בזק השיקה ”בית חכם” כשירות – אבל כנראה שהוא לא בשבילכם

למרות שיש לכם לא מעט אופציות זולות ופתוחות יותר, בזק משיקה מחדש את שירות הבית החכם שלה, ומציעה לכם מתגים, גלאים ומצלמות תמורת תשלום חודשי עם שירות ותמיכה בעברית

תמונה: בזק

בעולם שבו לצרכנים יש לא מעט אופציות לשדרג ולהפוך את הבית שלהם לבית חכם, מגיעה בזק ומשיקה מחדש את שירות ה-Be Home שלה. הפעם היא מציעה מגוון נאה של רכיבי בית חכם, בתשלום חודשי קבוע. מה תקבלו תמורת כמה עשרות שקלים בחודש?

לשלוט על המזגן, תאורה, תריסים ועוד ישירות מהטלפון, או עם סירי

בבזק טוענים שעל פי מחקר שעשו, 30% מהבתים בישראל הם כבר בתים חכמים (אם כי לנו זה נשמע קצת מופרך, קצת כמו הסקר הקודם של החברה על פיו “שליש מהישראלים מאזינים לפודקאסטים”), ולכן בחרו בחברה להיכנס גם לתחום הבתים החכמים. נזכיר כי ב-2015 החברה השיקה שירות בשם זהה שהציע בעיקר מצלמה חכמה וגלאי לדלת ולחלון, אבל הפעם החברה מציעה פיתרון הרבה יותר מקיף שכולל לא מעט רכיבים שונים, עבור כל אחד מהם תצטרכו לשלם בנפרד.

עלות השירות הבסיסית עומדת על 14.90 שקלים לחודש הכוללת גם תמיכה טכנית במוקד בזק, כאשר עבור כל רכיב תצטרכו לשלם מחיר קבוע למשך 3 שנים: עבור מצלמה חכמה, מתג שליטה על תאורה, מתג שליטה על הדוד ומתג שליטה על התריס החשמלי תצטרכו לשלם 14.90 שקלים עבור כל יחידה. בעבור גלאי דלת או חלון, גלאי תנועה, גלאי הצפה או גלאי שיאפשר לכם לשלוט על המזגן תצטרכו לשלם 9.90 שקלים בחודש. בעבור התקנה על ידי טכנאי, תצטרכו לשלם גם 99 שקלים.

בזק מציעה גם חבילה הכוללת מצלמה, מתג למזגן ושלושה גלאי אבטחה לבחירתכם תמורת 54.90 שקלים לחודש, למשך 3 שנים. העלות כוללת את ההתקנה ואת עלות השירות החודשית, כאשר על גביה אתם יכולים להוסיף כמה רכיבים שרק תרצו בתשלום נוסף. לשאלת גיקטיים הבהירו בבזק כי רכישה של כל אחד מהרכיבים או החבילה כמוה כעסקת רכישה רגילה ב-36 תשלומים, כך שאם רכשתם רכיב או את החבילה והתחרטתם או שאתם לא מרוצים לאחר זמן מה, תיאלצו להמשיך לשלם את יתרת התשלומים ובפועל אתם מחויבים ל-3 שנים של תשלומים.

כל הרכיבים הללו מתחברים בתקן Z-Wave לנתב ה-Be של בזק, ומשם לאפליקציה ייעודית של בזק בעברית, המבוססת על זו של Alarm.com (שרק אתמול מנייתה צנחה ב-20% אחרי שגוגל הודיעה על השקעה של 450 מיליון דולר ב-ADT, היריבה המרה שלה). האפליקציה תומכת גם ביצירת תרחישים, כך שתוכלו לתכנת מצבים שונים כמו למשל הדלקה של המזגן והאורות בבית כשאתם מתקרבים לבית, או הדלקה של האורות כשאתם הולכים בלילה במסדרון.

בבזק אף הוסיפו וטענו כי האפליקציה תומכת בסירי, העוזרת האישית של מכשירי iOS, כך שתוכלו לשלוט על הבית חכם באמצעותה בעברית. עם זאת, בבזק הבהירו כי אין תמיכה בעוזרת הקולית של גוגל או אלכסה לאור העובדה שהן לא תומכות בעברית. שימו לב כי השירות מיועד אך ורק ללקוחות התשתית של בזק, ולא ניתן להתחבר לשירות אם אתם מחוברים בחבילת אינטרנט מבוססת “השוק הסיטונאי”.

כל העדכונים מחכים לכם בערוץ הטלגרם של גיקטיים כל העדכונים מחכים לכם בערוץ הטלגרם של גיקטיים להצטרפות לערוץ הטלגרם שלנו לחץ כאן

פרשנות: אם זה נראה לכם מוזר. זה פשוט כי השירות לא בשבילכם

מצד אחד, גיק הטכנולוגיה שהוא אני, לא יכול שלא להסתכל בתמיהה על הקונספט של תשלום חודשי עבור דבר כל כך פשוט כמו בית חכם. הרשת מלאה במותגים זולים ועד יקרים, שבתשלום בודד מאפשרים לכם יותר גמישות ויותר אפשרויות מאלו שבזק מציעה ב-Be Home. להיכנס לתוך אקוסיסטם נעול של בזק, משמעו שאתם כמעט מוותרים על הגמישות המבורכת שיש ברכיבי בית חכם, שמאפשרים לכם כל הזמן לשדרג את המערכת, להוסיף פיצ’רים חדשים, ולעבור בקלות יחסית בין אקוסיסטמים.

הבעיה העיקרית שלי עם Be Home היא בנושא ההתחייבות בפועל ל-3 שנים. בבזק הדגישו לשאלתי שניתן להתנתק מהשירות ולוותר על העלות של 14.90 השקלים לחודש, אבל בפועל אתם תמשיכו לשלם על כל רכיב ורכיב שקניתם במשך 36 חודשים. קניתם גלאי תנועה בודד? אתם משלמים בפועל עלות של ערכת בית חכם מלאה של שיאומי בייבוא רשמי (ושלא נדבר על ייבוא לא רשמי שהוא עוד חלק מתענוגות חופש הרכישה באינטרנט). העלות המצטברת לאורך 3 השנים הופכת את החבילה הבסיסית של בזק לכזו שעולה כ-2000 שקלים, וב-2000 שקלים ניתן לשדרג את הבית בהרבה יותר מעוד מצלמה, פתרון דמוי סנסיבו המצוין, וכמה גלאים.

מצד שני, וזה מצד שני גדול, Be Home כן מאפשר לגורמים שקצת פחות מעורבים בענייני טכנולוגיה להכנס לתחום הבית החכם עם תחושה שיש “אבא ואימא” לפנות אליהם, עם אפליקציה בעברית והתקנה שלא מבוצעת על ידם. אני לא בטוח שההורים שלי היו רוצים להכנס עכשיו להרפתקאות בית חכם עם כמה אפליקציות שונות שלא תמיד תומכות בעברית. ואני לא כל כך רוצה להיות הטכנאי מרחוק לכל פעם שהחיישן של המזגן התנתק מהרשת. על כן אני חושב שיש מקום לשירות של בזק, גם אם הוא לא מתאים לי או לכם, קוראי גיקטיים, באופן אישי.

עידן בן טובים

נולד עם ג׳ויסטיק ביד. יש לו הרבה יותר מדי גאדג׳טים והרבה פחות מדי זמן פנוי כדי לשחק עם כולם. בעל פטיש לא מוסבר לביצוע קליברציות לסוללות של מכשירים. כשהוא לא עסוק בלכתוב על טכנולוגיה, הוא אוהב לדבר עליה, והרבה

הגב

9 תגובות על "בזק השיקה ”בית חכם” כשירות – אבל כנראה שהוא לא בשבילכם"

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 

* היי, אנחנו אוהבים תגובות!
תיקונים, תגובות קוטלות וכמובן תגובות מפרגנות - בכיף.
חופש הביטוי הוא ערך עליון, אבל לא נוכל להשלים עם תגובות שכוללות הסתה, הוצאת דיבה, תגובות שכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, תגובות שחורגות מהטעם הטוב ותגובות שהן בניגוד לדין. תגובות כאלו יימחקו מייד.

סידור לפי:   חדש | ישן | הכי מדורגים
עובד מייקרוסופט
Guest
עובד מייקרוסופט

פחח עשו לי בכלום כסף בית סופר חכם
https://systems-il.com/

בחל\"ת
Guest

לא מכיר ספציפית אותם אבל אכן עדיף לעשות בתשלום חד פעמי מאשר להשתעבד לבזק..

מתקין מתח נמוך
Guest
מתקין מתח נמוך

בתור מתקין. מתח נמוך אני נמנע אם בכלל להתקין מצלמות אלחוטיות ואמשיך בכל נושא המבוסס wifi. זה נחמד בבית של עד 80 מ”ר שאין בעייה של קליטת wifi (שגם ככה ה be שלהם חלש) מערכת אבטחה כמו בית חכם אינה צריכה ואמורה להיות מבוססת wifi אלה rf

כפיר
Guest

אם זה כמו המודם Be המחורבן שלהם אז תודה לא תודה..
חרא של מודם, לא מבין למה צריך להתקין אפליקציה צד שלישי (שלא נדבר על ההרשאות הזויות שהיא דורשת, גישה כמעט להכל!!) כדי לתפעל את המודם, לשנות לו סיסמא לשנות את שם הרשת או כל דבר הכי בסיסי שמשתמש רוצה לעשות.
שומר נפשו ירחק מבזק

משה
Guest

לא רוצה לבעס אותך אבל כל מה שמכרו לך נמצא בעליאקספרס בפחות מרבע מחיר ממה שרשום שם

משה
Guest

הגבתי ל”עובד מייקרוסופט”

המגיב החד פעמי
Guest
המגיב החד פעמי

מי אחראי שם על מחלקת השיווק?…

משועמם
Guest

לגיק שלא מבין למה הוא צריך לשלם כל חודש.
כי כל מערכת מורכבת, שיש לה ממשקים לענן דורשת תחזוקה ועדכונים ואלה עולים כסף ולכן אם מישהו לא גובה סביר שהוא עושה את הכסף אחרת, כמו פייסבוק או גוגל נגיד.
אז שחרר את הבקורת מקלדת שלך, אל תתיחס למודלים עסקיים (שברור שאינל מבין בהם)ותיצמד לעובדות.
דרך אגב, לא מכיר את הבית החכם של בזק אבל כנראה שבמסורת החברה זה מוצר בינוני וירוד.

Name
Guest

וואו, זה כאילו בזק חזרו בזמן 10 שנים אחורה…תמחור הזוי וחמדני, התחייבות ל-3 שנים, כל שטות קטנה היא בתוספת תשלום…מזכיר את התקופה שהיו כאן רק 3 חברות סלולר וכל אחת הציעה חבילה שכוללת מכשיר סללורי במחיר פי שלוש מהשוק ב36 תשלומים ועוד 20 שקל בחודש בשביל שירות הורדת רינגטונים ועוד 30 על שירות תיקונים ותמיכה וכו’…
בקיצור, השירות של בזק מיועד לבומרים טכנופובים, שלא מכירים את הקונספט של בית חכם, לא מודעים למחירים הזולים של המוצרים מסין ומעדיפים לא להתעסק עם זה בכלל. מציע שבזק ינסו למכור את השירות הזה בערוץ הקניות…יביא להם מלא לקוחות פראיירים בדוק.

wpDiscuz

תגיות לכתבה: