עליית מדרגה בסכסוך בין משרד התקשורת לחברת בזק

מהלכים חד צדדיים של שני הגופים מלמדים יותר על משחקי אגו מאשר טובת השוק. המרוויחה העיקרית: הוט.

משרד התקשורת, הודעת הדובר

לפני יומיים הודיע משרד התקשורת לחברת “בזק” כי עליה להפסיק, תוך שני ימי עבודה, את מבצע השדרוג ל-100M, עליו הכריזה בתחילת השבוע.

בהילות ההודעה והשעה בה היא נמסרה לחברה (19:30 בערב) מצביעים על הזעם הרב שיש במשרד התקשורת כלפי “בזק”. לעיתים נדירות נוקט המשרד צעדים מסוג זה ולמיטב זכרוני, הפעם האחרונה בה התרחש דבר דומה היה באפריל 2013 כאשר חברת נטוויז’ן התנתקה, באופן חד צדדי, ממחלף האינטרנט הישראלי (IIX).

סנקציה על בזק, לא על הוט

היחסים בין “בזק” למשרד התקשורת התדרדרו בתקופה האחרונה לשפל חסר תקדים, בעיקר בעקבות רפורמת “השוק הסיטונאי” אותה מנסה לקדם שר התקשורת, גלעד ארדן. המידע המופץ לגבי הרפורמה חלקי ופרטיו המלאים אינם ידועים אך די ברור שבכוונת המשרד לאלץ את “בזק” למכור קו תקשורת למתחרות שלה בעלות שתנוע בין 50 שקלים ל-70 שקלים.

לטעמה של חברת “בזק” מדובר במחירים נמוכים מאוד שלא מביאים לידי ביטוי את העלות המלאה של הקווים שברשותה, מה שעלול לפגוע בה באופן אנוש. יתר על כן, בחברת “בזק” תוהים מדוע הרפורמה הזו נכפית רק עליה ולא גם על חברת HOT, עובדה המהווה אפליה שסיבותיה אינן ברורות.

כיוון שכך ועל מנת לעצור את רפורמת השוק הסיטונאי הגישה “בזק”, ביום שלישי השבוע, עתירה לבג”צ נגד משרד התקשורת בה היא מבקשת שהמשרד יחשוף את המסמכים עליהם הוא התבסס בקביעת המחירים.

בשנים האחרונות בחרה חברת “בזק” להימנע ממאבקים משפטיים עם משרד התקשורת והפעם האחרונה בה הגישה עתירה מעין זו היתה לפני למעלה מ-7 שנים. עובדה זו מעידה עד כמה “בזק” מרגישה מאויימת ומופלית לרעה מרפורמת השוק הסיטונאי, שארדן מקדם, ואת מידת החשיבות שהיא רואה בעצירתה.

משחקי אגו

במשרד התקשורת לא אהבו, בלשון המעטה, את העתירה של “בזק” ובימים האחרונים נקטו מספר מהלכים שנועדו לפגוע בחברה. ביום רביעי בערב הודיע המשרד לחברת “בזק” כי עליה לפנות את התדרים בהם היא משתמשת לצורך ה-“רדיו הכפרי” וכי את הפינוי והסבתו לשירות סלולרי על החברה לבצע על חשבונה, ללא קבלת פיצוי או שיפוי מהמדינה.

המהלומה האמיתית הגיעה אתמול, כאשר אחרי דיון בהול בהנהלת המשרד, קיבלה “בזק” הודעה כי עליה להפסיק את מבצע השדרוג החינמי ל-100M, תוך שני ימי עבודה. עבור חברת “בזק”, שהשקיעה במבצע כסף רב בפרסום, הקימה אתר אינטרנט יעודי לשירות עצמי ופיתחה אפליקציה סלולרית מיוחדת, מהווה הודעה זו מכה קשה.

התחושה שלא מדובר כאן בצעד אוביקטיבי של משרד התקשורת מתגברת לאור העובדה, שבמקביל למבצע של בזק, מקיימת גם חברת HOT מבצע דומה של שדרוג חינם, למהירות 30M, שאליו המשרד לא התייחס. משרד התקשורת גם לא לקח בחשבון שהמבצע של “בזק” מוגבל בזמן (עד ה-28/2) ושבפועל חברת בזק אינה מסוגלת כלל לספק מהירות 100M למרבית לקוחותיה.
פרמטר נוסף שלא נלקח בחשבון על ידי משרד התקשורת היא טובת הצרכן – השדרוג למהירות של 100M, שחברת “בזק” מציעה, הוא חינמי בשנה הראשונה ובהתחשב בדינמיות של השוק, גם לא ברור מה יהיה המחיר לאחר שנה זו.

חברת “בזק” עדיין לא הגיבה באופן מפורש לדרישה של משרד התקשורת ולא הודיעה כיצד תפעל בעקבותיה, אך סביר שהיא לא תקבל אותה כפשוטה. בשלב זה היא הסתפקה בהודעה הבאה “מדובר במבצע קצר מועד הפתוח לכלל ספקיות האינטרנט ללא כל אפליה ומיועד ללקוחות קיימים בלבד. מטרת המבצע היא אך ורק לקדם את השימוש באתר האינטרנט החדש של בזק, ולכן ניתן להירשם אליו רק באמצעות האתר”.

הפוסט פורסם לראשונה בבלוג NetCHEIF.

לביא שיפמן

לביא הוא המייסד והבעלים של "NetCHEIF Articles" – אתר תוכן הכולל עשרות מדריכים וסקירות על נתבים, חיבורים אלחוטיים ורשתות ביתיות. החיבה לטכנולוגיה וגאדג'טים מלווה אותו מאז היה ילד, ובשנים האחרונות הוא מנסה להדביק בה גם אחרים. לביא הוא בוגר הטכניון בהנדסת מחשבים וממקימי הסניף הישראלי של מיקרוסופט

הגב

7 תגובות על "עליית מדרגה בסכסוך בין משרד התקשורת לחברת בזק"

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 

* שימו לב: תגובות הכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, לרבות דברי הסתה, הוצאת דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב ו/או בניגוד לדין ימחקו. Geektime מחויבת לחופש הביטוי, אך לא פחות מכך לכללי דיון הולם, אתיקה, כבוד האדם והדין הישראלי.

סידור לפי:   חדש | ישן | הכי מדורגים
קובי
Guest

ארדן הוא ההפך הגמור של כחלון

יניב
Guest

ארדן הוא חלש מאוד ופחות חכם מכחלון.. לאחרון היו רעיונות גדולים בתחום תקשורת..

בכל מקרה, איזה מונופול??? יש רק את בזק ואת הוט בתחום תשתיות וזהו!!! אין לנו יותר מדי אפשרויות לבחור.. אז שיעזבו את בזק לנפשו.. רק דבר אחד מעצבן זה שבזק מפלה בין לקוחות חדשים וותיקים כאשר לקוחות חדשים נהנים ממחיר סופר אטרקטיבי ולקוחות הותיקים נפגעים מכך..

רן חן
Guest
לא עברה יממה מאז שבזק הגישה בג”ץ כנגד משרד התקשורת בעניין השוק הסיטונאי, ושר התקשורת גלעד ארדן ומנכ”לו משיבים מלחמה והורו לבזק להחזיר תדרים בלי דיון ובלי פיצוי והורו לבזק להפסיק תוך 2 ימי עבודה את מבצע השדרוג ל-100 מגה. שר התקשורת גלעד ארדן חושף (שוב) ברבים את ההיבט הלא מוכר של אישיותו: עצבני, שלפן, מבולבל, חשדן, נוקם ונוטר. לא עברה יממה מאז הגישה בזק בג”ץ בעניין “מסמכי השוק הסיטונאי” בג”ץ שהוגש ע”י בזק בעקבות חשיפה שנעשתה ושהוכיחה, שהמסמכים הללו נשענים לכאורה על נתונים מפוברקים, וכבר בזק מקבלת “שיעור מזורז ברגולציה” משר התקשורת גלעד ארדן, שמוזן ע”י “חפרפרות” ו”גדודי עורכי… Read more »
יןאל
Guest

סוף סוף נותנים משהו ללקוחות קיימים, ואתם מטילים וטו? מה נסגר? בזק מנסה ליצור תחרות, מנערת את השוק.. עדיף תשקיעו מאמץ בהכנסת חברות וירטואליות

רואי
Guest

+1

גיא
Guest

משרד התקשורת צריך לחייב את בזק להתחייב על מהירות מינימלית . רציתי לשדרג ל 100 מגה , ובמייל שקיבלתי מבזק נכתב : מהירות העלאה בין 0 ל 3 מגה … מה זאת החוצפה הזאת ?? למה בזק לא יכולה להתחייב על מהירות העלאה (והורדה) מינימלית ? האם זה חוקי ? האם אני יכול להתחייב לבזק על תשלום של בין 0 ל 99 שקלים ?

סנוזי
Guest

בדיוק ביום רביעי סגרתי עם בזק שדרוג ל-100 מגה, עכשיו שמשרד התקשורת רואה בכך ניצול כוח מונופוליסטי, אני יודע שסגרתי מבצע טוב

וחוץ מזה, מי אתה אדון ארדן שתפגע ככה בלקוחות? גם הוט מרוויחה יפה מאוד ואם היא רוצה שתוריד גם את התחתונים, נמאס להיות פראיירים.

wpDiscuz

תגיות לכתבה: