יונדאי משקיעה בסטארטאפ הישראלי שרוצה להיות ”הגוגל של האודיו”

הסטארטאפ הישראלי Audioburst פיתח מנוע חיפוש שיכול למצוא קטעי אודיו על פי העדפתכם. יונדאי מצטרפת למשקיעות האסטרטגיות הקיימות בחברה כמו סמסונג

מקור: Audioburst

תחום האודיו על-פי-דרישה נמצא בשנים האחרונות בצמיחה מואצת כשפודקאסטים, תוכניות רדיו מוקלטות וספרים קוליים זוכים לפופולאריות חסרת תקדים. למרות זאת, ובניגוד לאתרים או מסמכים, כל נושא החיפוש בתוכני אודיו נמצא בחיתוליו, וזה קשה מאוד עד בלתי אפשרי למצוא למשל פודקאסטים שבהם מוזכרת המילה “רכב אוטונומי”. כאן נכנס לתמונה הסטארטאפ הישראלי Audioburst (אודיוברסט) שמפתח פלטפורמת חיפוש קולית. עכשיו מודיעה החברה על השקעה בגובה של 10 מיליון דולר בהשתתפות משקיעות אסטרטגיות חדשות – חברת יונדאי הקוריאנית ו-דנטסו היפנית, אחת מסוכנויות הפרסום הגדולות בעולם.

במקום שקבצי האודיו ייעלמו, הם מקוטלגים ממש כמו בגוגל

הפלטפורמה של Audioburst עושה שימוש באינטיליגנציה מלאכותית וב-NLP (עיבוד שפה טבעית) כדי להאזין, להבין ובעיקר לקטלג תוכני אודיו מאלפי מקורות שונים וביניהם רדיו, פודקאסטים ואפילו טלוויזיה. כך, משתמשים יכולים לחפש נושאים כמו “אנדרואיד” או “אייפון” ולקבל מיד תוכניות וסגמנטים ספציפיים שעוסקים בנושאים שמעניינים אותם – גם אם היוצרים לא קיטלגו את המילים האלו בתיאורים של הפרקים או הפודקאסטים. בנוסף, יכולים משתמשים להגדיר רשימות נושאים רלוונטיות, ולקבל עדכונים שוטפים בכל פעם שמתפרסמים פודקאסטים או תוכניות רדיו בנושאים האלו.

יוצרי התוכן מצידם נהנים כמובן מתפוצה רחבה יותר לתוכן שלהם – שכבר אינו מוגבל רק למי שמנוי לפודקאסטים או לתוכניות. מכיוון שכל הפרקים, הקבצים וקטעי האודיו מקוטלגים בצורה חכמה, ונגישים כל העת, ממש כמו כל דף אינטרנט בגוגל, הם ניתנים לגילוי על ידי קהל רחב יותר – מה שמגביר את החשיפה לתכנים.

יצרני תוכן ומפתחים יכולים להטמיע את ה-API של החברה כדי להכניס את כלל התכנים שלהם לספריה של Audioburst או לבנות כלים שונים באמצעותו, והמשתמשים יוכלו למצוא אותם בקלות באמצעות מערכות בידור במכוניות, עוזרות קוליות, מכשירי IoT, סמארטפונים ומנוע החיפוש הוובי של החברה. כך התוכן של היצרנים זמין למשתמשים נוספים כשהם מחפשים אותו, ולא רק כשהתוכן משוחרר לאוויר לראשונה.

AudioBurst נוסדה ב-2015 על ידי אמיר הירש, שמכהן גם כמנכ”ל החברה. סך הגיוסים של החברה מאז הקמתה עומד על 25 מיליון דולר, כשבין המשקיעים האסטרטגיים הקיימים שלה ניתן למנות את סמסונג, Nippon – תחנות הרדיו הגדולות ביפן ומובילאיי.

הרעיון להקמת החברה עלה כאשר הירש וחבריו יוני סילברברג, גל קליין ובן אנוש חיפשו ראיון רדיופוני שנערך עם חבר משותף. להפתעתם, הם לא הצליחו לאתר אותו ברשת ואז לדבריהם הם הבינו ש”תוכן ברדיו פשוט נעלם”. בתגובה לגיוס האחרון מסר הירש: “ההשקעה היא הכרה של התעשיה בצורך ובדרישה של הצרכנים לחוויות מבוססות קול וביכולת של Audioburst לספק את הטכנולוגיה הזו. היא גם מספקת לנו את היכולת להתרחב, להאיץ את הפיתוח של המוצרים שלנו ולהגיע לאקוסיסטם גדול יותר של משקיעים ושותפים בעולמות הרכב, המדיה, הפרסום והטכנולוגיה”.

פרשנות: לעשות לפרסומות האודיו מה שגוגל ופייסבוק עשו לפרסומות ברשת

ההשקעות החדשות מבססות את הכיוון אליו צועדת החברה בדרך למסחר ולהפיץ את הטכנולוגיה שלה ומבליטות 2 עוגנים: העוגן הראשון הוא פרסומות אודיו מותאמות אישית. בניגוד לגוגל ולפייסבוק שמציעות לנו פרסומות מותאמות אישית על סמך ההעדפות והחיפושים שלנו, פרסומות ברדיו או בפודקאסטים הן כלליות ולא אישיות ופונות למכנה משותף רחב יחסית כמו “חובבי טכנולוגיה” או “מעריצי קבוצת כדורגל”. כתוצאה מכך גם האפקטיביות של הפרסום נפגעת. אם המפרסם יוכל להתאים פרסומת נקודתית למי שמחפש קטעי אודיו בנושא תיכנות או איך לצבוע בית – הוא יוכל להציג פרסומות מדוייקות יותר.

העוגן השני של ההשקעה הוא הרכב. באופן טבעי, רבים מעדיפים לצרוך את הפודקאסטים ותוכניות האודיו שלהם בזמן נהיגה, כשהם לא יכולים לצרוך תוכן אחר. לפחות עד שיגיע הרכב האוטונומי מדובר בקהל שבוי ומפולח היטב – כלומר אוצר למפרסמים. כחלק מההשקעה – תפתח יונדאי ביחד עם Audioburst מערכת אינפוטיימנט לרכב, שתאפשר לנהגים להאזין לתוכני האודיו היישר מהרכב. בכך מצטרפת יונדאי לחברות אודיו נוספות שמשתמשות ב-API של החברה הישראלית כמו Harman, LG ו-Bose.

עם זאת, Audioburst אינה היחידה בשטח, וגם ענקיות הסטרימינג כמו ספוטיפיי ופנדורה החלו להציע פרסומות מותאמות אישית על פי הפלייליסטים והתוכן שהמשתמשים בחרו. בשנה האחרונה הן ספוטיפיי והן גוגל סימנו את תחום הפודקאסטים כמנוע צמיחה אפשרי ומשקיעות בו משאבים רבים, כדי להיות הראשונות במשחק הפרסום באודיו.

המקום שלכם לעדכן ולהתעדכן המקום שלכם לעדכן ולהתעדכן להצטרפות לקבוצת הפייסבוק הסגורה של גיקטיים, לחצו כאן

יניב אביטל

עורך אתר גיקטיים, ובזמנו החופשי גיק, קופירייטר, אבא, חולה על גאדג'טים וקוד, לא בהכרח בסדר הזה

הגב

הגב ראשון!

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 

* היי, אנחנו אוהבים תגובות!
תיקונים, תגובות קוטלות וכמובן תגובות מפרגנות - בכיף.
חופש הביטוי הוא ערך עליון, אבל לא נוכל להשלים עם תגובות שכוללות הסתה, הוצאת דיבה, תגובות שכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, תגובות שחורגות מהטעם הטוב ותגובות שהן בניגוד לדין. תגובות כאלו יימחקו מייד.

wpDiscuz

תגיות לכתבה: