Askem הישראלית מגייסת 550 אלף דולרים [גיוס]
אפליקציית Askem המציעה פלטפורמה ויזואלית לשאילת שאלות, המתבססת על מודל חוכמת ההמונים, משלימה סבב גיוס Seed בסך 550 אלף דולרים.
חברת הסטארטאפ הישראלית Askem, המפתחת פלטפורמה לשאלת שאלות ויזואליות במובייל ומשתמשת בחוכמת ההמונים ברשת לצורך קבלת תשובות, השלימה סבב גיוס בסך 550 אלף דולרים. את גיוס ה-Seed הוביל טל ברנוח ביחד עם משקיעים נוספים, הכוללים את ג'ואי לואו ומינג-מינג הוואן. הגיוס הנוכחי נועד בעיקר על מנת ולעזור לחברה לייצב ולהפיץ את האפליקציה שלה לשוק הרחב.
חוכמת ההמונים, חד משמעית
אחת מהבעיות הגדולות הקיימות כיום במדיות החברתיות, היא היכולת להגיע לתשובות חד משמעיות כששואלים שאלות. כך לדוגמה, במידה ותרצו לדעת איזה מהחולצות מתאימה עבורכם יותר, או איזה מהקינוחים מומלץ – יהיה עליכם לעבור על רשימה ארוכה של תשובות מגוונות שבסופו של דבר לא יעזרו לכם להגיע להחלטה האידיאלית.
בנקודה זאת נכנסת Askem. אפליקציה המיועדת נכון להיום למשתמשי האייפון שעוזרת לכם לא רק לשאול שאלות בצורה מהנה ו-ויזואלית, אלא גם לדעת מהי התשובה החד משמעית לשאלה ששאלתם.
האפליקציה מאפשרת לכם לצלם או להעלות תמונה קיימת מהאלבום, לבחור את סוג השאלה הרלוונטי עבורכם ולהעלות את התמונה לרשת החברתית הפנימית הקיימת באפליקציה. בנוסף, תוכלו לשתף את השאלה על גבי הפלטפורמות החברתיות אליהן אתם מחוברים באמצעות דף HTML5, שיאפשר גם למשתמשים ללא אייפון או ללא האפליקציה להביע את דעתם.
לאחר שכמה משתמשים הביעו את דעתם, תוכלו לראות את התפלגות ההצבעות באחוזים – ולמעשה להבין מהי הבחירה המועדפת על פני המשיבים. כך לדוגמה, תוכלו לדעת שלמרות ש-20 אחוזים מחבריכם מעדיפים קינוח עם שוקולד, 80 אחוזים ממליצים דווקא על הווניל – ובכך למעשה עוזרים לכם להגיע להחלטה מושכלת המבוססת כולה על חוכמת ההמונים, או יותר נכון, חוכמת החברים.
עבור המשתמשים הגולשים באפליקציה המצביעים לשלל השאלות הקיימות בה, פיתחה החברה מנגנון מעניין המאפשר לצפות בבחירת הקהל הרחב רק לאחר שהצבעתם. כך תוכלו להיות בטוחים שבחירתכם או הבחירה של חבריכם אינה משוחדת או מושפעת מלחץ חברתי.
התוצאות המוצגות לא מציעות לכם צפייה באחוזי ההצבעה בלבד, אלא מאפשרות גם לצפות בהעדפות של החברים האישיים שלכם אל מול בחירות הקהילה, ואף לצפות בהתפלגות ההצבעות על פי מין. כמובן שלכל תמונה תוכלו להוסיף Rock-On (המקבילה של החברה לכפתור הלייק) ואפילו להוסיף תגובה, כך שלמעשה מדובר ברשת חברתית לכל דבר, המאפשרת לכם לצאת מגבולותיה במטרה לקבל את התשובות הטובות ביותר עבורכם.
לא רק לצעירים
Askem נוסדה על ידי איתי הרמן, זאב רובינשטיין, תומר זכאי ויונתן המי, והייתה חלק מהמחזור השני של תכנית האקסלרטור של מיקרוסופט אז'ור. האפליקציה עצמה הושקה בצורה רשמית לפני כחודש בלבד, ולמרות זמן המדף הקצר שלה, כבר הצליחה לתפוס תאוצה בעיקר בשוק האמריקאי, אליו היא מכוונת.
מייסדי החברה מבהירים כי המטרה שלהם היא לא להתחרות מול אינסטגרם או שאר שירותי התמונות, אלא לעזור למשתמשים להגיע לתשובות חד משמעיות, בצורה מעוצבת, מזמינה ומעניינת הרבה יותר מבעבר. למעשה, את תמונות האינסטגרם תוכלו להעלות ישירות לאפליקציה, ובכך למעשה לייצר עבורן עוד חשיפה – גם על גבי הפלטפורמה הקיימת של Askem.
כעת, מתכננת החברה להמשיך לפתח ולהרחיב את שירותיה ולהציע פורמט דומה המיועד לעסקים, שיעזור להם לקבל תובנות עסקיות אודות קהל היעד שלהם, הצעירים. כך לדוגמה, מסעדות יוכלו לדעת האם לקוחותיהם מעדיפים קולה או פפסי, מותגי בגדים יוכלו להבין מהו הצבע המזעזע שאסור ללבוש העונה ואפילו חנויות הגאדג'טים יוכלו להעזר בפלטפורמה על מנת לדעת באיזה צד מעדיפים המשתמשים להרכיב את אוזניית הבלוטות' שלהם.
הגב
7 תגובות על "Askem הישראלית מגייסת 550 אלף דולרים [גיוס]"
* היי, אנחנו אוהבים תגובות!
תיקונים, תגובות קוטלות וכמובן תגובות מפרגנות - בכיף.
חופש הביטוי הוא ערך עליון, אבל לא נוכל להשלים עם תגובות שכוללות הסתה, הוצאת דיבה, תגובות שכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, תגובות שחורגות מהטעם הטוב ותגובות שהן בניגוד לדין. תגובות כאלו יימחקו מייד.
רעיון שישב לי יותר מחצי שנה בראש. והם פשוט עשו אותו, כל הכבוד!
הורדתי. אפליקציה יפהפייה.
איזה יופי של דבר זה
סטארט אפ ניישן לפנים! חברים, עשיתם יופי של עבודה, זו אפליקציה ברמה אחרת לגמרי!
Go askem!
גילוי נאות: מצד אחד אני לא אובייקטיבי, מצד שני, לא אשמתי שהחברים שלי הכי מוכשרים בעולם :)
אז לי הרעיון המדויק הזה עלה בול לפני חודש וחצי.. שמח לראות שמישהו כבר עשה איתו משהו מוצלח.
בהצלחה!
לא יכלו להשקיע 1000 שקל בקריין שדובר אמריקאית בשפת אם?
Cool post! Thank you so much!