בית הקברות של הרעיונות: אתר אחד מסכם 100 סיפורי כשלונות של סטארטאפים

לא מעט מאיתנו לומדים מסיפורי ההצלחה של יזמים; אולם נראה שמסיפורי הכישלונות ניתן ללמוד לא פחות. אתר חדש מציג יותר מ-100 סטארטאפים שכשלו ואת הסיבות לכשלון, על פי היזמים

Pumodo, סטארטאפ שנסגר כי "מייסדיו לא היו מאוהבים ברעיון"

Pumodo, סטארטאפ שנסגר כי “מייסדיו לא היו מאוהבים ברעיון”

חלקים שלמים בחנויות הספרים מוקדשים לספרי הניהול השונים, כשלא מעט מהם שייכים לז’אנר ה”איך הצלחתי”, “איך מכרתי” ו”איך הגעתי”. אין ספק שניתן ללמוד רבות ממקרי ההצלחה ומהיזמים ש”עשו את זה”, אולם, נדמה שלא מעט ניתן ללמוד גם מהכשלונות ומהיזמים שחוו אותם על בשרם. אתר חדש מסכם בקצרה את הסיבות לכישלון של כ-100 סטארטאפים, כשמי שמנתח את המסע הכושל הוא כנראה מי שיודע הכי טוב, היזם.

הקהל אשם, היזמים אשמים, המשקיעים אשמים

האתר autopsy או “נתיחה לאחר המוות” אם תרצו, בנוי בצורה מינימליסטית למדי, כמעט ספרטנית. למעשה, במבט חטוף הוא נראה כמו עוד טבלת אקסל לא מעוצבת; אבל התוכן המקורי הוא שהופך את האתר לאחד האתרים המסקרנים ביותר עבור יזמים.

כל מקרה (או “נתיחה”) כולל תאריך, שם הסטארטאפ, הפיץ’ או הרעיון של הסטארטאפ בכמה מילים, סיבה לכשלון בקיצור שמורכבת מציטוט קצר של היזם, קישור לכתבה או לפוסט שבו היזם מונה את הסיבות המלאות לכישלון וכינוי הטוויטר שלו. שיטוט בבית הקברות לרעיונות יפגיש אתכם עם עשרות סטארטאפים שאת שמם לא שמעתם, וכנראה גם לא הייתם שומעים למעט האתר הזה, אם כי, קיימות בו כמה “נתיחות” של סטארטאפים מוכרים יותר כמו למשל Secret או GoWalla.

חלק מהסיבות חוזרות על עצמן בנוסחים שונים, כמו למשל בעיה בקריאת השוק או קהל היעד: “זה לא היה משהו שאנשים היו צריכים”, “גישה שגויה, קהל יעד שגוי”, “לא מצאנו שוק”, “לא בנינו משהו שמספיק אנשים רצו”; סיבות אחרות לכשלון נובעות מהיזמים השותפים: “נדפקתי על ידי מייסדים-שותפים שניסו לנהל יותר מסטארטאפ אחד בו זמנית”, “היזם הטכנולוגי פרש ולקח איתו את הקוד”; “סכסוכים בין היזמים”; סיבה נוספת שחוזרת בלא מעט סיפורי כשלון היא כמובן הכסף, או יותר נכון היעדרו של הכסף: “לא היה לנו מספיק traction, נגמר לנו הכסף”, “העסקה נפלה ברגע האחרון”; וגם חוסר בשלות של היזמים עצמם: “היינו אידיוטים נאיביים”, “לא היינו מאוהבים ברעיון”.

כאמור, אם אתם לא מסתפקים בגרסת האמ;לק של הכשלון, תוכלו ללחוץ על הלינק המצורף שיביא אתכם אל המאמר המלא ובו הראיון עם היזם. בעזרת טופס מיוחד, יכול כל אחד להוסיף עוד סיפורי כישלון, שלאחר עריכה ואימות, יעלו ויופיעו באתר לרווחת כולם.

מקור תמונה ראשית: cc-by-Tambako The Jaguar, flickr

יניב אביטל

עורך אתר גיקטיים. יש לכם רעיון לכתבה? טיפ סודי? הדלפה? מחכה לכם ב-yaneev@geektime.co.il

הגב

2 תגובות על "בית הקברות של הרעיונות: אתר אחד מסכם 100 סיפורי כשלונות של סטארטאפים"

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 

* היי, אנחנו אוהבים תגובות!
תיקונים, תגובות קוטלות וכמובן תגובות מפרגנות - בכיף.
חופש הביטוי הוא ערך עליון, אבל לא נוכל להשלים עם תגובות שכוללות הסתה, הוצאת דיבה, תגובות שכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, תגובות שחורגות מהטעם הטוב ותגובות שהן בניגוד לדין. תגובות כאלו יימחקו מייד.

סידור לפי:   חדש | ישן | הכי מדורגים
גונן לוין
Guest

מה יהיה התירוץ של האתר הזה?

ליאור
Guest

הייתי שמח אם אתה כמנהלי האתר תרימו את הכפפה ותעשו רשימה מכל סטארט אפ שהצליח, אפילו בישראל, שיגיד מה לדעתו גם לשינוי שלו ממערכת מדשדשת לכזו שגרמה ליוזרים להגיע בטירוף ושינתה את מהות המיזם.
אני בטוח שיש המון טריקים ושיטות שיווק שהח’ברה ישמחו לשתף ואחרים ישמחו לשמוע.
מסקרן מאוד… מי בעד?

wpDiscuz

תגיות לכתבה: