סטארטאפ הרדארים הישראלי Arbe מגיע לנאסד”ק בהנפקת ספאק בשווי 723 מיליון דולר

חברת Arbe Robotics פיתחה רדאר ברזולוציה גבוהה לרכב, שמציג תמונה מפורטת פי 100 מזו של רדארים קיימים. העסקה צפויה להיסגר בהמשך השנה

השבועות האחרונים מסתמנים כחסרי תקדים בהייטק הישראלי עם מבול של חדי-קרן חדשים והנפקות ספאק. הפעם זו חברת הסטארטאפ Arbe Robotics (ארבה רובוטיקס) שמודיעה לפני זמן קצר על הגיעה לבורסת הנסדא”ק בניו יורק דרך הנפקת Spac, כלומר, התמזגות עם חברת שלד בורסאי. השווי של החברה בזמן ההנפקה יעמוד על 723 מיליון דולר.

שווי של 723 מיליון דולר ועוד 100 מיליון דולר השקעה

ארבה רובוטיקס תתמזק עם חברת השלד הבורסאית Industrial Tech Acquisitions, Inc (נאסד”ק: ITAC) שהוקמה בדיוק למטרה זו. עם השלמת הרכישה, תפעל החברה המשולבת תחת השם ארבה והמניה תירשם למסחר בנאסד”ק תחת הסימול ARBE.

על פי הודעת החברה, לחברה המאוחדת יהיה שווי הוני פרופורמה של כ-573 מיליון דולר ושווי חברה של כ-723 מיליון דולר בסגירה. בהנחה שלא יבוצעו פדיונות על ידי בעלי המניות של Industrial Tech, העסקה צפויה להניב תמורה ברוטו של עד 176 מיליון דולר, כולל סך של עד 76 מיליון דולר במזומן המוחזקים בחשבון הנאמנות של Industrial Tech. חוץ מהמיזוג, יוזרמו גם לקופת החברה המאוחדת עוד 100 מיליון דולר בהשקת PIPE על ידי משקיעים מוסדיים דוגמת M&G Investment Management, Varana Capital, Texas Ventures והיזם הישראלי אייל ולדמן.

העסקה צפויה להיסגר ברבעון השני של שנת 2021, וכל ההנהלה הבכירה שלה צפויה להישאר בתפקיד ניהולי. אחת המרוויחות מהעסקה צפויה להיות קרן iAngels הישראלית של מור אסיא ושלי הוד-מויאל, שהחזיקה ב-15 אחוז ממניות Arbe.

קובי מרנקו, מנכ”ל ארבה, אמר בתגובה להנפקה: “המיזוג של ארבה ו-Industrial Tech Acquisitions יאפשר לנו לממש את החזון שלנו, של יצירת עתיד אוטונומי באמצעות טכנולוגיית רדאר שתביא לבטיחות אמיתית בכביש, תוך הקפדה על היתכנות מסחרית. אנו שמחים מאוד לשתף פעולה עם ITAC, שניסיונה המשמעותי בבנייה והשקעה בחברות טכנולוגיה מתקדמות יסייע בהבאת הטכנולוגיה פורצת הדרך שלנו לשוק רחב יותר.”

לזהות מה קורה במרחק 300 מטר

שיטת עיבוד המידע על בסיס רדאר שפיתחה החברה משלבת מערכת רדאר ברזולוציה רבוהה, וטכנולוגיית עיבוד הכוללת יכולת Simultaneous localization and mapping (או בשמה הקליט יותר, SLAM). בכך הפלטפורמה מאפשרת הדמייה מלאה בארבעה מימדים הכוללים מרחק, אזימוט, גובה ומהירות דופלר. פתרון זה מותאם לכל רמות הנהיגה האוטנומיות ואמור להיות מתומחר במחיר נגיש לשוק. הרדאר של החברה אמור לסייע לרכב לראות טוב יותר אפילו ממרחק של 300 מטרים, ולהגיב בצורה מהירה בכל תנאי מזג אוויר. על פי Arbe, הרדאר שפיתחה הוא היחיד שמסוגל לספק חישה מדויקת בכל תנאי סביבה, תאורה ובשדה ראייה רחב. המערכת של החברה מסוגלת לספק הפרדת אובייקטים ברזולוציה גבוהה, מה שאמור לבטל לחלוטין סיווגים לא נכונים או התראות שווא שעלולות לגרום לתאונות דרכים.

Arbe נוסדה בסוף 2015 על ידי קובי מרנקו, ד״ר נועם ארקינד ועוז פיקסמן. משרדיה הראשיים ממוקמים בתל אביב, והחברה מחזיקה במרכז פיתוח ושירות לקוחות בסין ובארצות הברית. בחברה מדווחים כי כספי הגיוס יאפשרו לעבור לשלב הייצור של הרדאר לצורך מלאי ולתמיכה בלקוחות Tier 1. עד כה גייסה החברה 55 מיליון דולר.

 

יניב אביטל

עורך אתר גיקטיים. יש לכם רעיון לכתבה? טיפ סודי? הדלפה? מחכה לכם ב-yaneev@geektime.co.il

הגב

רוצה להיות הראשון להגיב?

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 

* היי, אנחנו אוהבים תגובות!
תיקונים, תגובות קוטלות וכמובן תגובות מפרגנות - בכיף.
חופש הביטוי הוא ערך עליון, אבל לא נוכל להשלים עם תגובות שכוללות הסתה, הוצאת דיבה, תגובות שכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, תגובות שחורגות מהטעם הטוב ותגובות שהן בניגוד לדין. תגובות כאלו יימחקו מייד.

wpDiscuz

תגיות לכתבה: