חברת Axilion גייסה 6 מיליון דולר כדי להתאים את הרמזורים לעומסי התנועה

החברה נעזרת בבינה מלאכותית על מנת לשדרג את הרמזורים המיושנים ולהכניס בהם קצת יותר היגיון והתאמה לתנאי הכביש בכל רגע נתון

מקור: Unsplash

​חברת Axilion רוצה להכניס קצת יותר היגיון למערך הרמזורים בערים, והיא תעשה זאת באמצעות תוכנה חכמה שתחליט אילו כלי תחבורה “לפנק” בגל ירוק ואילו לא. כעת, כעשור מאז הקמתה, השלימה החברה סבב גיוס ראשון בגובה של 6 מיליון דולר.

לא להתבסס על לו״ז קבוע

הטכנולוגיה של Axilion (אקיסליון) מאפשרת להפוך רמזורים סטנדרטיים לחכמים יותר, כדי שאלו ישלטו בתנועה בצורה מחושבת ומותאמת לתנאים בכל רגע נתון. החברה מפתחת פלטפורמת SaaS לניהול תנועה מבוססת בינה מלאכותית, שמפיקה את התובנות שלה על סמך מצלמות הממוקמות על אוטובוסים, רכבות קלות, ציי רכב של עיריות וחיישנים. המערכת מאפשרת תכנון של עשרות רמזורים מקושרים ומתוזמנים יחדיו ועדכון מהיר שלהם בהתאם לדפוסי התנועה המשתנים בעיר.

המערכת יודעת להבחין בין סוגים שונים של כלי תחבורה – כלים פרטיים או תחבורה ציבורית למשל – “לשחק” עם הרמזורים בהתאם לעומסים ולתעדף למשל אוטובוסים או רכבות קלות. לדברי החברה, לאחר התקנה המערכת שלה, ניתן להוריד בעד 40% את עומסי התנועה.

החברה הוקמה ב-2009 על ידי אורן דרור (מנכ״ל) ואילן ויצמן (CTO) ומעסיקה כיום כ-25 עובדים. בסבב הגיוס האחרון לקחו חלק משפחת שמלצר, שעומדת בראש קבוצת שלמה Sixt, ומספר משקיעים פרטיים בהם ג׳ון קססה, סמנכ״ל האסטרטגיה והחדשנות לשעבר של פורד; וג׳ון פורקאר, לשעבר סגן שר התחבורה של ארה”ב. בין לקוחותיה של החברה ניתן למנות את הרכבת הקלה בירושלים והמטרונית בחיפה, שנהנות מהעדפה ברמזורים ולגלים ירוקים הודות לפלטפורמה.

אורן דרור, מנכ”ל החברה, אמר כי הגיוס מיועד בעיקר להרחבת הפעילות הבינלאומית של החברה והמחקר והפיתוח. “גודש התנועה בדרכים הוא בעיה חוצת מדינות וגבולות, בייחוד כעת עם המודעות הגוברת לשינויי האקלים”, אמר, “הפתרון שלנו לבעיה מגיע מהכיוון הטכנולוגי ומשלב אלגוריתמיקה ובינה מלאכותית באמצעות מצלמות וידיאו ותוכנות למערכות רמזורים עירוניות, שעד היום נשלטו בעיקר על ידי ספקיות חומרה, הפועלות בצורה דומה לאופן שבו פעלו לפני 20 ו-30 שנה”.

“פוטנציאל השיפור בתחום בו עדיין רוב התכנון נעשה באופן ידני הוא עצום, בעיקר כאשר משלבים אוטומציה של תהליכי תכנון ויישום של תוכניות רמזור״, הויסף דרור.

חברת Idomoo גייסה 18 מיליון דולר

השבוע הודיעה גם חברת Idomoo הוותיקה, המפתחת פלטפורמת Video As A Service עם דגש על פרסונליזציה, כי גייסה 18 מיליון דולר. את סבב הגיוס הובילו הקרנות Target Global ו-Disruptive.  החברה מסייעת לחברות כמו אדידס, Epic (המפתחת של פורטנייט) ואפילו גוגל ליצור סרטוני וידיאו מותאמים אישית, שמטרתם לעודד מעורבות גולשים ובסופו של דבר גם להגדיל את הרווחים. הפלטפורמה שפיתחה מאפשרת יצירה קלה ומהירה של סרטוני וידיאו המבוססים על הפרטים הרלוונטיים והיסטוריית השימוש של כל משתמש באתר או במוצר. החברה הוקמה ב-2008 על ידי ירון קליש ומאז הקמתה גייסה כ-30 מיליון דולר.

הילה חיימוביץ׳

גיקית, Deal With It

הגב

7 תגובות על "חברת Axilion גייסה 6 מיליון דולר כדי להתאים את הרמזורים לעומסי התנועה"

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 

* היי, אנחנו אוהבים תגובות!
תיקונים, תגובות קוטלות וכמובן תגובות מפרגנות - בכיף.
חופש הביטוי הוא ערך עליון, אבל לא נוכל להשלים עם תגובות שכוללות הסתה, הוצאת דיבה, תגובות שכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, תגובות שחורגות מהטעם הטוב ותגובות שהן בניגוד לדין. תגובות כאלו יימחקו מייד.

סידור לפי:   חדש | ישן | הכי מדורגים
ערן
Guest

למשרד התחבורה: לא צריך פאקינג AI כדי לשדרג את מערך הרמזורים ולדאוג שבכל צומת יהיו כפתורים לחיצים עבור הולכי רגל. ישחרר במידה ניכרת את רוב הצמתים העמוסים. חלם.

קייזר סוזה
Guest

אוי לא, איזו שטות. לטפל ברמזור הז לסר ערך כי ה פקק “יזוז”. למה יזוז? כי זרימת הרכבים ברשת קובעת. אם לא מתכננים את התנועה בגריד אז אין ערך לתכנון הרמזור.

סמורטריץ\'
Guest

בניסוי בארה”ב התגלה שרמזור חכם מפחית את זמן הנסיעה ב15% ולפיכך החלטנו להציב רמזורים חכמים לאורך כל הכבישים המהירים ובכך לקצר משמעותית את זמני הנסיעה של נהגי ישראל
בברכת חג שמייח, שר התח..

קייזר סוזה
Guest
יפה שאתם מגיבים לעצמכם.. ומאחר ואתם מצטטים דאטה בצורה “ספונטאנית” (15%) אז יהיה טוב אם תביאו את המחקר השלמותו. הרי הלקוח שלכם, לצורך העניין עיר, ירצה לדעת מה ההשפעה על זרימת התנועה בעיר וישמח לדעת איך אתם מאזנים את הרשת , שהרי פתיחת רמזור אחד (או מאה) חייבת להיות מתוכננת.. וזה מובן. ברור ששינוי רמזור בצד אחד של העיר יכול לדפוק משהו בצד השני. וברצינות- אין לכם צ’אנס להביא פתרון אמיתי, לא כי אתם לא נחמדים אלא כי פתרון בעית רשת בזמן אמיתי מצריך משאבי מחשוב עצומים ואלדוריטמיקה ברמה גבוהה.. אז אם כל הכבוד לקצת ניורלנטוורק על צומת, זה רחוק… Read more »
סמוטריץ\'
Guest

אין לי שום קשר לחברה וכל הפוסט הזה הוא בהומור סרקסטי משהו( הומור שבא מכאב )
הפוסט הוא בהקשר לפתרונות השווא הנוראיים שמשרד התחבורה בראשות השר סמוטריץ’ הוגה כגון נתיב 2+
דווקא רמזורים חכמים זה משהו שאני שואל את עצמי שנים למה לא עושים בארץ…בחו”ל יש ממזמן וזה עובד מצויין.

קייזר סוזה
Guest

נתיב +2 הוא מצויין. כך קיים בכל העולם, ורק בכיינים שלא התארגנו דפקו את עצמם, יכולים להתלונן.
רמזורים חכמים יש כאן כבר 20 שנה – הם מופעלים עי זיהוי גוף מתחתי.. ולמרות זאת, זה לא פותר את בעיית הפקקים (כי זה לא מטפל ברשת)

סמוטריץ\'
Guest

עד כמה שאני יודע מנסיון אישי ( אולי אני טועה ) הרמזורים עם החיישני לחץ לא צופים את העומס ולא משנים את משך הרמזור ולפיכך לא מנתבים עומסים
רק בודקים אם יש רכב מחכה ברמזור או לא וגם את זה לא עושים טוב( אופנוע יחכה עד מחר… )
עם זאת מסכים לגמרי שזה לא יפתור את הפקקים ובלי תוכנת ניתוב שתשלוט בהכל זה חסר טעם
בכיינים או לא בכיינים 2+ זה כנראה נושא לכתבה משל עצמה- בינתיים בשטח הפקקים והמספרים מראים שזה עולה למשק הישראלי הרבה כסף…

wpDiscuz

תגיות לכתבה: