Awear: מאיפה החולצה או המשקפיים של הבחורה שלידכם? [Geektime Conference]

רוצים לדעת מאיפה העניבה של הבחור העומד מולכם? אולי לרכוש במהירות את התיק של הבחורה שרצה אל הרכבת? כעת תוכלו לעשות זאת בקלות ישירות ממכשיר הסמארטפון שלכם, באמצעות הפתרון האופנתי של Awear

מקור: Shutterstock

מקור: Shutterstock

נשים וגברים נתקלו לא פעם במישהו שעבר מולם, שלבש חולצה, חבש כובע או אפילו ענד שעון שברגע שראו אותם ידעו שהם צריכים להיות שלהם. גם אם אינכם ביישנים ומוכנים לשאול את העומד מולכם את מי הוא לובש, ייתכן שלא יזכרו או אפילו לא ידעו מי הוא המותג, מה הוא הדגם או אפילו היכן רכשו את המוצר בו התעניינתם.

על מנת להעניק מענה למשתמשים ולעזור להם להבין היכן יוכלו גם הם לרכוש את פריט הלבוש שראו ולחברות האופנה לעקוב אחר תפוצת בגדיהם ומשך חייהם בשוק האופנה, חברת Awear מציעה, לדבריה, את ״השזאם של פריטי האופנה״.

זיהוי פריטי אופנה מהסמארטפון

חובבי האופנה כבר חוו כנראה פעם אחת או שתיים מצב בו הביטו בחליפה, רק כדי לגלות שהאדם הלובש אותה אינו יודע היכן נרכשה, או שפשוט אינו רוצה לגלות. בעוד שחיפושים אגרסיביים באינטרנט יכולים לעזור לכם למצוא גרסה דומה של החליפה, אין ספק שהיה יכול הרבה יותר פשוט אם הייתם יודעים היכן נרכשה או מי המעצב העומד מאחוריה.

מהצד השני, מעצב צעיר או מעצב וותיק בשוק צריך להשקיע הרבה מאוד זמן וכסף על עיצוב, ייצור והפצה של מוצריו השונים, כשכל אחד מהם מהווה מכירה אחת ויחידה – ללקוח הרוכש אותו. על מנת לענות על שני הצרכים הללו, של המעצב ושל הלקוח, מציעה Awear את הפתרון שלה.

המוצר אותו פיתחה החברה הוא מודול ״שנשתל״ בפריט האופנה, וכך מאפשר את הזיהוי של הפריט במרחב הציבורי, כשהזיהוי מתבצע באמצעות הפלטפורמה הסלולרית המשלימה של החברה. לדוגמה, במידה ואתם יושבים בבית קפה ורואים תיק מרשים על אחת מהיושבות, כל מה שתצטרכו לעשות הוא לפתוח את האפליקציה, ללחוץ על כפתור הסריקה ולקבל בתמורה את דגם התיק ואת האפשרות לרכוש אותו מיידית, ישירות מהמעצב.

חשוב להבהיר כי לא תתבקשו לסרוק פיזית את התיק המדובר, ואפילו לא תצטרכו לכוון את הסלולרי אל עבר האישה. התהליך יכול להתבצע בצורה דיסקטית ולא מפריעה לשני הצדדים, כשבעלת התיק תתוגמל בכל פעם שמישהו יסרוק את המוצר בעל הפריט החכם שרכשו.

כך לא רק חובבי האופנה מרוויחים ממוצרים חדשים או פרצי שופינג ספונטניים, אלא גם המעצבים יכולים ליצור עוד נקודת מכירה, להמשיך להרוויח על המוצרים גם לאחר שיוצאים מהחנות שלהם וכמובן, להשתמש ב-Awear כעוד סממן למקוריות המוצר.

בנוסף, Awear מציעה למעצבים ומותגים מגוון רחב של אנליטיקות שיאפשרו להם לזהות טרנדים על סמך הפריטים הקיימים בשוק הנסרקים על ידי לקוחות פוטנציאליים, להבין עד כמה שמים לב למוצרים השונים, כמה מדברים עליהם וכמובן, כמה קונים אותם. עוד יוכלו המותגים להבין באיזה איזורים הם פופולאריים ובאיזה לא, ואף יוכלו להציע קטלוג מעט יותר רחב למתעניינים בתיקים, חליפות או מוצרים שונים ולכלול את מגוון הצבעים, הסגנונות והמידות הנמכרות על ידם.

מקור: Shutterstock

מקור: Shutterstock

על כל סריקה של פריט הלבוש שלכם – תתוגמלו

Awear נוסדה ב-2013 על ידי לירון סלונימסקי, לאחר שישבה עם חברה בבית קפה וראתה פריט שמצא חן בעיניה אצל בחורה אחרת. למרות הבושה, השתיים ניגשו לשאול מהיכן הפריט המדובר, כשהבחורה פשוט סירבה לספר. כתוצאה מכך עלה הרעיון במוחה של זיהוי אוטומטי של מותגים, בעקבותו גייסה סלונימסקי את אורן זומר כמקים שותף והשניים החלו לרוץ עם הרעיון.

נכון להיום המתחרים העיקריים שלהם בשוק הם מגוון אפליקציות לעיבוד תמונה, המסוגלות לזהות את הפריטים השונים ולהמיר אותם למוצרים הקיימים במאגר המידע. עם זאת, מדובר בתהליך מעט יותר פולשני הדורש צילום של הפירט המדובר, מה שאומר שיהיה על המשתמשים לכוון מצלמה אל אנשים זרים ברחוב. בנוסף, האפליקציות נתונות לחסדיה של המצלמה, כך שבמידה ולא יהיה מספיק אור, הצילום יצא מעט מטושטש או שנהיה רחוקים מידי – הן לא יוכלו להעניק את התוצאה הרצויה.

המודל בו משתמשת החברה הינו רכיב חומרה קטן, שכאמור נתפר אל פריט האופנה ומסוגל לשדר מידע מוצפן למרחק של עד כ-10 מטרים. סלונימסקי מסבירה כי Awear היא למעשה חברת IoT (האינטרנט של החפצים) שלקחה את האינטרנט לרחוב, במלוא מובן המילה. לכל פריט יש מספר חד-חד ערכי, ממש כמו תעודת זהות.

כך, יכולה החברה להציע זיהוי מדוייק של הפריטים, מבלי לפגוע בפרטיות המשתמשים וכמובן, מבלי לכוון אליהם מצלמה ומבלי להיות תלויים בתאורה או אפילו בתזוזה. האדם בעל המודול יכול מצידו לכבות את השידור מתי שירצה, כך שיכול לשלוט על אפשרויות הסריקה השונות.

אך לדברי סלונימסקי היתרון המשמעותי ביותר הוא התגמול. בכל פעם שמישהו אוחז בפריט חכם שנסרק, הוא יקבל נקודות אופנה אותן יוכל להמיר להנחות או הטבות שונות. כלומר, כל אדם ברחוב יכול להפוך להיות פרזנטור של מותג, ואף לקבל על כך תשלום. בתוך אלמנט זה נמצא גם המודל העסקי של החברה, שהופך להיות זהה לאלמנט הפרסום באינטרנט עם אפשרות קמפיינים המשלמים עבור סריקה של המוצר, עבור רכישתו, תשלום עבור הצגת פרסומות רלוונטיות למשתמש וכדומה.

וידאו: Awear Solutions Teaser

מקור תמונות: Shutterstock / A close-up shot of a woman holding a cell phone or mobile phone whilst out shopping / Cropped image of man’s hand scanning product through mobile phone

חן אידן

אוהבת גאדג'טים, אפליקציות ואת עולם הטכנולוגיה בכלל. שלל עיסוקיה כוללים הריסת מכשירים סלולריים לצרכי בדיקה, התעסקות בלתי פוסקת ברשתות חברתיות, סקירת אפליקציות חדשות, סטארטאפים מבטיחים והתנסות עם (כמעט) כל מוצר חדש שיוצא לשוק.

הגב

1 תגובה על "Awear: מאיפה החולצה או המשקפיים של הבחורה שלידכם? [Geektime Conference]"

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 

* היי, אנחנו אוהבים תגובות!
תיקונים, תגובות קוטלות וכמובן תגובות מפרגנות - בכיף.
חופש הביטוי הוא ערך עליון, אבל לא נוכל להשלים עם תגובות שכוללות הסתה, הוצאת דיבה, תגובות שכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, תגובות שחורגות מהטעם הטוב ותגובות שהן בניגוד לדין. תגובות כאלו יימחקו מייד.

סידור לפי:   חדש | ישן | הכי מדורגים
נאווה
Guest

מעוניינת להשקיע בחברה..אשמח לפרטים

wpDiscuz

תגיות לכתבה:

נותרו עוד
00
ימים
:
00
שעות
:
00
דקות
:
00
שניות
לכנס המפתחים הגדול בישראל