‘הגוגל של האודיו’ מגייסת 14.4 מיליון דולר מסמסונג ומתחנות הרדיו הגדולות ביפן

חברת Audioburst הישראלית פיתחה מנוע חיפוש שיכול למצוא קטעי אודיו על פי העדפתכם, והצליחה לגייס סכום נאה גם מסמסונג

תמונה: Audioburst

עם ההתרחבות המרשימה מאוד של עולם הפודקאסטים בשנים האחרונות, תוכן האודיו נמצא בצמיחה מתמדת, אבל עדיין קשה למצוא נושאים או רגעים ספציפיים שמעניינים אתכם. מה אם הייתם יכולים פשוט לחפש את התוכן שמעניין אתכם באותו הרגע דרך מיליוני שעות תוכן אודיו, ממש כמו שאתם עושים עם דפי אינטרנט בגוגל? חברת Audioburst, אשר מפתחת פלטפורמת חיפוש קולית שיכולה למצוא קטעי אודיו באמצעות חיפוש טקסט פשוט וסטנדרטי, מודיעה היום (ב’) על השלמת סבב גיוס בגובה 14.4 מיליון דולר, בהובלת Samsung Ventures, ובהשתתפות Nippon Broadcasting, המחזיקה את תחנות הרדיו המסחרי הגדולות ביותר ביפן.

במקום שקבצי האודיו ייעלמו, הם מקוטלגים ממש כמו בגוגל

Audioburst (אודיוברסט) עושה שימוש באינטיליגנציה מלאכותית וב-NLP (עיבוד שפה טבעית) כדי להאזין, להבין ובעיקר לקטלג תוכני אודיו מאלפי מקורות שונים וביניהם רדיו, פודקאסטים ואפילו טלוויזיה. כך, משתמשים יכולים לחפש נושאים כמו “אנדרואיד” או “אייפון” ולקבל מיד תוכניות וסגמנטים ספציפיים שעושים בנושאים שמעניינים אותם. כמו כן, משתמשים יכולים להגדיר רשימת נושאים רלוונטית, ולקבל רשימת תכנים שמתעדכנת כל העת עם תכנים רלוונטים בדיוק בנושאים שהם רוצים לשמוע.

כמובן שגם יצרני התוכן מרוויחים. במקום שקובצי האודיו יגיעו רק לקהל שכבר רשום לקבלת התוכן, ומיד לאחר מכן “נעלם” עם שלל הקבצים האחרים ברשימות אינסופיות של פרקים וקבצים, קטעי האודיו מקוטלגים בצורה חכמה, ונגישים כל העת, ממש כמו כל דף אינטרנט בגוגל.

יצרני תוכן ומפתחים יכולים להטמיע את ה-API של החברה כדי להכניס את כלל התכנים שלהם לספריה של Audioburst או לבנות כלים שונים באמצעותו, והמשתמשים יוכלו למצוא אותם בקלות באמצעות מערכות בידור במכוניות, עוזרות קוליות, מכשירי IoT, סמארטפונים ומנוע החיפוש הוובי של החברה. כך התוכן של היצרנים זמין למשתמשים נוספים כשהם מחפשים אותו, ולא רק כשהתוכן משוחרר לאוויר לראשונה.

בניגוד למתחרים כמו SoundCloud, Stitcher או TuneInRadio, הפלטפורמה של AudioBurst מאפשרת להתמקד ברמת האייטם הבודד ולא ברצף שידורים. כך למשל תוכנית דיבורים של שעה תקוטלג בפתרונות הקיימים כקטע של שעה, בעוד שבפלטפורמה של AudioBurst היא תקוטלג כ-12 תתי-קטעים של ראיונות, מבזקי תנועה או דיווחים שונים, כשכולם מתומללים ומקוטלגים. החברה, אשר נוסדה ב-2015, מחזיקה במשרדים בתל אביב. אמיר הירש, מייסד החברה והמנכ”ל שלה, מסר בתגובה לגיוס: “זוהי רק ההתחלה של ההתרחבות הבינלאומית שלנו, כדי לאפשר ללקוחות שלנו מסביב לעולם חוויית האזנה חדשנית על-פי-דרישה”.

 

עידן בן טובים

נולד עם ג׳ויסטיק ביד. יש לו הרבה יותר מדי גאדג׳טים והרבה פחות מדי זמן פנוי כדי לשחק עם כולם. בעל פטיש לא מוסבר לביצוע קליברציות לסוללות של מכשירים. כשהוא לא עסוק בלכתוב על טכנולוגיה, הוא אוהב לדבר עליה, והרבה

הגב

2 תגובות על "‘הגוגל של האודיו’ מגייסת 14.4 מיליון דולר מסמסונג ומתחנות הרדיו הגדולות ביפן"

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 

* שימו לב: תגובות הכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, לרבות דברי הסתה, הוצאת דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב ו/או בניגוד לדין ימחקו. Geektime מחויבת לחופש הביטוי, אך לא פחות מכך לכללי דיון הולם, אתיקה, כבוד האדם והדין הישראלי.

סידור לפי:   חדש | ישן | הכי מדורגים
אדיר
Guest

האם גם בעברית?

Mordi Meshita
Guest

מקווה שגוגל לא תקנה איזה חברה או תעשה כזה דבר וזה הייה הסוף כמו של הרבה חברות כי לגוגל יש הרבה כסף והם שולטים על הרשת החיפוש והחברתית הגדולה בעולם מדע זה כוח שיכול גם להרוס מקווה שזה לא יקרה בהצלחה

wpDiscuz

תגיות לכתבה: