חמישה סרטוני קיקסטארטר ומה ניתן ללמוד מהם [טור אורח]

חמשת הפרוייקטים הללו שעלו לקיקסטארטר יכולים להוות דוגמא מצויינת לאיך עושים את זה נכון, ואיך – ממש ממש גרוע

robin kickstarter

מאת נופר ספיר, RedBird Studio.

הצלחה של קמפיין גיוס המונים תלויה ב-80% בסרט שהופק על מנת לקדם אותו. סרט הוא התקציר הטוב ביותר שתוכלו לבקש עבור הקמפיין שלכם והוא האלמנט הראשון שמפגיש בין המוצר לצופה. כמובן, רצוי שגם המוצר שלכם יהיה טוב, מענין ועובד, אבל לדעת לעטוף היטב את הממתק העתידי שאתם מוכרים – לזה צריך כשרון.

כדי לתת לכם השראה, בדקנו מי מבין היזמים המוצלחים השקיע קריאטיביות בשיווק המוצר שלו. לפניכם חמישה סרטונים של פרוייקטים שפורסמו בחודשיים האחרונים בקיקסטארטר ושיש מה ללמוד מהם, לטובה או לרעה. בואו נתחיל.

1. על כלבים ואנשים

מחשבה ראשונה: מוזר מדי. פשוט מוזר מדי.

תוכן ותסריט: סרטי גיוס הם בעלי שפה מאוד ברורה, ויש מרכיבים שחייבים להיות בהם. אחד המרכיבים האלו הוא להראות מי היוצרים. המוצר שלהם מעניין, אין ספק, אבל האם הוא מספיק מעניין בשביל לקנות אותו משני כלבים בחליפות?

הקמפיין סגר 1,433,779 דולר למרות שרף הגיוס היה 50.000$, אז כנראה שכן, שני כלבים עושים את העבודה.

ביצוע: הסרט נראה טוב, מצולם היטב ועומד בסטנדרטים של סרטי גיוס איכותיים, אבל למרות זאת הוא לא מעורר סקרנות, או תהייה, או חיוך. הוא בעיקר מייצר אי נוחות ותחושה שעל אף ולמרות הדרך שבה הם בחרו לפרסם, אולי כן שווה לקנות את המוצר שלהם.

דירוג: 4.3.

הצעה לשיפור: Be less weird!

לעמוד הפרוייקט

2. ראשים מדברים

מחשבה ראשונה: אין דבר כזה צילום ספונטני. באמת שלא. אל תנסו את זה בבית כי זה לא יעבוד.

תוכן ותסריט: בואכה 2016 – לא עושים סרט שכולל רק אנשים מדברים. הקצב שלנו כצופים הוא סופר מהיר. אנחנו צריכים תחלופה, שינוי ויזואלס, שינוי אווירה ומוסיקה. לא חייבים להיות מופת היצירה, אבל כדאי להתרשם קצת מהתחרות מסביב. עם זאת, הסרט עדיין גייס יותר ממה שביקש, כך שכנראה שה-20% הנוספים שאחראים על הגיוס עבדו מאוד חזק.

ביצוע: בחרתם לצלם אנשים מדברים? כדאי שישמעו אותם. מיקרופון מצלמה, נק מייק, או לפחות לקרב את המצלמה, כל אחד מאלו היה עושה את העבודה. סאונד הצילום שווה ערך לצילום עם מכסה על העדשה ורק מתסכל את מי שצופה, אם הם עדיין ערים. שנית, סרט מעניין – ממצה את עצמו אחרי 1.5 דקות, מקסימום 2. 3.5 דקות של צילום אנשים שלא שומעים אותם – זו בחירה להרע לצופים שלכם.

דירוג: מגרד את ה 2.8.

הצעות לשיפור: להרוס ולבנות מחדש.

לעמוד הפרוייקט

3. בוקר טוב, כיתה

מחשבה ראשונה: טיפ חשוב, יזמים ויזמיות: זה שאתם עושים מוצר לשינה, לא אומר שאתם צריכים לעשות סרט מוצר מרדים.

תוכן ותסריט: סביר להניח שעל הנייר התסריט היה מצוין, אבל במבחן המציאות יש פה המון בעיות. הסרט נפתח בצילום יפה, לוקיישן מושקע, פרזנטור שיודע לדבר, צילום ותאורה שנראים מקצועיים, ומשם.. זה פשוט נעצר. בימוי טוב מייצר את הצילומים שיתמכו בתסריט.

הומור בסרטים זה משהו שקורה כאשר אומרים משהו מצחיק ורואים או הקצנה שלו או סתירה מוחלטת שלו. בסרט הזה הבדיחות טובות, אבל הן נעלמות בקצב ישנוני שלא תומך בהן. בעולם בו הסרטונים מציפים אותנו ויש שפע של תוכן 24/7, חייבים לשמור על קצב מהיר. סרט שמוכר מוצר חייב להיות ערוך בצורה יותר חיה, מהירה, שמתאימה לתכנים שהוא מנסה למכור. אווירה מנומנמת רק גורמת לצופים לנמנם.

ביצוע: ויזאלית, נהדר. לוקיישן טוב (מלון), צילומים יפים, פרזנטור שיודע לדבר. מאידך, עריכה איטית מאוד שגורמת לפספוס של פאנצ’ים מצחיקים.

דירוג: 6.7.

הצעה לשיפור: תתעוררו, וקחו במאי/ת בני פחות מ-200.

לעמוד הפרוייקט

4. מלחמת הכוכבים 2015

מחשבה ראשונה: אין ספק שיש בסרט הזה אינפורמציה חשובה למי שמגיע מהתחום (או מה שזה לא יהיה), אבל מנקודת מבט מקצועית של שיווק ומכירה. ככה לא עושים סרט שמיועד לגיוס.

תוכן ותסריט: סרטון גיוס חייב להיות בעל אופי שיווקי, להיות תקשורתי, ולהעביר 3 עקרונות לפחות:

  • הסרט חייב להראות את המוצר בפעולה, או את תוצאות המוצר בפעולה – כהמחשה.
  • הסרט חייב להראות את היוצרים של המוצר, או לפחות לאזכר אותם.
  • הסרט חייב להיות נעים לצפייה ולהסביר באופן ברור מה מוכרים, מדוע זה טוב, ואיך לא מפוצצים עם זה את הבית.

ביצוע: מצגת היא לא סרט, ואין סיבה לבנות משהו בפאוור פוינט ולקוות שיתפקד בסרט. גרפיקה של מצגת על המסך – גם היא לא עוזרת לסרט להיות איכותי. דורותי, אנחנו לא בפוואר פוינט אנימור.

סרט של 7 דק’ – חבל שקיבלנו רק את גרסת הבמאי, ולא את הטריילר. נסו לקצר.

דירוג: 0.1.

הצעה לשיפור: ב-5:05 בסרט יש סיבה קונקרטית לעזוב הכל ולעשות קריירה מ-floppy music.

לעמוד הפרוייקט

5. החבר החדש שלי רובין

מחשבה ראשונה: לתת שם למכשיר שלך מעיד על יצירתיות, קלילות, וקוליות. הסרטון של החבר’ה האלו משתלב נהדר במיתוג ובשפה של המוצר שלהם, יאמר לזכותם. ומפה זה רק משתפר.

תוכן ותסריט: ההתחלה מוכרת לנו מסרטי אקשן (לוק סטוק וחבריו), הקפאת הדמיות על המסך כשמציגים אותם. רפרנס מובן ומוערך, ומשם אנחנו מאוד מהר עוברים להצגת המוצר שלהם, בלי להתמהמה. את השפה המילולית – לקחו טיפה רחוק מדי. קללות לא באמת מבטאות קוליות, אלא בעיקר נסיון להיות קולים, מה שחושף את המאמץ המיותר בהתחשב בעובדה שהם באמת, ובכן, עשו אחלה סרט.

ביצוע: המוסיקה טובה, קצבית, משדרת לנו שהכל קול. וכך גם השפה הגרפית שלהם, שמאפשרת להם להשתולל ולזרוק טלפונים לאסלות באנימיצה. מעברים קלים וזורמים שנותנים לעין שלנו לנוח ולהתרשם ממה שהסרט מנסה להעביר.

הצעה לשיפור: תשטפו את הפה בסבון. ואתם מגניבים, לא צריך לצעוק.

לעמוד הפרוייקט

לסיכום

4 טיפים שחובה לקיים כשעושים סרטון גיוס:

1. תשקיעו מחשבה ותכנון לפני צילומים. תתייעצו עם מישהו שמבין בסרטונים (במאית, עורך, אנימטורים, הכל תופס). חשוב לייצר שפה קולחת בסרט שלכם, כך הצופים שלכם יתעסקו במה שאתם רוצים לומר להם ולא במה לעזעזאל עשיתם פה.

2. תקפידו להכניס לסרט שלכם הצגה שלכם כיזמים ויזמיות, ולהציג את המוצר ואת השימוש שלו בצורה ברורה וקלה להבנה.

3. הומור עובד טוב, אבל חייב להיות מבוצע בקפידה. אם אתם לא בטוחים איך לעשות את זה מצחיק, עדיף שתלכו על תסריט סולידי יותר.

4. צריך לזכור שסרט הוא הדבר הראשון שרואים כאשר נכנסים לדף הקמפיין שלכם. הוא הבריף שאתם נותנים, ולא בכדי הוא נמצא בראש העמוד. זו ההזמנות שלכם להשאיר את הרושם שאתם רוצים, ואם זה לא יעבוד, אל תבנו על הטקסט המושלם אח”כ שיפצה על זה. תתנו 200% על הסרט.

נופר ספיר היא הבעלים של סטודיו RedBird, סטודיו להפקות של סרטי אונליין.

Avatar

כתב אורח

אנחנו מארחים מפעם לפעם כותבים טכנולוגים אורחים, המפרסמים כתבות בתחומי התמחות שלהם. במידה ואתם מעוניינים לפרסם פוסט בשמכם, פנו אלינו באמצעות טופס יצירת קשר באתר.

הגב

הגב ראשון!

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 

* היי, אנחנו אוהבים תגובות!
תיקונים, תגובות קוטלות וכמובן תגובות מפרגנות - בכיף.
חופש הביטוי הוא ערך עליון, אבל לא נוכל להשלים עם תגובות שכוללות הסתה, הוצאת דיבה, תגובות שכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, תגובות שחורגות מהטעם הטוב ותגובות שהן בניגוד לדין. תגובות כאלו יימחקו מייד.

wpDiscuz

תגיות לכתבה: