11 מנהלי השיווק המובילים בישראל משתפים כל אחד בטיפ שלו

הם מחזיקים בשנים של ניסיון בתחום השיווק ומלווים יזמים בגילאי 45 פלוס שמבססים את הרעיון שלהם על ניסיון מקצועי קודם. מה יש למנהלי השיווק המובילים בישראל לייעץ בתחום?

קרדיט תמונה\צלם: Getty Images Israel \ Annika Erickson

המוצר שלכם מוכן, הצוות דרוך, הכל כבר מחכה לצאת לשוק, אבל אתם לא יודעים איך מתחילים?
אנשי השיווק המובילים בזירת הסטארטאפים עושים לכם סדר בעולם השיווק הדיגיטלי.

אביגיל לוין, Head of Marketing, Alep VC

האם למשקיעים בכלל אכפת מהתכנית השיווקית שלכם?

כן. משקיעים רוצים לראות את התכנית השיווקית שלכם על מנת להבין שאתם מכירים את השוק, בחנתם אותו והבנתם אותו לעומק אך לא רק – הם גם רוצים לראות שאתם יודעים איך להגיע אליו. זה חלק חשוב בהוצאה לפועל של מיזם. כשבונים את התוכנית השיווקית חשוב לבחון שהיא מתאימה ליעדים העסקיים של החברה. הוצאות שיווק יכולות להגיע למאות אלפי דולרים וקל מאוד להיסחף איתן – עוד אירוע פה, עוד קצת פרסום בגוגל ופייסבוק ומהר מאוד אתה מבזבז את כל התקציב.

לכן חשוב מאוד להגדיר את היעד: מה המהלך השיווקי מנסה להשיג, ואז לגזור אחורה איך לתכנן את תקציב השיווק? האם המטרה היא להעלות מודעות למותג או לרכוש לקוחות חדשים? אחרי שהחלטתם מה המטרה צריך לקבוע מטריקות ברורות לתוצאות המהלך השיווקי וזה צריך להיות יעד הגיוני – אם אשקיע 4,000 דולר בפרסום בפייסבוק אני מצפה להכניס 8,000 דולר מלקוחות שיגיעו מהפלטפורמה.

כמו בכל דבר אחר המשקיעים רוצים לראות שיש הגיון בפלטפורמה השיווקית שבה משתמשים ושהמהלך השיווקי עתיד להשיג את התוצאות הרצויות לכם.

שי ברונשטיין רגב, Value creation and growth specialist

מדוע חשוב להגדיר יעדים לפעילות השיווקית שלכם? ומה כדאי לא לפספס?

ישנם שלושה פרמטרים קריטיים לכל מהלך עסקי: הגדרת יעדים, דיוק והבנת האופן בו ימדדו וכן האבחנה “מה תיחשב הצלחה”.

אלו משמשים כעוגן והמצפן בכל החלטה שנלקחת ובכל תקציב שמושקע, והם כלי נהדר בביצוע “אופטימיזציות” להחלטות בכלל ולמהלכים שיווקיים בפרט.

בכל החלטה שיווקית שתעשו, חשוב ששלושת הפרמטרים הללו יהיו לנגד עיניכם כך שתוכלו לבדוק האם המהלך הבא אכן עונה על אחד היעדים, וחשוב לא פחות – הבינו כיצד תמדדו אותו.

שימו לב לא לפספס לעשות את אותה “אופטימיזציה” (התאמה) גם לפרמטרים עצמם. החלטתם להציב יעד נוסף? גיליתם דרך מדידה אפקטיבית / מדויקת יותר ליעד קיים? זיהיתם פקטור הצלחה מיותר? בצעו את השינויים בהתאם כך שתמיד תהיו מכויילים עם האג’נדה העסקית והשיווקית שלכם.

יעדים לא חייבים להיות מדידים בצורה בינארית ולא חייבים להיות מספריים – הצלחה יכולה להיות: לרתום לצידכם משקיע חשוב או שתהיה אווירה חברתית טובה בעסק, יעד יכול להיות הצגת המיזם באירוע משמעותי בתעשייה או שדרוג אתר האינטרנט. עם זאת, חשוב גם לאלו – לסלול את הדרך להשגתם באמצעות זיקוק יעדי-משנה, צעדים שכן ניתם יהיה למדוד את השגתם.

יעל שפריר – VP of International Partnerships, Playbuzz

דעו לאיזה שוק אתם מכוונים

כשיש לי מוצר ואני רוצה לצאת איתו לעולם, אני מסתכלת על שני דברים. ראשית, מה השוק האידאלי עבורי, שבו אוכל להפיץ בסקייל הכי גדול, זו הסיבה שרוב החברות הולכות לארה״ב. שנית, אני מסתכלת על מה הכי נגיש, מה ה-Lowest hanging fruit – שוק שבו אוכל לייצר הצלחה מהירה יחסית, שתהיה POC לשווקים יותר גדולים ורווחיים. זו הסיבה שהרבה חברות מקימות Sandbox בישראל – שוק מהיר באימוץ מוצרים ויחסית קל לחדירה. כשבוחנים את הנושא, כדאי לקחת בחשבון את היזם, מאיפה הוא בא, השפה שלו, הקשרים שלו – כל אלה משחקים תפקיד מכריע, ולכן סטרטאפ רוסי כנראה לא יקים סנדבוקס בתל-אביב.

בין שני הגיידליינס שהגדרנו, צריך להסתכל פנימה ולבחון מאפיינים של מדינה ושל קהל יעד. סין למשל, היא אחת הגיאוגרפיות הנחשקות מבחינת סקייל – אבל הרגולציה בה מאוד כבדה וגם השפה והמנטליות השונה יכולות להוות מחסום לחברות צעירות. אם רוצים להציע מוצר לתינוקות וילדים – שווה לבחון פרמטרים של שיעור הילודה, אנחנו יודעים שזה נושא שאירופה מתמודדת איתו ולכן אולי עדיף לבחור גיאוגרפיות אחרות. התאמה לקהל היעד, רגולציה, תחרות בשוק, מנטליות עסקית, שותפים פוטנציאליים, קשרים ועוד – כל אלה הם חלק מהתחקיר שאני ממליצה להיכנס אליו לפני קבלת החלטות על השוק הנכון. דבר אחרון שעומד לנגד עיני בהחלטות לגבי שווקים חדשים הוא הפעילות הנוכחית. איך השוק החדש משתלב בקיים. בהקשר הזה, אם יש קשרים בין שווקים ואחד תומך בשני – זה ישפיע על ההחלטה שלי.
שורה תחתונה – פתיחת שוק צריכה בעיני להיות החלטה מושכלת, מבוססת על מחקר מעמיק, על הבנה של משאבים נדרשים מול משאבים קיימים, על זיהוי הזדמנויות ושותפים פוטנציאליים שיכולים להקל ו/או להאיץ את התהליך, וגם על הסתכלות מפוקחת על החסמים ועל האתגרים שמציב כל שוק.

מרינה דורון, Business Development, Yigal Arnon & Co. law firm

צאו וספרו על הרעיון שלכם

יזמים רבים חוששים לספר על הרעיון שלהם ומפחדים מהעתקות. בשיתוף הרעיון אכן יש סיכון אותו צריך לקחת בחשבון, כמובן חשוב להוסיף לשיקולים את העובדה שיהיה קשה לשמור על הזכויות במצב הזה, אך יש בו גם הרבה יתרונות.

כחלק מהתכנון השיווקי, צאו לדבר עם קהל היעד שלכם. זה בהחלט עוזר לרחרח ולהבין מה קיים בשוק, לדייק ולחדד את המיזם ואת הרעיון עצמו. השיתוף נותן אינדיקציה לתגובות הלקוחות הפוטנציאלים, המשקיעים ונותן בסיס ראשוני לסקר שוק, זו הדרך הכי טובה- פשוט לדבר.

דברו עם אנשים שאינכם מכירים, כאלה שלא ישיבו לכם את התשובות שאתם רוצים לשמוע ותנו להם להתבטא- אל תזינו אותם בתשובות שלכם. גלו עניין אמתי בצרכים שלהם, בפתרונות הקיימים כיום בשוק, בתפיסות שלהם אודות המוצר ואודות המתחרים שלכם- נסו להבין האם באמת המוצר שלכם הוא הפתרון הטוב ביותר עבור הצורך שלהם. שימו דגש על המילים שלהם, על האופן בו הם מתארים את הבעיה איתה הם מתמודדים, תשומת הלב לא רק תסייע לכם בחידוד המוצר אלא גם בהתאמת המסרים השיווקיים שלהם.

בנוסף, זכרו שלרוב, כל אדם שתתקלו בו יהיה בעל דעה שונה (או כמו שאמורים אצלנו… על כל שני יהודים שלוש דעות), היו ערוכים לשמוע דעות סותרות בנוגע לתכנית שלכם. כדאי לשמור על איזון בין ראש פתוח וגמישות לשינויים לבין יציבו וגיבוש על מנת להפיק את המירב מהתהליך מבלי להתבלבל ולאבד לחלוטים את הכיוון.

ליאת ברונשטיין, Head of Marketing and Business Development, FairFly

הכירו לעומק את קהל היעד שלכם

אנו חיים כיום בעולם של עומס מסרים. ריבוי המדיות, הרשתות והתוכן, מציף אותנו מכל עבר.
אם נצליח לאתר את הקהל שלנו, לאפייו אותו ולהבין אותו לעומק נוכל להתאים את המסרים שלנו בלי להפוך עבורו ל״רעש״. הבנה נכונה של הצרכים של קהל היעד שלנו, תסייע לנו לפלח אותו לקבוצות מדויקות יותר, כך נוכל לבנות עבור כל קבוצה את המסרים שיגיעו אליה באופן האפקטיבי ביותר, יניבו לה ערך ויפיקו את המרב מהמאמץ השיווקי שלנו. נוכל להפוך לרלוונטיים יותר.

עולם הדאטה, שהפך להיות מפותח מאוד בשנים האחרונות, יכול לעזור לנו לטרגט את קהל היעד שלנו על פי פילוחם מגוונים.

בנוסף, הבנה של קהל היעד שלנו ומעקב אחר ההתנהגות הצרכנים שלנו, יכולה לפלח את הפנייה השיווקית שלנו כך שתניע אותו במסע לקוח, החל משלב המודעות למותג שלנו, דרך העדפה שלו ועד לשלב השימוש והמכירה, שזו מטרת העל של כל חברה ומותג.

נגה סנצקי, Content Marketing Expert

דעו לספר את הסיפור שלכם

כל סטארטאפ מבקש ליצור קשר משמעותי עם קהל היעד הרלוונטי ולשלוח לו מסר ברור ואפקטיבי. זה אולי נשמע מובן מאליו, אבל למעשה מדובר באתגר מורכב במיוחד. בתוך עומס המיזמים, המתחרים והמסרים, עלינו למצוא את הסיפור שיאפשר לקהל היעד להבין את הערך שלנו, להתחבר אלינו ולהרגיש אותנו. על הסיפור להעביר אינפורמציה חשובה אודות המיזם באופן שיעניין את הקהל ולא יכביד עליו. כדי לפצח את האתגר הלא-פשוט הזה, אנחנו צריכים לחדד את הפוקוס ולהבין מי אנחנו ומה אנחנו רוצים. חשוב לשים לב שהסיפור הוא באמת שלנו ולא רדפנו אחרי טרנדים או כללי אצבע שגרמו לנו ללכת לאיבוד בתהליך. אותנטיות והתמקדות במטרות והמאפיינים הספציפיים של הסטארטאפ יעזרו לנו לנסח מסר עקבי וחזק שיוביל לתוצאות מרשימות.

רן גשרי, VP Marketing, Taboola

הציעו לקהל היעד תוכן שיווקי טוב ומשמעותי

במשך שנים שמענו שוב ושוב ש-״Content is King״. ואכן, בעידן של עיוורון לבאנרים ו-ad blockers, תוכן חייב להיות חלק אינטגרלי בכל תכנית שיווק. הבעיה היא, שכל אנשי השיווק קיבלו את ה-memo, ורובם מייצרים תוכן בסיטונות. איך גורמים לאסטרטגיית תוכן לעבוד? איך נדע איזה תוכן מתאים לקהל היעד שלנו ומה עובד? כמו בתחומים רבים כיום, המפתח הוא בדאטה. האפשרות למדוד אפקטיביות של כל צעד שאנחנו עושים עוזרת לנו לחדד, לשפר, לתקן ולהגיד למסר המדויק לכל קהל יעד. לכן, כל תכנית צריכה להתחיל בהגדרת מטרות ברורות ומדידות של כל סוגי התוכן, כגון- לכמה צפיות אנחנו מצפים וכמה היה בפועל, מה היה זמן קריאה של כל תוכן, מספר שיתופים שעשו לו, האם התוכן הניע לפעולה כמו למשל רישום לעדכונים באי מייל, וכו׳. כדי למקסם את התוכן, נוכל לבסס אותו על דאטה כגון ניתוח מילות חיפוש, וניתוח ביצועי תוכן שלנו ושל מתחרים. לאחר יצירת התוכן, יש למדוד תוצאות אל מול המטרות שהגדרנו, ולקחת בחשבון שכל תכנית היא בסיס לשינויים – יש לנתח את התוצאות באופן שוטף, לנסות טקטיקות חדשות, ולוודא שאנחנו כל הזמן במגמת שיפור.

טום לסטר, Partner and Ecosystem Development, פייסבוק ישראל

רשתות חברתיות הן הדרך להתחבר לקהל היעד שלכם

פלטפורמות כמו פייסבוק ואינסטגרם מיועדות לאנשים מכל הגילאים וכל הרקעים – בין אם זה אנשים שרוצים להיות קרובים לבני משפחה וחברים, או בין אם מדובר בעסקים שמעוניינים להגיע לקהלים חדשים ורחבים יותר.

אנשים באים לפייסבוק ואינסטגרם לגלות דברים חדשים – זה משהו שמאפשר לעסקים בכל הגדלים להגיע לקהלים רלוונטיים, לטשטש גבולות וחסמים ולייצר הזדמנויות שוות לכולם.  בעקבות הציפייה הזאת של אנשים לגלות משהו חדש בפלטפורמות האלה – קהל היעד צמא לדברים חדשים וזה מאפשר לסטארטאפים וחברות שעדיין לא מוכרות להגיע לעיניהם הסקרניות של משתמשי פייסבוק ואינסטגרם.

פייסבוק ואינסטגרם עוזרות ליזמים לפתח יותר טוב את התאמת המוצר שלהם לקהלי היעד הרלוונטיים ולבחון גישות שיווקיות שונות שיעוררו יותר עניין במוצר שלהם אצל משתמשי הסף שאמור לצרוך את מה שהם פיתחו.  ההבנה הזו מאפשרת לסטארטפים להגיע לקהלים חדשים שיש להם עניין במוצר שלהם ועוזרת להם לחדד את המסר הכי רלוונטי.  עבודה נכונה עם דאטה וסטטיסטיקה יכולה לעזור להם ללמוד על האפקטיביות של הפעילות השיווקית ולמקסם את הפוטנציאל של כל פוסט וקמפיין.

רותם שי, PPC Lead, Monday

בשלב ראשון, התמקדו והתמקצעו באפיק שיווק אחד

בתחילת הדרך, כדאי להתמקד בערוץ פרסום אחד בלבד שמחליטים עליו ואותו רוצים לפצח. במקום לפזר תקציב מוגבל בכמה ערוצי פרסום שונים מומלץ להתחיל רק בערוץ אחד מהסיבה הפשוטה: צריך מספיק דאטה כדי לקבל החלטות ולהבין מה עובד. ברגע שתקציב מוגבל מתפרש בפני כמה ערוצים שונים, כל ערוץ יספק נתונים לא מספיקים לקבלת החלטות סטטיסטיות נכונות ולכן עדיף לקבל דאטה מספקת במקום אחד שיעזור לקבל החלטות נכונות.

בהמשך אפשר לחלק את התקציב לשניים: תקציב תפעולי (אותו אפיק מוכר אשר אנחנו יכולים לצפות את האפקטיביות שלו וידוע לנו מה הroi הצפוי) ותקציב לטסטים ( בו המטרה היא לא לקבל החזר על ההשקעה אלא רק כדי לנסות דברים חדשים). ברגע שיש משהו שעובד בתקציב הטסט, אפשר להעביר אותו לתקציב התפעולי וככה להגדיל את הפעילות בצורה נכונה.

מאיה גרוסמן, Director of Marketing, Colu

בנו סביבכם קהילה

מותג הוא לא רק מה אתה עושה או איך הלוגו שלך נראה, מותג הוא אוסף החוויות והרגשות שמתעוררים באנשים כשהם באים במגע עם השירות או המוצר שלך. בניית קהילה היא אחת הדרכים שמאפשרות לחברות לעצב ולמנף את אוסף החוויות האלו בצורה אותנטית, שקופה ואורגנית.

קהילה היא קבוצה של אנשים שסובבת את הפעילות שלך, מעורבת בה ולוקחת בה חלק. בניית קהילה שמביאה עמה ערך אמתי לקהל היעד שלך, מוסיפה תוכן ופעילות, מעלה מעורבות והיקשרות למותג שלך ומגדילה את ההצעה הייחודית שלך.

בניית קהילה היא מכפיל כוח. החברים בקהילה מאמינים במה שהחברה שלך מאמינה, אוהבים את המוצר או השירות שהחברה שלך מספקת, מתחברים למסרים שהעסק שלך מקדם ומוכנים מרצונם החופשי, לספר לאחרים ולהיות אנשי השיווק של החברה.

הם יעשו זאת לא בגלל ששילמת להם, לא בגלל שהם קיבלו הנחה, פשוט בגלל שיכולת להציע להם ערך משמעותי, היית שקוף ואמתי (ובעידן הרשתות החברתיות אי אפשר להסתיר שום דבר) והם הזדהו עם המסר שעומד מאחורי החברה. הם מרגישים חלק ממה שהחברה עושה.

אלי בוגדן, MI Team Leader, Fiverr

ו- זה לא חייב לעלות הרבה

יזמים רבים, בתחילת הדרך, אינם יכולים להרשות לעצמם להחזיק את מערך העובדים הדרוש לצורך שיווק דיגיטלי טוב ויעיל. זהו תחום רחב הכולל מגוון כישורים והתמחויות, יצירת אסטרטגיית שיווק, בניית וקידום אתרים, יצירה ותחזוק של דפי עסק ברשתות החברתיות, כתיבת תכנים ואימיילים שיווקים, הם רק חלק מהדברים הנדרשים על מנת לייצר נוכחות דיגיטלית.

בזכות כלכלת ה-Freelance אין צורך להחזיק מערך יקר של עובדים, ניתן לבחור אנשי מקצוע מעולים מכל תחום בעולם הדיגיטלי בצורה ממוקדת ומתי שצריך. פלטפורמות כמו Fiverr משנות את צורת העבודה בעולם, מורידות את החסמים שעמדו מול עסקים קטנים ויזמים מתחילים בעבר ומאפשרות לכם לייצר תשתית שיווקית טובה ואפקטיבית.


אנשי השיווק המשתתפים בכתבה הם בוסטרים בתכנית MERAGE FUTURE 45. במסגרת התכנית יסייעו הבוסטרים ליזמים בגילאי 45+, אשר פיתחו סטארטאפ המבוסס על הניסיון המקצועי שלהם, להתמודד בהצלחה עם האתגרים הכרוכים בהפיכת הרעיון למציאות עסקית.

כתב אורח

אנחנו מארחים מפעם לפעם כותבים טכנולוגים אורחים, המפרסמים כתבות בתחומי התמחות שלהם. במידה ואתם מעוניינים לפרסם פוסט בשמכם, פנו אלינו באמצעות טופס יצירת קשר באתר.

הגב

3 תגובות על "11 מנהלי השיווק המובילים בישראל משתפים כל אחד בטיפ שלו"

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 

* שימו לב: תגובות הכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, לרבות דברי הסתה, הוצאת דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב ו/או בניגוד לדין ימחקו. Geektime מחויבת לחופש הביטוי, אך לא פחות מכך לכללי דיון הולם, אתיקה, כבוד האדם והדין הישראלי.

סידור לפי:   חדש | ישן | הכי מדורגים
אלי
Guest

כל הכבוד רן

משתמש אובונטו
Guest

הרוב הגדול נשים.
מוכיח שאין אפליה בשוק העבודה. נשים מסיבות ששמורות עימן הולכות ללמוד שטויות כמו שיווק, מדעי החברה וכו’ ולכן בתחומים הללו יש ייצוג הולם.

כיוון שבהנדסה וR&D יש מיעוט מובהק של נשים, גם בצוותי פיתוח תמצאו ייצוג דומה.

מוגש כחומר למחשבה.

ASD
Guest

איך לכל הרוחות כתבה אחת באיזה מגזין טכנולוגי מוכיחה שאין אפליה מגדרית?

wpDiscuz

תגיות לכתבה: