טומי הילפיגר השיק קולקציית בגדים חכמים עם טכנולוגיה ישראלית

החיישן החכם של Awear שניתן להטמיע בכל בגד או אביזר מאפשר למותג ללמוד על הלקוחות שלו ולדעת כמה, איפה ומתי הם משתמשים במוצרים מרגע שהם יצאו מהחנות

Tommy Jeans Xplore

מקור: Tommy Jeans Xplore

הסטארטאפ הישראלי Awear (איוור) מפתח פלפטורמת נאמנות קצת אחרת לחברות אופנה. כל מותג שירצה בכך, יוכל להטמיע במוצרים שלו חיישן ייעודי שיאפשר לו ללמוד על אופי השימוש של הלקוחות במוצר מהרגע שהוא יוצא מהחנות. השבוע, יצא לדרך שיתוף הפעולה המשמעותי הראשון של החברה עם מותג האופנה האמריקאי טומי הילפיגר. במסגרת השותפות, הוטמע בליין בגדים ספציפי רכיב חומרה קטן שפותח על ידי החברה הישראלית, כשאותו רכיב ינטר את אופי השימוש בבגדים, ויתגמל את הלובשים בהתאם.

כל אחד יכול להיות שגריר

הקולקצייה המשותפת, שנקראת Tommy Jeans Xplore מורכבת מבגדים ואביזרים שכולם מכילים את התגים החכמים של Awear. התגים מבוססי בלוטות׳ פועלים ביחד עם אפליקציה ייעודית שכרגע זמינה רק לאייפון, והם יאפשרו ללקוחות המותג להפוך למעין ״שגרירים״. כלומר, בדיוק כמו שמשפיענים מפרסמים מוצרים ברשתות החברתיות, כך גם אנשים פרטיים, ״פשוטים״, שלאו דווקא מחזיקים בעשרות או מאות אלפי עוקבים, יוכלו לקבל תמלוגים על היותם שלטי חוצות מהלכים.

ככל שהלקוחות ילבשו יותר את הפריטים, כך הם יוכלו להרוויח יותר נקודות. דרך נוספת להרוויח נקודות היא באמצעות משחק דמוי פוקימון במסגרתו המשתמשים יוכלו לטייל ברחבי העיר ולחפש אחר ״לבבות״ שמייצגים את המותג שיופיעו במפה. למה בכלל צריך את זה? ככל שתצברו יותר נקודות תוכלו להגדיל את הסיכויים שלכם לזכות בפרסים כדוגמת כרטיסים להופעות, תצוגות אופנה של המותג או לככב בעמוד האינסטגרם של החברה שלו 8 מיליון עוקבים.

המותג, במקרה הזה טומי הילפיגר, יוכל לקבל מידע מודיעיני בזמן אמת על מחזור החיים האמיתי של המוצר, ומתי, איך, ואיפה נעשה בו שימוש. בצורה זו, לדברי Awear , ניתן יהיה למטב את מאמצי השיווק ולהתאים אותם לכל משתמש בהתבסס על מה שהוא לובש, ולא על בסיס היסטורית הגלישה או הרכישות שלו.

״הצורה שחברת האופנה מסתכלת על זה היא ״הדור הבא של מובילי דעה באינסטגרם״- היום חברות אופנה משלמות המון כסף על instagram influencers , אבל אלו לא הלקוחות האמיתיים שלהן, הלקוח האמיתי זה הבנאדם שעכשיו הלך לחנות ושילם על פריט וקנה, אמרה לגיקטיים מייסדת החברה לירון סלונימסקי. 

Tommy Hilfiger

מקור: Tommy Hilfiger

למה צריך את זה?

״כיום כולנו קונים מותג ולא מקבלים כלום. בכלל הקונספט של לקבל משהו עבור לבישת לוגו לא קיים. אם אני כלקוחה נאמנה לחברת אופנה, ההכרה של חברת האופנה בי, כאחת שלובשת את הלוגו, חשובה מאוד כדי שאמשיך ואהיה נאמנה. חברות האופנה מנגד לא מכירות לעומק את הלקוחות שלה, ע״י הבנה אמיתית של מי הלקוח, ושיח אישי איתו החברה יכולה להגדיל מכירות וליצור נאמנות מותג אמיתית בקרב קהל היעד המדובר״.

בגלל שהחיישן נמצא בתוך פרטי לבוש שדורשים כביסה, הוא עמיד לחום, לכביסה ואורח החיים שלו הוא עד 3 שנים. כדי לצאת לדרך ולהרוויח נקודות יש לרכוש פריט מהקולקציה (שזמינה רק בארה״ב) ולהפעיל את החיישן המובנה באמצעות האפליקציה.

נושא שאי אפשר להתעלם ממנו הוא כמובן הפרטיות ואיסוף המידע; לטענת החברה, כל המידע שנאסף מוצפן, ואמנם המותגים יכולים לקבל נתונים סטטיסטיים על המשתמשים, אבל אלו לא כוללים תוכן מזהה שמסגיר אותם. כמו כן, אם מיציתם את הגימיק, תוכלו לכבות את השידור בכל רגע נתון וללבוש אותו מבלי לצבור נקודות.

בעיקר גימיק או שיש פוטנציאל?

קהל היעד אליו מיועדת הפלטפורמה הוא צעירים בגילאי 16-25, מה שאומר שאני כבר לא עונה על הדרישות וכנראה בגלל זה אני פחות מתחברת. מצד אחד, תמיד טענתי שאם אני לובשת חולצה שמודפס עליה לוגו ענק של מותג מסוים – לגיטימי שאקבל על כך תשלום, אבל מצד שני – לא מדובר כאן בתגמול כספי אלא חווייתי. כנראה שמי שהולך להשתמש באפליקציה הם ״גרופים״ של המותג, שגם ככה רוכשים ממנו באופן קבוע. הקונספט של תגמול הצרכנים הוא בהחלט נחמד ומרענן, אבל אולי תגמול כספי שבסופו של דבר יחזיר את ההשקעה יהיה מוצלח יותר. בכל מקרה, אנחנו מפרגנים לסטארטאפ הישראלי, שזכה בפרס חביב הקהל בתחרות הסטארטאפים של גיקטיים ב-2014.

אתרי טכנולוגיה אמריקאים קצת פחות התחברו לרעיון, וקראו לו מטופש ומגוחך. מה דעתך על זה?״כמו כל דבר חדשני, יש כאלו שיאהבו יותר ויש כאלו שיאהבו פחות. הכתבים הם לא קהל היעד, קהל היעד הוא צעירים בגילאי 16-25. אני רואה את נתוני המכירות והורדת האפליקיה. ההורדות יפות מאוד, ומעל 60% מהאנשים שהורידו את האפליקציה כבר הזמינו פריט חכם דרכה – וזה עוד לפני שהפלטפורמה פורסמה או שווקה. בחנות בשדרה החמישית המוכרים אומרים ש״ילדים״ (16, 17) מתנפלים על הקולקצייה והיא רק יום אחד בחנות. מהניסיון שלי ותוך כדי בניית הפלטפורמה –  אני מסתובבת בעולם ומדברת עם המון אנשים – ואני לא מכירה אדם אחד שלא רצה להיות מתוגמל על לבישת חברת אופנה״, אמרה סלונימסקי.

הילה חיימוביץ׳

גיקית, Deal With It

הגב

4 תגובות על "טומי הילפיגר השיק קולקציית בגדים חכמים עם טכנולוגיה ישראלית"

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 

* היי, אנחנו אוהבים תגובות!
תיקונים, תגובות קוטלות וכמובן תגובות מפרגנות - בכיף.
חופש הביטוי הוא ערך עליון, אבל לא נוכל להשלים עם תגובות שכוללות הסתה, הוצאת דיבה, תגובות שכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, תגובות שחורגות מהטעם הטוב ותגובות שהן בניגוד לדין. תגובות כאלו יימחקו מייד.

סידור לפי:   חדש | ישן | הכי מדורגים
רועי
Guest

הילה, תעשי הפרדה בין דיווח על אירוע שקרה לבין הדיעות האישיות שלך. לקוראים לא איכפת אם הרעיון מדבר אלייך באופן אישי או לא.

רידר
Guest

היי רועי,
מוזר, אבל לקוראים של כתבים מעניינת דעתם (בשאיפה, המקצועית) של הכתבים, אחרת – כל הכתבה יכלה להסתכם ב-5 נקודות של מצגת.
ההפרדה בין הדיווח לדעה חייבת להתקיים, אבל מותר (ואף רצוי) להביע דעה.

ASD
Guest

רועי, לקוראים לא אכפת ממה מעניין אותך לקרוא ומה לא.

דוד מלך
Guest

רועי אתה נשמע כמו בנאדם מסכן שמוציא את התסכולים שלו על סתם אנשים באינטרנט. לך ותמצא דברים שעושים לך טוב בחיים במקום לשבת כל היום במרתף לאכול קרמבו ולהתמרמר על זה שאתה שמן. מאחל לך המון בהצלחה ויאללה תוריד ת’קרמבו.

wpDiscuz

תגיות לכתבה: