סטארטאפ ישראלי מביא לכם משלוחים מהיום להיום – בלי דמי משלוח

סטארטאפ המשלוחים הישראלי Avo גייס 45 מיליון דולר, ומתכנן להתרחב לעוד ערים בישראל ובארצות הברית

תמונה: Avo

בשנה וחצי האחרונות עברנו בישראל – כמו בעולם – להיות תלויים בשירותי המשלוחים של הרשתות והחנויות השונות. אבל שירותי המשלוחים לא תמיד זמינים מתי שאנחנו צריכים ולרוב מתווספים להם דמי שליחות. הסטארטאפ הישראלי Avo (לשעבר, Jul) רוצה לשנות את המצב ומציע משלוחים מהסופר – מהיום להיום – ללא דמי משלוח. היום (ד’) מודיע אבו על השלמת סבב גיוס B בהיקף של 45 מיליון דולר, חודשים ספורים לאחר שגייס את סבב A. את הגיוס הנוכחי הובילה Insight Partners בהשתתפות IBI Tech Fund, Kleiner Perkins, F2 Capital, הפניקס ו-JLL Spark. סך גיוסי החברה עומדים על כ-80 מיליון דולר, והחברה מתכננת להרחיב את שירותיה בארצות הברית וגם בישראל.

בלי דמי משלוח, בלי מינימום להזמנה – וישר למשרד

אם אתם הייטקיסטים או עובדים בחברת טכנולוגיה, יש סיכוי לא קטן שכבר נתקלתם ב-Avo, או בשם הקודם שלו, Jul. הקונספט הוא די פשוט, כאשר אתם נכנסים לחנות של Avo ושם יכולים להזמין פחות או יותר כל מה שאתם מצפים מסופר: מוצרי מזון, מוצרי פארמה, מוצרי תינוקות, ואפילו גאדג’טים ואביזרים למטבח. אבל בניגוד לסופר שלכם שדורש לתאם איתכם שעות משלוח וגובה מכם דמי משלוח, ל-Avo יש מסלול קבוע של השליחים שעובר בין בניינים מרובי קומות ובנייני משרדים, והמשלוח מגיע באותו היום ישירות למשרד (או לבניין שלכם, אם במקרה Avo מגיע אליכם).

אני משתמש ב-Avo מדי פעם כשאני במשרדי גיקטיים ב-Brain Embassy בתל אביב, ודי התרשמתי מהשירות עצמו. בכל פעם שהזמנתי את המוצרים עד 11 בבוקר, הם הגיעו באיזור שעות הצהריים של אותו היום ישירות אל העמדה של Avo בכניסה למשרד, ארוזות היטב בשקיות. כשהזמנתי מוצרים שדורשים קירור או הקפאה, הם חיכו לי במקרר ייעודי של המשרד. אמנם עוד לא החלפתי את ההזמנות מהסופר ב-Avo, אבל זה אחלה תחליף להשלמות לקניות ולדברים שנזכרתם שפתאום חסרים לכם בבוקר, במיוחד לאור העובדה שאין דמי מינימום או משלוח בשירות. כלומר, תוכלו להזמין קרטון חלב אחד או משחת שיניים אחת והם יחכו לכם – מה שלא תעשו לעולם עם הסופר השכונתי או הרשת הקמעונאית הקרובה למקום מגוריכם.

האם סופר מקוון יכול להיות חברה טכנולוגית?

עם זאת, דווקא בתור משתמש ב-Avo, תהיתי עד כמה מדובר באמת בחברה עם ליבה טכנולוגית, ולא רק סופר עם רשת משלוחים קבועה. אז שאלתי את דקל ולצר, מנכ”ל ומייסד-שותף ב-Avo, והוא הסביר לי שבין היתר, החברה בונה כלי AI שמאפשרים לחזות את הביקוש באיזורים מסויימים על בסיס התנהגות עבר של הצרכנים באותו איזור, הזמן בשנה, האם יש חג באותה תקופה ועוד. בנוסף, לחברה ישנם כלים שמאזנים את הביקוש באיזורים מסוימים, כדי ליצור למשל קידום מכירות במקום שבו הביקוש ירד, וזאת כדי שהרכב יהיה מלא במשלוחים כשהוא יוצא לאיזור מסויים.

“אנחנו משלבים טכנולוגיה שאת רובה אנחנו מפתחים בעצמנו בכמעט כל תחום בחברה. החל מזיהוי מוצרים מבוקשים, חיזוי הביקוש עצמו, דרך קבלת סחורה מספקים באמצעות אוטומציה, ליקוט יעיל יותר באמצעות טכנולוגיה, חישוב המסלול האופטימלי עבור רכבים וחישוב הסדר הנכון של אריזת ההזמנות לאיזורים השונים”, כך לדבריו. שם המשחק לפי השיחה שלי עם Avo, הוא להשתמש בטכנולוגיה כדי לאפשר רווחיות גם בתחום קמעונאות המזון.

מרעננים? רוצים להשתדרג? מרעננים? רוצים להשתדרג? עשרות משרות שוות מחכות לכם עכשיו ב-Phillips Israel

על פי ולצר, רוב תחום הלוגיסטיקה בקמעונאות המזון סובל משולי רווח נמוכים יחסית ואפילו מהפסדים (היי, אפילו דומינו’ס התחילו לגבות דמי משלוח בישראל לאחרונה). הוא מסביר שעד לפני זמן קצר הצרכן היה מגיע לקמעונאי עם הרכב, מלקט את המוצרים, משלם עליהם, מעמיס אותם לרכב ומביא אותם לבית שלו בעצמו – אבל בימינו, הרשתות משלמות למלקטים, לאורזים, לנהגים ולשליחים. וכל זה בלי לדבר על מערכי שירות לקוחות, פיצויים, זיכויים ומה שביניהם, תוך כדי שצריך לשמור על מחיר זהה או קרוב לזה שבחנות.

“המודל הקיים של משלוח הזמנה לכל לקוח בנפרד יוצר מצבים אבסורדיים שבהם השליח מגיע לפעמים מספר פעמים באותו יום לאותו בניין, רק לדירות שונות. זה מודל מאוד לא יעיל ויקר”, טוען ולצר. במקום זאת, כאמור, Avo עובדת מול ריכוזי אוכלוסיה, ומגיעים לכל נקודת חלוקה פעם ביום. “כך אנחנו מרכזים הרבה מאוד הזמנות בנקודה אחת, מה שהופך את העסק להרבה יותר יעיל ובעל סיכוי טוב יותר להגיע לרווחיות תוך זמן סביר”. בנוסף, השירות של Avo מפרסם את עצמו בעזרת החברה, HR בארגונים או אפילו ועד הבית, מה שחוסך לחברה מאמצי שיווק מיותרים ומקרב אותה לאותה רווחיות מבוקשת.

ולמה בעצם לגייס שוב בפרק זמן כל כך קצר?

ולצר: “ההודעה על הגיוס הקודם הייתה גם סוג של יציאה מעל הרדאר ולאו דווקא המועד הספציפי של הגיוס. לגופו של עניין, זיהינו הזדמנות מעניינת מאוד בשוק האמריקאי. אנחנו מאמינים שכל עוד אין לנו מתחרים משמעותיים בקטגורייה שלנו, אנחנו צריכים לזוז מהר ולהתרחב לכמה שיותר ערים בארצות הברית וגם בישראל”.

מאות עובדים בישראל וארצות הברית, וכולם יקבלו אופציות

בנוסף להודעת הגיוס, ולצר מספר כי בין היתר, כל עובדי החברה זכאים לאופציות. כשאני שואל אותו איך זה עובד בחברה שמעסיקה גם מאות מלקטים, שליחים ונהגים, הוא מסביר כי “אנחנו מתכוונים להעניק לכל עובדי Avo מניות החל מוותק מסויים” וטוען שהוא רוצה שכל הצוות של החברה “יהיו בעלים של חלק מהחברה… הם ממש יהיו בעלים של חלק מהחברה בפועל”.

כיום החברה פועלת בכמה ערים בישראל, ובנוסף בניו יורק ושיקגו בארצות הברית. ב-Avo טוענים כי ירחיבו את השירות לשווקים רבים בארצות הברית, ולעשרות ערים וישובים חדשים בישראל, ובין היתר גם מפתחים פתרונות לבתים פרטיים ובניינים נמוכים יותר. Avo נוסדה ב-2017 (כאמור, תחת השם Jul) על ידי ולצר, עידן הרשקו (סמנכ”ל לקוחות), ניר סמדר (סמנכ”ל מוצר) ונרי בלומן (סמנכ”ל התפעול).

החברה נוסדה בכלל כפתרון לריכוז משלוחים למוצרי תינוקות בפעוטונים בתל אביב, אחרי שעשתה סיבוב ב-Y Combinator, האקסלרטור הנחשב בעולם. כיום החברה מחזיקה באלפי בניינים וארגונים שונים שמשתמשים בשירות המשלוחים לה, ומדווחת על עלייה אדירה של 1000% בהכנסות במהלך השנתיים האחרונות. החברה מעסיקה מעל 800 עובדי במשרדיה בתל אביב, ניו יורק ושיקגו, מתוכם 430 עובדים בישראל, ומתוכם 40 עובדים בתפקידים טכנולוגיים שונים.

עידן בן טובים

נולד עם ג׳ויסטיק ביד. יש לו הרבה יותר מדי גאדג׳טים והרבה פחות מדי זמן פנוי כדי לשחק עם כולם. בעל פטיש לא מוסבר לביצוע קליברציות לסוללות של מכשירים. כשהוא לא עסוק בלכתוב על טכנולוגיה, הוא אוהב לדבר עליה, והרבה

הגב

23 תגובות על "סטארטאפ ישראלי מביא לכם משלוחים מהיום להיום – בלי דמי משלוח"

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 

* היי, אנחנו אוהבים תגובות!
תיקונים, תגובות קוטלות וכמובן תגובות מפרגנות - בכיף.
חופש הביטוי הוא ערך עליון, אבל לא נוכל להשלים עם תגובות שכוללות הסתה, הוצאת דיבה, תגובות שכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, תגובות שחורגות מהטעם הטוב ותגובות שהן בניגוד לדין. תגובות כאלו יימחקו מייד.

סידור לפי:   חדש | ישן | הכי מדורגים
דג ברשת
Guest

בהצלחה !
רק שישאירו את השיטה ללא דמי משלוח – ואנו נרבה להשתמש ב-‘ אבוא ‘(בעברית די נחמד, נכון?)
נמאס העלויות המשלוח המופרזות של המרכולים, ובמיוחד מסעדות. אני שומע הרבה זמן הרבה טענות שעלויות המשלוח – 25-30?% – גורמות להעלאת מחירי מנות והקטנת כמות , כי 10ביס ו-וולט תופסים אותם בגרון, היות ויש ארגונים שמאפשרים רק להם בלעדיות על פרסום ברשת פנימית של העובדים בחברה.

‘אבוא’ – בבקשה בואו למתחם הבורסה ברמת גן, יש אלפי עובדים ופוטנציאל לאלפי מנות ביום, גם ממסעדות בסביבה הקרובה, כי עמישראל מתעצל ללכת אפילו 200 מטר להביא אוכל.

כדגכדגכ
Guest

זה לא משלוח אוכל, זה משלוח סופר

חסן
Guest

לא הבנתי איפה הם מרווחים אם אין דמי משלוח? מי משלם להם ולפי מה?
נשמע כמו ציטוט ארוך של השיווק שלהם

צורי
Guest

אם הבנתי נכון הם מביאים את ההזמנות של כל הבניין באותו משלוח ואז זה פשוט יוצא כמו משלוח אחד. נשמע הגיוני סה”כ

123
Guest

בפיצריה לידי יש משלוחים חינם, אבל אם תבוא לקחת יש 20 ש”ח הנחה.
משיטוט קצר באתר יש אכן דברים במחירים רגילים, אך גם דברים יקרים. מאמין שהמטרה היא קודם להרגיל לקוחות ואז להכניס מוצרים יקריםלהעלות מחירים, תוך כדי החסכון שנובע מלהגיע למקומות מרוכזים.

וואט
Guest

תגיד לפיצריה שכל יום שהם לא מגייסים סבב סיד של 20 מיליון דולר זה בזבוז , חבל לא לנצל את הבועה

יואל
Guest

20 ש”ח הנחה, זה כיבוס של דמי משלוח

חדר
Guest

אחלה של שירות, הבעיה שלא מקבלים סיבוס כמו שופרסל ועוד כמה סופרים תל אביביים אז לפעמים יותר משתלם לקנות ישר בסופר

ASD
Guest

זה בהחלט משונה שהם לא מקבלים כרטיסי הסעדה שונים כשהלקוחות שלהם הם אנשי הייטק

שרון א.
Guest

אחלה של שירות ואחלה של מחירים. אנחנו פשוט הפסקנו לקנות בסופר. עושים כל יום הזמנה של משהו.
מקווה שימשיכו כך.

מנחם הורוביץ
Guest

שירות דוחה. ממש לא שווה את זה עדיף לקנות בסופר. קניתי כמה פעמים שם וזה מגיע מעוך או רקוב.

שמעון ואזה
Guest

למה לקנות מהם כשאפשר מיאנגו. הם הרבה יותר מהירים וגם מגיעים לכל מקום לעומת אבו שמגיעים רק למשרדים ספציפיים

רועי
Guest

גם ביאנגו המשלוח בחינם?

שמעון ואזה
Guest

שירות נחמד

שוש
Guest

ומה בדיוק הטכנולוגיה פה?

המגיב החד פעמי
Guest
המגיב החד פעמי

Wtf
גם לכם מופיעה מוודעה של ‘דוד דגים’ עם הכיתוב ‘אנחנו נגיע אליכם’ ותמונה של דג סלומון. לחצתי והגעתי לכתבה פה חחח קטעים
וזה הופיע שוב ולחצתי והגעתי שוב לפה.
או שיש לי בעיה בטלפון או שזה ממומן…

סלמון
Guest

סלמון. סלמון. סלמון!!!!!!!!!!!!

סלמון
Guest

ס
ל
מ
ו
ן

רון
Guest

לא הבנתי מה היתרון בהשוואה ל yango deli? גם שם זה ללא דמי משלוח רק שהדברים מגיעים תוך 20 דקות ולא 6 שעות

One Nose
Guest

הקונספט נשמע מצויין אבל היו לי רק נסיונות גרועים איתם.
5-6 משולחים על הפנים, פשוט ויתרתי על לנסות.

פולי
Guest

מתחרים מלכלכים אחד על השני

ליאור
Guest

>פועלת בכמה ערים בישראל
הכתב בדק את זה מעבר ל-copy/paste? נכנסתי לאתר שלהם ואין תוצאות כשכותבים Israel בחיפוש כתובת. גם אין תוצאות כשכותבים Tel Aviv.

ליאור
Guest

אוכל בחזרה את דבריי, מסתבר שיש להם אתר לכל מדינה וניסיתי את האמריקאי (זה שיצא בגוגל שמחפשים את שמם). סליחה!

wpDiscuz

תגיות לכתבה: