אפל נגד יצרניות הסלולר
למרות שכל תלמיד בקורס שיווק יודע שהכפשת המתחרים אף פעם אינה מקדמת את המותג בלי ללכלך גם אותו, נראה שאפל ממשיכים במלחמה נגד יצרניות הסלולר בעולם שהחלה עם מסיבת העיתונאים בה הדגים סטיב ג’ובס שאחיזת המוות הגומרת לניתוקים וירידה ברמת הקליטה גם במכשירי מתחרים. החברה ממשיכה לפרסם עוד ועוד סרטונים בהם זו מציגה את שלל מכשירי המתחרים חווים את התקלה
למרות שכל תלמיד בקורס שיווק יודע שהכפשת המתחרים אף פעם אינה מקדמת את המותג בלי ללכלך גם אותו, נראה שאפל ממשיכים במלחמה נגד יצרניות הסלולר בעולם שהחלה עם מסיבת העיתונאים בה הדגים סטיב ג’ובס שאחיזת המוות הגומרת לניתוקים וירידה ברמת הקליטה גם במכשירי מתחרים. החברה ממשיכה לפרסם עוד ועוד סרטונים בהם זו מציגה את שלל מכשירי המתחרים חווים את התקלה.
לדוגמא, המכשיר של חברת מוטורולה Droid X, המתחרה באייפון 4 בארצות הברית, מוצג בסרטון הבא כאשר הוא מאבד קליטה כשאוחזים בו בצורה מסוימת:
מטרת הפרסום של אפל היא לכאורה “לנקות” את שמו של מכשיר האייפון 4, ש”התלכלך” עם הדיווחים הרבים על תקלות הקליטה של המכשיר שפגעו בשמו של המכשיר (אך לא במכירותיו) ולכאורה גם בשמה של חברת אפל (שלמרות זאת מציגה רווחים ונתוני מכירות יפים של האייפון 4, על אף הפגיעה של פרשת אנטנה-גייט במותג).
זהו אינו הסרטון הראשון שאפל מוציאים, ובשבוע האחרון תקפו אפל גם יצרניות נוספות ופרסמו סרטונים דומים עבור המכשירים שאלו מייצרות, כמו הדרואיד אריס של HTC, בלאקברי בולד 9700, נוקיה N97 מיני וסמסונג אומניה II. נראה שאף יצרנית לא נותרה “מקופחת” במסע ההסברה של אפל, שנשמע לנו מעט ילדותי. אגב, אפל פרסמו גם סרטונים של אייפון 3GS שמאבד קליטה באחיזה מסוימת כדי להמחיש שהבעיה אינה רק של אייפון 4 אלא של כלל המכשירים בשוק לרבות מכשיריה הקודמים של החברה עצמה.
יצליחו או לא בלנקות את שמם? בכל מקרה אפל כבר משקיעה לא מעט כסף (על פי הדיווחים, כ-125 מיליון דולרים) על חלוקת מגנים בחינם (שבאופן משעשע ניתן להזמין באמצעות אפליקציה יעודית) ולא מן הנמנע שגם הכפשת המתחרים תעלה להם ברווחים במוקדם או במאוחר. מה דעתכם על שיטת השיווק הזו של אנשי התפוח?
הפוסט מבוסס על פרסום באתר iphones.co.il
הגב
4 תגובות על "אפל נגד יצרניות הסלולר"
* היי, אנחנו אוהבים תגובות!
תיקונים, תגובות קוטלות וכמובן תגובות מפרגנות - בכיף.
חופש הביטוי הוא ערך עליון, אבל לא נוכל להשלים עם תגובות שכוללות הסתה, הוצאת דיבה, תגובות שכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, תגובות שחורגות מהטעם הטוב ותגובות שהן בניגוד לדין. תגובות כאלו יימחקו מייד.
אצלם זו לא אחיזה מלאה, זה נגיעה בנקודה מסויימת והדבר כבר הוכח במעבדה סגורה.
אני מבין שהעניין לא סובב סביב הכפשה אלא סביב הדיווח של consumer report שטוען שאי אפשר להמליץ על iPhone4 לעומת האחרים עקב בעיית הקליטה.
הנסיון שלהם הוא להראות שהעניין מתבטל כי הוא זהה בכל המכשירים – או שמבטלים את ההמלצה של כולם או שלא משתמשים בקרטריון כדי לבטל המלצות.
לדעתי צריך לעשות הבדלה בין הכפשה לבין הצגת עובדות, גם אם לא נעימות למישהו. הכפשה אינה מבוססת על אמת אלא על שקר, ולעומת זאת הצגת עובדות מבוססת על המציאות. לכן, לא הייתי קורה לסירטונים אלה הכפשה, אלה הצגת המצאיות כפי שהיא.