באטלפילד V: המשחק שמצליח להפתיע לרעה ולטובה בו זמנית

סדרת Battlefield הוותיקה חוזרת למלחמת העולם השנייה עם Battlefield V, ובניגוד לציפיות שלנו מצליחה להיכשל באספקט המצופה ביותר ממנה ולספק ניצחון מוחץ בגזרה שחשבנו שתשעמם אותנו. הביקורת המלאה לאחד מהמשחקים השנויים במחלוקת של השנה

תמונה: EA

בדרך כלל אני קצת חושש לבדוק משחקים שהבסיס שלהם הוא מולטיפלייר, בגלל שאני מתחבר יותר למצבי סינגל פלייר שנותנים חוויה נרטיבית חזקה שנשארת זמן רב. במולטיפלייר, לעומת זאת, ההרגשה שלי היא שאני בתחרות מול שחקנים אחרים שכבר “חרשו” על המשחק ומשאירים לי לחוות בעיקר את המוות של הדמות שלי כל כמה שניות. ואיכשהו, ב-Battlefield V החדש חוויתי את כל החוויות הללו בצורה הפוכה.

מצב סיפור כמעט בלתי נסבל

המשחק הקודם בסדרה, Battlefield 1, החזיר את השחקנים למלחמת העולם הראשונה והציג מצב סיפור מחולק למעין תתי פרקים, כאשר בכל פרק משחקים דמות אחרת, עם סיפור אחר ובמיקום אחר במלחמה. זה היה מצב סיפור מוצלח, מלא ברגש ובמשימות מגוונות, ולכן אין זה פלא שהתרגשתי להתחיל לשחק במצב הסיפור של BF:V שמתרחש במלחמה המעניינת ביותר, מלחמת העולם השנייה. לדאבוני, חוויתי את אחת האכזבות הגדולות ביותר שאני זוכר בעת האחרונה.

גם מצב הסיפור של V מחולק לסיפורים, הפעם רק 4 מהם (לעומת 6 במשחק הקודם) וכל אחד מהם אורך כשעה. מה אני אגיד לכם? הם פשוט לא מעניינים. לבאטלפילד 1 הייתה אמירה כואבת ומדהימה על מלחמות, והוא הצליח בצורה אפקטיבית להציג סיפורים בוגרים וזווית הגיונית לשחזור הזוועות של מלחמה עקובה מדם. באטלפילד V לעומת זאת מציג דמויות משעממות, ריקות וחסרות אישיות (מלבד סיפור אחד חביב), ועוד לא דיברנו על המשחקיות עצמה.


חלק גדול מדי מהמשימות כולל נתח משמעותי של התגנבות, אבל מבלי לתת הרבה כלים להצלחת המשימה, כך שאם גם אתם שונאים את שלבי ההתגנבות במשחקי גוף ראשון תתכוננו להרבה כאלו. בשביל לצלוח אותן תצטרכו למצוא נקודת תצפית, להשתמש במשקפת כדי לסמן חיילים ונקודות חשובות על המפה, ולאחר מכן להתחיל להתגנב ולהיזהר שלא להתגלות על ידי חיילי האויב. בשביל להסיח את דעתם של החיילים, אתם יכולים רק לזרוק להם מעין פיתיון שיגרום להם ללכת למקום מסוים ו…זהו. ברגע שאפילו חייל אחד יראה אתכם, כל שאר החברים שלו יגיעו ואפילו ברמת הקושי הרגילה מצאתי את עצמי מת פעמים רבות. אני מוכן להישבע שככתב גיימינג ומכור למשחקי מחשב מגיל 4 יש לי ניסיון במשחקי FPS קלים וקשים, אבל המשחק הזה לא הרגיש כמו אתגר אלא סתם כמו משימות סיפור מתישות.

זה מקרה קלאסי מוזר מאוד שבו הניסיון ליצור ריאליזם מביא לחוויה מתסכלת במיוחד. חיילי האויב אמנם מפוזרים בצורה חכמה מאוד על גבי המפה, אבל לא בצורה חכמה למשחק. כך שבעצם מנקודת שמירה אחת לשנייה אתם עלולים לנסות להתגנב במשך עשר דקות, רק כדי שטעות אחת תגרום שוב למותכם ותצטרכו להתחיל מההתחלה, עד שתתייאשו ותחליטו להסתער על כולם בסגנון רמבו.

נראה שהיוצרים של המשחק שכחו שמשחק הוא קודם כל משחק ואמור להיות גם כיפי, כי לא אחת מצאתי את עצמי צועק מעצבים כשנהרגתי שוב ושוב ונאלצתי לחזור עוד פעם כמה מאות מטרים מהנקודה אליה התקדמתי בזהירות. ומילא היה מדובר בריאליזם מוצלח במיוחד – איך לעזאזל בשני פרקים לפחות אתם משחקים חיילים שנשלחים פחות או יותר לבד לשדה קרב אל מול עשרות נאצים? יש כאן תחושה קרובה יותר למשחקי Far Cry מאשר למשחקי באטלפילד, וזה לא מרגיש מתאים הפעם.

תמונה: EA

בימים הראשונים למשחק נתקלתי בכמות באגים עצומה למשחק במחיר מלא. גופות לא הפסיקו לקפץ אחרי שיריתי בהן, כיתובים נעלו מהמסך והופיעו בג’יבריש, המשחק נתקע באמצע סצנות מעבר, בעיות שליטה מוזרות ועוד שלל בעיות שהחלו להיפתר רק כמה שבועות לאחר מכן. זוהי אולי רמה שמקובלת על גרסאות בטא ציבוריות, אבל לא במשחק ששוחרר ונמכר במיליוני עותקים. בקיצור, אכזבה ענקית. לפחות סצנות המעבר והמשחק עצמו נראים כל כך נהדר.

מולטיפלייר כאוטי ומספק


אחרי חוויה כל כך לא מוצלחת ניגשתי בחשש רב למצב המולטיפלייר של המשחק, בליווי כוחות מהניסיון שלי במולטיפלייר של באטלפילד עוד מימי Battlefield 1942 (למה לא עושים יותר מפות כמו Coral Sea?). ומה אני אגיד לכם? אני לא זוכר מתי בפעם האחרונה כל כך שמחתי לטעות. מצב המולטיפלייר של באטלפילד V הוא אחד ממצבי המולטיפלייר היותר מספקים בשנה האחרונה.

מצבי המשחק לא השתנו יותר מדי וברובם המטרה העיקרית היא עדיין השתלטות על עמדות מפתח (על ידי הריגה של החיילים היריבים, כמובן) ו”דימום” של הנקודות שלהם. ככל שתחזיקו ביותר עמדות, הדימום יהיה מהיר יותר ולבסוף הקבוצה שלכם תנצח על ידי חיסול היריבים. ישנם גם כמובן מצבי DeathMatch ועוד וריאציות אבל הן קצת פחות מעניינות לטעמי. בהמשך יצטרף גם מצב Battle Royale בסגנון פורטנייט בשם Firestorm, אך הוא לא זמין כרגע לבדיקה.

כמיטב המסורת של באטלפילד בשנים האחרונות, כמעט כל דבר בסביבת המשחק ניתן להריסה והכאוס חוגג כאן. אני למשל טיפסתי לקומה השנייה של בית כדי לצלוף בכל העוברים ושבים, ולפתע הבית התמוטט בגלל טנק שעבר ונאלצתי לחשב מחדש מה אני עומד לעשות. המצב הזה מביא לכך שכמעט אי אפשר להישאר באותה עמדה ליותר מכמה רגעים, וכל הזמן צריכים לתכנן את המהלך הבא. לכן גם אין רגע דל לאורך כל אחד מהסיבובים.

שתפו פעולה כקבוצה, או שתמצאו את עצמכם בצרות

תמונה: EA

המשחק מצוות אתכם, בין אם תרצו ובין אם לא, ל-Squads (כיתות) של עד 4 שחקנים, והוא כמעט מכריח אתכם לעבוד יחד כדי לנצח. רק חברי הכיתה יכולים להחיות אחד את השני מבלי להיות בתפקיד החובש (באחד השמות המוזרים ביותר למהלכים: Buddy assist), ולאחר המוות תוכלו לחזור ישר אל חברי היחידה שלכם (באנימציה חלקה למדי ובתנאי שהם לא באמצע קרב. הוגן) וכל פעולה שתבצעו כצוות תיתן לכם נקודות נוספות, שישמשו את מפקד הכיתה להביא לכם רכבים טובים יותר ואפילו להפציץ אזור מוכה אויבים בפצצה אדירת עוצמה. מהשעות המרובות שביליתי במולטיפלייר הממכר, רוב הכיתות שהצטרפתי אליהן עבדו בשיתוף פעולה מרשים, אז כנראה שסופסוף מישהו הצליח לפצח כאן משהו.

המשחק נותן לא מעט אתגרים שבעצם מלמדים את רזי המשחק ומתגמלים על כך בנקודות לרכישת נשקים חדשים, אביזרים ואלמנטים חיצוניים לדמויות. כמעט כל פעולה שתעשו תקדם אתכם באתגרים, משימות צד שונות ותוכלו להתקדם בשלבים בכל תפקיד, נשק או בדמות הכללית שלכם, כך שכל הזמן יש לכם לאן לשאוף ומקומות לפתוח בהם אפשרויות נוספות.

לראשונה, בשם הפוליטיקלי קורקט, אפשר לשחק גם דמויות נשיות לוחמות, מה שהביא לזעם אינטרנטי הזוי על המשחק. אבל בעצם למי אכפת – הרי זה לא שהאופן שבו אתם משחקים את המשחק הוא נאמן לאיך שהקרבות התרחשו, אז למה בעצם לא לאפשר ליותר קהלים לראות את עצמם על המסך? אני לא יכול להגיד שזה הטריד אותי יותר מדי במהלך המשחק, ואפילו העדפתי לבחור דמויות נשיות כי זה הרבה יותר מרענן וקצת שונה ממשחקי המולטיפלייר שבהם שיחקתי עד כה.

החלק היחיד שהתאכזבתי ממנו במצב הזה הוא השליטה על המטוסים והרכבים – היא פשוט לא מהודקת מספיק ולא מאפשרת את החופש היחסי שאפשר להרגיש כשאתם משחקים בתור חיל רגלים. חוץ מזה, בניגוד למשחקי באטלפילד הישנים, גם אין להם יותר מדי השפעה על מהלך המשחק, ובאמת לעומת העבר, כששחקנים היו רבים על מטוסים וטנקים, כאן אנשים מעדיפים לוותר על התענוג. גם התוספת הבכלל-לא-מושפעת-מפורנייט של אפשרות בניית מחסות מרגישה קצת מיותרת, ורבים לא מנסים אפילו להשתמש בה.

הבעיות והבאגים עשויים להרתיע אתכם, וחבל

תמונה: EA

באטלפילד V הצליח להפתיע אותי, גם לרעה, גם לטובה וגם ההפתעות עצמן הפתיעו אותי. מבולבלים? גם אני. אי אפשר להתחמק מהתחושה שהמשחק הזה שוחרר לקהל הרחב לפני הזמן. כמות הבאגים והבעיות שהציפו אותו בשבועות הראשונים שלו אצלנו היו מביכות ומעיקות, היו יכולות לגרום לחשוב שמדובר במשחק שלא ראוי עדיין לביקורת. אנחנו יכולים להתנחם מעט בעובדה ששוחררו לא מעט תיקונים במהלך השבועות שבדקנו אותו, שתיקנו בעיות רבות ושהפכו את החוויה להרבה יותר מוצלחת.

חוויית מצב הסיפור פשוט לא שווה את השעות המועטות שהיא תצריך מכם ובצער רב אני ממליץ פשוט לדלג עליה, אך מצב המולטיפלייר הוא פשוט תענוג. הוא מהיר, כאוטי, כיפי ונותן תחושה שאתם בלב שדה קרב דינמי שכל הזמן משתנה מול העיניים שלכם. חובבי המולטיפלייר ייהנו עד מאוד, בעיקר לאחר שכל הבאגים יתוקנו, ומפות יתווספו למפות הנהדרות והמגוונות שזמינות כבר כרגע. מתחת להריסות של כל מה שכרגע לא עובד במשחק מסתתר משחק מצוין, רק צריך שהחברה המפתחת תפציץ אותם.

עידן בן טובים

נולד עם ג׳ויסטיק ביד. יש לו הרבה יותר מדי גאדג׳טים והרבה פחות מדי זמן פנוי כדי לשחק עם כולם. בעל פטיש לא מוסבר לביצוע קליברציות לסוללות של מכשירים. כשהוא לא עסוק בלכתוב על טכנולוגיה, הוא אוהב לדבר עליה, והרבה

הגב

2 תגובות על "באטלפילד V: המשחק שמצליח להפתיע לרעה ולטובה בו זמנית"

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 

* היי, אנחנו אוהבים תגובות!
תיקונים, תגובות קוטלות וכמובן תגובות מפרגנות - בכיף.
חופש הביטוי הוא ערך עליון, אבל לא נוכל להשלים עם תגובות שכוללות הסתה, הוצאת דיבה, תגובות שכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, תגובות שחורגות מהטעם הטוב ותגובות שהן בניגוד לדין. תגובות כאלו יימחקו מייד.

סידור לפי:   חדש | ישן | הכי מדורגים
יו יו
Guest

משחק ברמה גבוהה מאוד, קניתי במבצע 50% שהיה להם. חיכיתי שיורידו מחיר לאור הביקורות בתחילת הדרך וזה קרה מהר מאוד. שבועיים של 50% הנחה. עלה 120 ש”ח – היסטרי

carl gustav
Guest

המשחק בהחלט הצליח לאכזב גם אותי בעניין של ריאליזם מוגזם בין אם במצב סיפור או משחק מרובה משתתפים החוויה הייתה פשוט מתסכלת כשכל ירייה הורגת אותך ואתה נאלץ לשוב אל תחילת המפה בכל פעם מה שגרם לי לאבד המון זמן יקר במשחק ולהפסיד הרבה מאוד סיבובים השליטה בכלי הרכב לא נוחה במיוחד כמו גם סידור המקשים שלא היה כמו במשחק הקודם מה שגרם לי להתבלבל לא מעט פעמים יש גם דברים טובים כמו הגרפיקה האיכותית ומגוון רחב של נשקים והאפשרות להשתמש בסיוע אווירי או ארטילרי אבל זה לא מפצה על השאר כמובן

wpDiscuz

תגיות לכתבה: