המטוס החשמלי הראשון של נורווגיה התרסק לאגם, כשהמנכ”ל של החברה בתוכו

החברה תיכננה להדגים את היכולות של המטוס החשמלי המשוכלל, אבל אז המנוע הפסיק לעבוד

המטוס בימים מאושרים יותר. תמונה: Avinor

רבים כבר חולמים על היום שבו כל כלי התחבורה יהפכו לחשמליים, ואחד האתגרים הגדולים בדרך לעתיד חשמלי לגמרי נמצא במטוסים שהם עדיין גורם מזהם למדי. ממשלת נורווגיה, שמנסה למצב את עצמה כאומה שתעבור לחלוטין מהדלק המזהם, ניסתה להדגים את היכולות של המטוס החשמלי הראשון שלה, אך זה לא נגמר כמו שהיא קיוותה.

המנוע נחלש עד שפשוט הפסיק לעבוד

חברת Avinor, חברה ממשלתית שאחראית על עשרות שדות תעופה במדינה, פיתחה מטוס חשמלי קטן בשם Alpha Electro G2 (שמיוצר על ידי חברת Pipistrel), שהוא המטוס החשמלי הראשון בעל שני מושבים שקיבל אישור לייצור מסחרי. מנכ”ל החברה, דאג פאלק-פיטרסן הטיס את המטוס, כאשר לצידו נמצא פקיד ממשלתי, לו הוא הדגים את יכולות המטוס. השניים המריאו מנמל התעופה ארנדל. “היינו בדרכינו לשדה התעופה כאשר לפתע הופיע סימן שהודיע כי משהו לא בסדר במנוע. לאחר מכן המנוע נחלש עד שנעלם לחלוטין. נאלצתי לשלוח אות מצוקה ולנסות למצוא מקום לנחות בו” העיד פאלק-פיטרסן, שמוסיף כי האיזור היה מיוער לחלוטין ולא מתאים לנחיתה, עד שהוא הבחין באגם קטן, שם נחת נחיתת אונס במהירות 70 קמ”ש. רויטרס הצליחו להגיע לזירת ההתרסקות ולתעד את המטוס כשהוא חצי שקוע באגם.

השניים יצאו ללא כל פגע, אך התאונה שמה מקלות בגלגלי התוכניות של ממשלת נורווגיה להתחיל להפעיל טיסות מסחריות על ידי מטוסים חשמליים כבר ב-2025, ולחשמל את כל טיסות הפנים במדינה עד 2040. “זה לא טוב לעבודה שאנחנו עושים”, הוסיף פאלק-פיטרסן. המטוס המדובר מסוגל להגיע לטווח טיסה של 130 ק”מ (כשעת טיסה), כך שהוא מתאים בעיקר לטיסות פנים במדינה שבה לא קל להתנייד ברכב או ברכבת כתוצאה מהמבנה ההררי שלה.

נורווגיה נחשבת למובילה גלובלית בכל הנוגע למכוניות חשמליות, ומחזיקה ביחס הגבוה ביותר למכוניות חשמליות לנפש בעולם. ממשלת נורווגיה משקיעה לא מעט משאבים בטכנולוגיות חשמליות אפילו בתחום הספנות.

המקום שלכם לעדכן ולהתעדכן המקום שלכם לעדכן ולהתעדכן להצטרפות לקבוצת הפייסבוק הסגורה של גיקטיים, לחצו כאן

עידן בן טובים

נולד עם ג׳ויסטיק ביד. יש לו הרבה יותר מדי גאדג׳טים והרבה פחות מדי זמן פנוי כדי לשחק עם כולם. בעל פטיש לא מוסבר לביצוע קליברציות לסוללות של מכשירים. כשהוא לא עסוק בלכתוב על טכנולוגיה, הוא אוהב לדבר עליה, והרבה

הגב

20 תגובות על "המטוס החשמלי הראשון של נורווגיה התרסק לאגם, כשהמנכ”ל של החברה בתוכו"

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 

* היי, אנחנו אוהבים תגובות!
תיקונים, תגובות קוטלות וכמובן תגובות מפרגנות - בכיף.
חופש הביטוי הוא ערך עליון, אבל לא נוכל להשלים עם תגובות שכוללות הסתה, הוצאת דיבה, תגובות שכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, תגובות שחורגות מהטעם הטוב ותגובות שהן בניגוד לדין. תגובות כאלו יימחקו מייד.

סידור לפי:   חדש | ישן | הכי מדורגים
שון
Guest

אחלה כתבות!

שם כלשהו
Guest

אם ישראל לא היתה חונקת כל חברה כמו בטר פלייס והיו משקיעים בתשתית אולי גם אנכנו האינו במקום טוב יותר, אבל למה לוותר על הרווח מהמס על הדלק?

פתרון אין
Guest

רכב חשמלי > פחות זיהום אוויר > פחות תחלואה > פחות תאונות > פחות עלות תחזוקה > יותר רכבים על הכביש > יותר פקקים > פחות חניות > פחות כסף להרחבת תשתיות > יותר תחנות חשמל.

משה
Guest

אתה רואה רק את מחצית התמונה…
תאר לך את המציאות הבאה: השנה היא 2027 ואצלך ביומן רשום ׳פגישה ב… [מקום כלשהו], אז אתה יוצא מהבית בשעה המתאימה, רכב מחכה לך, […].
הרכב אינו שלך.
כמוך – מרבית הציבור (ללא רכבים פרטיים).
עכשיו – תעשה ספירת מלאי ותבחן שוב את נושא הפקקים.

אני חולק עליך גם בנושא האנרגיה…
בקיצור. נראה שאתה יודע לבחון את העתיד עם משקפיים שאינם מתאימים לתקופה.

בושה וחרפה
Guest
המציאות הזאת מאד רחוקה ואם לא יהיו בה תשתיות תומכות ומורכבת רק מרכבים חכמים, המיזם יכשל, ומה עוד שאנשים אוהבים לנהוג לפחות חלק מהזמן,ובתרבות שלנו של דפוק איפה שאפשר הם יהיו מלכי הכביש כי מכונית חכמה תפחד מלפגוע/להיפגע. ואז יותר אנשים יקחו את ההגה לידיים ואז מה הועילו חכמים בתקנתם? לעשור הקרוב כמות הרכבים רק תעלה אם בגלל דמוגרפיה או בגלל שיפור באיכות חיים (וכן רכב שווה ניידות) ושלא נדבר על שכונות שלמות עם כביש גישה אחד לכניסה ויציאה כי כיום מקודם בונים ואח”כ מתכננים את הכבישים, עד שנגיע לתוצאה המצערת של פקקים מפה ועד ירושלים, והתחבורה הציבורית לא ממש… Read more »
אדם
Guest

אנשים גם אוהבים לרכב על סוסים, וכמו לסוסים גם למכוניות לא חכמות יהיו מכלאות בהם ניתן לנהוג בהם.

בצל מקורמל
Guest

אז אתה אומר שבעתיד שלך (עוד 8 שנים) תהייה המצאה נפלאה שנקראת מונית? ממש הייטק.

הבשורה הטובה באמת זה שכל הרכבים יהיו אוטונומים לגמרי.
בני אדם לא אמורים לנהוג. תכלס, אנחנו גם לא רוצים לנהוג. אנחנו רוצים להגיע ממקום למקום. נהיגה היא רק תופעת לוואי של הרצון הזה.

קוקו
Guest

רכב חשמלי=פחות תאונות? סנן סנן את עצמך מהדיון.

ארז
Guest

מה הקשר לבטרפלייס..? המודל העיסקי שלהם לא צלח לדעתי..גם אחרי הרכישה..פרטי כרטיס האשראי של הלקוח ממשיך לגבות מהלקוח כסף..גם אחרי שרכשת את המכונית במלוא המחיר……חבל. טסלה לא עובדים כך ואף מכונית חשמלית מקבילה….לדעתי טעו “במודל” העיסקי…

מור
Guest

בטר פלייס היא דוגמא לחברה שכשלה בשל חמדנות יתר.
מה שמאפיין את משפחת עופר.

החברה קיבלה הטבות מפליגות ויחסי ציבור מהמדינה ובייחוד משמעון פרס.

אהרון
Guest

מחלות ילדות לא צריך להתרגש. מנוע חשמלי כעיקרון מאד אמין וזה עניין של זמן עד שיצליחו

פתרון אין
Guest

לא רואה אותם מחליפים מנועים על דלק לא בים ולא באוויר, גם ביבשה הם לא ממש מציאה, אם נתקעת באמצע הדרך אין לך ממש אפשרות להביא חשמל מהשקע בהמשך הדרך. במיוחד שבטריות ושמש הם לא ממש חברות טובות, ורכב בשמש זה מכשיר טיגון.

אלעזר
Guest

לא נמאס לכם לחיות בשקר הזה? זיהום, אקלים, נגמרו המים בעולם, אין מה לנשום, חלאס צאו מהראש הדפוק הזה כבר. התקדמו בשכל שלכם. אין יותר נפט! נגמר הנפט בעולם! בעוד כמה שנים, הכל יזוז אחורה בתרומה רבה, לאותה נקודה שממנה התחיל. הקידמה אכן הובילה אתכם אחורה. ב2020 לא מחפשים יותר נפט כי אין איפה, ב2030, תתחיל ההגבלה על הנפט, וב2050 יתחילו לחסל אנשים, או שממילא אנשים יהרגו אחד את השני, כי לא יהיה תחליף לנפט.

אופטימי
Guest

חבריה, תרגיעו .
לאנושות תמיד היתה תכונה מופלאה להמציא פיתרונות כשהיתה על סף משבר , סמכו על הרוח האנושית ושימרו על אופטימיות .
נ.ב. השמש והרוח פה כדי להישאר איתנו לעוד הרבה שנים .

שי שי
Guest
נראה לך שאנו לנו כאן לנצח, ושהאנושות תמיד תמצא פתרון אז תרשה לי לחדש לך היו כאן לפנינו עוד צווליזציות שנכחדו. ולעתים לפני קטסטרופות אנשים לא מבינים שהם לפני אחת כזו. אני לא יודע אבל קשה לראות שבעוד 30-40 שנה יהיו כאן תנאים טובים למחייה. הצעדים הדורשים להצלת הטבע זה לא משהו שהאנושות יכולה היום לעשות בגלל מגוון סיבות, כמה מהן: פולטיות, העדפה של הטווח הקצר במקום השקעה בטווח הארוך, הקושי בשנוי התרבותי והרגלים הדרוש (ראה תרבות צריכה, ריבוי אוכלוסיה) ויחסי ציבור גרועים לנושא. כמו כן גם עם מדענים ימצאו את הטכנולוגיה -ממתי האנשות תפעל כצוות אחד להטמיע אותה? וכמובן… Read more »
אהרון
Guest

בבקשה להרגע
כל הזמן עובדים קשה על מנת לפתור את הבעיות שהעלת. סוף הטוב לנצח, קצת אופטימיות

טיילור מלכוב
Guest

ומה קרה למנכל של החברה שהתרסק עם המטוס באגם ?

חטט
Guest

כתוב שיצא ללא פגע

ASAFS
Guest

“… ולחשמל את כל טיסות הפנים במדינה עד 2040”
בשביל זה צריך רק כיסא

shai
Guest

חבל שבסוף פרוייקטים גדולים נופלים (או מתעכבים מאוד) בגלל אמוציות ללא ביסוס .
(מתכוון גם לתאונות שהיו ברכבים אוטונומיים)

wpDiscuz

תגיות לכתבה: