‘הגוגל של האודיו’ מגייסת 14.4 מיליון דולר מסמסונג ומתחנות הרדיו הגדולות ביפן
חברת Audioburst הישראלית פיתחה מנוע חיפוש שיכול למצוא קטעי אודיו על פי העדפתכם, והצליחה לגייס סכום נאה גם מסמסונג
עם ההתרחבות המרשימה מאוד של עולם הפודקאסטים בשנים האחרונות, תוכן האודיו נמצא בצמיחה מתמדת, אבל עדיין קשה למצוא נושאים או רגעים ספציפיים שמעניינים אתכם. מה אם הייתם יכולים פשוט לחפש את התוכן שמעניין אתכם באותו הרגע דרך מיליוני שעות תוכן אודיו, ממש כמו שאתם עושים עם דפי אינטרנט בגוגל? חברת Audioburst, אשר מפתחת פלטפורמת חיפוש קולית שיכולה למצוא קטעי אודיו באמצעות חיפוש טקסט פשוט וסטנדרטי, מודיעה היום (ב’) על השלמת סבב גיוס בגובה 14.4 מיליון דולר, בהובלת Samsung Ventures, ובהשתתפות Nippon Broadcasting, המחזיקה את תחנות הרדיו המסחרי הגדולות ביותר ביפן.
במקום שקבצי האודיו ייעלמו, הם מקוטלגים ממש כמו בגוגל
Audioburst (אודיוברסט) עושה שימוש באינטיליגנציה מלאכותית וב-NLP (עיבוד שפה טבעית) כדי להאזין, להבין ובעיקר לקטלג תוכני אודיו מאלפי מקורות שונים וביניהם רדיו, פודקאסטים ואפילו טלוויזיה. כך, משתמשים יכולים לחפש נושאים כמו “אנדרואיד” או “אייפון” ולקבל מיד תוכניות וסגמנטים ספציפיים שעושים בנושאים שמעניינים אותם. כמו כן, משתמשים יכולים להגדיר רשימת נושאים רלוונטית, ולקבל רשימת תכנים שמתעדכנת כל העת עם תכנים רלוונטים בדיוק בנושאים שהם רוצים לשמוע.
כמובן שגם יצרני התוכן מרוויחים. במקום שקובצי האודיו יגיעו רק לקהל שכבר רשום לקבלת התוכן, ומיד לאחר מכן “נעלם” עם שלל הקבצים האחרים ברשימות אינסופיות של פרקים וקבצים, קטעי האודיו מקוטלגים בצורה חכמה, ונגישים כל העת, ממש כמו כל דף אינטרנט בגוגל.
יצרני תוכן ומפתחים יכולים להטמיע את ה-API של החברה כדי להכניס את כלל התכנים שלהם לספריה של Audioburst או לבנות כלים שונים באמצעותו, והמשתמשים יוכלו למצוא אותם בקלות באמצעות מערכות בידור במכוניות, עוזרות קוליות, מכשירי IoT, סמארטפונים ומנוע החיפוש הוובי של החברה. כך התוכן של היצרנים זמין למשתמשים נוספים כשהם מחפשים אותו, ולא רק כשהתוכן משוחרר לאוויר לראשונה.
בניגוד למתחרים כמו SoundCloud, Stitcher או TuneInRadio, הפלטפורמה של AudioBurst מאפשרת להתמקד ברמת האייטם הבודד ולא ברצף שידורים. כך למשל תוכנית דיבורים של שעה תקוטלג בפתרונות הקיימים כקטע של שעה, בעוד שבפלטפורמה של AudioBurst היא תקוטלג כ-12 תתי-קטעים של ראיונות, מבזקי תנועה או דיווחים שונים, כשכולם מתומללים ומקוטלגים. החברה, אשר נוסדה ב-2015, מחזיקה במשרדים בתל אביב. אמיר הירש, מייסד החברה והמנכ”ל שלה, מסר בתגובה לגיוס: “זוהי רק ההתחלה של ההתרחבות הבינלאומית שלנו, כדי לאפשר ללקוחות שלנו מסביב לעולם חוויית האזנה חדשנית על-פי-דרישה”.
הגב
2 תגובות על "‘הגוגל של האודיו’ מגייסת 14.4 מיליון דולר מסמסונג ומתחנות הרדיו הגדולות ביפן"
* היי, אנחנו אוהבים תגובות!
תיקונים, תגובות קוטלות וכמובן תגובות מפרגנות - בכיף.
חופש הביטוי הוא ערך עליון, אבל לא נוכל להשלים עם תגובות שכוללות הסתה, הוצאת דיבה, תגובות שכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, תגובות שחורגות מהטעם הטוב ותגובות שהן בניגוד לדין. תגובות כאלו יימחקו מייד.
האם גם בעברית?
מקווה שגוגל לא תקנה איזה חברה או תעשה כזה דבר וזה הייה הסוף כמו של הרבה חברות כי לגוגל יש הרבה כסף והם שולטים על הרשת החיפוש והחברתית הגדולה בעולם מדע זה כוח שיכול גם להרוס מקווה שזה לא יקרה בהצלחה