סטארטאפ ישראלי מציג: ”אמא ואבא תקנו לי” גרסת המאה ה-21

עם AskToPay בני נוער יכולים לבצע רכישות באינטרנט גם ללא כרטיס אשראי. איך? בין היתר באמצעות שליחת סרטון סלפי בו הם מתחננים להורה שיקנה להם כמובן

מקור: Pixabay

לפני מספר חודשים השיקה אמזון שירות חדש שמאפשר לבני נוער בגילאי 13 עד 17 לרכוש בפלטפורמה באמצעות פרטי האשראי של ההורים שלהם, כשלהורים ניתנת האפשרות לאשר או לדחות את הקנייה. הסטארטאפ הישראלי AskToPay לוקח את הרעיון הזה ומוסיף לו את הפן הרגשי, על ידי כך שהוא מאפשר לילדים לשלוח להוריהם סרטוני וידאו בו הם מנמקים מדוע הם “חייבים” לקנות להם את המוצר הזה.

ללא צורך בהרשמה או הורדת אפליקציה

מקור: AskToPay

מרבית אתרי המסחר המקוון לא מציעים פתרונות ייעודיים שמאפשרים לבני נוער לרכוש דרכם, שכן אלו לרוב לא מחזיקים בכרטיס אשראי. AskToPay מפתחת פתרון מובנה לאתרי סחר, המאפשר למשתמשים לבקש שמישהו אחר ישלם עליהם. באמצעות הפתרון, ילדים יוכלו לשתף את עגלת הקניות שלהם עם ההורים, הסבתא או הדוד, ולבקש מהם לשלם עבורם – על ידי משלוח הבקשה לקבוצת וואטסאפ משפחתית בשיטה של “כל הקודם זוכה”. הגימיק הנחמד בפלטפורמה בא לידי ביטוי בכך שהבקשה מלווה בוידאו סלפי בו הילדים מנמקים מדוע הם רוצים לרכוש את המוצר.

את הבקשה ניתן לשתף באמצעות וואטסאפ, מסנג’ר, מייל – או כל פלטפורמה שיתופית אחרת. אם המבוגר יאשר את העסקה ויסכים לשלם עליה, המערכת תדע לעדכן חזרה את האתר בהשלמת העסקה, כלומר סשן ההזמנה ישמר במלואו, גם אם הוא יאושר מספר שעות או ימים לאחר מכן. היתרון הוא שהמבוגר האחראי יכול לשלם על הרכישה ללא צורך בהורדת אפליקציה או רישום מראש באתר הסחר, מה שבהחלט מפשט את העניינים.

קהל היעד של AskToPay הם אתרי איקומרס שפונים לצעירים, או לחילופין אתרים שיש למשתמשים  שלהם רצון שמישהו אחר ישלם עליהם (לדוגמא באתרי תכשיטים). אתרי מסחר מכל סוג יכולים להטמיע את ה-API הפתוח, כאשר לפלטפורמות כדוגמת מג’נטו ו-WooCommerce יש פלאגין ייעודי. כדי “לשלם” באמצעות מישהו אחר, על המשתמש לבחור באופציות התשלום, לצד תשלום בכרטיס אשראי או פייפאל לצורך העניין באפשרות לשלם עם “AskToPay”.

מקור: AskToPay

מבחינת תחרות, לצד אמזון יש את Veeloop הבריטית וכרטיסי הפרי-פייד למיניהם שמהווים אלטרנטיבה אידיאלית עבור בני נוער. לדברי המייסד המשותף אביחי מיכאל, היתרון שלהם בא לידי ביטוי בכך שלא נדרשת הורדת אפליקציה או הרשמה לאתר, ונכון לעכשיו זה הוא הפתרון היחידי שמשלב בו וידאו. כמו כן, “הפתרון שלנו מיישר קו עם “אחריות הורית”. ההורה לא יודע רק בדיעבד מה הצעיר רכש, אלא מאשר טרם הרכישה”, הוסיף מיכאלי.

AskToPay נוסדה ב-2018, זאת לאחר שהיא רשמה פטנט ביולי 2017. מאחוריה עומדים שלושה יזמים: אביחי מיכאלי (מנכ”ל) המתמחה בתחום הקמעונאות והריטיילטק, עודד קובאץ’ (CTO) ששימש כ-CTO בחברת SafeCharge ושי קובאץ’ (COO), מהנדס תוכנה ומוחה לפיתוחי תשלומי אונליין. נכון להיום החברה עובדת במימון עצמי, והתכנון הוא לצאת לסבב גיוס סיד בחודשים הקרובים על מנת לצאת לפעילות באנגליה וארה”ב. המודל העסקי מתבסס על עמלה שנגבית מהאתר שהטמיע את הפתרון. בישראל אגב, הפלטפורמה צפויה להיטמע בחנות “Sweet Girl Shop” וקונימבו.

אגב, יש לקוות שעתידה של AskToPay יהיה קצת יותר ורוד מזה של Thumzap הישראלית גם כן, שהציעה פתרון דומה; עם Tumzap, בני הנוער יכלו לשוטט במגוון אתרים, לבחור את הפריטים שמצאו חן בעיניהם, ולשלוח להוריהם בקשה שירכשו עבורם את הפריט. בצד השני, ההורים קיבלו התראה לסמארטפון שלהם, ועליהם היה להחליט כיצד להתקדם משם – האם לשמח את הילד ולרכוש עבורו את הפריט, או לסרב בנימוס. למרות שהחברה גייסה לפני כשנתיים 3 מיליון דולר מהקרן האמריקאית Sierra Wasatch, והאנג׳לים הישראלים אילון תירוש, יובל טל ורון צוקרמן, לא נראה שהיא עוד פעילה כיום.

וידאו: AskToPay

הילה חיימוביץ׳

גיקית, Deal With It

להגיב

9 תגובות

  1. דינו הגיב:

    יפה. בהצלחה!
    אגב, Thumzap המוזכרת כמתחרה שנסגרה עשתה רכישות בתוך אפליקציות, ודרשה הורדת אפליקציה על ידי ההורה.
    כאן אלו רכישות באתרים. ללא צורך בהורדת אפליקציה, זה מאוד שונה.

    זמן יגיד אם הם הצליחו לפצח את הנושא…

    • מיקו הגיב:

      ל Thumbzap היה גם את הצוות הכי טוב שהיה אי פעם בישראל, אם הם לא הצליחו החבורה הזאת בטוח שלא….
      מי ישקיע בהם אחרי שאילון תירוש יובל טל השקיעו כבר בתחום?

      • חבר ואחד שיודע הגיב:

        צודק,
        מעבר לצוות הטכני שהיה שם, היה להם את את איש המכירות מספר 1 בארץ ובעולם בצוות המייסדים.

        חחחחח לא סתם הם יצאו בכתבה פה… Thumzp היו הדבר הכי חם לפני שנתיים.

        בכל מקרה שיהיה להם בהצלחה- אני זקוק לפתרון כזה

  2. אני הגיב:

    כמה אידיוטי
    זה עושה רושם שעושים הכל כדי להוציא כסף מאנשים
    זה מייצר מכירה אגרסיבית ורגשית
    לא אהבתי את הרעיון

  3. איציק הגיב:

    עד שלהורים ימאס גם מזה, כי ילדים ינצלו את זה יותר מדי, ואז תקום אפליקציה מתחרה שתדווח להורים על רכישות שהילדים שלהם עושים ותאפשר להם לבטל אותן טרם הרכישה. את זה בטוח ההורים יאהבו!

  4. אפי הגיב:

    רעיון מקורי מאוד. אהבתי את הרעיון שהרכישות של הילדים צריכות לעבור אישור אצלנו ההורים. בהצלחה!

  5. מלאך שיודע הגיב:

    בהצלחה, ל Thumzap היה מוצר כזה בול שעשה הרבה כסף… ורשמה הרבה פטנטים.

    רק ש Thumzap נמכרה/התזמגה לפני שנה בשקט והצוות עבר לSF ועובד תחת חברת פיימנט אחרת. תחקיר חלש של הכתבת שקיבלה הכל מוכן ורק פרסמה.

  6. roni הגיב:

    Thumbzap נמכרה… איזה רמה נמוכה של תחקיר
    עוד לא שמעתי על שום חברה של יובל טל שלא נמכרה – האנגל הכי טוב בארץ

  7. ביבי מלך ישראל הגיב:

    שירוות מצוין שעדיין לא תפס, לצערם את thumzapp  יובל טל מכר לחברת פיימנט באירופה….
    אף אחד לא ישקיע אחרי שיובל טל עשה אקזיט בתחום!!!

תגיות לכתבה: