשלום נעשה רק עבור הצעות זוכות.

בשלב הראשון מנתחת BidFlyer את הנתונים שמגיעים מהמערכות של חברות התעופה, שכוללים את המלאי, התנועה והתנהגות הגולשים. על פי הכללים הנקבעים במערכת על ידי חברת התעופה, המערכת קובעת את התזמון המיטבי לפתיחה וסגירה של המכירה, המושבים המתאימים למכירה, המחיר ההתחלתי ועוד. כך מסוגלת המערכת לספק מחיר אטרקטיבי יחסית גם לנוסעים וגם לחברות התעופה.

הרעיון ל-BidFlyer עלה לפני כשנה, לאחר שגיא קפלן ביקש לרכוש כרטיסי טיסה לברלין לו ולחברתו; עד אז הוא האמין שכרטיסי טיסה הנמכרים ברגע האחרון יהיו זולים יותר, אולם לבסוף הוא שילם על זוג הכרטיסים כ-3,000 אירו, למרות שהמטוס היה ברובו ריק מנוסעים. קפלן, שעד אז עבד כסמנכ”ל הטכנולוגיות של חברת Kampyle, חבר לאסף גנדלר, יזם מנוסה, והשניים הקימו את BidFlyer. כיום, מעסיקה החברה במשרדיה שבתל אביב 7 עובדים. סבב הגיוס הנוכחי הובל על ידי הקרן החדשה שגייסה Singulariteam של משה חוגג.

BidFlyer, השתתפה ב-Cockpit, תוכנית ההאצה של אל-על. מנכ”ל אל-על, דוד מימון, מסר: “הפתרון של BidFlyer הוא צעד נוסף בעידן חדש בו טכנולוגיות “ביג דאטה” משפרות את השירות ללקוחות ומסייעות בייעול והגברת מכירות. אנו גאים בשותפות שלנו עימם ובשילוב מערכת חדשנית זו באתר אל על”.

 

יניב אביטל

עורך אתר גיקטיים, ובזמנו החופשי גיק, קופירייטר, אבא, חולה על גאדג'טים וקוד, לא בהכרח בסדר הזה

הגב

4 תגובות על "גיוס: BidFlyer מגייסת מיליון דולר כדי להוזיל את כרטיסי הטיסה שלכם"

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 

* היי, אנחנו אוהבים תגובות!
תיקונים, תגובות קוטלות וכמובן תגובות מפרגנות - בכיף.
חופש הביטוי הוא ערך עליון, אבל לא נוכל להשלים עם תגובות שכוללות הסתה, הוצאת דיבה, תגובות שכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, תגובות שחורגות מהטעם הטוב ותגובות שהן בניגוד לדין. תגובות כאלו יימחקו מייד.

סידור לפי:   חדש | ישן | הכי מדורגים
Jako
Guest

בשנה אחת יש כ-40 מיליון טיסות, כאשר על כל טיסה יש כמה מאות נוסעים.
לא “ביג דאטה” לפי שום הגדרה, גם אם החברה מנתחת את כל הטיסות בעולם (והיא לא).

מספיק עם ה-buzz words.

מדובר בניתוח מידע קלאסי על אוסף נתונים מצומצם של כמה עשרות GB בשנה לכל היותר. סמארטפונים מודרניים יכולים להכיל בשקט את הדאטאבייס עם המידע בשלמותו.

גיא קפלן, BidFlyer CTO.
Guest
גיא קפלן, BidFlyer CTO.

אהלן ג’אקו, קראתי את תגובתך ואשמח להשיב על כך.
אשמח לשתף איתך כמה פרטים: ראשית, חברת תעופה קטנה מטיסה כעשרת אלפים אנשים ביום בממוצע, כמוה ההצלבות האפשריות לכל מושב במטוס הוא כ -22 משפחות מחיר שונות שמבוססות על עונה, זמן, תקופה ומועד רכישת הכרטיס. על מנת לעשות ניתוח ראשוני בלבד למלאי של חברה בגודל כזה , כמות המידע גודלת בסדר אקספוננציאלי, מה שביום אחד מגיע לעשרות GB לפחות. אשמח להרחיב עוד אם מעניין.

Jako
Guest

קודם כל, לצרכי בידינד, מעניין יותר מספר הטיסות, וקטגוריות המחיר, מאשר מספר הנוסעים המדויק.
בחברה שמטיסה 10K, מדובר בכ-50 טיסות ביום.

כמובן שאיני בקיא בפרטי המערכת שלכם, אך מנסיון כללי בעיבוד מידע, התיאור שלך נשמע לא מציאותי.
אתם צריכים לעבוד בחוסר יעילות מופרך, על מנת להגיע לעשרות GB מידע ליום עבור חברה אחת.

בכלל, למה הכוונה ב”עשרות GB?”
המידע הגולמי הוא מזערי. הפרמוטציות יוצרות ריבוי אפשרויות, אך אלו לא מתבטאים בהכרח ב*נפח נתונים*, אלא בזמן חישוב.

אני אשמח אם תשכנע אותי איך אתם מגיעים לנפחים האלה.

גיא קפלן, BidFlyer CTO.
Guest
גיא קפלן, BidFlyer CTO.

כלל האפשרויות אמורות להיות מאונדקסות לצורך הצלבה בזמן אמת. אם תסביר לי איך בונים מטריצה בזמן אמת של כמות אפשריות של מאות אלפי קומבנציות מבלי לנתח את המידע ולבנות אותן מבמעוד מועד אשמח לשמוע. לגבי הכמות שציינת, לאל על לבד יש כ 16 אלף נוסעים ביום וזו חברה ביננוית/קטנה אם משווים לחברות קיימות בעולם. המידע הגולמי אינו מזערי, מאיפה לקחת נתון זה? עדיף לא לנחש , אלא לדעת.
בכל אופן, אם תרצה לקבל תשובות יותר לעומק נוכל לשוחח, וגם יהיה יותר מכובד מאשר להפגין ידע ללא כל בסיס ומידע מקדים.

שנה טובה.

wpDiscuz

תגיות לכתבה: