פרט מרגיז שנחשף בנוגע ל-HomePod של אפל פתח חזית נוספת מול גוגל וספוטיפיי

בעוד אפל עומדת בפני השקת הרמקול החכם הראשון שלה, מסתבר כי הוא לא עומד להיות חכם כל כך לכל מי שלא נמצא עמוק בתוך האקו סיסטם של החברה

תמונה: Apple

כשמדברים על זירות מלחמה בעולם הטכנולוגי, אנחנו רגילים לשמוע על אפל נגד גוגל, או מיקרוסופט נגד אפל, סמסונג נגד אפל וכדומה. אבל בשקט בשקט רוחשת לה מלחמה אחרת דווקא בין אפל לספוטיפיי.  הירייה המרכזית במלחמה החלה כמובן כשאפל השיקה את שירות Apple Music, שירות מוזיקה בסטרימינג המאפשר להאזין למיליוני שירים ללא הגבלה באמצעות מנוי חודשי שעולה פחות מאלבום מוזיקה אחד. אפל מיוזיק קם כמתחרה לשירות הסטרימינג המשובח והמקביל כמעט לחלוטין של Spotify. בשבוע הקרוב, אפל עומדת להשיק את הרמקול החכם הראשון שלה, ה-HomePod שאמור להעניק חווית סאונד משובחת, וסופסוף לספק גם למעריצי אפל הכבדים ביותר חווית רמקול חכם בתוך האקו-סיסטם של אפל. אבל נראה שבניגוד למכשירים אחרים (גם של החברה), הרמקול החדש של אפל ישתמש פחות או יותר רק באקו-סיסטם של אפל.

משתמשי ספוטיפיי עדיין לא יוכלו לבקש מסירי לנגן מוזיקה

HomePod-Availability_Apple-music

תמונה: Apple

עידן הרמקולים החכמים, אשר מאיים לחלוש על הבתים של כולנו בשנים הקרובות, מציג תקופה חדשה של שליטה במכשירים ושירותים באמצעות הקול בלבד. משתמשים רבים מעדיפים את שירות הסטרימינג של Spotify על פני Apple Music, ומשתמשים בו על גבי מכשירי האייפון שלהם. אך משתמשים שקיוו שיוכלו להשתמש בצורה חכמה בספוטיפיי על גבי ה-HomePod החדש שלהם, עומדים להתאכזב שוב. בצורה לא כל כך מפתיעה, אפל העלתה עמוד מידע אשר מבהיר את יכולותיו וחיבוריו האפשריים של ההומפוד, ובו מצוין כי ניתן יהיה להאזין למוזיקה מ-Apple Music, מוזיקה שנרכשה מ-iTunes, מוזיקה מתוך iCloud Music Library, רדיו Beats 1 ופודקאסטים. כמו כן, ניתן יהיה להאזין למוזיקה ותכנים נוספים בצורה ידנית באמצעות AirPlay (תקן הזרמת תוכן בצורה אלחוטית בין מכשירים), אך לא לשלוט או לזמן בצורה קולית את התוכן. כלומר, משתמשי אייפון המנויים לספוטיפיי לא יוכלו לבקש מסירי גם הפעם להשמיע להם מוזיקה מספוטיפיי, אלא יאלצו להפעיל מוזיקה בצורה ידנית דרך המכשיר שלהם, ולשלוח אותה אל הרמקול. מה שהופך את החוויה לקצת פחות חכמה ממה שחלק מהמשתמשים קיוו.

יש לכם אנדרואיד? תשכחו מהרמקול של אפל

על אף שאפל מציינת בעמוד המידע על הרמקול, כי הוא תומך בטכנולוגיית Bluetooth 5.0 החדשנית, דווקא בחלק בו היא מפרטת על ערוצי השמע שניתן להאזין להם דרך הרמקול, לא מצוין כי ניתן להשתמש במכשירים אשר מחוברים אליו בבלוטות’. כלומר, אם יש לכם בבית מכשיר או בן משפחה עם מכשיר אנדרואיד, הוא ככל הנראה לא יוכל להתחבר אל הרמקול החכם בבלוטות’ ולהשמיע באמצעותו מוזיקה. בנוסף, כדי להפעיל את הרמקול לראשונה, חובה להשתמש במכשיר iOS, כך שאם אין ברשותכם אף מכשיר של אפל, ובכל זאת אתם מעוניינים לרכוש את הרמקול של אפל (או אולי אפילו מנויים על אפל מיוזיק באנדרואיד בלבד), אתם צפויים להתאכזב.

רבים יגידו שאפל תמיד פעלה כך, אך יש כאן הבדל מהותי. אמנם אפל מעולם לא העניקה תמיכה בסיסית בפקודות קוליות לספוטיפיי באמצעות סירי, או חיבור של ה-Apple Watch למכשירי אנדרואיד, אך באביזר משלים דוגמאת אוזניות ה-AirPods שלה, היא אכן איפשרה חיבור שלהן למכשירים חיצוניים באמצעות בלוטות’. כך יכלו גם משתמשי אנדרואיד להאזין למוזיקה בנוחות באמצעות ה-AirPods שהפכו להיות האוזניות האלחוטיות מהפופולאריות אי פעם, ולא רק בקרב משתמשי אפל האדוקים (גם אם לא ניתן להשתמש בעוזרת הקולית של גוגל בקלות באמצעות האוזניות). ההומפוד הוא אבן דרך בגן הסגור של אפל, ומסמן יותר מתמיד שאפל לא מעוניינת לשחק עם אחרים, אבל בפועל פוגעת בחלק מבסיס המשתמשים שלה, ומשתמשים פוטנציאליים.

בשוק רווי כל כך במתחרים חזקים כמו אמזון עם אלקסה ורמקולי ה-Echo, וגוגל עם ה-Google Assistant וסדרת Google Home שלה, לא בטוח שאיכות סאונד תספק אפילו את מעריצי אפל כאשר הם יגשו לבחור את הרמקול החכם הבא שלהם. נראה שהרמקול החדש של אפל אמור לקרוץ למשתמשים שכבר הקיפו את עצמם בכל השירותים הנלווים והאקו-סיסטם של אפל. זהו הימור לא קטן מצד אפל, שנותר לראות האם הוא ישתלם.

המתחרות פועלות באופן דומה, אבל שונה מהותית

Google Home Mini and Max

תמונה: Google

המתחרות של אפל פועלות באופן קצת שונה אבל דומה, כאשר משתמשי גוגל הום ואלקסה יכולים לבקש מהעוזרות הקוליות שלהם לשמוע מוזיקה מספוטיפיי, גוגל פליי, דיזר ועוד. עם זאת, לכל חברה יש את המוצרים שלה שהיא לא מאפשרת להפעיל באמצעות הקול ברמקולים של המתחרה. כך למשל משתמשי גוגל הום לא יכולים לבקש מהעוזרת של גוגל להפעיל מוזיקה בשירות Prime Music, ומשתמשי אלקסה לא יכולים לבקש ממנה להפעיל מוזיקה בשירות Play Music של גוגל או Apple Music של אפל. ההבדל החשוב ביותר, הוא ששתי החברות מאפשרות לפחות לשדר מוזיקה ותכנים אחרים אל הרמקולים שלהן באמצעות בלוטות’.

יתכן ובעקבות הביקורת אשר מופנית כלפי אפל מאז העלתה את הדף המפרט על ערוצי השמע האפשריים, אפל תאפשר בעדכון עתידי השמעת סאונד באמצעות חיבור בלוטות’. אך עד כה אין אינדיקציה שכזו.

בינתיים, אפל מדביקה את ספוטיפיי

תמונה: Pixabay

אישור הידיעות על כך שההומפוד לא יתמוך בצורה טבעית בספוטיפיי, פרט אשר עלול להרגיז לא מעט משתמשים, ככל הנראה לא מרגש את אפל. ה-Wall Street Journal פרסם דיווח בו נטען כי קצב גידול הלקוחות החודשי של שירות Apple Music עומד על כ-5%, לעומת 2% גידול חודשיים בשירות בתשלום של ספוטיפיי. לפי ההערכות הללו, שירות הסטרימינג של אפל יעקוף את ספוטיפיי בכמות המנויים המשלמים בארצות הברית כבר בקיץ הקרוב.

ספוטיפיי מדווחת כי היא מחזיקה ב-70 מיליון לקוחות משלמים, בעוד שאפל מדווחת ל-WSJ כי היא מחזיקה ב-36 מיליון לקוחות משלמים בשירות Apple Music. הדיווח גורס כי חלק גדול מהגידול המהיר הזה נובע מהמכשירים שהלקוחות מחזיקים. כלומר חלק מלקוחות אפל עשוים לנטות יותר לרכוש מנוי לשירות Apple Music מאשר לספוטיפיי, רק מכיוון שהם מחזיקים כבר במכשיר של החברה. ה-HomePod החדש של אפל, אשר עומד להגיע ללקוחות לראשונה במהלך השבוע הקרוב, עשוי לגרום ללא מעט משתמשים להעדיף את שירות הסטרימינג של אפל, ולו רק כדי לקבל את האפשרות לשלוט על המוזיקה שהם שומעים באמצעות הקול, שזוהי פחות או יותר הסיבה העיקרית לרכישת רמקול חכם מתוצרת אפל. כך שגם אם הידיעות על הרמקול החדש של אפל מעט מרגיזות, בינתיים, שיטת הגן הסגור של אפל ממשיכה להניב פירות.

עידן בן טובים

נולד עם ג׳ויסטיק ביד. יש לו הרבה יותר מדי גאדג׳טים והרבה פחות מדי זמן פנוי כדי לשחק עם כולם. בעל פטיש לא מוסבר לביצוע קליברציות לסוללות של מכשירים. כשהוא לא עסוק בלכתוב על טכנולוגיה, הוא אוהב לדבר עליה, והרבה

הגב

1 תגובה on "פרט מרגיז שנחשף בנוגע ל-HomePod של אפל פתח חזית נוספת מול גוגל וספוטיפיי"

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 
Sort by:   newest | oldest | most voted
Dan
Guest

אם אפל גדלה ב- 5% בחודש מ- 36 מיליון משתמשים, וספוטיפיי גדלה ב- 2% בחודש מ- 70 מיליון משתמשים, אפל לא תעקוף את ספוטיפיי במספר המשתמשים עד הקיץ הקרוב כפי שנכתב. זה ייקח לה לפחות עד סוף השנה בקצב הזה.

wpDiscuz

תגיות לכתבה: