אפל נגד הונאות באפסטור: שינוי צילומי מסך כפוף מעתה לעדכון האפליקציה

אפל מתקנת את ”הפרצה” האחרונה בחנות האפליקציות שלה, והחל מהשבוע לא תאפשר למפתחים לעדכן תמונה מבלי לעדכן את האפליקציה כולה.

מקור: יח”צ, עיבוד תמונה

את העובדה שאפל היא גן נעול רובנו כבר יודעים, אבל מי שיודע זאת הכי טוב הם מפתחי האפליקציות, שנאלצים פעם אחר פעם להתמודד עם רשימת חוקים, דרישות ובקשות עוד לפני שהאפליקציה שלהם עולה לאוויר. בתוך הגן הסבוך הזה, למפתחים הייתה נקודה אחת של אור – צילומי המסך של האפליקציות, אותן יכלו לשנות ללא בקשה או אישור מצד אפל. אך כיאה “לפרצה” משמעותית מסוג זה, נוכלים רבים ניצלו אותה על מנת להציג תוכן שונה מזה המופיע באפליקציה עצמה.

כתוצאה מכך, הודיעה אפל במהלך השבוע האחרון כי החל מה-9 בינואר, במידה ומפתח רוצה לעדכן את צילומי המסך של האפליקציה – יהיה עליו להגיש גם גרסה חדשה או עדכון לאפליקציה עצמה. המטרה של אפל: להלחם נגד מפתחים המעוניינים להציג אפליקציות מזיקות או אפילו מיותרות, שעד היום השתמשו בצילומי מסך שכלל אינם היו קשורים למוצר המקורי שלהם. אך האם מהלך מסוג זה אכן יעבוד, או שאולי המפתחים יעדיפו לעבור לגוגל פליי, שם הכל פתוח, מותר וזמין?

הקרב על התמונות

כחלק מתהליך האישור של אפל לכל אפליקציה, על המפתחים להציג מוצר שאינו מכיל נוזקות העלולות לפגוע במשתמשים, וכמובן להציג מוצר שעובד ופועל בדרך בה אמור לעבוד. בנוסף, עליהם להציג את כל המידע הנוסף המופיע בעמוד האפליקציה: אייקון, תיאור האפליקציה וכמובן צילומי מסך. עד היום, מפתחים הוסיפו תיאור מוצר מעורפל אך כזה שמעביר את הרעיון הכללי אודות האפליקציה על מנת שיעבור את אישורה של אפל, ולאחר האישור מיהרו להחליף את התמונה במשהו הרבה יותר מפתה, שבוודאי ימשוך הרבה יותר הורדות מאשר המוצר הראשוני.

את הדוגמאות הרבות למקרים מסוג זה ניתן לראות ביוטיוב, כאשר משתמשים זכו לראות צילומי מסך שנועדו לעודד אותם להוריד אפליקציות כאלה ואחרות, ולאחר ההתקנה גילו כי “רימו אותם” עם מוצר לא מעניין בכלל, וכמובן כזה שאינו תואם את דף האפליקציה הרשמי שלו.

הגן הפתוח של אנדרואיד

גוגל, לעומת אפל, משאירה את חנות הגוגל פליי פתוחה לכל מי שרק רוצה להעלות אפליקציה – לטוב ולרע. מפתחים יכולים לעדכן תמונות, תיאורים וכמובן את האפליקציות עצמן ללא אישור מיוחד מצד גוגל ובתהליך יחסית מיידי, אך כמובן שכאן מדובר על פרצה אחרת המזמינה כל מפתח להטמין נוזקות ורוגלות בשלל אפליקציות שמלכתחילה לא מתיימרות לעשות שום דבר מיוחד, ובכך לנסות לתפוס מידע רגיש של מגוון רחב של משתמשים.

כלומר, כבר בשלב הראשוני של הגשת האפליקציה יכולים המפתחים להשתמש בתיאור מעורפל ותמונות לא מדוייקות, ולקוות שהתלונות שיגיעו מצד המשתמשים (והן בוודאי יגיעו), לא יורידו את האפליקציה מיידית, ובדרך יוכלו להגיע אל מאגר משתמשים מכובד למדיי – ומי יודע מה יכולים לעשות איתו ועם המידע שלו.

אך למרות הפשטות שקיימת בגוגל פליי, חלק נרחב מהמפתחים, למרות ההחמרה בחוקים, עדיין מעדיפים להתמקד בחנות האפליקציות של אפל, ככל הנראה כי מאמינים שיכולים להגיע אל קהל יותר רחב בזכותה, למרות הפופולאריות העולה במכשירי אנדרואיד ברחבי העולם. האם השינוי החדש ישפיע משמעותית על כמות האפליקציות השקריות המוצגות אצל אפל? סביר להניח שכן, וטוב שכך – עכשיו עלינו להמתין שגוגל תרים את הכפפה, ותציג את המנגנון \ שיטה \ בוט החדש שלה להתמודדות מול ספאם, גם בחנות האפליקציות שלה.

 

חן אידן

אוהבת גאדג'טים, אפליקציות ואת עולם הטכנולוגיה בכלל. שלל עיסוקיה כוללים הריסת מכשירים סלולריים לצרכי בדיקה, התעסקות בלתי פוסקת ברשתות חברתיות, סקירת אפליקציות חדשות, סטארטאפים מבטיחים והתנסות עם (כמעט) כל מוצר חדש שיוצא לשוק.

הגב

1 תגובה על "אפל נגד הונאות באפסטור: שינוי צילומי מסך כפוף מעתה לעדכון האפליקציה"

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 

* היי, אנחנו אוהבים תגובות!
תיקונים, תגובות קוטלות וכמובן תגובות מפרגנות - בכיף.
חופש הביטוי הוא ערך עליון, אבל לא נוכל להשלים עם תגובות שכוללות הסתה, הוצאת דיבה, תגובות שכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, תגובות שחורגות מהטעם הטוב ותגובות שהן בניגוד לדין. תגובות כאלו יימחקו מייד.

סידור לפי:   חדש | ישן | הכי מדורגים
דניאל בכנוב
Guest

אני סומך על גוגל, בכל זאת היא מנהלת את מנוע החיפוש הגדול בעולם. יש לו יכולות מאוד מתקדמות להתמודד עם ספאם ולדרג תוצאות – בין אם זה אתרים או אפליקציות (שיטות הדרוג יכולות להיות דומות מאוד).

wpDiscuz

תגיות לכתבה: