בקרוב האלגוריתם יגיד לנו על מה לכתוב, ומה יביא יותר לייקים וקוראים

׳׳זו לא טכנולוגיה שתקבע שפוסט על קים קרדישאן הוא תוכן פחות טוב ממאמר מדעי על הסיבות להתרסקות החללית הישראלית על הירח, אבל היא כן תעזור ליוצרים של התכנים האלה לדעת שהם בכיוון הנכון ביחס ליעדים וקהל היעד שלהם׳׳

מקור: Pixabay

אם נרצה או לא נרצה, התוכן המילולי הוא כבר לא המלך, ולמלך החדש קוראים וידאו. עם זאת, המילה הכתובה עדיין לא הולכת לשום מקום, והיי – אם אתם קוראים את השורות האלו – אז אתם רק מוכיחים לנו את הנקודה הזו.

אבל כיצד בולטים בתוך מאגר של מיליוני כתבות, מאמרים ופוסטים שמתפרסמים מידי יום? כיצד תדעו שכל המאמץ שתשקיעו בכתבה או מאמר מסויים אכן יזכו לתשומת הלב וההכרה לה הם ראויים? סטארטאפ ישראלי בשם BeMedia (בימדיה) חושב שהוא יוכל לעזור ליוצרי תוכן ולמשווקים לשפר את ביצועי התוכן שלהם עוד לפני הפרסום, לזהות תכנים בעלי פוטנציאל הצלחה גדול, ולאפשר ליוצרי תוכן טובים להתבלט בשטח ולהיות מתוגמלים כראוי.

מי שעומד מאחורי BeMedia הם אריק בן יאיר, סמנכ”ל הכספים לשעבר של קבוצת “הארץ” וגל מור, מנהל התכנים לשעבר ב-ynet ומייסד אתר “חורים ברשת”. בשיחה עם גיקטיים מספרים השניים כי במהלך שנותיהם הרבות בתחום התוכן הם הבחינו כי רק חלק קטן מהתכנים שנוצרו הצליחו בהתאם ליעדים שלהם – הצלחה שנמדדת בשיתופים, צפיות, לידים ועוד. לעומת זאת, רוב רובו של התוכן נכשל גם כאשר הוא קודם בתשלום.

בשנים האחרונות, החשיפה האורגנית של התכנים ברשתות החברתיות נמצאת בירידה, והאלגוריתמים של הפלטפורמות הגדולות לא מתעדפים תכנים איכותיים ומהימנים על פני פייק ניוז ותכנים ירודים, כי זו פשוט יותר מידי טרחה. במצב זה, קשה יותר לתכנים איכותיים להצליח ללא קידום בתשלום ואילו מחירי הפרסום במדיה רק מתייקרים.

״חשבנו שנוכל לעזור ליוצרי התוכן הטובים להצליח יותר אם נלמד את המאפיינים של תוכן מוצלח על פי מחקר דאטה שערכנו והקיף 10 מיליון משתמשים והתכנים שהם צורכים, בהתאם לנושא התוכן, סוג מדיה (טקסט, תמונות, וידאו וכו’), קהל היעד, ערוצי ההפצה ועוד”, מספר מור. אך המשימה הזו התגלתה כמורכבת מדי לביצוע ידני לאורך זמן והם החלו לחפש דרך לאוטומציה, ומכאן בעצם נולדה BeMedia.

תוכן איכותי יותר – שמשתלם לשני הצדדים

הפלטפורמה שפיתח הסטארטאפ, שנמצאת כרגע בגירסת אלפא סגורה, מאפשרת ליוצרי תוכן לקבוע יעדיים שיווקים לתכנים שהם כותבים, להוסיף שכבת אנליטיקה שתאפשר להם לדעת האם הם בכיוון הנכון בעת היצירה (סוג של “מתקן שגיאות” אם תרצו) והמלצות שיאפשרו להם ליצור ולהפיץ תכנים התואמים את היעדים השיווקים שהם הציבו. כלומר, כמו Product Hunt ו-GitHub, פלטפורמות חברתיות ייעודיות למפתחים ובודקי מוצרים, BeMedia רוצה להיות פלטפורמה קהילתית ליוצרי תוכן, שיוכלו להיעזר בה כדי ליצור כתבות יחד עם יוצרים אחרים ולשתף פעולה למען יצירת של אתרי תוכן או מגזינים במגוון נושאים – כשאלו יוכלו להתפרסם ב-BeMedia או באתרים חיצוניים.

מטרת הפלטפורמה היא לספק תו תקן, ציון איכות אמין לכל מאמר, ולאפשר ליוצרי תוכן ופאבלישרים לגבות יותר ממפרסמים ומשווקים על תכני פרימיום, כמו גם לאפשר למשווקים לייעל את קמפייני ה- Content Marketing שלהם.

מקור: BeMedia

רוצים לראות איפה החברים שלכם עובדים? רוצים לראות איפה החברים שלכם עובדים? ללוח מיתוג המעסיק גיקטיים אינסיידר לחצו כאן >

בשלב זה מנתחת הפלטפורמה כ-15 מאפיינים של תוכן (באנגלית בלבד) בהם סנטימנט, איות תלוי הקשר ודקדוק, מישלב, סגנון, מילות כח, קלישאות, דחיסות פיסקאות, קריאות, אוצר מילים, מספר מילים, פלגיאריזם ועוד. כל המאפיינים האלה ואחרים משוקללים על פי שלוש קבוצות עיקריות של מידע: מהימנות, אטרקטיביות ורלוונטיות התוכן לקהל היעד הנתון. לכל כתבה נקבע ציון תוכן מרבי של 100 נקודות, שמשקף את סיכויי ההצלחה שלה. ככל שיוצר תוכן ייצור עוד תכנים מוצלחים דרך הפלטפורמה הוא יצבור מוניטין כיוצר תוכן מוצלח בהתאם למאפיינים של התכנים המצליחים שלו.

באופן זה, שכבת האנליטיקס של BeMedia מעדכנת את היוצר אם התוכן שלו קצר או ארוך מדי, מורכב מדי לקהל היעד או לא מספיק מורכב, אם יש בו שגיאות כתיב או דקדוק, קישורים שבורים ועוד. העורך החכם לא מסתפק בניתוח תוכן אלא גם מציע שכבת המלצות לביצוע פעולות עריכה חצי אוטומטיות למיטוב התוכן.

עם כל הכבוד, מי אתם שתחליטו מה נחשב לתוכן טוב ומה לא? 

״אנחנו לא מציעים נוסחה אחת שמגדירה תוכן טוב באופן אחיד אלא מדד שמשתנה על פי היעדים של היוצר, קהל היעד ומשתנים נוספים, אם כי בבסיס המדד הזה הצבנו קריטריונים איכותניים. זו לא טכנולוגיה שתקבע שפוסט על קים קרדישאן הוא תוכן פחות טוב ממאמר מדעי על הסיבות להתרסקות החללית הישראלית על הירח, אבל היא כן תעזור ליוצרים של התכנים האלה לדעת שהם בכיוון הנכון ביחס ליעדים וקהל היעד שלהם״.

מקור: Pixabay

על פי מור ובן יאיר, הנוסחה שלהם מורכבת מארבעה מאפיינים שמנוטרים בצורה תדירה על מנת לבדוק האם ועד כמה התוכן מוצלח; Attraction, כלומר כמה גדול ה-outreach האורגני של התוכן, בפוטנציאל והלכה למעשה; Authority – עד כמה הכותב בקיא בתוכן אותו כתב; Affinity – עד כמה התוכן הזה מעורר הזדהות ומחבר אליו קהלים; ו-Action, כלומר, עד כמה התוכן הזה מניע לפעולה.

״למעשה, כל מי שעושה היום בקרת איכות לתוכן (content audit) בודק את המאפיינים האלה, אלא שהבדיקה היא ידנית ובלתי נגישה היום ליוצרי התוכן. אנחנו רוצים להנגיש לכתבים, כותבים, בלוגרים, פאבלישרים וכל מי שמייצר תוכן סמי מקצועי או מקצוע את האפשרות לחסוך זמן יקר ולהצליח יותר באמצעות עורך אוטומטי לומד״, מוסיף מור.

מור מסביר שמאחורי הקלעים נמצאים אלגוריתמים שסורקים את התוכן, את המיקרו דאטה של התוכן והביצועים שלו, באופן שמשלב בין מחשב ואדם כדי לענות על שאלות כמו; האם התוכן הזה קריא לקהל היעד, האם הוא סובל מאחוז נטישה גבוה, האם הוספה של תמונה תשדרג אותו והאם מומלץ לשפר את הכותרת. המערכת עצמה מורכבת משני רבדים שמיושמים בשני שלבים: הרובד הראשון והנוכחי מבוסס על בוטים שהם מעין עורכים אוטומטיים שסורקים את התוכן (בדומה לחלק מהיכולות של Grammarly), ומתייחסים ל-15 המאפיינים שציינו קודם. הרובד המתקדם יותר היא התשתית הלומדת שתעשיר את ציון BeMedia – שכבת Behavioral analytics פרו אקטיבית עם עורך אוטומטי שמאפשר שינוי דינמי של תכנים במטרה למקסם את ההצלחה שלהם. גל מציין כי החלק המחקרי של שלב זה אמנם הסתיים, אך הפיתוח עדיין לא התחיל שכן הם ממתינים לצבירת דאטה משמעותית של תכנים במערכת כדי שהניטור והלימוד יהיה אפקטיבי.

כרגע המערכת תומכת רק באנגלית. האם אתם מתכננים להוסיף תמיכה בעברית?

״עברית הרבה פחות מתקדמת ביכולות עיבוד שפה טבעית מאשר אנגלית וכן גודל השוק הוא חסם. כרגע היא לא בעדיפות עליונה אך חשוב לומר שכל כלי היצירה, הניהול וההפצה זמינים גם בעברית. לגבי שפות אחרות מלבד אנגלית – זה כבר תלוי בזהות המשקיעים הבאים שלנו״.

סוגיה מעניינת היא האם בעתיד הלא רחוק, כבר לא נצטרך יוצרי תוכן ועורכים – שכן אלגוריתמים יוכלו פשוט להחליף אותם. מור מרגיע ואומר שאלגוריתמים שכותבים תכנים חדשותיים כבר קיימים כמה שנים, אך אלו אפקטיביים בעיקר בתחומים של כתיבה טכנית וכרוניקות כמו דיווחי ספורט או דיווחים מהבורסה. ״בכל הקשור לתכנים עיתונאיים נרטיביים כמו כתבות צבע שדורשות ידע מוקדם ויכולות סטורטלינג, AI לא מספק את הסחורה היום. יש מי שמדבר על פער שייסגר בעוד עשרות שנים ויש מי שחושב שזה לא יקרה בכלל. התפישה שלנו מדברת על שימוש ב-AI כתומך יצירה בההיבטים הביורוקרטים של היצירה. למשל, להציע לך בשלב היצירה את התמונות הכי מתאימות לכתבה לפי התוכן שלך או להזכיר לך להתייחס לנושאים שאולי לא חשבת עליהם״. כלומר – המוצר שלהם ממש לא מתיימר להחליף את יוצרי התוכן, אלא רק להוות עבורם כלי עזר.

תכנים באיכות גבוהה הצליחו פחות מתכנים שנכתבו “בחפיף”

הרעיון למוצר עלה במהלך העבודה הממושכת של מור על “חורים ברשת”, ובעקבות הניסיון המצטבר של שניהם בעולם התקשורת והעיתונות. מור מסביר כי ״בחורים ברשת״ הם הסתמכו הרבה על דיווחים מהקהילה, והם שמו לב כמה מאמץ והשקעה ידנית נדרשה בליקוט וטיוב התוכן מהקהילה. כמו כן, הם גילו כי תכנים שבהם הושקע זמן רב ומאמץ – בין אם בכתיבה ובין אם בעריכה, לאו דווקא הצליחו יותר מתכנים שנכתבו ״בחפיף״ ובמהירות. בסופו של דבר, ״רק עבודת מחשב (ולא עורך אנושי) יכולה לקחת בחשבון כל כך הרבה משתנים בהצלחת תוכן כדי לחשב איזה תוכן יצליח בוודאות קרובה ואיזה ייכשל. חשבנו שזה יכול להיות אדיר אם תהיה פלטפורמת פאבלישינג שתטייב תוכן גולשים עם עורך אוטומטי, תדרגם ותאפשר להם לערוך אלה את אלה במסגרת קהילתית״, מסכם גל.

כיום מועסקים ב-BeMedia כ-5 עובדים במשרה מלאה בתל אביב, ועוד מספר פרילאנסרים. עד כה, החברה גייסה 150,000 דולר מאנג׳לים במסגרת קמפיין מימון המונים וממימון עצמי. כמו כן, החברה מממנת את עצמה מהכנסות מפעילות שירותי דיגיטליה ומדיה, ומתכננת לצאת לסבב גיוס בקרוב.

הילה חיימוביץ׳

גיקית, Deal With It

הגב

8 תגובות על "בקרוב האלגוריתם יגיד לנו על מה לכתוב, ומה יביא יותר לייקים וקוראים"

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 

* היי, אנחנו אוהבים תגובות!
תיקונים, תגובות קוטלות וכמובן תגובות מפרגנות - בכיף.
חופש הביטוי הוא ערך עליון, אבל לא נוכל להשלים עם תגובות שכוללות הסתה, הוצאת דיבה, תגובות שכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, תגובות שחורגות מהטעם הטוב ותגובות שהן בניגוד לדין. תגובות כאלו יימחקו מייד.

סידור לפי:   חדש | ישן | הכי מדורגים
למה ככה חזק? רררר
Guest
למה ככה חזק? רררר

נכנסתי אופטימי כי זה נשמע כמו רעיון מוצלח סה”כ…אבל מדובר בניסוי שנכשל בכ”כ הרבה רמות….
אל תבדקו אפילו…לקח להם משהו כמו דקה וחצי לעלות (מביך) ה-adblocker שלי השתגע וכל התוכן נראה כמו פח אחד גדול (זה בגדול ט-חורים ברשת עם css אפילו יותר גרוע) – להתרחק כמו מאש.

גל מור
Guest

בוא, חבר אנונימי, לא נכנסת לשום מקום מעניין. האתר שאתה מתייחס אליו הוא בסך הכל אתר וורדפרס פשוט שאין לו קשר לפלטפורמה, שלא פתוחה לציבור הרחב ואתה לא חשוף אליו. אגב, בפלטפורמה שלנו תגובות אנונימיות כמו שלך בכלל לא יהיו אפשריות ואם היית צריך לעמוד מאחורי המילים שלך סביר להניח שהיית טורח לבדוק אם אתה בגלל יודע מה אתה שח

אבשלום
Guest

*סח…

אבל בכל מקרה – נראה שעליתם על קונספט מעולה ועונה על צורך אז המון בהצלחה!

גל מור
Guest

האקדמיה ללשון עברית קבעה ששני הנוסחים – שח וסח נכונים. תודה רבה!

משתמש אובונטו
Guest

נמאס מכל האלגוריתמים הסטטיסטיים המיותרים האלה. דוחפים דאטה לאיזו רשת שמחליטה שצריך להוסיף תמונה של בחורה עם ביקיני כדי שהתוכן יהיה אטרקטיבי יותר.

הנה סטארטאפ: אלגוריתם אחד יחליט איזה תוכן לכתוב, אלגוריתם אחר יכתוב את התוכן, אלגוריתם שלישי יעשה לייקים אוטומטיים, ובוט יכתוב תגובות לפוסטים.

גל מור
Guest

אם אתה רוצה לחיות בעולם שבו אין שום יכולת גילוי או מיטוב זה לגיטימי אבל כדאי להשלים עם הר של תכנים שיציף אותך. לא יודע מה הניסיון שלך כיוצר אך כל מי שיוצר תכנים לוקח בחשבון אינדיקטורים של קהל היעד, גיל, פלטפורמות פרסום וכו’. להבדיל מאלגוריתמים שכופים פיד מסוים אצלנו זו המלצות מותאמות אישית ליוצרי תוכן. הם לא חייבים לקבל אותן והיצירתיות שלהם נשמרת

רועי
Guest

איזה ״סטארטאפ״ פח.
לא רוצה להעליב,אבל סטארטאפ של ילדים בכיתה ד,שיגבבו כל מיני שטויות עם ״תמיכת AI” וכו.
פשוט מגוחך ותת רמה
מפרגן לגיקטיים שמרוויחים כסף מכתבות על סטארטאפח שכזה,אבל עדיין יא גבול לתת רמה

רועי
Guest

כנסו לאתר שלהם betravel.co.il

אלק אתר טיולים.
כל האתר פרסומת לדרכון פורטוגלי.
איזה בושה לאינטרנט.
רמת אמינות : אתר בסנגל

wpDiscuz

תגיות לכתבה: