סטארטאפ ישראלי רוצה להציל את החנויות הפיזיות מאמזון… עם הטריקים של אמזון

סטארטאפ חדש בשם Beyond Sense החל במספר פיילוטים, שמאפשרים לבתי קפה שכונתיים ולמעשה לכל חנות פיזית ליהנות מהטכנולוגיות של ענקיות סחר

מקור: Unsplash

בעוד שחנויות אונליין נהנות מכלים אנליטיים שמסייעים להן ללמוד על המשתמשים שלהן ועל הרגלי השימוש והקנייה שלהם, החנויות הפיזיות קצת נשארו מאחור. הסטארטאפ הישראלי Beyond Sense רוצה לסייע להן להילחם בחנויות המקוונות ובאתרי הסחר דוגמת אמזון, והוא עושה זאת בעזרת השיטות של אמזון עצמה.

מעניקים יכולות אונליין לחנויות אופליין

Beyond Sense (ביונד-סנס) רוצה לאפשר לבעלי חנויות פיזיות ליהנות מיכולות שעד כה היו שמורות רק לחנויות אונליין. ״בעזרת המערכת שלנו חנויות פיזיות יכולות לקבל מידע חשוב והתראות בזמן אמת כמו היסטוריית הביקורים של הלקוח בחנות; מספר הלקוחות הייחודיים (Unique users); ניתוח הקהל; זיהוי קבוצות גיל; דפוסי קנייה והיסטוריית רכישה״, מסביר לגיקטיים עידן לוי, מייסד ו-CTO החברה. ברגע שהחנויות הפיזיות מקבלות גישה לנתונים הללו, הן יכולות להיעזר בהם כדי להגדיל את המכירות באמצעות שירות ושיווק מותאמים אישית לכל לקוח פוטנציאלי.

דוגמאות לשימושים במערכת יכולים להיות בבית קפה שכונתי; בסיטואציה בה המערכת תזהה כי מדובר בלקוח חדש, היא תנחה את המוכר לתת לו שובר הנחה של 20% לקנייה הבאה. בצורה זו, גם מגדילים את שביעות הרצון של הלקוח, ומקביל – מגדילים את הסיכוי שהוא יהפוך ללקוח חוזר. לחילופין, באותו בית קפה, המערכת יכולה לזהות את דפוס הקנייה של הלקוח, ואת זה שמידי שבוע הוא מבקר וקונה פעמיים קפוצ׳ינו גדול. במצבים כאלו, המערכת יכולה למשל להנחות את המוכר להציע ללקוח קפה חינם בקנייה הבאה, אך להגביל את התוקף שלה רק לשבוע הנוכחי – שוב, במטרה לגרום לו לביקור חוזר ולהגדיל את המכירות.

״לצד התמיכה ברצפת המכירות, המערכת מספקת מידע עסקי למנהלים ומאפשרת ביצוע ניתוחים שונים לצורך מיקוד וייעול מאמצי השיווק. המערכת נותנת למנהלים גם כלי מדידה להצלחת קמפיינים שיווקיים,  ואוספת באופן אוטומטי מידע עסקי חשוב שקודם לכן לא יכלו להשיג ללא שימוש בשאלונים ומחקרי שוק״, מוסיף לוי.

ומה עם החדירה לפרטיות?

הרעיון נחמד, אבל נשאלת השאלה איך אוספים ומלקטים את המידע הזה מבלי לפגוע במבקרים בחנויות, שכן בניגוד למשתמשים בחנויות אונליין, כאן מדובר באנשים של ממש, ולא רק בכתובת IP או קוקיז בדפדפן. לוי מסביר כי המערכת שלהם מתחברת למצלמות רגילות הקיימות כבר בחנויות – בכניסה לחנות ומעל הקופה, אך במקרה הצורך הם גם יספקו את הציוד הנדרש. בנוסף, הוא מדגיש כי הזיהוי מתבצע ללא תמונות. כלומר, ברגע שלקוח נכנס, המערכת מזהה אותו ונותנת לו מספר זיהוי ייחודי שאינו יכול להפוך חזרה לתמונה בשום אופן. לאחר מכן, המערכת משווה בין מספר הזיהוי הייחודי למספר הבא – מה ששומר על פרטיות הלקוח.

מקור: Beyond Sense

״המערכת בעצם משתמשת במצלמות קיימות והופכת אותן לסנסור ללא תמונה״. מבחינה טכנית, המערכת מבוססת על לקיחת פריים אחד בודד, ממנו היא מוציאה פרמטרים חיוניים באופן מקומי, ומוחקת מיד את הפריים. לדברי לוי, בשוב שלב התמונות לא נשמרות על המערכת שלהם, בין היתר כדי לחסוך בעלויות וברוחב פס, אבל בעיקר כדי לשמור על הפרטיות של הלקוחות. כך גם המערכת ממלאת אחר תקנות ה-GDPR.

הרעיון למוצר עלה  כאשר אשתו של לוי תהתה מדוע לא ניתן להמציא מערכת אזעקה ללא צורך לכבות ולהדליק אותה באופן ידני – כלומר באמצעות זיהוי אוטומטי של מורשי הכניסה, אך ללא פגיעה בפרטיות. ״זה היה מקור ההשראה למערכת בעלת יכולת זיהוי אינדיווידואלית המפיקה נתונים מתוך התוכן הויזואלי ללא שמירתו. למעשה ”עיוורנו“ את המערכת מתוך הבנה שאף אחד לא ירצה להכניס מצלמות לביתו מתוך חשש לפרטיות״ אומר לוי. החברה מייעדת את המערכת גם לבתים חכמים ובתי מבוגרים, אבל לפני מספר חודשים הבינו בחברה את הפוטנציאל של המערכת להביא מהפכה בתחום הריטייל, ולכן בחרו גם להתמקד בו. החברה כבר מנהלת כיום מספר פיילוטים בארץ בחנויות דוגמת חנות בעלי חיים, בית קפה וחברה שמייצרת קופות חכמות.

Beyond Sense נוסדה על ידי עידן לוי ורון מלצ‘ט, ובמשרדיה בתל אביב מועסקים כיום כ-6 עובדים. עד עתה, החברה מתנהלת במימון עצמי של המייסדים – ללא גיוסי הון חיצוניים.

הילה חיימוביץ׳

גיקית, Deal With It

הגב

14 תגובות על "סטארטאפ ישראלי רוצה להציל את החנויות הפיזיות מאמזון… עם הטריקים של אמזון"

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 

* היי, אנחנו אוהבים תגובות!
תיקונים, תגובות קוטלות וכמובן תגובות מפרגנות - בכיף.
חופש הביטוי הוא ערך עליון, אבל לא נוכל להשלים עם תגובות שכוללות הסתה, הוצאת דיבה, תגובות שכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, תגובות שחורגות מהטעם הטוב ותגובות שהן בניגוד לדין. תגובות כאלו יימחקו מייד.

סידור לפי:   חדש | ישן | הכי מדורגים
zach
Guest

מערכת זיהוי פנים בשביל קפה חינם(נכתב בציניות,כמובן.)…, כל חברות האנליטיקה ואיסוף מידע נמצאות היום בתקופת בהלת הזהב….., זה כל כך לא סביר למסחר במידע אישי, בתמונות, בהרגלים, בדפוס התנהגות. הפכנו להיות חברה מרגלת. פעם זה היה ריכולים על אנשים, והיום ריגול הפך להיות נורמה. זה מה שנקרא מהפכת “INTERNET OF SHEET”.

זה הולך להוביל את העולם לעולם קטגורי, אנשים ישפטו על פי צבע עורם, מוצאם, גילם, אמונתם, השקפת עולמם, לפי מגדר, לפי מצע פוליטי, לפי שייכות שבטית, לפי שפה.

כדאי לחנות הקפה לשים מצלמה גם בכניסה לשירותים ולעקוב אחרי מצב הורדת המים באסלה.

עולם הGDPR הפך להיות פסיכי

Yossi markowich
Member

לפחות הסטארטאפ הזה חושב איך לעזור גם לחנויות הפיזיות ולא להעביר הכל לאונליין.
מה שיעזור לחנות שלי לשרוד, אני בעד!

ללא תמונות, זה עדיף, לפחות על משהו שומרים פה.

ניסן
Guest

אתה מודע לזה שגם ברחוב, בקניון, בכל חנות בגדים מצלמים אותך? עפ מה שאתה רושם אתה לא נכנס לשום קניון במדינה שלנו? גם לא עובר ברחוב? כי מצלמים אותך? גם כל תנועה שלך בכל אתר אינטרנט מנותרת.. וגם שם אפשר להגיע לפרטים האישיים שלך די בקלות.. אין מה לעשות, הטכנולוגיה מתקדמת ואיתה נעלמת הפרטיות שלנו .. הדרך היחידה למנוע את זה – להצטרף לקהילת האמיש ;)

דנה
Guest

זה נשמע כמו רעיון גאוני! במיוחד לבעלי חנויות פיזיות שממש מתקשות למדוד את מצב המשתמשים שלה ולקבל אנליטיקות מדויקות אודות הקונים שלה, בתור בעלת עסק לגמרי הייתי משתמשת במוצר שלכם!

צחי
Guest

הבעיה. או שתגייסו סכום גדול או שתפנו ללקוחות גדולים יותר או oem. חנויות פיסיות קטנות הן קשות ומתקיימות ממרגין נמוך. בסך הכל כיוון טוב.

הילה לוי
Guest

רעיון ממש מגניב! אנשים אוהבים מוצרים בהתאמה אישית עפ הרגלי קניה, זו הסיבה שכל כך הרבה אנשים נמצאים במועדונים לקוחות ומורידים אפליקציות עם קופונים אישים, כמו סופרפארם למשל. גם תחום המבוגרים/ילדים זה אחלה כיוון לאור גל האלימות הנוראית שפקד אותנו

נועם
Guest

שמעת על גיבוב?

נועם
Guest

תגובה להודעה הלא נכונה, נא למחוק

דראגו
Guest

אולי זה יציל את קסטרו

דניאל
Guest

מתאים לתרבות האמריקאית שחייה על קופונים

never say never
Guest

המערכת מזהה אותו ונותנת לו מספר זיהוי ייחודי שאינו יכול להפוך חזרה לתמונה בשום אופן. נשמע הזוי. אותי לימדו שבאבטחת מידע אין דבר כזה שאי אפשר ואין דבר כזה שלא קיים. מקווה שיעודכן החוק שמחייב בעלי עסקים כאלו לדווח שהם עושים דבר שכזה. אם אדע שאני נכנס לבית קפה שמצלם ומתעד אותי ומשווה את המידע שלי אלאה אוותר ולא אכנס. אומנם הפרטיות שלי נעלמה אבל עדיין אני מנסה לשמור עליה איך שהוא

נועם
Guest

שמעת על גיבוב?

משה
Guest

מיותר לגמרי. במקום זה ניתן לעשות משהו סופר פשוט וסופר יעיל – במקום אלף מצלמות ואלף זיהוי פנים, למה לא עושים סופר שבמקום מדפים יש לו מכונות ממכר. למשל, מכונה לממכר קרטוני חלב. אתה רוצה קרטון, אתה מזמין מהמכונה – הקרטון יוצא ואתה כבר מחוייב אם לא החזרתי את המוצר כעבור דקה. וככה כל מדף הוא מכונה ואתה לוקח ומשלם מיידית על מה שאתה לוקח. בסוף תהליך הרכישה הסל שלך מלא במוצרים שעליהם כבר שילמת. לא צריך זיהוי והכל אנונימי חוץ מאפליקציה אחת שתוריד ודרכה יחוייב כרטיס האשראי שלך. הכי פשוט בעולם. אפשר מחר כבר לפתוח סופר כזה.

יוסף
Guest

ואיפה ההתמשקות עם הקופה? הרי לב המערכת הוא ניתוח העדפות ודפוסים. כאן נמצאת מהות החדירה לפרטיות. מעבר לכך, מלבד מידע תנועה כללי, כל שאר הדברים נעשים כיום דרך מערכות הpos.
לא ברור

wpDiscuz

תגיות לכתבה: