הנה 3 אוטומציות CRM שיחסכו לכם את העבודה הקשה

מערכות ניהול לקוחות מאפשרות להגדיר פעולות אוטומטיות, שיכולות לעזור לשמור על קשר עם הלקוחות, להשאיר מאחור את טבלאות אקסל ולהשאיר לכם מספיק זמן לפעולות שיכולות להגדיל את העסק. הכנו בעבורכם 3 דוגמאות שיקלו על חיי היומיום שלכם

 Westend61/ Getty Images Israel

צלם/תמונה: Westend61/ Getty Images Israel

מאת דולב אלוש, מנהלת שיווק Powerlink CRM 

חברות גדולות וקטנות ברחבי העולם משתמשות במערכת ניהול לקוחות (CRM) לצרכים שונים, וכל אחת משתמשת באפשרויות שהמערכת מציעה כדי להתאים אותה לקהל הספציפי שלה. אחת מהאפשרויות הנוחות והמתקדמות שקיימות הן בניית תהליכי עבודה אוטומטיים מתוחכמים, שבאמצעותם ניתן לייעל את תפקוד העסק, לחסוך בזמנים ולהימנע מטעויות אנוש העלולות לפגוע בקשר עם הלקוחות.

ניצול מקסימלי של תוכנת ה-CRM שלכם יאפשר לכם ולעובדים שלכם להתרכז בפעולות יקדמו את העסק או כאלה שאין אפשרות להפוך לאוטומטיות. ישנן אינסוף פעולות אוטומטיות שניתן להגדיר ואינסוף תהליכי עבודה שניתן לבנות במערכת ה-CRM איתה אתם עובדים בעסק, וכמובן מרוב ההיצע קל ללכת לאיבוד. אז כדי שלא תעבדו קשה ותוכלו ליהנות מתהליכים אוטומטיים ולשפר את תפקוד העסק, הכנו בעבורכם כמה תהליכים שימושיים ויעילים במיוחד שנוגעים לרוב סוגי העסקים.

1. שליחה אוטומטית של מיילים והודעות SMS

גם אם ביומיום העסק שלכם נמצא בעיקר בקשר פרונטלי או טלפוני עם הלקוחות, אין ספק שבעידן הדיגיטלי לפחות חלק מהקשר נעשה דרך המייל או הנייד, וברור שהלקוחות אף מצפים לכך. אם הכנסתם לקוח חדש למערכת שלכם ואתם רוצים לברך אותו על הצטרפותו לשירות או לתת לו הטבה מסוימת, באפשרותכם להפעיל תהליך עבודה אוטומטי שישלח מייל “ברוך הבא”, עם תבנית מוגדרת מראש שבה יופיעו פרטי ההתקשרות שלכם. ניתן גם להשתמש בתגיות דינמיות על מנת להפוך את תוכן המייל לאישי יותר ונוגע ישירות לאותו לקוח.

2. הזרמה אוטומטית של לידים

אוטומציה נוספת שתסייע לכם להשאיר את העבודה מול טבלאות האקסל מאחוריכם היא הזרמה אוטומטית של לידים מקמפיין בפייסבוק, טופסי הרשמה באתר, עמודי נחיתה ועוד, היישר למערכת שלכם. לשם כך יש צורך בידע תכנותי, ואם לכם אין אז תוכלו להיעזר באינספור אנשי המקצוע בשוק, שיוכלו ליצור עבורכם את האינטגרציה בין הפלטפורמות השונות ל-CRM. אם יש לכם ידע בסיסי ואתם רוצים לנסות קודם בעצמכם, אז דעו שברשת ואצל ספקי תוכנת ה-CRM שלכם קיימים מאמרי תמיכה שאתם או העובדים אצלכם בעלי רקע תכנותי יכולים להיעזר בהם.

אז על מה בעצם מדובר? סטטוס הלקוחות שלכם בדרך כלל עובר מספר שינויים לאורך חיי הלקוח במערכת. אם מדובר בליד, כנראה תגדירו ללקוח סטטוס מסוים כמו לקוח חדש; אם מדובר בלקוח שאיבד עניין במוצר, תשנו אותו ללא רלוונטי. את תהליך העבודה הזה אתם יכולים לבנות כך שסטטוס הלקוח ישתנה באופן אוטומטי, למשל הפיכת לקוח ללקוח פעיל אם יש לו הזמנה מאושרת של מוצרים או שירותים שהוא מעוניין לרכוש. תהליך העבודה האוטומטי יוודא שאתם לא מחמיצים ביצוע פעולות שוטפות על הלקוחות הפעילים שלכם (שליחת דיוורים, הענקת הנחות ועוד), וכמובן שאתם יודעים מי וכמה לקוחות פעילים יש לכם בדיוק.

3. תבניות התקשרות אוטומטיות

עוד תהליך עבודה שיכול לעזור לכל עסק שמפעיל מוקד טלפוני הוא שליחת SMS באופן אוטומטי ללקוח שלא ענה לשיחת טלפון. עסקים רבים בוחרים להתקשר שוב ושוב לאותו הליד, אך זה בקלות יכול להתפרש כהטרדה, מה שיוביל לאנטגוניזם מול העסק ולכך שלא יענו לכם גם אם יהיו זמינים. האפשרות החלופית היא להתקשר, ואם הלקוח לא עונה לשנות את הסטטוס ידנית ל”אין מענה” – כלומר ניסינו להשיג את הלקוח ולא הצלחנו. ברגע בו יעודכן הסטטוס יישלח SMS אוטומטי לאותו הליד. מה יהיה כתוב בהודעה? מה שתרצו. ניתן להגדיר תבנית קבועה, אך כמובן מומלץ לציין את שם הלקוח, לספר לו מדוע חיפשתם אותו ולציין את הדרכים שבהן ניתן ליצור אתכם קשר. 

הכתבה בחסות PowerLink

PowerLink היא תוכנה ישראלית העוזרת ליותר מאלף עסקים קטנים לנהל את הלקוחות והמכירות שלהם בענן. המערכת מאפשרת לבצע תהליכי מכירה מורכבים ויעילים הכוללים בקרה ושליטה על מסע הרכישה של הלקוח - מליד חדש ועד לקוח חוזר ומרוצה. בנוסף, מאפשרת זמינות בכל מקום ומספקת פתרונות בענן לתהליכי התממשקות, שירות, פיננסי, אנליטיקס ושיווק. לפרטים נוספים, לחצו כאן.

כתב אורח

אנחנו מארחים מפעם לפעם כותבים טכנולוגים אורחים, המפרסמים כתבות בתחומי התמחות שלהם. במידה ואתם מעוניינים לפרסם פוסט בשמכם, פנו אלינו באמצעות טופס יצירת קשר באתר.

הגב

5 תגובות על "הנה 3 אוטומציות CRM שיחסכו לכם את העבודה הקשה"

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 

* היי, אנחנו אוהבים תגובות!
תיקונים, תגובות קוטלות וכמובן תגובות מפרגנות - בכיף.
חופש הביטוי הוא ערך עליון, אבל לא נוכל להשלים עם תגובות שכוללות הסתה, הוצאת דיבה, תגובות שכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, תגובות שחורגות מהטעם הטוב ותגובות שהן בניגוד לדין. תגובות כאלו יימחקו מייד.

סידור לפי:   חדש | ישן | הכי מדורגים
Wilf
Guest

Try Clickdimensions for automatic processing in CRM

Tal
Guest

Manavate נותן את הפתרון הזה ועוד, הרבה יותר דברים שיכולים לעזור לניהול העסק

קייזר סוזה
Guest

לא,נו.. באמת.. מרגיש כמו ניינטיז

אורן
Guest

כלי מצוין לניהול תהליכים עסקיים, הסתדרתי איתו בקלות ופשטות.

Or Lev
Guest

יצא לי לעבוד איתה בעבר, טובה אבל מאוד מיושנת … קיימות חלופות טובות וזולות יותר בשוק

wpDiscuz

תגיות לכתבה: