רגע לפני ההנפקה: AQUARIUS גייסה 10 מיליון דולר

אקווריוס מפתחת מנוע בעירה פנימי קטן ויעיל הרבה יותר מהמנועים הקיימים, ומגייסת רגע לפני שהיא נכנסת לבורסה

תמונה: AE

אם אי פעם ראיתם גנרטור אמיתי, אתם יודעים שמדובר במפלצת לא קטנה, אבל סטארטאפ ישראלי בשם AQUARIUS ENGINES מפתח מנוע בעירה פנימית זעיר וחכם שיכול להקטין אותו בצורה משמעותית. היום (ד’) מודיע הסטארטאפ על גיוס של 10 מיליון דולר מ-TPR היפנית, שמייצרת בוכנות, חלקי חילוף וטבעות בוכנה לרכבים. עד כה גייסה החברה כ-37 מיליון דולר מפז, מריוס נכט, Mausashi Seimitsu היפנית מקבוצת הונדה ועוד.

שוקל כמעט עשירית ממנועים קיימים

בשיחה עם גיקטיים מסביר גל פרידמן, מייסד שותף ויו”ר החברה, כי המנוע הישן והמוכר שקיים בשוק כבר כ-150 שנה בצורות דומות משתמש בעשרות חלקים נעים, ומייצר תנועה סיבובית. “מנוע אקוואריוס הוא בעל חלק נע אחד בלבד – אין שסתומים שנפתחים ונסגרים, המרת הכוח אינה עוברת דרך מקדמי חיכוך המורידים מנצילות המנוע. מנוע אווריוס יכול לשרוף גז, גז טבעי וכל סוגי הדלקים, והוא מייצר תנועה לניארית שאותה אנחנו ממירים לחשמל.

פרידמן מסביר כי המוצר של החברה יכול להחליף את המנוע הסטנדרטי בכל מקום שבו ממירים דלקים לתנועה סיבובית. המנוע של החברה שוקל כ-10 קילו בלבד (כ-8-15% בהשוואה למשקל המנועים הקיימים), ובשל גודלו והניצולת הגבוהה, הוא גם מזהם פחות וזקוק לפחות טיפולים. כך למשל, גנרטור שלם יכול לשקול רק 100 קילו, בעוד המנוע עצמו שוקל רק 10.5 קילוגרם.

תמונה: אקווריאס

המנוע יכול לשמש תעשיות שונות כמו אנטנות ומרכזי תקשורת, מוצר משלים לתעשיית האנרגיה כמו סוללות, לוחות סולאריים ורשתות חשמל מקומיות, משאיות, רכבי קירור, רכבים חשמליים והיברידיים, יאכטות, כלי תעופה זעירים כמו רחפנים ועוד.

הגיוס עליו מכריזה אקווריוס היום מגיע בתזמון מעניין, כאשר החברה כבר הגישה טיוטת תשקיף לבורסה בתל אביב, מתוך כוונה להגיע להנפקה כבר בשבועות הקרובים.

מדוע אתם בעצם מגייסים כסף רגע לפני הנפקה?

פרידמן: “גיוס הכסף הנו הבעת אמון של ענקית יפנית שמעוניינת להכנס לשותפות אסטרטגית עם החברה מתוך ראיה של פיתוח טכנולוגי משותף”.

רוצים לראות איפה החברים שלכם עובדים? רוצים לראות איפה החברים שלכם עובדים? ללוח מיתוג המעסיק גיקטיים אינסיידר לחצו כאן >

לדברי החברה, ההשקעה הנוכחית תשמש להאצת תהליכי הפיתוח והשיווק, בעוד החברה גם תתחיל לספק יחידות כוח למשאיות קירור ל-Maushashi היפנית, ותספק גנרטורים לנוקיה העולמית שתציב אותם באתרים מרוחקים ומאוכלסים בדרום מזרח אסיה, אשר סובלים מבעיות באספקת החשמל.

AQUARIUS ENGINES נוסדה ב-2014 על ידי גל פרידמן, יו”ר החברה; אריאל גורפונג, מנכ”ל החברה; ושאולי יעקובי, CTO. הנהלת החברה יושבת בראש העין, ומרכזי הפיתוח נמצאים בגרמניה ופולין.

עידן בן טובים

נולד עם ג׳ויסטיק ביד. יש לו הרבה יותר מדי גאדג׳טים והרבה פחות מדי זמן פנוי כדי לשחק עם כולם. בעל פטיש לא מוסבר לביצוע קליברציות לסוללות של מכשירים. כשהוא לא עסוק בלכתוב על טכנולוגיה, הוא אוהב לדבר עליה, והרבה

הגב

5 תגובות על "רגע לפני ההנפקה: AQUARIUS גייסה 10 מיליון דולר"

avatar
Photo and Image Files
 
 
 

* היי, אנחנו אוהבים תגובות!
תיקונים, תגובות קוטלות וכמובן תגובות מפרגנות - בכיף.
חופש הביטוי הוא ערך עליון, אבל לא נוכל להשלים עם תגובות שכוללות הסתה, הוצאת דיבה, תגובות שכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, תגובות שחורגות מהטעם הטוב ותגובות שהן בניגוד לדין. תגובות כאלו יימחקו מייד.

סידור לפי:   חדש | ישן | הכי מדורגים
lugsha
Guest

איפה המספרים?
מה ההספק ל 10קילו של המנוע?
מה היעילות? במיוחד ביחס למנועים חדשים..
מה זיהום האויר והרעש?
איך מקררים?
מה העלות?
כמה שעות עבודה עד שנהרס?
עלויות אחזקה?
בקיצור מספרים מספרים נתונים נתונים…

מאור
Guest

אתה לא באמת מצפה שהם יגלו את כל הקלפים נכון?
בכל מקרה חברה סינית תפרק את המנוע ותעתיק אותו 1-1, זה גם שיקול בהחלטה האם להשקיע בחברה כזאת.

שחר
Guest

לפי הסרטון עיקרון הפעולה נראה דומה למנועי שתי פעימות שהיו נפוצים באופנועים ישנים, הם עברו מהעולם ולא בלי סיבה, הנצילות נמוכה וזיהום האוויר גבוה, נראה כמו בלוף.

מאור
Guest

זיהום אוויר (ורעש?) אני מסכים, מנועי 2 פעימות עדיין בשימוש והחסרון שלהם שהם שורפים שמן ביחד עם הבנזין.
חסרון נוסף של מנועי 2 פעימות הוא בלאי גבוה (טיפול כל X שעות מנוע).
אבל נצילות נמוכה? עד כמה שידוע לי למנועי 2 פעימות יחס משקל-הספק יותר גבוה ממנועי 4 פעמיות, זו הסיבה שעדיין משתמשים בהם באופנועי מוטוקרוס.
אחח געגועים לימאהה 50 סמ”ק.
אולי בכל זאת עלו כאן על משהו? נשמח לשמוע פרטים נוספים!

אור
Guest

אין תחליף למנוע חשמלי. וכולם מתקדמים לשם.

wpDiscuz

תגיות לכתבה: