אפל משלמת מיליונים לגוגל – כדי לעקוף את המפתחים ולהרוויח יותר

דיווח חדש טוען כי אפל רוכשת פרסומות לאפליקציות חיצוניות, רק כדי להפנות את המשתמשים לאפסטור. המטרה: המשתמשים יעשו מינוי ויבצעו רכישות דרכה – ואפל תגרוף עמלה יפה

מקור: אפל

בשנתיים האחרונות דובר רבות על עמלת 30 האחוזים, שאפל גורפת ממפתחי אפליקציות על רכישות בתוך האפליקציה (מה שמוכר גם בשם “מס אפל”) – כשחלק מהכסף מגיע גם ממינויים חודשיים שעושים המשתמשים באפליקציות השונות. עכשיו, לאחר הפסיקה במשפט של אפיק נגדה, מפחדת אפל לאבד מיליארדים מרכישות שיבוצעו ע”י המשתמשים מחוץ לפלטפורמות שלה. אז מה היא עושה? משלמת מיליונים לאחת מהמתחרות הגדולות שלה.

זאת לא הפרסומת שאתם מחפשים

בחודשים האחרונים התגלה כי אפל רוכשת פרסומות בפלטפורמת הפרסום של גוגל – Google Ads – לאפליקציות שהן בכלל לא שלה, כדי שמשתמשים שיקליקו על המודעות, יגיעו לאפליקציות דרך חנות האפליקציות שלה, ויבצעו דרכה את הרכישות והמינויים. על פי דיווח של פורבס, כמה מפתחי אפליקציות גילו להפתעתם כי אפל מקדמת בגוגל את האפליקציה שלהם – צעד טוב לכאורה – אבל היא עושה זאת בניגוד לדעתם כמובן. הם פנו לגוגל כדי להסיר את הפרסומות הללו, אך בגוגל סירבו לבקשות של אותן חברות להסרת הפרסומות בטענה ש”זו לא ההחלטה של גוגל מי רוכש פרסומות בפלטפורמה שלה”.

על פי הדיווח עולה כי חלק מהחברות שזכו לקידום הלא רצוי הזה הן אפליקציות הדייטינג טינדר, באמבל ו-Plenty of Fish; אפליקציות החינוך מאסטרקלאס ו-Babbel; ואפליקציית הסטרימינג HBO Max. המשותף לכולן כמובן הוא שהן מציעות מינוי מתמשך לשירותיהן, כך שברגע שמשתמש רוכש מינוי דרך אפל, היא יכולה לגבות את העמלה שלה לאורך טווח.

מהפרסומות, כמובן, קשה לדעת שאפל היא זו שמפרסמת אותן והן ייראו – לעין הבלתי מקצועית – בדיוק כמו פרסומות של מפתחי האפליקציות, כשהקאץ’ מתגלה רק בהגעה ל-App Store של אפל. על פי הדיווח, הדימיון היחיד בין הפרסומות שהעלו לאוויר המפתחים לבין אלו שהעלתה אפל בחשאיות – הם הפרמטרים שצצים בלינקים אחרי שהמשתמשים לוחצים על הפרסומת. על פי פורבס, סיבה אפשרית לכך היא סוכנות פרסום זהה.

כל הכתבות והעדכונים מעולם הטכנולוגיה וההייטק כל הכתבות והעדכונים מעולם הטכנולוגיה וההייטק מחכים לך עכשיו בערוץ גיקטיים בטלגרם

מוציאים קצת כדי להכניס הרבה

המהלך של אפל הוא ניצחון כפול עבורה, והפסד כפול עבור המפתחים שלה. בעסקית שוטפת (אך בקצרה), מה שאפל עושה כאן הוא ארביטראז’ דרך הפרסום. הענקית מקופרטינו מוציאה מעט על פרסום, כדי להרוויח הרבה יותר כשזה מגיע למינויים דרך החנות שלה – שיכניסו לקופתה את העמלה – ולאורך טווח.

אפל מוציאה – כך עלה מהדיווח מוציאה ככל הנראה כמה דולרים – בין 5 ל-10 – על כל משתמש שילחץ על הפרסומת שהעלתה וירכוש מינוי דרך חנות האפליקציות שלה. מנגד, הרווח שהיא יכולה לעשות מהמינוי שיעשה המשתמש הזה 50 דולר או יותר – החזר לא רע על ההשקעה. “המשתמש לא יודע ש-54 דולר הולכים לאפל, ולאו דווקא למפתח של האפליקציה”, אמר אחד המקורות המצוטטים בכתבה של פורבס.

מנגד, המפתחים צריכים לראות איך חברה גדולה עם כיסים עמוקים מוציאה על פרסום כסף שלא תמיד יש להם, או לכל הפחות כסף שהם לא בהכרח רוצים להוציא, ועל הדרך גם גוזרת עמלה על כל מינוי או רכישה. העובדה שאפל רוכשת את הפרסומות הללו גם מובילה לא פעם לכך שהמחיר של כל פרסומת עולה, מה שאומר שכדי לעקוף את אפל במיקום בתוך גוגל אותם מפתחים צריכים לשלם יותר.

 

אושרי אלקסלסי

Your Friendly Neighborhood Geek. יש לכם סיפור טכנולוגי? דברו איתי: Oshry@geektime.co.il

הגב

14 תגובות על "אפל משלמת מיליונים לגוגל – כדי לעקוף את המפתחים ולהרוויח יותר"

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 

* היי, אנחנו אוהבים תגובות!
תיקונים, תגובות קוטלות וכמובן תגובות מפרגנות - בכיף.
חופש הביטוי הוא ערך עליון, אבל לא נוכל להשלים עם תגובות שכוללות הסתה, הוצאת דיבה, תגובות שכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, תגובות שחורגות מהטעם הטוב ותגובות שהן בניגוד לדין. תגובות כאלו יימחקו מייד.

סידור לפי:   חדש | ישן | הכי מדורגים
משה
Guest

יופי של דיווח, אבל זה רק ניחוש.
אין לכם שום הוכחה שזה נכון.
ממש עבודה עיתונאית…

וואט
Guest

ברור שיש הוכחה, היום זה אתה יכול לדעת מה המפרסם זה שקוף.
וחוץ מזה למי עוד יש אינטרס לפרסם?

רועיש הפטיש
Guest

הצהרות מאוד בובמבטיות, אבל לא הסברתם למה הפרסום רע למפתחים.

אביב
Guest

קצת מבלבל,
מפתחים לא מרוויחים על מינוי לאפליקציות שפיתחו בצורה זו? לא הבנתי מה הקשר בין פרסום האפליקציה עם קישור אליה לבין הרשמה כמנוי.

אלון
Guest

הם מרוויחים שלושים אחוז פחות לעומת אם ילחצו על פרסומת שלהם ויגיעו לאתר רישום שהוא לא דרך אפל

וואט
Guest

זה ממש לא משנה למפתחי האפליקציות , אם אפל רוצה לשלם בשביל לקדם אותי, אני מוכן לתת לה 30 אחוז.
יכול להיות שמשתמש היה מקליק על הקישור שלי והייתי מרוויח עוד 30% ויכול להיות שלא והיה נשרף לי כסף של פרסום, אבל אם אפל מוכנה לקחת את הסיכון וההוצאות פרסום עליה ואני אהנה מ70%, אין בעיה.

אלון
Guest

אפל עושה את זה רק לאפליקציות שהיא יודעת שמכניסות הרבה כסף וככה היא נוגסת להם ברווחים, אפליקציה קקמייקה שלך לא נראה לי שאפל יקדמו

שלר
Guest

מאוד מעורפל, המידע כאן. למשל, האם הפירסומות גורמות גם למחדשי מינוי להתבלבל, או רק למינויים חדשים? אני מוכן בשמחה לשלם 30 אחוז אם אפל לוקחים על עצמם גם את העלויות (וכאב הראש) של הפרסום…

מבין
Guest

אולי לך זה כלכלי אבל לחברות גדולות שיכולות לחסוך את ה30 אחוז ובטח לגבי מנויים מתמשכים שאין צורך להוציא לפרסום עבורם זה משמעותי

אפל זה שטן
Guest

כנראה שאתה לא נפתח אפליקציות
אין שום כאב ראש זה חברות פרסום

דניאל
Guest

בכיינים. מפורסמים את האפליקציה שלכם תמורת עמלה של 30% על מכירות נטו ואתם מתלוננים?

בזזזט
Guest

אפל מגעילים. הייתי שולח פוש לאשרור המייל אחרי שבוע. המשתמש מקבל מייל עם לינק לאתר לאימות המינוי לפי אותה תוכנית. ביטול עיסקה, ביצוע עסקה מחדש, והפעם בלי אפל בתווך. או מייקר את האפליקציה בשלושים אחוז עם הנחה שלושים אחוז באתר

אפל זה שטן
Guest
יש פה הרבה אפליסטים או טיפשים גמורים פסק הדין שניתן לאפל קבע במפורש שמפתחים רשאים למכור מנויים מחוץ לאפסטור – עד היום אפל לא הכירה במנויים שלא נעשו דרכה כדי לקבל עמלה של 30% שאף מפתח לא רצה לשלם (גם אני לא) כאשר ניתן לקנות מנוי דרך האתר למשל לא יכולת לקנות מנוי דרך האתר של נטפליקס אלא רק דרך האפסטור מה שאפל מנסים לעשות זה זנות – לפתות את הלקוחות לעשות את המנוי דרכם כדי לקבל 30% עמלה במקום יקבלו הכל!! גם אם הם לא פרסמו (גם רמי לוי לא מפרסם ויש ל לקוחות) הלקוח חושב שהחברה המפתחת פרסמה… Read more »
אבי
Guest

מהלך דבילי ובזבוז של כסף. אין משתמשי אייפון בגוגל פליי ???? . רק מראה שלא חסר מטומטמים…

wpDiscuz

תגיות לכתבה: