דיווח: הלהיט הבא של אפל ייחשף בסתיו הקרוב

מידע חדש ואמין שמגיע ממספר מקורות מלמד כי האייפד עליו תכריז אפל ברביעי הקרוב הוא רק הסנונית הראשונה למה שעוד עתיד להגיע מאוחר יותר השנה

תמונה: flickr, cc-by, marcopako 

נתחיל דווקא מהאמצע הפעם.

במהלך השנים האחרונות מתמרנת אפל עם המידע הרגיש ביותר הנוגע למוצרים החדשים שלה באופן כמעט וירטואוזי: מצד אחד היא שומרת על מרביתו חסוי כדי לייצר סקרנות ולהפתיע, אך מנגד מדליפה מידע מדוייק כשהציפייה רבה מידי, או על מנת לשמר את הבאזז והשיח אודות מוצריה השונים.

מי שעוקב אחר חרושת השמועות שמגיעה מקופרטינו יודע כבר למפות את המקורות השונים ולדעת מהיכן מגיע המידע המדוייק שזוכה גם להתאמת באופן כמעט סיסטמטי (הניו יורק טיימס, הוול סטריט ג’ונראל, All Things D, Daring Fireball) ומנגד מהיכן מגיע המידע המעט פחות מדוייק שלעיתים קרובות מופרך או מתגלה כבלתי מדוייק (BGR, MacRumors, DigiTimes).

שולטת על גובה הלהבות

יחסי האהבה שנאה של אפל כלפי אתרי השמועות הגיעו לאחד משיאי הקיצון שלהם בשנת 2007 כשהחליטה לתבוע את אתר Think Secret בגין פרסום מידע רגיש הנוגע אליה והובילה לסגירתו הרשמית בפברואר 2008. היתה זו גם הפעם הראשונה שהביקורת של מעריצי החברה נשמעה ביתר שאת בזמן שקראו לה “כפויית טובה” על כך שהחליטה להלחם דווקא באתר שאיגד סביבו את אלו שמתעניינים בה כל כך ואוהבים אותה.

מכל מקום, אותו רגע ממש היווה גם סוג של הארה לקופרטינו שהבינה שאולי חכם יותר יהיה לשתף פעולה עם אתרי השמועות מאשר להלחם בהם. מאחר ואפל הרשמית איננה יכולה ליצור קשר עם אתרים הסוקרים אותה באופן שלא יעורר חשד, מצאה החברה פתרון ביניים: המידע הנוגע למוצרים חדשים של אפל נשמר תחת חיסיון קפדני עד קנאי של קופרטינו – אך מנגד, אנשי קשר שונים דואגים להדליף לעיתים מידע שמשרת את החברה ובכך היא שומרת על גובה הלהבות של השמועות ומתחזקת את הבאזז המתמיד סביב מוצריה.

מה חשיבות השליטה על שמועות הנוגעות למוצרים חדשים? ובכן, במהלך הקיץ האחרון שמועות שנפוצו התייחסו להשקתו של אייפון חדש בהקדם ופגעו במכירות דגם האייפון שכבר היה זמין בשוק. אפל כמנהגה שתקה, אך דאגה להדליף לאחד מאנשי הוול סטריט ג’ונראל שאייפון חדש לא צפוי להכרזה בקרוב, אלא רק מאוחר יותר אותה שנה וסתמה את הגולל על המידע שפגע במכירותיה.

במקרים נוספים דאגה אפל להדליף מידע הנוגע למוצרים אחרים כשהסיקור התקשורתי העניק חשיפה מוגזמת למתחרותיה, וגם שם הבהירה עד כמה חשיבות השליטה על השמועות עשויה לשמש ככלי חשוב לקידום מכירות.

“הדבר הגדול ביותר מאז הולדת הסמארטפון”

תמונה: ה-Apple TV החדש, הצליח, אבל לא מספיק

במילים אלו ממש החליט לתאר ג’נה מונסטאר (Gene Munster), אחד האנליסטים המוכרים יותר המזוהה עם אפל, את המוצר שצפויה החברה להשיק במהלך הסתיו הקרוב.

המוצר עליו מדבר מונסטר הוא ה-Apple TV, שזוכה בימים אלה לאזכורים נוספים גם מצד ענקיות התקשורת המזוהות עם אפל, שטוענות אף הן, כי אפל לקראת הכרזה משמעותית השנה שנועדה להכניס אותה לשוק הטלויזיות. יהיה זה נסיונה המי יודע כמה של אפל להשתלט על הטלויזיה הביתית אחרי סדרה של כשלונות שהוביל איש החזון הבלתי מעורער של החברה שהלך לעולמו לפני חודשים אחדים.

ג’ובס ניסה שוב ושוב להציג וראציות שונות ל”קופסאת” הטלויזיה של אפל, אך לא ממש הצליח להוביל מהפכה בתחום. מעט לפני מותו התוודה בפני מחבר הביוגרפיה שלו כי “פיצח את הנוסחה הנכונה” שתאפשר לאפל להשתלט על תחום הבידור הביתי.

כעת טוען מונסטר על רקע ידיעה שפורסמה אתמול ב”ניו יורק פוסט“, כי אפל אכן שוקדת בימים אלה על מכשיר חדש בתחום הבידור הביתי שצפוי להכרזה במהלך השנה הקרובה ואשר “יקפיא את תעשיית הבידור במשך חודשים ארוכים בציפייה להשקתו”. עוד טוען האנליסט כי הייחוד של המכשיר החדש קשור בעיקר בממשק המהפכני ובדרך הזרמת התכנים שפשוט תערער את מה שמוכר לנו היום. ולבסוף טוען מונסטר שמדובר למעשה במכשיר טלויזיה של ממש שכולל גם עיצוב עוצר נשימה וכי שליטה קולית תהווה רק דרך אחת אך לא יחידה לניהול התכנים בו.

ספקיות התוכן זועמות

על מנת לספק תכנים ללקוחות השירות החדש, העתידי והלא קיים של אפל, זקוקה החברה לגישה אל תכנים פופולארים וכאן טמונה ברוב המקרים הבעיה. בשוק המוזיקה שולטת החברה עם חנות המוזיקה הגדולה בעולם: “אייטונז” ומכתיבה את הטון ואת המחירים למורת רוחם של האולפנים הגדולים. כשמדובר בחברות ההפקה הגדולות האחראיות לסדרות הטלויזיה, או לחילופין בספקי התוכן שכבר משתפים איתן פעולה – אין דמות מרכזית אחת ששולטת בתחום הזרמת התכנים לסלון הביתי ואלו בהחלט יעדיפו לשמור על המצב במתכונתו הנוכחית.

לא מקרי אם כך, שבימים האחרונים החלו לדלוף פרטים הנוגעים למשא ומתן אגרסיבי שמנהלת אפל עם ספקיות התוכן השונות, שטוענות כי החברה לא מותירה להן שום יכולת תמרון וקובעת מראש את המחירים ואת התוכן. אפל ידועה ככזו שקשה מאוד לנהל איתה משא ומתן וקשה עוד יותר להתמקח איתה על מחירים, אלא שבמצב הנוכחי לא בטוח מי יותר זקוק למי ושני הצדדים מודעים לזה.

אז אם אתם מתרגשים מהכרזתו של אייפד חדש ברביעי הקרוב, יתכן שההפתעה הגדולה שמתכננת קופרטינו תגיע רק מאוחר יותר השנה, ואם אכן מדובר במכשיר מהפכני כל כך, יהיה זה המחוז האחרון שנותר לה כדי לשלוט באופן כמעט אבסולוטי בתכנים המגיעים אלינו.

רועי לטקה

גיק טכנולוגי עם נגיעות של תפוח, עדיף שיגיע נגוס. חי נושם וצורך טכנולוגיה באופן אובססיבי אך מדוד. קרימינולוג בהשכלתו, לוחם בפשע ובממסד באופן סימולטני. חובב כתיבה וקריאה, ונהנה לבחון באופן מדוקדק כל דבר שניתן לפרק לגורמים, ממוצרי טכנולוגיה ועד נפש האדם.

הגב

6 תגובות על "דיווח: הלהיט הבא של אפל ייחשף בסתיו הקרוב"

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 

* היי, אנחנו אוהבים תגובות!
תיקונים, תגובות קוטלות וכמובן תגובות מפרגנות - בכיף.
חופש הביטוי הוא ערך עליון, אבל לא נוכל להשלים עם תגובות שכוללות הסתה, הוצאת דיבה, תגובות שכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, תגובות שחורגות מהטעם הטוב ותגובות שהן בניגוד לדין. תגובות כאלו יימחקו מייד.

סידור לפי:   חדש | ישן | הכי מדורגים
קוקו
Guest

עצוב מאוד לשמוע שהלהיט הבא בדרך, ושאתה עדיין לא יודע איך מה למה וכמה….
עצוב מאוד שאתה מכריז על זה כלהיט…. אולי יש לך מניות בחברה?

אליהו בנדן
Guest

קוקו, תן לי לנחש…יש לך אנדרואיד?

קוקו
Guest

תאמת, לא…. יש לי Windows Phone, ואם לא היה אז כן, זה אולי היה אנדרואיד.
לך בטח יש i משהו… לא ניסית משהו אחר שהוא הרבה יותר טוב וזול….

אבי
Guest

החברה הזו כבר לא חברה טכנולוגית, כל מה שהיא עושה זה יצירת ציפיות ובאז בקרב קהל היעד שלה… אני תוהה מתי קהל היעד שלה יבין זאת ומתי יגמר לאפל הסוס…

מה שעוד יותר נורא זה ששאר החברות למדו את המנהג המטופש הזה של אפל ועושות זאת גם, סמסונג שבהחלט מובילה את השוק ובכבוד רב איננה צריכה להתעסק במשחק המטופש הזה ולהתמקד לעשות את מה שהיא טובה בו… חבל, כי במקום בטכנולוגיה הם משחקים משחקי סלבריטיז שלא ממש מעניינים את הצרכן הטכנולוג הממוצע… זה כן מעניין את רוב האוכלוסיה שמחפשים אביזר אופנתי במקום סמארטפון כנראה…

אליהו בנדן
Guest

זה לא נכון מה שהמגיבים מעליי כתבו.
אישית, תמיד אהבתי את מכשירי אפל בגלל האיכות שלהם.
לפני כחצי שנה, קיבלתי טלפון מהעבודה של סמסונג גלקסי 2, אין מה להשוות אותו לאייפון!
כל אתרי ה HTML 5 לא עובדים שם טוב וחלק כמו באייפון!!!
תנסו בעצמכם ואז תראו שאני צודק!

קוקו
Guest

אתה ממש מכור… זה לא יאמן!!!
תצא כבר מזה, אני מכיר לפחות 5 אנשים שעברו מאייפון לGS2 והם יותר ממרוצים.

http://www.gadgety.co.il/35973/galaxy-s-ii-%D7%9C%D7%95%D7%A7%D7%97-%D7%90%D7%AA-%D7%94%D7%9B%D7%AA%D7%A8-%D7%9E%D7%94%D7%90%D7%99%D7%99%D7%A4%D7%95%D7%9F-%D7%95%D7%A0%D7%91%D7%97%D7%A8-%D7%9B%D7%A1%D7%9E%D7%90%D7%A8%D7%98%D7%A4/

wpDiscuz

תגיות לכתבה: