אאודי מציגה רכב עם מצלמות במקום מראות צד
המצלמות בדרך להחליף את אחד מהאביזרים הכי מזוהים עם עולם הרכב במאה האחרונה. היתרונות רבים – החל מהתאמה אישית ועד עיצוב ושקט. אבל יש גם חסרונות
כמעט כל כלי הרכב החדשים היום מגיעים עם מצלמת רוורס מובנית שמסייעת לנו רבות בזמן חניה למשל. אבל אאודי מציגה עתה שימוש חדש ומרשים למצלמות, שיחליפו את אחד מהאביזרים הוותיקים במכוניות של היום.
בינתיים המיקום לא משתנה. בינתיים
אאודי העניקה לראשונה הצצה לפנים של e-tron, הרכב החשמלי שלה. אחד החידושים הבולטים ברכב הוא שהוא אינו כולל מראות צד. במקומן, משולבים בדלתות הדלת מסכי OLED בגודל 7.0 אינץ'. מחוץ לדלת – בדיוק במיקום שבו התרגלנו במאה האחרונה למצוא מראות צד – נמצא מצלמות באיכות גבוהה שיצלמו את המתרחש מצידי ומאחורי הרכב.
שילוב של מצלמות במקום מראות צד כולל לא מעט יתרונות ביניהם זווית ראייה טובה יותר, משקל קל יותר, יתרון עיצובי ומידות קומפקטיות יותר. המידות הצנומות הללו מאפשרות עיצוב אוירודינמי יותר עם פחות חיכוך עם הרוח מה שיהפוך את הרכב לשקט יותר. בונוס נוסף הוא הנסיעה ברחובות צרים מבלי "לנשק" כלי רכב חונים.
יתרון נוסף למצלמות על גבי מראות הוא האפשרות לתכנת מראש מצבים כמו "כביש מהיר", "חניה" וכו, עם זוויות או זום מובנים של המצלמות.
אגב, אאודי בחרה לשלב את המסכים בדלתות בסמוך למיקומן של המראות הרגילות. מדובר בבחירה מעניינת כי טכנית, אין סיבה לעשות זאת, והיא יכלה לשלב אותם במסך הראשי שמול הנהג. עם זאת, היצרנית הגרמנית רצתה להקל על הנהגים שכבר רגילים להסתכל ימינה ושמאלה לפני פניות – וככל הנראה מדובר בתקופת ביניים – שלאחריה תעבור תצוגת המצלמות למסך הראשי של הנהג – בדיוק כפי שמצלמת הרוורס מציגה לנו את התמונה מקדימה ולא מאחור.
עם זאת, לצד היתרונות עולים לא מעט חששות כמו למשל המגבלות של מצלמות והביצועים המוגבלים יחסית של חיישני צילום ביחס לאופטיקה פשוטה יחסית כמו מראה; בנוסף, כמו כל גאדג'ט אחר, עולה חשש מבאגים, הפרעות בתקשורת ובתמונה. נקווה שבאאודי יוסיפו מראה או שתיים לגיבוי בתא המטען.
נכון לעכשיו הרכב עדיין נמצא בשלב אב-הטיפוס, אולם לא מדובר ברכב קונספט, והרכב צפוי להיכנס לייצור המוני. החברה תחשוף פרטים נוספים על הרכב במהלך החודשים הקרובים.
הגב
7 תגובות על "אאודי מציגה רכב עם מצלמות במקום מראות צד"
* היי, אנחנו אוהבים תגובות!
תיקונים, תגובות קוטלות וכמובן תגובות מפרגנות - בכיף.
חופש הביטוי הוא ערך עליון, אבל לא נוכל להשלים עם תגובות שכוללות הסתה, הוצאת דיבה, תגובות שכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, תגובות שחורגות מהטעם הטוב ותגובות שהן בניגוד לדין. תגובות כאלו יימחקו מייד.
השלב הבא – מסך גם בסאן רוף עם תוספת של מאווררים להרגשת בריזה כמעט אמיתית…
אולי באמת כדאי שיהיו מראות רגילות לגיבוי.. לפחות בשלבים הראשונים.
אפשר למשל לבנות מראות רגילות, כאשר במצבן המקופל ישמשו כמצלמה.
פוטנציאל הבטיחות שקיים אם יוצג לנהג זיהוי תמונה כמו של mobileye למשל בדרכים עקלקלות בחושך וכו'… מצלמות במקום מראות צד זה אפילו לא קצה הקרחון של העולם הזה…
פוטנציאל המכירות התכוונת…
אם כבר משנים, למה לא להעיף לגמרי את הכיעור של הזרועות מראה ולשתול בצורה ממוזערת במקום פונקציונאלי יותר? על הגג מעל הדלת למשל?
כמה כסף יעלה לתקן את ה"מראות" האלה?
עוד סיבה שהמראות בצדדים זה שעדיין בזמן סטייה מנתיב רוצים להתסכל בחלון ולראות אם יש רכב לצד המכונית במקום שהמראה לא מכסה.