אפל משלמת מיליונים לגוגל – כדי לעקוף את המפתחים ולהרוויח יותר
דיווח חדש טוען כי אפל רוכשת פרסומות לאפליקציות חיצוניות, רק כדי להפנות את המשתמשים לאפסטור. המטרה: המשתמשים יעשו מינוי ויבצעו רכישות דרכה – ואפל תגרוף עמלה יפה
בשנתיים האחרונות דובר רבות על עמלת 30 האחוזים, שאפל גורפת ממפתחי אפליקציות על רכישות בתוך האפליקציה (מה שמוכר גם בשם "מס אפל") – כשחלק מהכסף מגיע גם ממינויים חודשיים שעושים המשתמשים באפליקציות השונות. עכשיו, לאחר הפסיקה במשפט של אפיק נגדה, מפחדת אפל לאבד מיליארדים מרכישות שיבוצעו ע"י המשתמשים מחוץ לפלטפורמות שלה. אז מה היא עושה? משלמת מיליונים לאחת מהמתחרות הגדולות שלה.
זאת לא הפרסומת שאתם מחפשים
בחודשים האחרונים התגלה כי אפל רוכשת פרסומות בפלטפורמת הפרסום של גוגל – Google Ads – לאפליקציות שהן בכלל לא שלה, כדי שמשתמשים שיקליקו על המודעות, יגיעו לאפליקציות דרך חנות האפליקציות שלה, ויבצעו דרכה את הרכישות והמינויים. על פי דיווח של פורבס, כמה מפתחי אפליקציות גילו להפתעתם כי אפל מקדמת בגוגל את האפליקציה שלהם – צעד טוב לכאורה – אבל היא עושה זאת בניגוד לדעתם כמובן. הם פנו לגוגל כדי להסיר את הפרסומות הללו, אך בגוגל סירבו לבקשות של אותן חברות להסרת הפרסומות בטענה ש"זו לא ההחלטה של גוגל מי רוכש פרסומות בפלטפורמה שלה".
על פי הדיווח עולה כי חלק מהחברות שזכו לקידום הלא רצוי הזה הן אפליקציות הדייטינג טינדר, באמבל ו-Plenty of Fish; אפליקציות החינוך מאסטרקלאס ו-Babbel; ואפליקציית הסטרימינג HBO Max. המשותף לכולן כמובן הוא שהן מציעות מינוי מתמשך לשירותיהן, כך שברגע שמשתמש רוכש מינוי דרך אפל, היא יכולה לגבות את העמלה שלה לאורך טווח.
מהפרסומות, כמובן, קשה לדעת שאפל היא זו שמפרסמת אותן והן ייראו – לעין הבלתי מקצועית – בדיוק כמו פרסומות של מפתחי האפליקציות, כשהקאץ' מתגלה רק בהגעה ל-App Store של אפל. על פי הדיווח, הדימיון היחיד בין הפרסומות שהעלו לאוויר המפתחים לבין אלו שהעלתה אפל בחשאיות – הם הפרמטרים שצצים בלינקים אחרי שהמשתמשים לוחצים על הפרסומת. על פי פורבס, סיבה אפשרית לכך היא סוכנות פרסום זהה.
מוציאים קצת כדי להכניס הרבה
המהלך של אפל הוא ניצחון כפול עבורה, והפסד כפול עבור המפתחים שלה. בעסקית שוטפת (אך בקצרה), מה שאפל עושה כאן הוא ארביטראז' דרך הפרסום. הענקית מקופרטינו מוציאה מעט על פרסום, כדי להרוויח הרבה יותר כשזה מגיע למינויים דרך החנות שלה – שיכניסו לקופתה את העמלה – ולאורך טווח.
אפל מוציאה – כך עלה מהדיווח מוציאה ככל הנראה כמה דולרים – בין 5 ל-10 – על כל משתמש שילחץ על הפרסומת שהעלתה וירכוש מינוי דרך חנות האפליקציות שלה. מנגד, הרווח שהיא יכולה לעשות מהמינוי שיעשה המשתמש הזה 50 דולר או יותר – החזר לא רע על ההשקעה. "המשתמש לא יודע ש-54 דולר הולכים לאפל, ולאו דווקא למפתח של האפליקציה", אמר אחד המקורות המצוטטים בכתבה של פורבס.
מנגד, המפתחים צריכים לראות איך חברה גדולה עם כיסים עמוקים מוציאה על פרסום כסף שלא תמיד יש להם, או לכל הפחות כסף שהם לא בהכרח רוצים להוציא, ועל הדרך גם גוזרת עמלה על כל מינוי או רכישה. העובדה שאפל רוכשת את הפרסומות הללו גם מובילה לא פעם לכך שהמחיר של כל פרסומת עולה, מה שאומר שכדי לעקוף את אפל במיקום בתוך גוגל אותם מפתחים צריכים לשלם יותר.
הגב
14 תגובות על "אפל משלמת מיליונים לגוגל – כדי לעקוף את המפתחים ולהרוויח יותר"
* היי, אנחנו אוהבים תגובות!
תיקונים, תגובות קוטלות וכמובן תגובות מפרגנות - בכיף.
חופש הביטוי הוא ערך עליון, אבל לא נוכל להשלים עם תגובות שכוללות הסתה, הוצאת דיבה, תגובות שכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, תגובות שחורגות מהטעם הטוב ותגובות שהן בניגוד לדין. תגובות כאלו יימחקו מייד.
יופי של דיווח, אבל זה רק ניחוש.
אין לכם שום הוכחה שזה נכון.
ממש עבודה עיתונאית…
ברור שיש הוכחה, היום זה אתה יכול לדעת מה המפרסם זה שקוף.
וחוץ מזה למי עוד יש אינטרס לפרסם?
הצהרות מאוד בובמבטיות, אבל לא הסברתם למה הפרסום רע למפתחים.
קצת מבלבל,
מפתחים לא מרוויחים על מינוי לאפליקציות שפיתחו בצורה זו? לא הבנתי מה הקשר בין פרסום האפליקציה עם קישור אליה לבין הרשמה כמנוי.
הם מרוויחים שלושים אחוז פחות לעומת אם ילחצו על פרסומת שלהם ויגיעו לאתר רישום שהוא לא דרך אפל
זה ממש לא משנה למפתחי האפליקציות , אם אפל רוצה לשלם בשביל לקדם אותי, אני מוכן לתת לה 30 אחוז.
יכול להיות שמשתמש היה מקליק על הקישור שלי והייתי מרוויח עוד 30% ויכול להיות שלא והיה נשרף לי כסף של פרסום, אבל אם אפל מוכנה לקחת את הסיכון וההוצאות פרסום עליה ואני אהנה מ70%, אין בעיה.
אפל עושה את זה רק לאפליקציות שהיא יודעת שמכניסות הרבה כסף וככה היא נוגסת להם ברווחים, אפליקציה קקמייקה שלך לא נראה לי שאפל יקדמו
מאוד מעורפל, המידע כאן. למשל, האם הפירסומות גורמות גם למחדשי מינוי להתבלבל, או רק למינויים חדשים? אני מוכן בשמחה לשלם 30 אחוז אם אפל לוקחים על עצמם גם את העלויות (וכאב הראש) של הפרסום…
אולי לך זה כלכלי אבל לחברות גדולות שיכולות לחסוך את ה30 אחוז ובטח לגבי מנויים מתמשכים שאין צורך להוציא לפרסום עבורם זה משמעותי
כנראה שאתה לא נפתח אפליקציות
אין שום כאב ראש זה חברות פרסום
בכיינים. מפורסמים את האפליקציה שלכם תמורת עמלה של 30% על מכירות נטו ואתם מתלוננים?
אפל מגעילים. הייתי שולח פוש לאשרור המייל אחרי שבוע. המשתמש מקבל מייל עם לינק לאתר לאימות המינוי לפי אותה תוכנית. ביטול עיסקה, ביצוע עסקה מחדש, והפעם בלי אפל בתווך. או מייקר את האפליקציה בשלושים אחוז עם הנחה שלושים אחוז באתר
מהלך דבילי ובזבוז של כסף. אין משתמשי אייפון בגוגל פליי ???? . רק מראה שלא חסר מטומטמים…