מי המרוויחה הגדולה משינוי מדיניות הפרטיות של אפל? גוגל כמובן

השינוי שמאפשר למשתמשים למנוע את המעקב של אפליקציות אחריהם שינה משמעותית את תחום הפרסום בזמן קצר בלבד – ומי שמרוויחה עד עכשיו היא המתחרה הגדולה

מקור: Unsplash

עברו קצת יותר מחודשיים מאז שאפל סוף סוף הוציאה לפועל את השינוי במדיניות הפרטיות שלה. השינוי, שעורר את זעמן של חברות פרסום, בראשן פייסבוק, דרש מכל אפליקציה לקבל מחדש את הסכמתם המפורשת המשתמשים על איסוף המידע הפרטי שלהם.

אבל נראה שהמרוויחה הגדולה ביותר עד כה מהמהלך היא דווקא חברה, שאיך נאמר בעדינות, היא לא בדיוק שם נרדף לפרטיות, ובנוסף היא גם המתחרה הגדולה של אפל בעולם המובייל.

פחות משליש ממשתמשי iOS מוכנים שיעקבו אחריהם

כאמור, לא הרבה זמן עבר מאז העדכון ל-iOS 14.5 שהציג את ה-App Tracking Transparency, הפיצ’ר החדש המאפשר למשתמשים למנוע מאפליקציות לעקוב אחריהם ובפועל מונע מהן גישה למזהה המשתמש (או IDFA) – מה שמסנדל אותן ולא מאפשר להן להציע פרסום מטורגט לאותם משתמשים. עם זאת, על פי חברות המנטרות את תחום הפרסום, כבר עכשיו יש שינויים משמעותיים בנוף.

על פי נתונים של חברת הניטור Branch Metrics שהופיעו בוול סטריט ג’ורנל, עולה כי מאז השינוי במדיניות של אפל, פחות משליש מהמשתמשים ב-iOS עשו opt-in למעקב אחריהם מצד אפליקציות – כלומר הסכימו למעקב של האפליקציות. מדובר באובדן משמעותי במספר המשתמשים שניתן לטרגט בפרסום – בתקופה מאוד קצרה. השינוי הזה, והנתונים על כמות המשתמשים המוכנים שאפליקציות יעקבו אחריהם, הובילו לכך שמחירי הפרסום בפלטפורמה של אפל נחתכו. במקביל, מחירי הפרסום באנדרואיד, מערכת ההפעלה של המתחרה הגדולה גוגל, זינקו.

פנקו את הטלגרם שלכם עם ערוץ הטכנולוגיה הגדול בארץ פנקו את הטלגרם שלכם עם ערוץ הטכנולוגיה הגדול בארץ הצטרפו לערוץ גיקטיים בטלגרם

המפרסמים מדווחים לוול סטריט ג’ורנל שהשינוי פגע משמעותית ביכולת שלהם לאסוף מידע על המשתמשים, מה שהופך את הפרסום ב-iOS להרבה פחות אפקטיבי – מה שאומר שהמחירים על הפרסום בפלטפורמה כבר לא שווה את הכסף עבורם.

עוד דווח בוול סטריט ג’ורנל שמי שהייתה המתנגדת הכי ווקאלית למהלך – פייסבוק – סובלת גם היא מהמהלך. בפייסבוק כבר אמרו בעבר שהשינוי יכול לחתוך בחצי את ההכנסות שלהם מפרסום, סכום שהוערך בכמה מאות מיליוני דולרים, אך עכשיו מפרסמים אומרים כי הפלטפורמה העוצמתית שפייסבוק מציעה לפרסום גם היא נפגעה משמעותית ב-iOS.

האימוץ היה קצת איטי

אחת הסיבות לכך שהנתונים על השינויים בתחום הפרסום ב-iOS מגיעים רק עכשיו היא שלקח למשתמשים קצת זמן לעדכן לגרסה 14.5 של מערכת ההפעלה של אפל. על פי Branch Metrics ב-22 ביוני הגיעו מספר ההתקנות של מערכת ההפעלה החדשה לנתח שוק של 70%, מה שאיפשר למפרסמים להתחיל ולהעריך את הנזקים, וכעת כאמור הם מדווחים על שינוי באופן שבו הם מחלקים את התקציב שלהם. חברה נוספת המנטרת את תחום הפרסום, Tenjin, מדווחת כי בין 1 ביוני ל-1 ביולי ההוצאה על הפרסום באפל נחתכה בכשליש, בזמן שההוצאה על הפרסום באנדרואיד עלתה ב-10% באותה התקופה.

אושרי אלקסלסי

Your Friendly Neighborhood Geek. יש לכם סיפור טכנולוגי? דברו איתי: Oshry@geektime.co.il

הגב

רוצה להיות הראשון להגיב?

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 

* היי, אנחנו אוהבים תגובות!
תיקונים, תגובות קוטלות וכמובן תגובות מפרגנות - בכיף.
חופש הביטוי הוא ערך עליון, אבל לא נוכל להשלים עם תגובות שכוללות הסתה, הוצאת דיבה, תגובות שכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, תגובות שחורגות מהטעם הטוב ותגובות שהן בניגוד לדין. תגובות כאלו יימחקו מייד.

wpDiscuz

תגיות לכתבה: