ברוכים הבאים לקפאלוניה: בדקנו את Assassin’s Creed: Odyssey

המשחק ה-11 בסדרת המתנקשים המצליחה בעולם ממשיך להתרחק מהכותרים הקודמים, ולוקח אותנו לסיבוב ביוון העתיקה עם אחת ממפות העולם הפתוח הגדולות והיפות ביותר שתראו השנה בעולם הגיימינג. האם זו קביעה נכונה גם לגבי המשחקיות שלו? בדקנו

מקור: צילום מסך, Assassin’s Creed Odyssey_20181107235921

לא מעט גבות הורמו בשנה שעברה כש-Ubisoft הימרו על כל הקופה ושינו לחלוטין את סדרת המשחקים המצליחה ביותר שלהם, אך ההימור הזה השתלם ובגדול. בהתאם למגמה המוצלחת הזאת – גם הפעם אנחנו צוללים לעלילה מקורית, שלוקחת אותנו לכיוונים חדשים לגמרי המציגים הרבה יותר ממה שהציגו משחקי העבר. המשחק מתרחש ביוון העתיקה, מתהדר בדמויות מיתולוגיות מקומיות ומוזיקה שתכניס אתכם מיידית לאווירה. האמת היא שכבר מהסצנה הראשונה ועד סוף המשחק תרגישו כאילו אתם נמצאים ביוון העתיקה בכל דקה ספציפית מתוך אלפי הדקות שבונות את המשחק הזה. כן, אססין קריד יצרו משחק כל כך ארוך ומפורט שלקח לנו עד עצם היום הזה לכתוב את הסקירה המלאה עליו. עכשיו, בואו נספר לכם אם זה היה שווה את זה.

אחת מנקודות המפתח של שיווק המשחק הזה, ובאופן כללי אחד ממאפייניו הבולטים ביותר – הן הבחירות הרבות שהמשחק הזה מציג, שיוצרות לא מעט מיני עלילות ולא פחות מ-9 סופים שונים למשחק. הבחירות מתחילות כבר מהרגע הראשון בו תצטרכו לבחור האם אתם קסאנדרה או אלקסיוס – דמויות יווניות טיפוסיות. למרות שהמשחק נותן בפעם הראשונה את אפשרות הבחירה בדמות הראשית, שתי האופציות מקבלות לצערנו דיבוב מעט קשה לעיכול בשמיעה ראשונית, והכניסה שלכם לדמות תיקח כמה דקות. זה לא שלא מדובר בדיבוב אמין למקור ולארץ המוצא (כולל השגיאות באנגלית, ויש המון כאלה שנוצרו ממש בכוונה), זה פשוט שהדבר הזה תופס אותך לא מוכן ויש צורך בהסתגלות. הפרט הזה גרם לי להחליף דמות ראשית יותר מפעם אחת עד שהתייצבתי על דמותה של קסאנדרה שהייתה נעימה יותר אבל גם קשוחה יותר ולרגעים – משעשעת יותר ואפילו באד-אסית (״Bad Ass״)  יותר. ככל שיותר שעות משחק עברו, כך למדתי להתחבר אליה, לאהוב אותה ולהזדהות איתה.

אבל האמת היא שלא רק שעות המשחק היו נדבך חשוב בחיבור הזה שנוצר בינינו, או בכללי ביני לבין המשחק – אלא היו אלה אפשרויות הבחירה. בפעם הראשונה בתולדות הסדרה, המשחק נותן לנו את האפשרות לבחור איך העלילה תתפתח, החל משיחות החולין עם דמויות המשנה בהן תוכלו לבנות ממש ניואנסים קטנים וקבועים של אופי הדמויות שלכם – ועד להחלטות המתבררות כהרות גורל וכאלו שאין מהן דרך חזרה בהמשך. הבחירות שלך נותנות לך להיות השחקן שאתה באמת רוצה, מאפשרות לך להגיד את מה שבאמת היית רוצה להגיד ולא יכלת אם המשחק היה מחליט בשבילך שכרגע אתה נחמד, גיבור, אכזרי וכו’. הבחירות כאן כל כך משפיעות על התפתחות העלילה וכל מה שקורה לך במהלך ובסיום המשחק, כך שלפעמים לא ניתן להבחין מראש שדבר כה קטן ומינימליסטי שעשית גורר תגובות והשפעות לאורך כל המשחק; שדמויות צד עלולות למות הרבה לפני שהסיפור שלהן מסתיים; אך יותר מהכל – הבחירות במשחק לא משאירות לך ברירה אלא להתחבר לדמות ולאהוב אותה יותר, לרצות לשחק במשחק יותר ולהתפתח איתו יותר. בעולם שבו מציאות מדומה רק הולכת וגדלה מיום ליום, התחרות על משחקים המדמים ריאליות ברמת הגרפיקה, התסריט והמשחקיות היא בלתי נגמרת. הדרך הזאת בעולם הגיימינג היא בהחלט מבורכת ועושה את העבודה לטעמנו ואנחנו מקווים לראות יותר ויותר משחקים משתמשים באפשרויות האלו בעתיד, ואפילו כאלו שיקחו את זה למחוזות חדשים שעדיין לא ראינו (כמו A WAY OUT המצוין).

מקור: צילום מסך, Assassin’s Creed Odyssey_20181011232743

מקור: צילום מסך, Assassin’s Creed Odyssey_20181104194246

המפה היפה והגדולה ביותר בתולדות הסדרה

המפה של Odyssey היא ענקית ומרהיבה. כמה שהיא ענקית, ככה היא מרהיבה. היא בגודל כפול מזו של המשחק הקודם בסדרה, ועל הקודמים אין בכלל מה לומר. אין מה לומר (ובכל זאת אנחנו נאמר), יוביסופט הגיעו לנקודת שיא מסוימת בעיצוב המשחק והדמויות ומציגים לנו השנה מפת עולם פתוח מגוונת, עמוסה ויפייפיה. אפילו מזג האויר מוצג בצורה כה ריאליסטית כך שהשמש ממש שוקעת לאט לאט ומשפיעה בכל רגע על הצבעים של הטבע, הדמויות ואפילו השתקפות וצבע המים כך שהתחושה היא שאתה ממש עובר ביחד עם הדמות ועם העולם הפתוח הזה את כל שעות היממה. הדמות הראשית שלכם תרוץ, תדהר, תטפס, תתחבא, תשוט ותשחה ללא שום הגבלה ובכל פעם זה יהיה מעניין ומרגש יותר.

נכון, יש פה ושם באגים קטנים בהן הסוס שלכם דוהר לשומקום או שדמויות רצות במצב מאוזן על האדמה – אך אלו באגים מינוריים שאינם מפריעים למשחק בתוך מפה ענקית שאפילו גרמה לנו לתהות איך לא היו בו באגים רציניים מאלו.

המקום שלכם לעדכן ולהתעדכן המקום שלכם לעדכן ולהתעדכן להצטרפות לקבוצת הפייסבוק הסגורה של גיקטיים, לחצו כאן

משחקיות, שיפורים וגם כמה באגים שנשארו איתנו גם הפעם

אחד הדברים שהכי אהבנו במשחק הוא העובדה שהמשחקיות בו מאוד מאוד זורמת. כל קיר או חומת אבנים גבוהה נהפכים להיות אתגר קליל למדי לדמות הראשית שמצליחה לטפס עליהם בעצמה ללא קושי; כל מגבהת קטנה באדמה לא מהווה מכשול לסוס הדוהר שלכם ובגדול התחושה היא שהמפה אומרת לך – אין לנו זמן להתעסק בשטויות האלה, בוא – יש כל כך הרבה מה לחקור ולראות כאן. מצד שני, כשהסוס שלך דוהר על גגות שעשויים מיריעת בד, זה קצת מוזר. עוד דבר שקצת גורע מהזרימה של המשחק היא העובדה שלעיתים ישנן הפסקות ארוכות מידי של טעינה, ולא רק בין מעברים או פלאשבקים אלא ממש תוך כדי שיחות או התפתחות עלילה מינורית.

מקור: צילום מסך

כמות ה-Abilities כאן היא מרשימה, ובהחלט כיף להתקדם לאורך המשחק ולגלות יכולות חדשות. הבחירה ב-4 יכולות מובילות בהן ניתן להשתמש בכל רגע גורמת להפעלת חשיבה ואסטרטגיה ובעיקר מוסיפה עוד רובד של בחירות גורליות וחשובות למשחק שמשפיעות על מהלכו. זה כל כך חשוב, מכיוון שרוב האויבים שתפגשו בדרך יהיו חזקים מכם ויפתיעו אתכם בכל פעם מחדש, כך שהדרך היחידה להביס אותם היא לבצע כמה שיותר משימות צד ולבחור את הסקילים המתאימים ביותר לכל קרב. הנשקים ומרבית היכולות מוכרים מהמשחקים הקודמים, ויחד איתם גם דבר אחד שלא השתפר והוא יריות החיצים. שיפורי החץ וקשת, טעינת הירייה והתוספים לנשק הזה נראים ומרגישים נהדר, אך הריגוש הזה מתפייד ונעלם ברגע שאתה משגר את החץ לעבר האויב; התחושה שעולה היא שהוא הרבה יותר זעיר ממה שחשבת עד שלפעמים ההרגשה היא שמדובר בחלק לגו קטן שעף על האויב ולא ברור אפילו איך הוא גורם לו נזק. גם הסאונד של החיצים במשחק לא תורם להרגשה ועומד בין חולשותיו הלא-רבות.

יהיה מעניין לראות לאן עוד יוכלו Ubisoft לקחת ולפתח את המשחק הזה, שלעיתים נראה כי כל מה שנותר מהראשון בתולדותיו הוא לחצן המשולש להתנקשות והחיצים המינוריים. יש כל כך הרבה תסריטים אפשריים לעתידו של המשחק, וכולם תלויים בבחירות שייעשו בשנים הקרובות בחברה, לאחר שיבחנו שוב ושוב את השוק. הרי גם מותגי על כמו Call of Duty ביצעו שינויים מרחיקי לכת כדי להשוות את עצמם למתחרים. עד שאססין קריד ישובו לחיינו עם משחק חדש, יש לי עוד כמות מטורפת של משימות צד לסיים במפה הזאת אז ברשותכם, אני חוזר לקפאלוניה ולסוס שלי ומשחרר אתכם ללכת ולבדוק אם סוף אחר של המשחק שווה יותר מזה שאני חוויתי.

Avatar

עידו אלרון

הגב

הגב ראשון!

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 

* היי, אנחנו אוהבים תגובות!
תיקונים, תגובות קוטלות וכמובן תגובות מפרגנות - בכיף.
חופש הביטוי הוא ערך עליון, אבל לא נוכל להשלים עם תגובות שכוללות הסתה, הוצאת דיבה, תגובות שכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, תגובות שחורגות מהטעם הטוב ותגובות שהן בניגוד לדין. תגובות כאלו יימחקו מייד.

wpDiscuz

תגיות לכתבה: